Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 75 ... 85 86
Westland95

Dat verslag in de Scorito app is ook om te janken.

Platje

Philipsen uiteraard.. geen factor gegeven :(

hartstikkebedankt

Lol, die gasten van Alpecin de hele tijd niks aan het doen achter in het groepje en dan Philipsen die wint. Uiteraard niet gecapt

Risje89

Philipsen vanwege aanwezigheid Merlier geen kopman gemaakt, de logica wordt in realiteit weer niet gerespecteerd..

ditisdavid

Waardeloze sprint van Ackermann ook...

Ajvenema

Idd de normies met Philipsen die hier lekker wegkomen:)

Maar wat was Bora in godsnaam aan het doen???

Jasperdewaal11

Tuurlijk had ik Philipsen als 3e kopman gewisseld voor Degenkolb vanwege het weer pfff.........

En wat een draak van een sprint van Ackermann!

Starlynk

haha Merlier zegt nu dat ze vandaag toch al voor Philipsen reden ;)

Pietje Precies

Haha, lekker de hele dag op kop en dan zo'n verschrikkelijke laatste kilometer rijden als Bora zijnde. Gelukkig deed Ackermann nog zijn best om 6e te worden. Die is ook dusdanig weinig gekozen dat ik vandaag blijkbaar alsnog niet daal. Mja, in dit soort koersen hoor je eigenlijk dik te stijgen.

ivo001

1. Kristoff
2. Degenkolb
3. Philipsen
En dan nog Viviani, Hofstetter en Bystrom aan de start.

Met 200 punten toch weten te presteren onder het gemiddelde te scoren...

Jori

Merlier ws met de vrouw van de ploegbaas geslapen :p
Want idd Merlier zegt na afloop dat het vandaag sowieso voor Philipsen was (en was daar ook zeker niet blij mee, zo liet hij weten. Logisch gezien in elke koers tot nog toe ze samen zouden besluiten en uitgerekend nu wel de ploeg een besluit vooraf neemt). En passant meldt Philipsen dat hij naar de tour gaat, dus nog een extra mes in de rug van Merlier.

Verder drama, Sénéchal die ook voortijdig afhaakt en geen goedkope top 20 meeneemt als noodverband. Ackermann nog goede sprint, nadat Bora hem achteraan afzet en dan met 3 man tegelijk wegsturen. Bijzonder komisch gezicht, maar wel pijnlijk als je juist nog extra afhankelijk van het presteren daar was. DQS verneukt ook nog de lead-out door Bennett klem te zetten achter Rickaert en Philipsen, waardoor Philipsen hem kan winnen. Enige meevaller is Cavendish die Sénéchal 10 punten geeft.

En als je denkt dat het niet erger kan, Woods dus gecrasht in Baskenland xD

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Woods valt intussen in het Baskenland, gaat lekker vandaag.

Ab Normaal

Gelukkig heb ik het in een eerder stadium ook al gezegd dus kan ik het nu zeggen zodat het niet over komt als achteraf makkelijk zeggen, maar Philipsen was in mijn ogen voor die prijs een must have.
En dat blijkt dus wel.

arjenzvob

Met 408 punten 8,6% gestegen. Tja, had gehoopt op meer met Ackermann. Nu naar 77,7% gestegen.

Op zich heb ik een aardig heuvelteam, maar dan moet Woods niet te veel in de kreukels liggen....

Laatst gewijzigd
Pim96

Is Cavendish niet ook al een must have dan nu? Hoeveel was die? 500k?

Mijn team redelijk gescoord vandaag. Philipsen en Ackermann op de factoren en bonuspunten met Senechal en Politt. Nu hopen in de heuvels nog iets verder te stijgen.

Ab Normaal

Cees Bol ook wel treurig op plek 20.

