Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 73 ... 85 86
Ragnar Lolbroek

Voor morgen:
1 Ackermann
2 Philipsen
3 Kristoff
Verder nog aan de start:
Viviani: twijfels over vorm, geen kopman dus.
Hofstetter
Senechal: voorlopige startlijst
Politt: voorlopige startlijst

Ab Normaal

Hier 6 stuks.
Ackermann, Dupont, Philipsen, Kristoff, Viviani en Politt
Durf Viviani niet aan als kopman na die val, twijfel over Philipsen omdat Merlier ook meegaat. Ackermann 1e kopman, Dupont 2e en of Jasper of Alexander 3e.
Iemand iets gelezen over de rolverdeling bij Alpecin?

Gladiool

Ik heb idd keuze genoeg. Ackerman, Viviani, Kristoff, Degenkolb, Hofstetter, Philipsen en ook Sénechal staat nog op de lijst.

arjenzvob

Hier Ackermann, Kristoff, Philipsen (kopmannen), Viviani, Hofstetter en Politt.

Ik verwacht Merlier als kopman maar Philipsen sprint heus wel mee en wie weet heeft hij de betere benen.

Punchen of verzuipen

Ik zit met Kristoff, Philipsen, Viviani, Bouhanni, Hofstetter en Sénéchal.

Mede gezien het weer staan Kristoff en Hofstetter hier op x3 en x2,5. Daarbij speelt recente vorm ook mee, Hofstetter reed 'gewoon' top 25 in De Ronde van Vlaanderen en lijkt duidelijk weer een stijgende de lijn te pakken te hebben na zijn coronabesmetting. Laatste plek gaat denk ik toch maar Philipsen. Viviani onzeker qua blessure, Bouhanni en waaiers..., Sénéchal moet natuurlijk 100% knechten.

Jori

Rollen Merlier en Philipsen zullen wel hetzelfde zijn als elke andere race dat ze samen zaten:
Tijdens de race geven ze aan hoe goed ze zijn en overleggen ze wie ze uitspelen.

Qua winstkansen zit Merlier beter, maar er moet nog eerst wel het nodige gebeuren voor dat kan plaatsvinden.
1) Merlier moet zich al goed voelen en Philipsen niet. Indien ze beiden zich goed voelen, zou de teamleiding een besluit nemen. Verwacht hierbij wel dat Merlier de voorkeur krijgt, maar Philipsen heeft natuurlijk eerder zijn kansen al opgegeven en mss krijgt hij nu wel keertje de voorkeur
2) Philipsen is normaliter betere overlever en ook beter met positioneren. Grote kans dat hij frisser de finale bereikt en hierdoor kan hij natuurlijk ook de voorkeur krijgen
3) Philipsen zijn sterke positioneren kan betekenen dat hij de lead-out Merlier doet. Echter, Merlier is bijzonder matig met positioneren en wiel volgen. Als Philipsen dus al zijn eigen kans offert, is er grote kans dat Merlier straks toch niet in het wiel zit en hij voor zichzelf kan. En het is altijd een lastige technische finale
4) In de Tour 2 jaar terug liet Philipsen zien sterke lead-out te zijn, maar daarbij ook vaak nog wel top 15 a top 10 resultaten te halen

Bijzonder veel manieren dus waardoor Philipsen kan scoren, zelfs als hij niet direct de aangewezen man is.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Ik heb Ackermann, Kristoff, Philipsen, Degenkolb, Bouhanni, Hofstetter en Bystrom.

Denk nu aan Ackermann, Kristoff en Degenkolb voor kopman, uitgaande van het kutweer en dus zware koers.

Wouter Zin

(Waarschijnlijk) 5 man aan de start:
1e kopman: Bennett
2e kopman: Kristoff
3e kopman: Philipsen
Verder nog Pollit en Campenaerts (nog niet zeker)

Bennett meegenomen voor Brugge en deze koers...dus ga voor 2 uit 2.

KV

Ga toch voor Hofstetter ipv Philipsen voor 3de kopman denk ik. Van Hugo ben ik bijna zeker dat hij zal meesprinten, mogelijks wel samen met Barbier, zoals ze bijna altijd doen bij ISN. Van Cimolai verwacht ik geen sprint, heeft het hele jaar nog geen uitslag gereden.
Zal wel maar voor top 10, max 7-8 zijn waarschijnlijk.

Philipsen kan perfect top 3 rijden maar ook veel kans op zuivere lead out vrees ik en dus geen punten. Denk dat ze bij Alpecin ook wel beseffen dat er maar 1 Bennett echt kan kloppen.

De Tourminator

Ik sta op een schamele 62% ..... Duidelijk slechte keuzes met mijn kopmannen kosten behoorlijk wat punten.
Morgen kunnen we weer behoorlijk gaan stijgen als het zo'n uitslag wordt als Brugge - De Panne, oftewel Bennett, Philipsen en Kristoff als kopmannen mogen morgen de stijging in gaan zetten

Jofferde

Benieuwd wat Kristoff morgen gaat maken...

