Afvalkoers Giro 2021

1 2 ... 8 9 10 11
Ab Normaal

Ai, Erveedeeee, vrees dat je inderdaad het kind van de rekening wordt.

user26778

Het eerste doel is bereikt!! Ondanks dat ik tot favoriet werd gebombardeerd en op 2 oren kon slapen blijft dit een onvoorspelbaar spel. Nu op naar de finale 🙂

Ceramiche Ariostea

Deze etappe is gewonnen door vluchter Dan Martin maar verder was het een dag van falende kopmannen. Bernal met een slechte dag of liggen er toch rugproblemen op de loer. Bardet, Vlasov, Carthy, Ciccone ver teruggeslagen in de etappe van vandaag. Verder vandaag de beslissing voor de tickets voor de Tour de France. 2 deelnemers Poeksel en Erveedeeee met alleen de punten van Yates en Bernal en dus een tiebreak die Poeksel met glans wint en daarmee eindigt Erveedeeee op de meest zure plaats als 6e. Overige deelnemers van harte gefeliciteerd met jullie wildcard. Morgen een zeer lange vlakke etappe met wat pukkels in de laatste 30 kilometers. Laat Sagan nog 1x zijn mannen beesten voor een sprint of mogen de vluchters met de eer gaan strijken ?

Etappe 17

1 Ruud Jansen 5403 1190
2 Ab Normaal 5490 1160
3 JapieJapo 5712 1150
4 Ivo001 5201 680
5 Poeksel 4950 560

6 Erveedeeee 5441 560

Teamnaam Erveedeeee

1 EVENEPOEL Remco 918 0
2 SAGAN Peter 767 0
3 YATES Simon 705 400
4 LANDA Mikel 673 0
5 CARTHY Hugh 576 0
6 MERLIER Tim 483 0
7 BERNAL Egan 450 160
8 CAVAGNA Remi 378 0
9 VIVIANI Elia 261 0
10 BUCHMANN Emanuel 157 0
11 BEVIN Patrick 52 0
12 CEPEDA Jefferson Alexander 21 0

5441 560

Poeksel

Vrijdag (als ik dat haal) gaat lastig worden voor mijn team nu RVD eruit ligt, maar top vijf is mooi. Ruud, Ab, Japie en Ivo ook gefeliciteerd!

Laatst gewijzigd
erveedeeee

Jammer jammer jammer. Inderdaad is de 6e plaats in dit geval behoorlijk zuur, had graag weer meegedaan aan de tour. Niet echt onverwacht verder, zag het al aankomen na de etappe maandag. Ik had helaas te veel pech met het uitvallen van eerst Landa en daarna Buchmann. En ook de val van Evenepoel vandaag kwam niet goed uit, al vraag ik me af of hij anders top 20 had gehaald. Ik troost me maar met de gedachte dat ik het laatste Landa team ben dat er uit vliegt, zonder zijn val was het heel anders geweest.

Aan de top 5 gefeliciteerd en voor de rest tot de Vuelta!

ivo001

Yes! Dank u Pello!

Vandaag alle ballen op Paddy Bev en eventueel een TJV.

Condoleances aan Erveedeeee.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Erg triest voor Erveedeeee. Dit gun je niemand.

Voor mezelf opgelucht dat ik het gehaald heb. Behoorlijke kans dat het voor mij na vandaag over is met de op één na hoogste CQ score en JapieJapo met Moscon die na de kopgroep nogal eens in het Ineos treintje over de finish komt. En als het niet hard genoeg gaat heeft Japie ook nog Viviani. En in een uiterste geval dat Bevin in de kopgroep zit zouden zelfs Poeksel en Ruud Jansen nog in gevaar kunnen komen. Ik zie geen enkel scenario waarin Ivo er uit vliegt.
Maar alles kan, dus ook deze zou ik kunnen overleven.
Ik gok in ieder geval dat Of Japie of ikzelf sneuvel.

Bedacht me net dat mijn aanstaande Tourdeelname mijn 6e Afvalkoers grote ronde opeenvolgend is.
Is dat niet een record Park?

