Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 72 ... 85 86
Rob94

Pfff wat een drama is het zeg. Gekozen voor Kristoff ipv Stuyven, veel Quick Step geofferd en vooral het eruit klikken van Turgis is nog het meest zure. 38%, moet blij zijn als ik uberhaupt die 50 ga halen

Pietje Precies

Mijn dag wordt gered door Golden Greg als 3e kopman (i.p.v. Alaphilippe). Verder is het helaas weer pover. Wel mooie koers! Wat een benen had Asgreen vandaag als je bedenkt dat ie ook nog heeft moeten achtervolgen na die valpartij.

Ab Normaal

Prachtige sport gezien. Weer echt genoten.
Alaphilippe dreigt een miskoop te worden.

Jori

Hier juist een mooie dag onderuit gehaald door Alaphilippe 3e kopman op interview basis ipv Greg of Senechal, die de vorm al wel in e3 en ddv hadden...
Allemaal de schuld van de missende kopman Stybar natuurlijk, die hierdoor ook nog de 30 teampunten mist

Ab Normaal

Schande van Zdenek inderdaad dat ie er geen hart meer voor heeft.

raymankapeens

Matthews captain was ook niet echt lekker

arjenzvob

Samen met mijn vader genoten van de koers. Dat pakken ze me niet meer af.
Verder weinig geluk met captainkeuzes. Flipje mag in de Ardennen shinen om zijn prijs waar te maken, al staat hij ook niet op de startlijst van de Waalse Pijl...
69,1% is mijn deel.

Laatst gewijzigd
Bart8

Ik heb even zitten rekenen hoeveel kopmanpunten Alaphilippe mij gekost heeft en dat is toch wel schrikbarend veel. Zelfs als ik vergelijk met mijn meest waarschijnlijk gekozen alternatief in plaats van het best scorende alternatief. Gezien zijn prijskaartje een absolute miskoop tot nu toe.

Over miskopen gesproken, iemand een idee of er nog een kans is dat Kristoff woensdag start?

arjenzvob

Miskopen vind ik renners die je gekocht hebt zonder nadenken. Kristoff nemen was hartstikke logisch, en zo sta ik achter al mijn keuzes. Dat het bijvoorbeeld anders uitpakt door omstandigheden waar ik geen invloed op heb, kan ik wel accepteren. Sommige kopmannen heb ik achteraf spijt van, maar die balans maak ik aan het einde op.

Kristoff rijdt woensdag: https://direkte.vg.no/sportsdognet/news/kristoff-aapner-for-aa-droppe-tour-de-france-for-giro-ditalia.QFxuzZ7md

Laatst gewijzigd
KV

Hoop dat Pedersen nog zijn voorbeeld volgt, maar er lijkt toch echt wel iets mis mee te zijn. Het wordt waarschijnlijk wel zijn weer...

Treenert

https://youtu.be/_C7xCvlPB5Q

Demare is klaar voor de Scheldeprijs, FDJ mist nog één renner woensdag. Theuns alvast wel aan de start zo te zien, met Ackerman en Merlier iig 3 kopmannen.

Edit: https://www.scheldeprijs.be/nl/sp/elite-mannen
Lijkt er wel op maar ook Pedersen, Philipsen en Hofstetter staan erop. Zal toch niet?

Laatst gewijzigd
KV

Waar zie jij Pedersen en Hofstetter?

Platje

Op de link die Treenert heeft geplaatst ;) ergens in het midden van de site kan je de volledige deelnemerslijst bekijken.. die wijkt in ieder geval af van procyclingstats

KV

Aja zie het nu ook. Hoeveel verschillende startlijsten kunnen er eigenlijk circuleren.
Want als je op bovenste meest recente artikel klikt, kan je daar ook een voorlopige startlijst zien:

https://www.scheldeprijs.be/nl/sp/elite-mannen/nieuws/rappe-mannen-aan-de-start-van-vlaamse-sprintklassieker-bij-uitstek

En daar staan ze er niet op... nu zie ik idd wel dat deze met Pedersen de laatste update is van gisterenavond, dus zal wel kloppen waarschijnlijk!

Bart8

'@Arjen, bedankt! Als Hofstetter ook nog meedoet valt er zowaar nog iets te kiezen.

arjenzvob

Geen Trek en dus geen Pedersen.

