Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 70 ... 85 86
Ajvenema

Op basis van Dwars is het halve peloton ineens uitvorm, inclusief bijna iedereen van quickstep.
Heb het idee dat er veel verstoppertje is gespeeld (Maar waarom dan eigenlijk? Vind het vooral van die 9 man vooraan een raadsel, die kunnen toch niet allemaal denken dat ze de Ronde gaan winnen?)
Ik vermoed dat er gewoon heel veel jongens zaten die best wilden winnen, maar zichzelf er niet volledig voor wilden leegrijden. of dat slim is, is weer een andere vraag.

Vooralsnog blijf ik wel bij de standaard kopmannen die iedereen waarschijnlijk kiest: Mvdp, Wout, Ala.
Kristoff kun je statistisch gezien ook zonder zorgen opschrijven voor top5, maar wie ga je dan ontcappen?:)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Alles kan, maar ook Lampaert klaagde dat hij in het begin enorm veel last van de warmte had. Er zijn meer mensen wiens lijf tijd nodig heeft om aan enorme temperatuurswisselingen te wennen. Laat staan als je ook nog een topprestatie moet leveren.
Van Aert had ook een inzinking in de E3 om vervolgens 2 dagen later doodleuk te winnen.

Ik denk dat het niks zegt, dat Wout en Mathieu nog steeds de te kloppen mannen zijn, dat Deceunick iets moet proberen. Ben meer benieuwd of Alaphilippe echt goed gaat zijn.

madeinstars

Ja, de grootste twijfel na gisteren heb ik nu bij Alaphilippe, zeker omdat die in de tweede helft van de Tirreno en in MSR ook niet zo vlammend was als anders. Maar goed, ik heb hem nu eenmaal in mijn team, dan kan ik niet ineens Senechal kopman gaan maken ipv hem.

KV

Ik maak Ala geen kopman denk ik. Zal eerder voor superstabiele en steeds beter in vorm rakende Greg gaan.

Ps: PR gaat niet door!

Laatst gewijzigd
mensFaber

Parijs - Roubaix niet op 11 April

Treenert

erelijst - Zelfstandignaamwoord 1. (sport) lijst met overwinningen van een sporter
Als je zo goed bent als Naesen waardoor je zeer vaak een finale rijdt maar vervolgens zo'n lijst (laat ere er maar af) aflevert heb je het toch echt niet goed gedaan. Ik heb 'm niet, vond 'm te duur maar heb 'm wel overwogen omdat ik de samenwerking met GVA wel zag zitten. Die gaat hem aan (zijn eerste serieuze) overwinning helpen, niets is vooralsnog minder waar.
Senechal heb ik (helaas!) ook niet, die zou zondag wel eens zijn beloning kunnen krijgen. Naast Lampaert (odds 23) voor mij de grootste kanshebber, daar moesten maar eens wat eurootjes (odds 23) op. Ikzelf ben genoodzaakt de 'grote' 3 te cappen.

Van Aert in AGR en BP. Wordt, met ook Roglic - Pogacar - Mollema - Woods- Wellens aan boord, nog lastig kopmannen kiezen ;)
Zou MvdP nu ook getriggerd worden, zal toch niet?

Laatst gewijzigd
arjenzvob

En Wout van Aert breidt zijn programma uit met BP en AGR. Benieuwd wat de andere kleppers gaan doen nu PR niet doorgaat.

Wat AGR betreft: benieuwd naar de rolverdeling Roglic en van Aert.

Voor de heuvels heb ik overigens Alaphilippe, Woods, Matthews, Teuns, Wellens, Mollema, Martin en in mindere mate Livyns. En nu dus ook van Aert voor AGR, al denk ik dat ze daar voor Roglic gaan.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

BP probleem lost zich zo ook op

Pietje Precies

Aiaiai, zonder Eschborn-Frankfurt en met veel meer toppers aan de start in de Brabantse Pijl spelen we een totaal ander spelletje. Gezien het feit dat het zo'n extreem captainspel is.

De toegevoegde waarde van renners als Kristoff, Degenkolb, Ackermann, Matthews, Wellens, Colbrelli, etc, is nu zoveel minder. Doorgaans zijn dit juist de koersen waar je enorme sprongen op de ranglijst kunt maken.