Poeksel

Als ik het goed zie zijn Ab, Japie en Ivo blij met deze kopgroep, zit ik in de virtuele hotseat en moet Ruud hopen op een verandering van de situatie.

Ab Normaal

Ja, mits Cavagna en Bevin wel bij de eerste 20 eindigen, maar kan me niet voorstellen dat ze beiden er naast schieten

user26778

Daar gaan we dan..

Ab Normaal

Inderdaad. Einde voor Ruud. Erg jammer. Van JapieJapo en Ivo kan ik de afsluitende tijdrit sowieso niet winnen. Dus was dit een mooie gelegenheid om van JapieJapo af te komen, maar helaas.
Voor Poeksel de derde keer op de hotseat. Ook een prestatie.
Jammer Ruud. Tot in de Tour.

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Laatste kans voor sprinters was het maar nee de ploegen die konden rijden UAE en ISN hadden met Ulissi en Bevin sterke mannen mee. Bora interesseert alleen de paarse trui en die is hiermee ook nagenoeg binnen. Gewonnen etappe door Alberto Bettiol. Het komt hem toe, rijdt eigenlijk al heel de Giro erg sterk. Poeksel en Ruud Jansen hadden geen vluchter mee dus zo is het op cq score einde oefening voor de door Ab gebombardeerde oddfavoriet einde oefening. Ruud bedankt voor je deelname en tot in de Tour.

Etappe 18

1 Ivo001 5201 140
2 Ab Normaal 5490 140
3 JapieJapo 5712 140
4 Poeksel 4950 0

5 Ruud Jansen 5403 0

Teamnaam Ruud Jansen

1 ALMEIDA Joao 1114 0
2 EVENEPOEL Remco 918 0
3 SAGAN Peter 767 0
4 YATES Simon 705 0
5 CARTHY Hugh 576 0
6 BERNAL Egan 450 0
7 BARDET Romain 358 0
8 MOSCHETTI Matteo 180 0
9 GROENEWEGEN Dylan 116 0
10 FOSS Tobias 99 0
11 CIMOLAI Davide 72 0
12 MINALI Riccardo 48 0

5403 0

ivo001

De sterkste bergploeg door brute pech eruit, wow.

Ik acht de kans klein dat ik beide bergetappes ga overleven, en JapieJapo heeft het beste team voor de afsluitende tijdrit.

Ik kan overleven als:

Bilbao meer punten haalt dan Grosschartner. (Ik ga er van uit dat Hermans en Bevin geen top 20 rijden de komende 2 dagen)
Bilbao en Cepeda (gaat hij uitrijden zonder ook maar 1x aan te vallen?) meer scoren dan D Martin en Formolo
Bilbao en Carthy tegen Almeida en Bardet lijkt me onwaarschijnlijk dat ik daar op kan winnen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik zie mezelf ook niet beide bergetappes overleven. Het podium halen wordt al lastig met Bilboa die het gisteren goed deed en niemand in mijn team (op Bernal en Yates na) die top 20 haalde. De ringensnor die vooruit blijft in een ontsnapping en/of een wederopstanding van Carthy, daar moet ik maar op hopen.

Ab Normaal

Hup Carthy.

JapieJapo

Jammer Ervedee, je was een van de weinigen met en Buchmann en Landa dus het is vette pech dat je er al uitligt. Aan de andere kant Poeksel met Sivakov..... zit er nog steeds in. Als je een goed gebalanceerd team hebt ook als iemand wegvalt dan doe je lang mee maar als er 2 wegvallen wordt het idd moeilijk.

Bardet lijkt beter dan Carthy dus dat zou mooi als eindigt elke bergetappe in een andere volgorde...En dan is het wel grappig dat Almeida die relatief dure aanschaf het er voor mij heel mooi laat uitzien.

Ab Normaal

Denk dat als we eerlijk zijn de winst gaat tussen JapieJapo en Ivo.
In de afsluitende tijdrit mist Poeksel Cavagna t.o.v. de andere 3. Ivo heeft Bilbao extra en JapieJapo Almeida.

