Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 105 ... 263 264
Matsoe

14:00 het is begonnen!

ditisdavid

Team:
Volledig vertrouwen in Deceuninck dit jaar. Zeer goed denkbaar dat ze het roze vanaf vandaag tot in de Alpen (of zelfs Milaan) in handen gaan hebben. Zodoende gaan Evenepoel, Almeida en Masnada alledrie mee.
Evenepoel kan denk ik overal zitten tussen alleen teampunten en tegen de score van Almeida vorig jaar aan.
Almeida zelf gaat in dit veld en op dit parcours natuurlijk onmogelijk die score kunnen herhalen maar zou zijn geld echt wel waard moeten zijn.
Masnada zal veel teampunten pakken en staat zijn mannetje in de bergen.
Uiteraard is Cavagna mijn vierde renner van Deceuninck. Favoriet voor vandaag en met Evenepoel en Almeida ook in de ploeg is de kans op de eerste roze trui aanzienlijk. Gokken op het niet winnen van Ganna is denk ik het grootste risico dat ik neem in deze editie, als Ineos het goed doet gaat het grootste deel van het forum echter ook nat.

Qua klassementsrenners verder mee:
Yates. Denk dat hij te vroeg piekt, verwacht een scenario á la Aru in de Tour van 2017, maar dat is nog steeds het geld waard.
Vlasov. Heb hem elders als eindwinnaar voorspeld. Ambitieus, maar ik heb wel de indruk dat hij klaar is voor de volgende stap.
Landa. De meest veilige kandidaat voor een topvijfnotering. Ja, zijn score in de Tour vorig jaar was niet denderend voor een vierde plek, maar in de Giro is het toch net wat makkelijker scoren.
Carthy. Parcours lijkt me op zijn maat, daarbij reed niemand in dit veld vorig jaar een indrukwekkender grote ronde dan hij.
Martin. Ben er niet zo zeker van of deze bergetappes voor hem te zwaar zijn, hij komt toch vaak verder op de zwaarste bergaankomsten dan op de iets lichtere. Daarbij blijft zijn sprint een groot voordeel in Scorito.
Sivakov. Door sommigen beschreven als een hedge voor Bernal, maar ik zie hem toch meer punten halen als diens rugklachten het effect wat ik verwacht hebben, als hij op zijn fiets blijft zitten tenminste.
Formolo. Zal op goed moment wel veranderen in luxe-aanvaller, de aanwezigheid van de sterrati gaf voor mij de doorslag. Met 500k meer had Soler echter zijn plaats ingenomen. Was ik voor een vierde dure sprinter gegaan, dan had hij zijn plekje af mogen staan aan Fabbro...
Cepeda. Zie hem meer als aanvaller, hopen op herhaling van Masnada 2019. Op klassementsdagen start hij als elfde keuze binnen mijn team.

Voor de sprinters waren de eerste drie keuzes makkelijk (zie Ewan nog wel vóór etappe 13 al uitstappen á la Kittel 2016), het goedkopere segment is daarentegen nog nooit zo vervelend geweest. Wegens het gebrek aan goede opties heb ik er iets minder geld en ruimte voor vrijgemaakt dan anders.
Sagan. Dit kon wel eens de laatste keer zijn dat hij een obvious pick is. Zou hem ook op het vlakke kunnen cappen, nog niet gekozen tussen hem en mijn andere duurdere sprinters.
Nizzolo. Zit hem de laatste jaren wat tegen in grote rondes, in dit veld kan je echter moeilijk om hem heen.
Merlier. Veel gezegd over zijn leadout maar die vind ik bij geen enkele ploeg al te best dit jaar. Na Ewan de snelste sprinter, wat ze verder gemeen hebben is het risico op negatieve uitschieters...
Kanter. Twee weken terug niet in de ploeg, nu de minst onveilige optie
Minali. Voor de vlakke sprints tot aan zijn zeer waarschijnlijke uitvallen...
Pasqualon. Voor alle andere sprints. Enkel etappe 7 is wat lastig te duiden. Als hij ook meesprint op het vlakke is het mooi meegenomen, bij winst voor DQS vandaag hoef ik daar morgen echter niet op te gokken.
Oh, en Fiorelli wordt de nieuwe [kies je favoriete 500k-sprinter die toch niet sprintte].

En dan ter opvulling:
Bevin. Zal eerder niet dan wel sprinten, maar is ook de beste tijdrijder voor 750k dus een buil verwacht ik me er niet aan te vallen. Heb op deze plek nog Walscheid overwogen maar die haalt te weinig toptwintigplekken als leadout om het verlies van een plekje in de tweede tijdrit goed te maken.
Vermeersch. Een gereduceerde sprint in etappe 3, sterrati in etappe 11, en verder zie ik wel of hij nog opgesteld wordt in de overgangsetappes.