Laatst gewijzigd
rev

Hier 7 man, Ackermann,Hofstetter,Philipsen,Degenkolb,Politt,Viviani en Bystrøm.
Zou me goed uitkomen om ze allemaal in de top 20 te zien.

Risje89

Morgen ga ik voor Bennett, Kristoff en Hofstetter. Met verder nog Bouhanni, Viviani en Philipsen aan de start. Ik hoop op een wat zwaardere koers gezien de weersomstandigheden.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Bennett, Kristoff, Ackermann moeten het gaan doen. Viviani, Philipsen, Politt en Campenaerts voor de bonuspunten.

De Condor van Echt

Omdat titelverdediger Ewan geen zin heeft, Capiot geblesseerd is en Pedersen in quarantaine zit, heb ik er slechts 4 aan de start. 1 Kristoff 2 Philipsen 3 Hofstetter. Politt voor bonus/Ackermann/als hij zelf in een goede waaier zit. Benieuwd!

Na de heuvelkoersen ga ik evalueren of ik volgend jaar niet beter een extra dure sprinter ga nemen ipv investeren in heuvelteam.

hartstikkebedankt

Ik ga voor Ackermann, Kristoff en Dupont. Verder nog Philipsen, Hofstetter en Politt aan de start. Het is wel cruciaal dat Kristoff hier gaat scoren, anders blijft er echt helemaal niets meer over van mijn Klassiekerspel.

Ackermann heeft een sterke ploeg mee dus die zie ik wel scoren. Kristoff door de omstandigheden en lijkt me wel de man om voor te rijden hier bij UAE. Dupont boven Hofstetter/Philipsen omdat hij hier de kopman is, die anderen zitten toch weer met Barbier/Van Asbroeck/Cimolai en met Merlier. Daarnaast is Dupont gewoon zelf een sterke renner die er vaak toch nog bij zit.

Ab Normaal

Merk dat ik er door het niet doorgaan van PR en EF al een stuk minder aan vind.
Ga gewoon mijn 90% consolideren en verder geloof ik het wel.
Op naar de Giro.

Jori

http://israelcyclingacademy.com/cimolai-hofstetter-and-barbier-circle-like-vultures-around-unofficial-world-championships-for-sprinters/

Klinkt iig als Wanty praktijken daar, erg benieuwd :p

Nopper

Geen FDJ vandaag

https://www.wielerflits.nl/nieuws/groupama-fdj-niet-in-scheldeprijs-na-positieve-coronatest/

Fietsbel

Hahah hou toch op. Wordt wekelijks benadeeld met die positieve testen. Verschrikkelijk.

Filipo

Die Demare, grootste miskoop van het klassiekerspel. Gaat voorlopig op de zwarte lijst

Ab Normaal

Nou ben ik niet van het zeggen dat iets geen slimme keuze is, maar Demare heeft vooraf aangegeven dit jaar voornamelijk voor het sprinten te gaan en dat de voorjaarsklassiekers voor hem bijzaak was.
Ik heb hem daarom ook werkelijk geen seconde overwogen.

Filipo

'@Ab Normaal Sprinten in KBK, DBP, GW en SP... Het lijkt me niet dat je al die wedstrijden alleen meedoet om te trainen. Zeker niet als één van de favorieten. Zondag wordt hij in een eendagswedstrijd eerste. Kort door de bocht om te zeggen dat hij de klassiekers als bijzaak zag.

Jori

Maar met Démare heb je normaliter wel goede kopman voor Kuurne, GW, De Panne en ook nog iemand die punten kan pakken in DDV. Scheldeprijs had hij normaliter volgens mij niet gereden, omdat hij nog wel PR wou doen. In PR kan hij ook scoren, maar voor het spelletje was deelname aan de Scheldeprijs interessanter. Nu helaas beiden niet voor de mensen met Démare. EF staat normaliter niet op zijn kalender, maar dat komt door Groupama. Weet niet hoe dat dit jaar had gezeten.

@filipo: Démare gaf aan zich meer op het sprinten te focussen en (semi-)sprint-klassiekers. De klassiekers die Ab bedoelt zijn dingen als Omloop, E3, RvV

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Filipo
Zoals Jori zegt.
Dus niet kort door de bocht. Ik zeg het namelijk niet, dat zei Demare zelf.
En voor de sprintkoersen leken Bennet en Ackermann mij betere keuzes omdat sowieso Demare normaal nooit de Scheldeprijs zou rijden (dat zou Stewart doen), FDJ niet in EF zou starten en KBK in het openingsweekend altijd een gok is.
Dus mijn vraag aan jou: voor welke koers zou je Demare kiezen dan? En denk je niet dat voor die races Bennett en Ackermann een betere keuze is gezien het feit dat die ook normaal Schelde en EF opgesteld kunnen worden, ook als kopman.

1 2 ... 73 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.