Denk dus dat Poeksel van iedereen verliest, ik verlies van Ivo en JapieJapo.

Voor mij dus de enige mogelijkheid dat de komende dagen die beiden er uit vliegen.

ivo001

Cepeda DNS. Geen enkele keer iets zien doen.

Ab Normaal

Huidige verschillen in teams:

Teamnaam Poeksel (3)
CARTHY Hugh 576
GROSSSCHARTNER Felix 389
HERMANS Quinten 0
4950

Teamnaam Ivo001 (4)
BILBAO Pello 619
CARTHY Hugh 576
CAVAGNA Remi 378
BEVIN Patrick 52
5201

Teamnaam Ab Normaal (5)
MARTIN Daniel 778
CARTHY Hugh 576
CAVAGNA Remi 378
FORMOLO Davide 291
BEVIN Patrick 52
5490

Teamnaam JapieJapo (6)
ALMEIDA Joao 1114
CAVAGNA Remi 378
BARDET Romain 358
VIVIANI Elia 261
MOSCON Gianni 69
BEVIN Patrick 52
5712

Als ik de sprinters en tijdrijders er uit haal:

Poeksel: Carthy, Grosschartner, Hermans
Ivo: Carthy, Bilbao
Ab: Carthy, Martin
Japie: Almeida, Bardet, Moscon

Volgens mij kan iedereen sneuvelen vandaag.

Poeksel

(tegen beter weten in: )

Hup kopgroep!

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Poeksel
Ik hoop van harte dat ze voorop blijven en Hermans wint.

Ceramiche Ariostea

Vandaag stond er weer een bergetappe op het programma. Het was al snel duidelijk dat vluchters vandaag kansloos waren en de etappe is dan ook gewonnen door Simon Yates op korte afstand gevolgd door Joao Almeida. De 2 mannen in vorm in de 3e week. Egan Bernal houd de schade beperkt mag zich nog steeds dragen van het Maglia Rosa noemen. JapieJapo comfortabel door naar morgen met de top 3 in zijn team. Ab Normaal had de 200 punten van Dan Martin nodig om uitschakeling te voorkomen en ontloopt ook de dans. Poeksel en Ivo001 allebei punten van Yates, Bernal en Carthy maar Poeksel pakt ook nog enkele punten met Grossschartner waardoor een tiebreak uitblijft. Die zou overigens hetzelfde resultaat hebben gegeven en dat is geen podium voor Ivo001. Ivo bedankt voor je deelname en tot in de tour. Morgen gaan we met 3 naar de laatste bergetappe op basis van vandaag kan dit weleens een hete middag voor Poeksel worden.

Etappe 19

1 JapieJapo 5712 1600
2 Ab Normaal 5490 1280
3 Poeksel 4950 1090

4 Ivo001 5201 1080

Teamnaam Ivo001

1 SAGAN Peter 767 0
2 NIZZOLO Giacomo 737 0
3 YATES Simon 705 600
4 BILBAO Pello 619 0
5 CARTHY Hugh 576 80
6 MERLIER Tim 483 0
7 BERNAL Egan 450 400
8 CAVAGNA Remi 378 0
9 GUERREIRO Ruben 256 0
10 BUCHMANN Emanuel 157 0
11 BEVIN Patrick 52 0
12 CEPEDA Jefferson Alexander 21 0

5201 1080

Laatst gewijzigd
ivo001

Damn dat is balen! Maar heel blij met een ticket voor de TDF!

Bilbao 27e vs Grosschartner 18e, dat had ik niet verwacht na de resultaten van de vorige bergetappe.

Gefeliciteerd Poeksel, Ab Normaal en JapieJapo met het behalen van het podium!

Poeksel

Dank. Ik vond het ook onverwacht. Als morgenochtend heel DQS en Martin zich terugtrekken maak ik een goede kans op winst!

JapieJapo

Nou Poeksel je hebt in ieder geval Grosssschratner vooruit gestuurd ;)

1 2 ... 8 9 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.