Team vandaag:
Cavagna (C)
Evenepoel
Almeida
Masnada
Bevin
Yates
Vlasov
Carthy
Sivakov

Succes iedereen!

kevinraar

ik zag echt net dat ik maar 7 renners had geselecteerd voor vandaag deed snel 2 erbij was echt 2 seconden voor de deadline net op tijd

mij team voor vandaag
cavagna
yates
vlasov
almeida
cartny
bilbao
masnada
moscon
foss

Laatst gewijzigd
embargo

Kom je goed weg Kevin! Wel je captain goed geselecteerd?

Ludi

Lekker man🙏

Wellens Nietens

Hier mijn team. Een paar highlights:
- Wel Bernal. Ik denk dat hij weer goed gaat zijn.
- Wel Evenepoel. Samen met Almeida en Cavagna een sterk DQS clubje dat hopelijk teampunten voor elkaar gaat opleveren.
- Geen Ewan. Hij gaat waarschijnlijk niet uitrijden en hoewel hij vast etappes zal winnen laat hij ook weleens lopen als hij niet goed genoeg gepositioneerd zit om te kunnen winnen, dus voor zijn prijs niet betrouwbaar genoeg als kopman. Ik heb sowieso een wat zwak sprintteam als gevolg van bovengenoemde dure mannen en weinig betrouwbare goedkope sprinters.
- Vier man van Bora. Ik denk dat Sagan de puntentrui zal pakken - dat lijken me op voorhand de meest zekere teampunten. Ik hoop/denk dat Buchmann weer goed zal zijn - wellicht dat ik daar een verschilletje mee kan maken want het lijkt erop dat de meeste mensen weinig vertrouwen in hem hebben (al is hij natuurlijk niet echt een puntenmonster dat voor elk plekje sprint op de finish). Fabbro en Bodnar leken me koopjes voor de teampunten van Sagan en respectievelijk mogelijkheden in bergritten en tijdritten.

Klassement/klim:
1) Bernal (6M)
2) Evenepoel (5M)
3) Almeida (4M)
4) Yates (4M)
5) Buchmann (3.5M)
6) Vlasov (3.5M)
7) Carthy (3M)
8) Bilbao (2M)
9) Fabbro (0.5M)

Tijdrijders:
10) Cavagna (1M)
11) Foss (0.75M)
12) Bevin (0.75M; volgens Scorito aanvaller)
13) Bodnar (0.5M; volgens Scorito knecht)

Sprinters:
14) Sagan (5M)
15) Merlier (3M)
16) Nizzolo (3M)
17) Pasqualon (1M)
18) Fiorelli (0.5M; volgens Scorito knecht)
19) Albanese (0.5M; volgens Scorito knecht)

Aanvallers:
20) Brambilla (0.5M)
(en uiteraard kunnen mannen als Cavagna, Bevin, Fabbro, Foss evt. ook als aanvallers ingezet worden)

kevinraar

ja cavanga

striets

Ik heb weer genoten van het forum en alle bespiegelingen die zijn gemaakt.
IK heb me stil gehouden, maar na lang wikken en wegen en in excel teams naast elkaar zetten, was ik er op donderdagavond uit en kom ik tot de volgende opstelling:
Mijn giro team:
Bernal,Yates,Almeida,Vlasov,Landa,Carthy,Formolo,Bilbao,Ciccone,Vanhoucke,Cepeda,Sagan,Nizzolo,Merlier,Moschetti, Pasqualon,Vendrame,Cavagna,Bevin, Bettiol.
En dan nu de uitleg waarom ik dit team kies:
Bernal, ik geloof dat hij goed genoeg is, dus neem ik de gok, met een sterk blok AK mannen.
Mocht hij wel wegvallen, dan is het jammer, maar overkomelijk. Met Yates,Landa, Vlasov en Carthy heb ik nog 4 podium kandidaten. Almeida, Bilbao en Formolo zijn voor de plekken 7 tot en met 15 schat ik zo in. Ciccone, Vanhoucke en Cepeda zie ik meer als klimmers en is het bonus als ze in de top 20 zullen eindigen. Zij zullen de punten wel halen in de echte bergritten en wellicht de bergtrui.

