Afvalkoers Giro 2021

1 2 ... 8 9 10 11
Kannibaal van Schepdaal

Dat was het dan. De hoge CQ-waarde nekt me. Helaas. En hier en daar ook gewoon verkeerde keuzes gemaakt. De last minute vervanging van Viviani door Soler pakt slecht uit, zowel op sprintgebied als op het vlak van CQ-waarde. Verkeken op Cepeda en Bevin en pareltjes als Foss en Cimolai niet opgemerkt.

We passen onze trainingsmethodes en voedingsschema's aan en richten onze pijlen op de Vuelta! Nog veel succes aan de resterende teams tijdens de rest van deze Giro!

Ceramiche Ariostea

Het was weer zo dag dat een grote groep alle tijd kreeg van Ineos. Zoals al gememoreerd had alleen Wielervolger een vluchter en zelfs de winnaar van deze etappe Andrea Vendrame in zijn team. De overige teams alleen de punten van Egan Bernal. Na gisteren het afhaken van Remco Evenepoel althans voorlopig voor het AK treft dit vandaag het lot voor Kannibaal van Schepdaal al is dit wel definitief. Morgen mogen de sprinters nog een keer hun hok uitkomen.

Etappe 12

1 Wielervolger 5735 620
2 Poeksel 4950 20
3 Ivo001 5201 20
4 Ruud Jansen 5403 20
5 Erveedeeee 5441 20
6 SvenVDB 5463 20
7 Ab Normaal 5490 20
8 Teeke_de_Kapper 5557 20
9 Luuk Zuijderwijk 5590 20
10 JapieJapo 5712 20

11 Kannibaal van Schepdaal 5796 20

Teamnaam Kannibaal van Schepdaal

1 ALMEIDA Joao 1114 0
2 EVENEPOEL Remco 918 0
3 SAGAN Peter 767 0
4 YATES Simon 705 0
5 CARTHY Hugh 576 0
6 MERLIER Tim 483 0
7 BERNAL Egan 450 20
8 SOLER Marc 437 0
9 BUCHMANN Emanuel 157 0
10 GROENEWEGEN Dylan 116 0
11 BEVIN Patrick 52 0
12 CEPEDA Jefferson Alexander 21 0

5796 20

Ab Normaal

Voorlopig komt mijn voorspelling nog steeds uit :)

user26778

'@Ab erg mooie analyse en leuk dat het tot nu toe ook zo verloopt. Ik hoop dat je het tot en met de eennalaatste etappe goed hebt :)

Laatst gewijzigd
Luuuuuuukk

Top-5 gaat denk ik wel serieus lastig worden. Spijtig dat ik dan de Tour uit moet zitten.

Morgen hopen dat Sagan niet al te hoog finisht, dan maak ik wellicht nog kans

Wielervolger

Gisteren 4e keer eerste in 5 etappes, spijtig genoeg koop je daar niets mee :p

Nu ik de hoogste CQ-waarde heb en Soler uit de koers is gestapt zal het niet heel lang meer duren tot ik er uit vlieg vrees ik.

Ab Normaal

'@Wielervolger
Mwoah. Aan Soler heb je sowieso nog niets gehad en zonder hem ben je ook niet gevaar gekomen.
Denk dat het wel eens kan meevallen. Vandaag en morgen overleef je wel.
Etappe 15 lijkt me jouw grootste zorgenkindje gezien je CQ waarde.

Overigens niets persoonlijks tegen De Kanibaal, maar ik ben wel blij dat er een sterk team uit is.
Zoals ik voorspelde moeten er nog 3 mensen uit voor de tweede rustdag uit een rijtje waarin ik ook zit.
Dus iedereen die er uit vliegt die niet in het rijtje zit van mensen die ik sowieso zie sneuvelen is mooi meegenomen.
Zelf heb ik geen illusies dat ik ga winnen, maar ik zou toch graag deelname aan de Tour veilig stellen.
Ik vind dit nu eenmaal het allerleukste spel wat er is.
Leuker dan Scorito, leuker dan alle andere leuke spellen op Wielerflits en zelf leuker dan Sportpools.