KV

Grrr
Dan maar Hugo als 3de kopman nemen zeker in deze weersomstandigheden (als die rijdt)

Laatst gewijzigd
Sloddies

Sloddies ontstijgen de middelmaat niet. Toch mijn voorgevoel moeten volgen en GvA 3e kopman moeten maken ipv Alaflip. Gezakt naar74,8%. Wel enige hoop voor een bovengemiddeld resultaat in de Scheldeprijs tgv deelname Kristoff (in wrsch koud weer!) en het wegblijven van Trek. Daarna dan hopen dat de heuvels me nog tot een 90% score kunnen brengen met Schachman en Pogacar.

Ketjap Manis

Hugo rijdt ook met de kapper en cimolai..

Valvuillerdemoz

Oef weer geen Trek! Pedersen wordt toch wel een dure zo. Met Kristoff, Demare en SKA ook nog in mijn team wordt het aantal missers wel behoorlijk pijnlijk. En hoewel ik over deze keuzes wel degelijk heb nagedacht, noem ik het toch echt miskopen.

Laatst gewijzigd
KV

Had gelukkig Pedersen als 1ste kopman voor KBK. Dus toch 300 punten opgeleverd. SKA is idd ook voor mij de grootste miskoop. En zeggen dat ik eerst Turgis staan had maar na zijn valpartij 1 week voor openingsweekend (in tour du Var) na wat herschikken hem kon “upgraden” naar SKA...

Dingetje

Weinig vertrouwen in morgen. Het is hopen op waaiers, waarin mijn mannen toevallig mee zijn. Kristoff als 1e kopman zal in een normale sprint niet veel opleveren ben ik bang. Zijn er mensen met meer dan 4-5 renners aan de start morgen?

Valvuillerdemoz

Nou, net niet, maar met 5 man aan de start vind ik het al lang meevallen. Phillipsen, Pollit en Kristoff definitief. Demare ook als Ik PCS mag geloven en dan heb ik. ook nog Viviani die mee schijnt te gaan doen. Nog geen idee wie ik de kopmannen moet maken. Alleen Phillipsen is er zeker één van. Verder neig ik naaar Kristoff en Demare, maar die zijn tot nu toe echt nog niet denderend. Pollit eigenlijk ook niet heel erg en Viviani, tja, hoe is die hersteld?

rubenvvs1999

Ik start morgen met Kristoff, Ackermann, Philipsen, Viviani en Hofstetter. Ik denk dat ik ga voor Kristoff, Ackermann en Philipsen, maar het blijft lastig door vorm, valpartijen en het weer.

Jori

Hier 6: Ackermann, Dupont, Bouhanni ws kopmannen en dan Viviani, Hofstetter, Sénéchal extra. Mis enkel Capiot, maar zolang Bouhanni gewoon mag rijden en braaf top 10 haalt, mis ik daar niets aan.

Wind staat redelijk goed voor waaiers en qua temperatuur is het ook echt flink koud. Maar met zo'n sprintersveld wordt het lastig. Ploegen vinden die volop willen koersen of het vol willen laten scheuren in de wind verwacht ik weinig. Enkel mss UAE met Kristoff en mss een Qhubeka en/of een (zwak) Lotto. DQS is ook machtig in waaiers, maar die winnen een uitgedunde sprint en een volle sprint. En zonder waaiers is de voorbereiding en alles wel net allemaal wat makkelijker. Alpecin, Groupama en Bora zullen ook gewoon werken voor een sprint net als DQS en ook bijv. B&B, Arkea, DSM en Total zullen dat willen, al zullen ze niet direct een mannetje op kop zetten, denk ik. Bingoal met Dupont hebben ook een prima renner, maar die zullen verder vooral de koers willen kleuren met een vroege vlucht, maar hebben ook sterke mannen als Robeet thuis gelaten en naast Dupont ook nog de snelle Aniolkowski en De Bie. Cofidis zal zich ws gewoon afzijdig houden en kijken hoe het met Viviani gaat en anders met Allegaert/Consonni/Sajnok een alternatief. AG2R heeft Sarreau, maar ook iemand als Dewulf, die wel ok leek in DDV en RvV, maar ik toch meer van had verwacht. Wanty is ingericht op een sprint en niet op de koers te dragen, maar hebben wel sterke lui als V Poppel die kunnen profiteren. Nizzolo en Qhubeka zullen wel een zware koers willen, maar zie niet echt Qhubeka zelf waaiers trekken. Toch met Claeys, Walscheid en Campenaerts zou er eventueel wat mogelijk zijn. UnoX is een leuk team, maar hebben Halvorsen en zullen denk ik niet zelf de waaieroorlog beginnen. Lotto met Degenkolb willen dus wel een zware koers en Vermeersch kan dit ook formidabel. Maar verder is het een beetje mager op dat vlak.

1 2 ... 72 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.