Ganna haalt de selectie niet, omdat je met Cavagna,Almeida,Bevin, Bettiol 4 goede opties hebt voor de openingstijdrit. En om Ganna alleen voor eventuele team punten op te stellen in bergritten, is prijzig. Daarnaast is hij niet in de vorm van vorig jaar zo lijkt het. Het was de keuze Ganna, of een AK man. En dan komt het punten verhaal. Ik zie een Landa of Carthy uiteindelijk meer punten halen dan Ganna. Zeker nu hij minder in vorm lijkt en de openingstijdrit geen “zekerheidje” is. En ik heb rekening gehouden met het feit dat er de mogelijkheid is dat hij nog kan uitvallen vanwege zijn mindere vorm en zijn missie voor de Olympische spelen. Als hij niet goed is, dan is het niet logisch dat hij zich over de kop zal rijden als dat dat ten koste gaat van de Olympische spelen. Dus er is toch een reële kans dat hij er in etappe 21 niet meer bij is. Dus dan is hij gewoon te duur.
Bovendien zijn Bevin en Bettiol ook zeer bruikbaar in diverse andere ritten waarbij de echte sprinters niet aanwezig zullen zijn.

Ewan laat ik thuis te duur en weegt niet op tegen een extra AK man die ik kan meenemen. Het was of Bernal of Ewan. En met Bernal veel meer kans op punten, zeker als hij in de top 3 zal eindigen. Toch zit Ewan wel verkapt in mijn team, ik neem Vanhoucke is wel de “7e” sprinter. Het is een gok, maar wint Ewan etappe 2, dan pakt hij 16 punten. Kortom een 13e plaats als je dat naar de dag uitslag zou vertalen. Mocht Ewan 2 etappes winnen, dan is het al minimaal 26 punten, en met punten trui 32. Dus een pure bonus. En ik zie Vanhoucke zelf ook nog wel zo’n 100 punten pakken in berg etappes.
En welke goedkope sprinter levert dat op?
Nizzolo, Merlier, Sagan, Vendrame, Pasqualon, Moschetti moeten genoeg punten in de sprint ritten kunnen halen. Dat Vendrame niet meegaat in de vlakke sprints was geen reden om hem eruit te halen. Etappe 3 zou al een uitgedunde sprint kunnen worden. Ook etappe 7 met dat rare pukkeltje en een oplopende finish kan een uitgedunde sprint worden. Ook etappe 10, als er vroeg oorlog wordt gemaakt, kunnen snelle mannen overboord. Etappe 18 zal hij dan ook wel op het oog hebben, en dan wil ik nog zien welke sprinters er aan boord zijn en welke ploegen nog willen achtervolgen op een groep. Dus ik zie meer dan genoeg kansen voor types als Vendrame en Sagan.
De keuze voor Merlier is simpel, hij is bijzonder snel, en kan dus ook nog vanuit een slechte positie opschuiven met zijn snelheid en hij heeft bewezen tegen de wereldtop aan te zitten. Moschetti is ook snel, en is een gokje op basis van prijs en kwaliteit. Nizzolo is degelijk, zal genoeg punten gaan pakken. Pasqualon, zie ik gewoon samen met Minali sprinten, waarbij Pasqualon wellicht rit 18 wel zal halen, en van Minali verwacht ik dat niet. Met deze sprintploeg moet het mogelijk zijn om toch steeds 3 man bij de eerste 6 te hebben zitten en zo voldoende punten te sprokkelen.

Groenewegen en Evenepoel heb ik bewust laten liggen. Negen maanden niet koersen is echt heel lang. Evenepoel zal vast ergens een knappe uitslag rijden, maar geen klassement, en ik zie hem ook niet zoveel punten pakken, dat hij een goede prijskwaliteitverhouding heeft. Met alle nieuwe ellende in de affaire Jacobsen, zou het me niet verbazen als Groenewegen in rit 2 niet zal mee sprinten, ook omdat hij zijn draai nog moet vinden. Los van het feit dat 9 maanden geen koers, en dan je moeten wringen in een sprint, echt wel wennen zal zijn. Dus Groenewegen niet voor etappe 2, en dan zijn er nog maar 3 kansen over, en dan is hij simpelweg te duur en risicovol.