Laatst gewijzigd
Luuuuuuukk

Ik baal vooral dat Valter ineens zo hoog in het klassement staat en Champoussin afgestapt is. Nu heb ik praktisch geen aanvallers in mijn selectie

Luuuuuuukk

Daar gaan we. Het was leuk zolang het duurde

Ceramiche Ariostea

Vandaag stond 1 van de laatste kansen of misschien al wel de laatste kans voor de sprinters op het programma. Eindelijk was daar de felbegeerde etappezege voor Giacomo Nizzolo maar met Peter Sagan op 3 zat Luuk Zuijderwijk al een moeilijke papieren om dit nog te overleven. Na het opmaken van de top 20 bleek dit ook en gaat Luuk Zuijderwijk niet mee naar de Zoncolan. Op de hotseat vandaag Teeke_de_Kapper gelukkig voor hem lijken de sprints waar echt iedereen aanwezig is voorbij te zijn. Morgen D-day voor het AK met de Zoncolan op het programma.

Etappe 13

1 Ab Normaal 5490 1100
2 Ivo001 5201 1000
3 Ruud Jansen 5403 870
4 Wielervolger 5735 660
5 Erveedeeee 5441 520
6 SvenVDB 5463 520
7 JapieJapo 5712 520
8 Poeksel 4950 500
9 Teeke_de_Kapper 5557 400

10 Luuk Zuijderwijk 5590 220

Teamnaam Luuk Zuijderwijk

1 EWAN Caleb 794 0
2 MARTIN Daniel 778 0
3 YATES Simon 705 0
4 LANDA Mikel 673 0
5 CARTHY Hugh 576 0
6 MERLIER Tim 483 0
7 BERNAL Egan 450 0
8 CAVAGNA Remi 378 0
9 VALTER Attila 265 0
10 VIVIANI Elia 261 120
11 GROENEWEGEN Dylan 116 100
12 CHAMPOUSSIN Clement 111 0

5590 220

Teeke_de_Kapper

Als ik zo de overgebleven ploegen zie, dan is Zoncolan voor mijn team morgen te hoog... ik vrees het ergste...

Ab Normaal

Denk dat Erveedeeee hoopt dat jij er nog lang in blijft Teeke. Hij heeft al jouw renners en een lagere CQ score.
Zolang jij er in zit is hij 100% veilig.

erveedeeee

Ha, dat had ik nog niet eens gezien. Zat wat dat betreft meer op Sven te letten. Die heeft alleen Mollema om van mij te winnen.

Go Teeke, go Sven

SvenVDB

Ik hoop ook voornamelijk een tourdeelname veilig te stellen, maar dat zal al heel moeilijk worden.

Op zich wel tevreden over mijn team. Landa had er zeker gestaan, jammer van zijn val. Champoussin en Bevin zijn miskopen gebleken.

Hier is het hopen op een sterke Mollema!

Ab Normaal

Nou, hij doet in ieder geval zijn best voor je Sven!

Ab Normaal

Wordt zeer nipt vandaag denk ik. Zeer kleine verschillen.

Ceramiche Ariostea

Vandaag de etappe naar Zoncolan. Een etappe waar je vooraf dagen zo niet weken naar vooruit kijkt maar wat mij betreft een weinig boeiend schouwspel. De vonken vlogen er niet af in de door Lorenzo Fortunato gewonnen etappe. Ineos en Bernal zijn tot op heden te sterk en de concurrenten van Bernal wisselen elkaar allemaal keurig af me mindere dagen. Vandaag viel Yates dan weer positief op misschien dat die week 3 dit jaar wel onder de knie heeft. Oke nu de uitslag zoals al opgemerkt inderdaad zeer kleine verschillen en allemaal door Bernal en Yates ruim in de punten maar de degene met de minste restpunten en daarmee onze volgende afvaller is Teeke_de_Kapper en sluit deze afvalkoers af op een 9e plaats. Wielervolger heeft deze afvalkoers al veel etappes gewonnen maar vandaag was het toch enigszins penibel op de hot seat. Morgen een klein uitstapje naar Slovenie met een etappe die geschikt is voor de aanvallers tenzij Sagan hier het paars wilt gaan veiligstellen of een Cimolai toch nog een etappe wilt gaan winnen. Tot morgen.