Jori

Behalve dat echt alles meezit voor Philipsen. Merlier die De Panne laat lopen, waardoor Philipsen de enkele sprinter is en in Scheldeprijs een op voorhand bizar besluit als je de snelheid van Merlier ziet, de vorm, al 3x gewonnen (en hoe) en de enige man die Bennett zijn snelheid kan bedreigen. Die man van Sporza moest ook even bijkomen van het antwoord van Merlier, iedereen was in de ban van Merlier die mogelijk Boonen op zou volgen. Philipsen was met de gegeven informatie vooraf eigenlijk gewoon een foute keuze die verschrikkelijk goed uitpakt. Elke andere koers waar Merlier en Philipsen reden, kwam Merlier er altijd beter uit en dan heb je weleens een uitzondering. Jammer genoeg was dat net deze race.

Zulke onzekerheid kan je niet vooraf gebruiken als je ook nog kopmannen moet invullen. En het idee van dat ze besluiten in de koers al helemaal niet.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Lekker dan, na een dag hard werken even kijken hoe het gegaan is met die Scheldeprijs. Zie ik mijn last minute eerste kopman gemaakte Demare nergens. Is mijn ex-1e kopman Phillipsen winnaar en mijn ex- 2e kopman Pollit de enige die ook nog in de punten rijdt en mijn last minute 2e kopman + Viviani 33e en 31e. Daar heb je dus helemaal niks aan. Gelukkig zijn er wat races geschrapt dan is dit Voorjaarsklassiekerspel tenminste sneller afgelopen. Dit is geen klassiekervoorjaar meer, dit is nog steeds diep winter! 🥴

nasibal

Behalve dat echt alles meezit voor Philipsen. Merlier die De Panne laat lopen, waardoor Philipsen de enkele sprinter is en in Scheldeprijs een op voorhand bizar besluit als je de snelheid van Merlier ziet, de vorm, al 3x gewonnen

Eens

Philipsen was met de gegeven informatie vooraf eigenlijk gewoon een foute keuze

Oneens. Het gokje dat hij wel degelijk ergens voor zichzelf zou mogen rijden en zou kunnen winnen was die 1 miljoen wel waard. In de andere ritten had hij kans op teampunten Merlier. 500k ging hij echt wel waard zijn, dus je ging hooguit voor 500k de boot in. Op die manier liever een miljoen uitgeven aan Philipsen dan 500k aan de categorie Vliegen/Livyns waarvoor het ook allemaal goed moet vallen en dan waarschijnlijk nog steeds slechts in de achtergrond meedoen.

die verschrikkelijk goed uitpakt

Eens, mits je stom genoeg was om hem op de juiste momenten 1e kopman te maken.

Zulke onzekerheid kan je niet vooraf gebruiken als je ook nog kopmannen moet invullen. En het idee van dat ze besluiten in de koers al helemaal niet.

Eens.

Meeste dingen eens dus, behalve dus het stukje waarbij je iedereen met Philipsen voor gek verklaart, en ik vermoed dat dat nou net het belangrijkste stukje van je post is ;)

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Nou zeg... even een terugblik.
1 Ackermann: amateurische leadout leidt tot een enigszins teleurstellende 6e plek. In dit groepje, met die ploegmaats moet dat in principe minstens podium zijn
2 Kristoff: wissel met Philipsen omwille van slechte weer . Een bonkige Noor moet dit aankunnen. Maarja... pardoes op zijn smikkel.
3 Philipsen: wissel met Kristoff omwille van bovenstaande en de aanwezigheid van Merlier. Slechte wissel dus want hij wint.

Viviani: was te verwachten
Hofstetter: compleet kut
Senechal: 30 sprokkelpuntjes. Valt mee
Politt: 28 sprokkelpuntjes. Valt mee

Ik heb 438 punten gehaald. 6% gestegen naar 88,3%. Redelijk tevreden. Met betere kopmannen was het wel beter geweest. Wat er nu nog mogelijk weer ik niet zo met een heuvel team bestaande uit. Flipje, Schachmann, Woods, Wellens,Gaudu en Livyns

Jori

'@Nasibal: Aah, ik zie dat dat er staat. Had zeker niet de strekking moeten zijn, immers is iedereen wel bekend en overtuigd door de kwaliteiten van Philipsen. Het is idd wel beetje scherp getypt stukje. Had de strekking moeten zijn dat Philipsen als kopman beogen voor zowel De Panne als Scheldeprijs verkeerd is als Merlier daar ook start.