Ook heb ik bewust niet gekozen voor “teampunten” koppeltjes. Dat zou ten koste gaan van een aantal AK mannen. IK ben al vaker op de laatste dag daardoor “nat gegaan” .
Dat ik wel Cavagna en Almeida en Bilbao en Landa neem, heeft met de kwaliteiten van de renners te maken. Dat er incidenteel teampunten te halen zijn is dan meegenomen. Almeida zal zeker zijn punten halen, en Cavagna is mijn tijdrit kopman. In de bergritten stel ik liever iemand op die zelf meer punten kan halen, dan de “zekere 8” plaats 17 die je krijgt als ploegmaat in het roze rijdt.
In de laatste week , maar ook op de Zoncolan zullen het voornamelijk de AK mannen en de klimmers zijn die de punten gaan verdelen. Bilbao sprint vaak mee, en gaat ook gewoon zelf punten scoren. In etappe 16, met de afdaling, en ook de Strade Bianche rit. In de Strade werd hij dit jaar 10e.
Ook verwacht ik dat bij de bergetappes, er slechts een man of 5 tot 8 per etappe voor de AK mannen vooruit zullen blijven, dus ook dan pakken deze AK mannen nog een boel punten.

Maar de berg en AK mannen zal ik natuurlijk niet allemaal kunnen opstellen, maar ik heb een uitval/vorm verlies van 2 of 3 man ingecalculeerd, zodat je altijd 8 of 9 man aan de start van een berg etappe hebt, en ook nog genoeg mannen hebt die hoog in het eindklassement kunnen komen
Omdat ik Sagan de punten trui toedicht ergens na de “strade Bianche rit”, kan hij, als ik 3 uitvallers heb, altijd nog voor 6 zekere punten plek 9 in de dag opstelling innemen bij een bergrit.

Daardoor is sprintkant is wat magerder ten opzichte van de AK mannen en de klimmers. Maar er zijn meer ritten die die bergop zullen eindigen dan in een massasprint, dus in die ritten zitten simpelweg meer punten zeker in combinatie met het AK.

Mijn gevoel zegt me dat dit team een goede score (90%) kan gaan neerzetten. En met wat geluk en als alles echt op zijn plaats valt, dan moet een bekertje haalbaar zijn.

Iedereen succes en veel plezier met de Giro 2021!

madeinstars

Mijn Team:

Evenepoel: genoeg over gediscussieerd. Te veel talent om thuis te laten en bovendien ben ik niet zo'n fan, dus als hij het nu goed doet heb ik er in ieder geval iets aan in Scorito.

Almeida: Gaat gewoon weer een sloot punten pakken

Yates: Gaat de eerste twee weken al genoeg punten pakken. Derde week wordt spannend, maar voor mij de topfavoriet.

Vlasov: Gewoon een hele goede klimmer. Ik verwacht dat dit z'n doorbraak wordt.

Carthy: Verwacht hem in de top-5. Voor mij één van de favorieten voor de Zoncolan.

Dan Martin: Lang over getwijfeld, maar zijn taaiheid en bereidheid voor elk plekje te strijden geven voor mij de doorslag ten opzichte van Bardet.

Sivakov: Eerlijk gezegd ben ik hier niet heilig van overtuigd, maar het is een klein beetje een hedge voor het niet hebben van Ganna en Bernal.

Soler: Heeft goede vorm getoond. Durft aan te vallen. Heeft de kwaliteiten om etappes te winnen. In het klassement verwacht ik hem tegen de top 10 aan.

Masnada: Vol voor de teampunten en hij is egoïstisch genoeg om zelf ook voor top-20 plaatsen te rijden en hoog in het klassement te blijven.

Guerreiro: Ik geloof er in, qua etappes en blauwe trui. Zie hem uiteindelijk via ontsnappingen of via aanhaken ook in de top-20 van het klassement eindigen.

Foss: Goede tijdrit en hopen op een doorbraak bergop.

Fabbro: Teampunten Sagan en hopelijk zelf ook de nodige top-20 plekken in bergetappes en wellicht het klassement.

Ewan: Lang niet in mn team gehad, maar uiteindelijk toch de meest zekere kopman voor de vlakke sprints.

Sagan: Dit jaar een no-brainer wat mij betreft.

Nizzolo: Eén van de weinige sprinters, naast Sagan, die zowel in vlakke aankomsten als in zwaardere etappes punten gaat scoren.

Kanter: Het middenveld in de sprint is dramatisch. Van Kanter weet ik in ieder geval zeker dat hij altijd mee gaat doen.

Pasqualon: Hoop dat hij ook in vlakke etappes sprint. In de zwaardere etappes een Nizzolo light.

Fiorelli: Voor 500K hopelijk weer 4/5 keer top 20 in de sprints

Bevin: Voor de tijdrit en hopelijk heeft hij de ambities in de zwaardere etappes te sprinten

Cavagna: Evident. Kopman in de tijdritten en verder teampunten.

vevie

We zijn begonnen, dus let’s goooo. Hopelijk gaan we allemaal richting tenminste een duimpje maar het liefst hoger! Succes, allen.