Ab Normaal

Precies.
Nou ja, hier kan Scorito ook niets aan doen natuurlijk.
Laten we er dan maar het positieve van opsteken, die mensen die niet naar deze koersen gekeken hebben doen het nu goed en zullen dat dus volgend jaar weer niet doen.

Flowtosti

Op lange termijn zal jij altijd winnen van de ‘gokkers’ Pietje! Of misgun jij de mensen die in hebben gezet op Noord-Macedonie ook hun winst op unibet? Niemand houdt je tegen om ook af en toe een gokje te wagen ipv alles kapot te berekenen. Maar dat gezeur op die captainfactor wordt wel beetje eentonig

Flowtosti

Wat Ab zegt dus

Pietje Precies

Is misgun helemaal niemand iets. Overigens zit er een subtiel verschil tussen wedden en gokken. Vul je bij een spel als Match King een overwinning in voor Noord-Macedonië dan ben je aan het gokken. Plaats je een weddenschap op Noord-Macedonië ben je aan het wedden (of gokken afhankelijk van je voorbereiding).

Dat kan een zeer verstandige beslissing zijn. Daarmee spreek je immers niet uit dat je Noord-Macedonië de favoriet vindt, maar dat je hun winkans groter vindt dan de winkans die bij de quotering hoort.

Ik verlies zelf zodoende ook veel meer weddenschappen dan dat ik er win. Gelukkig compenseren de winnende weddenschappen de verliezende :)

Ik zeur in mijn post deels over de captainfactor en deels over het feit dat het spel op deze manier (het cancelen van koersen) wat om zeep wordt geholpen. Vanzelfsprekend buiten Scorito's schuld/macht om. Ik denk ook niet dat Scorito er op een andere manier mee om kan gaan dan ze nu doen.

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik denk dat vooral de waarde van de overwinning in het spel keldert.

arjenzvob

Voor mij slaat de balans langzamerhand door naar genieten van de koers en minder met scorito bezig zijn. Kijkt relaxter. Al blijf ik een fanatieke speler hoor!

Hangtieniedanstaatie

Ik begrijp nooit dat de balans niet altijd bij iedereen zo is dat koers voor een spelletje gaat.

arjenzvob

Dat is ook niet wat ik zeg al snap ik dat het zo overkomt. Iedereen die fanatiek meespeelt snapt wat ik bedoel. En ik probeer aan te geven dat ik nu nog meer puur probeer te genieten van de koers en minder bezig ben met scorito.

nasibal

Ik begrijp nooit dat de balans niet altijd bij iedereen zo is dat koers voor een spelletje gaat.

Koers is voor mij als een ijsje. Natuurlijk heb ik voorkeur voor smaak en wil ik de ene keer wel spikkels en de andere keer niet. Ook geniet ik er reuze van om het ijsje te eten.

Maar uiteindelijk maakt het mij ook niet echt uit als ik aardbijen krijg ipv vanille en de spikkels een keertje op zijn. Daarbij komt dat zodra het ijsje op is het klaar is met de pret. Een prestatie in een spelletje waar ik zelf heel veel tijd heb gestoken heb ik vele malen méér 'verbinding' mee.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@Nasibal Leuke vergelijking! Krijg je die aarbeien erbei of erbij? ;)

nasibal

'@Arjen

Er bij, anders had ik wel aardbeien getypt ;)

KV

Ik kan meestal maar “puur genieten” als het slecht gaat met scorito (“je m’en fou”). Nu sta ik nog 99.4% dus blijft het spelletje wel in mijn hoofd meespelen tijdens de koersen. Weet ook niet altijd of ik daar blij mee ben, maar het zij zo :-)

Jeroen Vanroose

Als jullie voor zondag 1 naam moeten kiezen uit volgende 4:

Amund Grohndahl Jansen
Campenaert
Hofstetter
Van Hooydonck

Wie zou er meest kans maken op een goed klassement?

arjenzvob

Geen. Van Hooydonck voor 30, 20 of 10 teampunten

M@thijs

Grootste kans op top 20 Hugo
Hoogste kans op winst victor

wielerliefhebbervandeweek

Met jouw scores snap ik dat wel @arjenzvob haha

Laatst gewijzigd
1 2 ... 70 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.