Die functie van algemeen puntenaantal over alle koersen is volgens mij verdwenen met de komst van het Gamecenter. Je kan alleen nog je eigen totaal zien en die van andere deelnemers. 'Scorito totaal' staat er in ieder geval niet meer tussen.
Edit: je kan wel bij het selecteren van de kopmannen wat extra info zien of scoritopunten en welke plaats in de ranking.
Aarrgh, Stybar nooit beter in vorm geweest dan dit jaar. 2 jaar terug werd hij ziek, vorig jaar teveel last van de knie, maar dit jaar leek juist perfect gemaakt voor hem, als je zag hoe makkelijk hij in E3 met Van de Poel mee ging, toch wel een graadmeter als je de koers en MvdP zelf zag. Mijn 3e kopman heeft nu dus vervanging nodig, ws dan toch weer Alaphilippe of GvA (of Sénéchal). Zonde, Stybar typische keuze die erg goed was qua kwaliteiten en vorm, maar fout uitpakt. (Zullen anderen ook hebben met bijv. Politt, maar toch wel zuur. Al helemaal als je ze beiden hebt). Verklaart dus ook Stybars afwezigheid in DDV, waar hij oorspronkelijk dus wel voor stond. SKA ook al ziek geworden, PR afgelast, BP nu minder cruciaal door deelname WvA en Turgis, terwijl ik juist namen als Wellens, Colbrelli en Matthews hiervoor speciaal heb meegenomen. Domper op een tot nog toe aardig verlopen campagne.
Klopt, Ballerini wordt als joker/sprinter aangeduid en zijn DDV wordt afgedaan als een zwakke dag, straffe bewering als je de vormpeil en resultaten van Ballerini ziet. Daar lijkt toch wel het beste van af. Maar met uitstel PR en zijn seizoen tot nog toe, is het misschien ook wel een kleine pleaser naar Ballerini om toch te mogen rijden. Een renner die immers erg gewild is op de transfermarkt (oa Bora) en die juist Lefevere erg graag wilt behouden. En met uitvallen Steimle en Stybar is er dus nog wel een plekje beschikbaar.
Devenyns die niet start is ook wel een teken. Reed DDV niet uit vermoeidheid, maar zeker zonder Stybar was een plekje voor hem naast Alaphilippe wel logisch geweest. Nog steeds te vermoeid of gewoon al minder verwachtingen van Alaphilippe? Devenyns reed vorig jaar erg verdienstelijk. Zelf denk ik vooral vermoeidheid, omdat ook Van Lerberghe zijn vervanger is. Aardige werker, maar Devenyns vind ik zelf toch wel stukje sterker en had ook meer voor Alaphilippe kunnen betekenen.
Capiot trouwens out met een heiligbeen-breuk
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.