Het is jammer dat mijn plan van de TS fase (Politt x2 in DV) onzeker werd door al dat gedoe, anders had ik het gewoon doorgezet. Toch fijn dat hij nu mee zit :)
Nu heb ik 1 Mathieu 2 Yves 3 Julian.
Als dit met DQS zo blijft, trek ik mijn deal met hun sponsor Lidl in: ze mogen niet meer mijn portretrecht gebruiken om een jungle mini in de vorm van een condor te maken!
Pfft wat een gedrocht van een koers, enkel Van Baarle als uitzondering.
Qua Scorito was het zelfs nog erger met het terugpakken van groep 2 met 2e kopman Sénéchal en GvA en verder kopmannen 1 VdPoel en 3 Alaphilippe die verder een dag vrij hadden en uiteraard Lampaert (die ik niet heb) vol profiteert van het vol de slag missen.
En dan ook nog Viviani in het ziekenhuis, zijn laatste koers voor de Scheldeprijs...
Wat een koers, wat een spel.... Kristoff en 2e cap Lampaert redden dan nog de meubelen. Hoe Lampaert dan toch nog teruggebracht wordt in zo’n grote groep, en dat dat groepje met GvA etc nog teruggepakt wordt is achteraf misschien te verklaren, maar zag er toch gek uit. Moet nog reconstrueren hoe dat nou kwam. En waarom laat Politt het dan compleet lopen in de laatste koers lopen die voor hem kan zijn?? Voor mij voelt mijn score (285 pt, min 1% naar 87,5%) nogal onverdiend hoog aan, want ik zat er qua voorspelling van de groepjes vooraan behoorlijk naast.
In tegenstelling tot vele anderen, gisteren een topdag gehad (122ste in de daguitslag) en met 16% gestegen tot 91%
En nee ik heb mijn team niet random bijeengeklikt ;) En eigenlijk ook niet super veel gescoord met de kopmanpunten...
Gewoon een goed uitgebalanceerd team , al heb ik wel wat schrik van de Ardennen... hebben jullie daar misschien allemaal in geïnvesteerd?
Hoe denken de mensen hier over de bewering van Eddy Planckaert dat Matthieu nog weleens "geacteerd" zou kunnen hebben gister door te doen alsof hij slecht was ??
Niet dat ik Eddy als orakel zie maar ik zit meer te denken zou je zoiets kunnen/willen doen? Wil je de favorieten rol naar va Aert schuiven ? Of wil je iets terug doen voor een team dat altijd voor je knokt normaal gesproken ? Of vind je Dwars door Vlaanderen meer een trainingsritje (aangezien je die al gewonnen hebt)?
Zou kunnen in mijn optiek maar nogmaals ik beweer zeker niet dat het zo is.
'@Zadelpen:
Schuld ligt bij de app.
@Westland95:
Colbrelli, GvA, Sénéchal, Stybar halen voor mijn team al erg leuke punten. Turgis, Pidcock, Lampaert kan je ook nog wel in dat rijtje zetten (heb ik niet helaas). Verder nog niet echt doorgerekend, maar Stuyven en Politt lijken ook nog wel goede cijfers te hebben. En met name Turgis is ook nog super constant, wat al helemaal een zegen is in dit spel.
@Coolietje:
Gewoon een goed uitgebalanceerd team
Zelf heb ik een redelijk aardig team, maar ook net mazzel gehad met bepaalde dingen, maar ook veel dingen misgedaan. Maar al die "vluchten" die net voor het einde worden teruggepakt, zijn eigenlijk constant nadelig geweest. Omloop, Kuurne en DDV was echt killing dat continu nog net een groepje voor de finish werd ingerekend. Dat zorgrde ervoor dat mijn kopmannen veel minder punten haalden, terwijl juist andere renners en ook dus kopmannen veel meer punten haalden. Daarentegen was het cruciaal dat in GW en E3 het groepje juist vooruit bleef.
De Panne had ik daarnaast een redelijk goede dag met Ackermann, Viviani en helaas ook Bouhanni voor veel punten. Mensen met Philipsen deden nog betere zaken door een toch wat onverwachte opleving als je zijn voorgaande resultaten zag, maar mensen met bijv. Dekker leverden ineens flinke punten in. Hofstetter en Dupont waren daar ook hele goede punten, de eerste ook nog veel gecapt door velen bij gebrek aan anderen en dan maar de hoop dat Greipel zou tegenvallen, wat hij in tegenstelling tot begin van het seizoen ook deed. Ik ga absoluut niet beginnen dat het juist goede of mindere keuzes waren vooraf, enkel dat het lijntje dus super dun is en daarmee dus ook de gigantische jojo effecten op de ranglijsten.
Sam Bennett was natuurlijk direct 300 punten, ook best wel cruciaal in de opbouw. Al denk ik dat zijn verschil minder is, omdat bijna alle DQS renners wel heel veel punten meedragen. Pas echte schade loop je op als je minder dan 4 DQS hebt, denk ik. Bijvoorbeeld Stybar staat op 160 punten zonder kopmanfactor te spenderen en heeft ook nog wel flinke pech gehad met Omloop en GW. Lampaert staat op iets als 250 punten denk ik zonder kopmanfactor? Sénéchal heb ik op 280+ punten zonder kopman (1x factor 2.5 gegeven in DDV, nu op 356 totaal).
Pakt Bennett straks Scheldeprijs en belangrijker, presteren zijn direct sprintconcurrenten Philipsen (niet op voorlopige startlijst, wel in het gecommuniceerde twitter bericht van maand terug), Ackermann, Hofstetter (ook niet op voorlopige startlijst), Viviani (Qua herstel lijkt die ook Scheldeprijs te missen) en andere sprinters als Bouhanni (schorsing?), dan kan je daar zomaar 200 extra punten halen, die anderen niet hebben. Dan is Bennett natuurlijk echt goud waard. Wel moet je dan ook nog zo dapper zijn geweest om Bennett niet te cappen in GW. Voor mij was dit iig niet opgegaan, ik zou hem direct als kopman 2 hebben gespeeld. Ik had hem niet en had daardoor mazzel dat bijv. Matthews plekje opschoof en 2e kopman was.
Lijkt mij niet waar. Hij was mee, ging voor de zege en blies zichzelf op. Enkel was er nu geen verder belang op vol door te zetten en te hopen op herstel dus liet hij de koers lopen. De laatste 2 kilometer twijfel ik of het een soort mooie tv was of dat hij echt moe was nog na laatste stukje op kop te rijden. MvdP heeft best weleens wat mindere dagen en dan is het vaak ook weinig. De koppenbergcross is er zo 1 die mij te binnen schiet. En de AGR blies hij zichzelf ook in eerste op, om vervolgens toch door te zetten en een geweldige afloop te realiseren later. Alleen nu was er zo'n noodzaak niet, zeker niet vlak voor Vlaanderen.
Overigens bijzonder dat er nog niks over PR bekend is. De Fransen hebben idd een nieuwe lock-down aangekondigd die ook alle evenementen verbiedt en daarom zou dus Parijs-Roubaix als hoge uitzondering gemarkeerd moeten worden. Daarnaast gaat het juist in de regio van PR bijzonder slecht, dus nog kleinere kans op een uitzondering
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.