Bedoelde namelijk meer dat je voor de paar sprintwedstrijden zekerheid zoekt en dat Philipsen dat niet zou bieden. Je kan hem prima meenemen, maar het zou lastig zijn hem uit te spelen als kopman. Met die achtergrond zou je dus echte "sprintzekere" kopmannen erbij moeten hebben en dus een extra plekje voor Philipsen moeten inruimen. Die plekjes vond ik zelf relatief te duur voor een 0 of 1 wedstrijd sprintende Philipsen. Als je die zekerheid in je selectie wel hebt, kan je Philipsen idd prima nemen, ook met de uiteenzetting die ik eerder typte over hoe Philipsen alsnog in de punten kan rijden, zelfs als hij niet de uitgespeelde man is.

Overigens is Livyns een beetje vreemd. Juist omdat hij nog BP rijdt, hij daar vorig jaar al redelijk was en dit jaar vliegend begon was het voor mij een makkelijke. Normaliter had hij zijn prijs na de Omloop er al uit gehad, had enkel pech met het verloop en lijkt verder beetje weggeëbt, hoewel het nog niet verkeerd is wat hij in RvV en E3 liet zien.
Met name de BP was voor mij belangrijk, hij was het antwoord op hoe ik daar toch 4 starters kon krijgen (1 back-up en dat was Livyns dus). Achteraf was het correcte antwoord overigens Pidcock, daar heb ik me gewoon gruwelijk op zijn voorbereiding verkeken.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Jori
Ben het vaak met je eens, maar Philipsen met zijn sprintkwaliteiten (zie Vuelta) voor 1 mln een foute keuze noemen vind ik absurd.
Merlier is een snelle renner na een zwaardere koers, type KBK.
Maar heeft hiervoor nooit echt in een grote koers met grote sprinters om de zege kunnen strijden omdat hij daar simpelweg nooit reed.
Om dus te zeggen dat hij een betere sprinter is dan Phlipsen is bizar.
Voor de deadline van dit spel stond Philipsen al op de startlijst van de Schelde en de Panne en was het aannemelijk dat hij EF zou rijden na het zware programma van Merlier.
Wat iemand zegt is uiteraard altijd een mening.
Maar nu wil ik eens een keer arrogant doen.

Philipsen was vooraf een koopje gezien de informatie die op dat moment bekend was en het feit dat je hem voor 1M ook nog eens kopman kon maken. Een absolute must have, een no brainer.
Dat is geen mening maar een absoluut feit.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Ab: Klopt, foute keuze bedoelde ik vooral qua vast kopmanschap, mea culpa. Zoals voor de race je ook nog in onzekerheid was over het plan van Alpecin.

Merlier zijn topsnelheid ligt gewoon hoger dan Philipsen en houdt het vaak ook nog langer vol, maar Philipsen kan wel beter klimmen/punchen en het gemakkelijker verteren. Zie bijvoorbeeld de overwinning van Philipsen in de Vuelta. Dat zit er voor Merlier zeker niet in. Grote probleem van Merlier ligt echter vaak in zijn positioneren, waar Philipsen wel erg sterk is.

Met normale geordende "koninklijke" sprints als De Panne, maar ook Scheldeprijs (hoewel positioneren hier erg lastig is normaliter), zou dit qua voordeel naar Merlier gaan. Een koers als EF valt dan weer juist perfect in het straatje van Philipsen.

Programma van Merlier en Philipsen waren juist eng synoniem, van Merlier was het ook bekend dat hij Scheldeprijs en De Panne zou rijden. Dan loop je het risico dat ze toch de verkeerde uitspelen.

nathancouw

'@Jori, uiteindelijk was Turgis de optimale keuze. No-brainer.

Ab Normaal

Ik had juist gelezen dat ze gingen verdelen.
Mathieu de absolute grote koersen, Merlier die daaronder, KBK, DDV, GW enz. en Philipsen de sprintkoersen.
Daarom was het voor mij makkelijk want waar vind je nu een kopman voor drie koersen van 1M.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 75 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.