Etappe 14

1 SvenVDB 5463 896
2 Ab Normaal 5490 700
3 Poeksel 4950 636
4 Erveedeeee 5441 636
5 JapieJapo 5712 636
6 Ivo001 5201 630
7 Ruud Jansen 5403 626
8 Wielervolger 5735 590

9 Teeke_de_Kapper 5557 576

Teamnaam Teeke_de_Kapper

1 EVENEPOEL Remco 918 6
2 EWAN Caleb 794 0
3 SAGAN Peter 767 0
4 YATES Simon 705 200
5 CARTHY Hugh 576 50
6 MERLIER Tim 483 0
7 BERNAL Egan 450 320
8 CAVAGNA Remi 378 0
9 MOHORIC Matej 302 0
10 CHAMPOUSSIN Clement 111 0
11 BEVIN Patrick 52 0
12 CEPEDA Jefferson Alexander 21 0

5557 576

ivo001

Blij dat de Ab-alyse er toch een klein beetje naast zit vandaag :)

SvenVDB

Mooi van Mollema, maar vandaag was het nog niet nodig 😀

Poeksel

Deze voorspelling is in ieder geval uitgekomen:

Wie er voor de tweede rustdag afhaken is moeilijk te zeggen, er komen best nog wat onvoorspelbare ritten aan, maar naar mijn verwachting halen Jef, Luuk en Teeke de volgende rustdag niet.

En over morgen:

Wederom een loterij dus.

Eens, afgezien dat Ruud redelijk veilig lijkt met Cimolai in zijn team.

Teeke_de_Kapper

Jammer, maar zoals gisteren al gezegd zo'n Calon is voor mijn team toch een beetje te steil. Iedereen nog veel succes...op naar de top 3 en wat mij betreft tot kijk in de Vuelta. Park bedankt voor de perfekte en snelle organisatie.

Ab Normaal

Tja, ik vind het lastig wat te verwachten vandaag.
In principe is dit een aanvallers etappe. Had ook zeker een Mohoric verwacht vandaag.

Als Bora het op de heupen krijgt voor het paars van Sagan dan zou het wel eens hetzelfde scenario kunnen zijn als een paar etappes geleden. Dan zullen Nizzolo en Viviani af moeten haken en zeker Cimolai aanhaken.
Dan is Ruud Jansen inderdaad veilig.

Maar het kan ook een grote groep worden die wegrijdt.
Dan wordt het een echte loterij waarvoor Poeksel met zijn CQ score de minste lootjes heeft en ook redelijk veilig is en JapieJapo, Wielervolger en ik de meeste lootjes.
Een klassementman op plek 16 kan dan ook de doorslag geven.

Heel benieuwd naar het verloop van deze etappe.
Dit is de tweede etappe van de drie die ik vooraf heb aangestipt als zeer zorgelijk voor mijn team. Geen rustige zit voor mij dus vandaag.

EDIT: bah. Nizzolo naar huis. Nadelig voor mij.
Kon wel eens einde oefening voor mijn team zijn aangezien Wielervolger Gaviria nog in de gelederen heeft.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Het nieuws over Nizzolo nog niet gehoord, Ab?
Edit: wel dus.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Jah. Vrees dat alleen Bevin mij nog kan redden.

Ab Normaal

En nu ook Buchmann exit.

Ruud Jansen gaat deze editie winnen.
Ik heb nog nooit in de korte Afvalkoers geschiedenis iemand zo ongelofelijk veel mazzel zien hebben als Ruud.
Iedere renner die maar een bedreiging voor hem kan zijn valt weg.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 8 9 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.