Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 68 ... 85 86
jsprunk

Bij Bora was het een renner, bij Trek een verzorger. Ik kan me voorstellen dat dat verschil maakt in de regels.
Ik kan Stuyven in ieder geval goed gebruiken, want met het wegvallen van Politt, Matthews en Stybar is het aantal potentiële kopmannen erg dun gezaaid (ik ben die ene persoon die MvdP niet in zijn team heeft..).

Treenert

'@jsprunk: je mag er wel 3 lenen, heb er toch 15. Ms dat jij wel de 3 goede eruit pikt, mijn keuzes zijn vooralsnog matig.

Laatst gewijzigd
Platje

Was het op voorhand al bekend dat S. Bennett Brugge de Panne en de Scheldeprijs ging rijden? Scheldeprijs wordt een drama dit jaar, zeker met Philipsen die niet meer meedoet en dan Bennett die waarschijnlijk 300 punten oplevert

Ketjap Manis

'@Platje Scheldprijs was volgens mij vooraf bekend. Brugge de Panne kwam er later bij. Als we dat vooraf geweten hadden was ik ook voor Bennett gegaan ipv Ackermann. Zeker omdat ik Ackermann nog in EF verwachte, de koers die niet meer doorgaat. Mensen met Bennett worden nu beloond, terwijl Ackermann vooraf een betere keus leek.

JapieJapo

Bennett was wel iets beter in vorm in de Emiraten dan Ackermann.... Daarom plus Scheldeprijs heb ik Bennett gekozen boven Ackermann.

Jori

Bennett was idd niet bekend (bij mij) dat hij De Panne zou rijden (daar stond zelfs al Hodeg voor op de lijst). EF gaf ik Bennett nog wel grote kans dat hij die zou doen. Deed hem bij Bora al vaker en Cavendish en Hodeg kunnen dat niet aan qua hoogtemeters. En vorig jaar zou Jakobsen hem rijden, dus hij was wel op de kalender van DQS weer verschenen.

Lastigste van Bennett vond ik vooral dat ik al Alaphilippe, Ballerini, Sénéchal en Stybar wou, Lampaert ook nog wel aantrekkelijk vond en Honoré voor BP ook wel een interessante was. Dat icm mogelijke ontbreken De Panne maakte al dat ik Bennett snel links liet liggen

Laatst gewijzigd
Rad

Wel zuur voor Politt, die leek erg goed in vorm..

Jori

PR wordt naar alle waarschijnlijkheid (99.99% zeker) dus uitgesteld. 17 of 24 oktober wordt de voorgestelde nieuwe datum. Morgen wordt het officieel bekend gemaakt. Dit zal nog wel voor flinke verschuivingen kunnen zorgen, bijv. Kristoff en Pedersen naar Scheldeprijs en MvdP, SKA, Trentin naar BP. Ongunstig voor de mensen die zich meer hadden voorbereid dus voor SP en BP en al voldoende starters/kopmannen hadden

Geen Capiot in DDV, zal ws wel samenhangen met zijn hele vroege DNF in GW, dus ws iets als valpartij of ziek.
Colbrelli wel op de startlijst geraakt

jsprunk

Zie ik nu dat Politt en Stuyven tóch van start gaan?

arjenzvob

Ja! Hoera!

https://www.focus-wtv.be/sport/trek-segafredo-en-bora-starten-dwars-door-vlaanderen

hartstikkebedankt

Stuyven start namens Trek met nog 5 andere renners, dat zouden Mullen, De Kort, Reijnen, Simmons en Theuns moeten zijn. Namens Bora starten Politt, Ackermann, Burghardt, Oss, Meeus, Bodnar en Gamper.

Laatst gewijzigd
Jori

Zou leuk zijn voor de koers, al moet de dokter ze nog wel officieel vrij geven. Als dat wel gebeurd, is Bora ook wel flink benadeeld, dan hadden ze immers ook kunnen starten in GW.

Overigens wel vreemd dat er nog geen communicatie vanuit Bora of Trek is geweest, enkel een startlijst van de organisatie waarop conclusies zijn getrokken. Gezien de starheid van de dokter van de E3, vrees ik dat het voor Bora nog weleens voorbarig zou kunnen zijn. Trek zou in principe moeten kunnen, omdat het licht contact was, Dan hoef je enkel een negatieve test volgens mij te overleggen

Jori

https://sporza.be/nl/2021/03/30/bora-hansgrohe-mag-morgen-toch-starten-enkele-renners-zijn-nu-laagrisicocontact~1617121723848/

Dokter heeft toch zijn 17-man hoog risico diagnose ingetrokken, Bora is dus idd vrij gegeven om te koersen.

Jofferde

Kan iemand met een glazen bol even aangeven hoeveelste Pidcock morgen wordt?

KV

37ste

arjenzvob

DNF

De Condor van Echt

Hoewel het erg vervelend is van Pedersen, is het een grote opluchting dat Politt toch mee lijkt te mogen doen; die had ik juist voor koersen als DDV mee. (Alhoewel ik het pas echt geloof als hij over de startstreep is gereden....). Schade van GW maak ik er niet mee goed, maar de vrije val kan ik dan iig tot stilstand brengen. En het afgelasten van PR zou een scorito-gewijze upside kunnen hebben, zoals @jori al aangaf. Wie weet...

Jori

(Alhoewel ik het pas echt geloof als hij over de startstreep is gereden….).

Groot gelijk als je de huidige trend ziet:
Degenkolb toch niet, neo-prof Grignard ervoor opgeroepen, Devenyns te vermoeid uit Catalonië dus Steels vervanger (rip Stybar), EBH die afgehaakt is voor Van Gestel, nu ook Theuns die een niet-eenduidige test heeft afgeleverd, dus toch van de startlijst is gehaald door Trek en Capiot lijkt ook geblesseerd te zijn geraakt, gezien hij ook niet meer RVV rijdt.

Laatst gewijzigd
KissMyAce2.0

En dan heb je ook nog Daley Blind

ivo001

Nee, niet waar.

Ragnar Lolbroek

Moeilijke keuze vandaag. Ik heb 16 renners an de start waarvan 3× DQS. Het is natuurlijk een beetje absurd om ze ook alle 3 kopman te maken. Ik verwacht nu ook scenario zoals Mapei of Domo in Roubaix. Ik denk dat ik maar de gemakkelijkste keuze neem.
1 Mathieu
2 Flip
3 Jappe

Raimondas Roomsaus

Vind het inderdaad ook net te absurd om all-in te gaan op DQS. Levert wel nog best een lastige last minute keuze op. Lampaert of Flip als 2e captain..

Gladiool

Ik heb Flip, Lampaert, Sénechal, Ballerini en Greg voor 2 plekjes. Ik heb geen idee wat het gaat worden :').

Ajvenema

Senechal, Ala, Ballerini, Kung, Turgis en Politt in de race voor 2 plekjes...
Gaat uiteindelijk tussen Senecha/Ala of Kung/Turgis denk ik. Waarom dan niet van allebei 1 zou je denken? Ja, dan is het dus NET die andere die gaat scoren:)

ditisdavid

Het mag na de E3 toch wel duidelijk zijn dat er meer dan een DQS-er tegelijk kort kan rijden? Hier dus gewoon VDP-Lampaert-Alaphilippe. Het grotere risico is dat er een peloton van 40 man gaat sprinten voor pakweg plek 6, in welk geval ik waarschijnlijk spijt ga hebben dat Ballerini of Laporte niet een van mijn kopmannen is.

1 2 ... 68 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.