NCK17

Mijn team voor vandaag:
Ganna (C)
Yates
Soler
Cavagna
Vlasov
Foss
Bernal
Großschartner
L. Sanchez

nasibal

'@DitisDavid

Mooi team. Oprecht benieuwd wel naar je overwegingen om een Carthy/Vlasov in een ITT van 8 km te verkiezen boven Sagan :)

Ragnar Lolbroek

Mijn team
Evenepoel
Almeida
Yates
Vlasov
Carthy
Dan Martin
Soler
Formolo
Bilbao
Großschartner
Cepeda

Cavagna
Battaglin

Sagan
Nizzolo
Merlier
Groenewegen
Kanter
Pasqualon
Fiorelli

Dingetje

Hmm dacht dat ik ook Vlasov in mijn team had. Die is er toch ergens onopvallend uitgegaan...dan maar zonder hem. Vond het budget al zo ruim.

ditisdavid

'@nasibal
Omdat Sagan zelden voluit gaat in een tijdrit. Meest waarschijnlijke is echter dat ze geen van allen toptwintig rijden, al viel Vlasov nogal mee in Parijs-Nice.

vevie

Mijn team voor vandaag;

Cavagna (C)
Foss
De Gendt
Evenepoel
Almeida
Bevin
Bilbao
Sagan
Yates

Zadelpen

'- evenepoel
- almeida
- cavagna
- masnada
- yates
- vlasov
- carthy
- landa
- martin
- soler
- formolo
- bilbao
- großschartner
- sagan
- nizzolo
- kanter
- belletti
- pasqualon
- fiorelli
- vendrame

Succes iedereen !

madeinstars

Sagan ook zo'n beetje de minst aerodynamische tijdrijder die ik ooit heb gezien... en dat is in deze tijdrit wel van belang.

Laurenesi

Het is zo ver. Het team dat Team Laureneineos het tweede gouden bekertje gaat brengen na een zeer geslaagde Vuelta in 2020 bestaat uit:

Bernal
Sivakov
Yates
Almeida
Masnada
Vlasov
Formolo
Großschartner
Bilbao
Capeda
Schultz

Ganna
Cavangna
Foss

Ewan
Sagan
Nizzolo
Kanter
Pasqualon
Fiorelli

Ik verwacht de eerste twee weken (na een sterke start van Ganna) vooral DQS die de truien en etappes pakt. Daar heb ik mijn teampunten op ingericht. In de derde week pakt Bernal alles weer terug en zullen Sivakov en Ganna de teampunten binnen kunnen slepen. Het klimteam is vrij uitgebreid. De renners die er daar doorheen zakken, zullen de vluchtetappes pakken.

Het enige wat in mijn team ontbreekt zijn puncheurs die ook de vrijheid krijgen er tussenuit te sluipen. Ik verwacht daar weinig etappes voor. In het begin zullen de klassementsmannen gewoon mee doen en verder zal Sagan ook dan op zijn post zijn.

Al met al erg tevreden met het team. Nu moet alleen nog blijken dat mijn voorgevoel klopt haha

Antonini
Laatst gewijzigd
Timvideo

Haha, die Dekker is goed van start zeg. Leuk om te zien!

kevinraar

wat een tijd van dekker maar 0.73 seconden maar langzamer dan campenaerts

mas22

Puzzelen is afgelopen we kunnen beginnen. Op het laatste moment nog Cepeda eruit gehaald voor Bevin. Niet zo zeer vanwege mogelijk sprints maar voor tijdritten plus evt ontsnapping.

Geen Bernal, want daar geloof ik deze Giro gewoon niet in. En geen Ewan, dat is een gok, maar hoop dit met 2 sprinters van 3 mio op te vangen. Het team is uiteindelijk zo geworden:

Evenepoel - had hem heel lang niet maar gisteren op basis van FOMO erin geklikt. Zijn punten potentieel is gewoon te groot.

Yates - voor mij de grote favoriet.

Almeida - baal nog steeds dat ik hem vorig jaar niet had. Kan elke etappe top 20 rijden.

Vlasov, Landa, Martin - sterke klimmers, allemaal top 5 potentieel en Vlasov ook voor jongeren klassement.

Bilbao - kan een beetje van alles. Verwacht hem top 10.

Ciccone - voor mij toch de favoriet voor bergklassement

Großschartner - heb minder vertrouwen in Buchmann

Cavagna - man voor de tijdritten en teampunten

Ulissi - zal vast wel ergens zijn etappe pakken

Brambilla - dark horse, eerste die ik er in klikte, nooit meer eruit geweest

Guerreiro - ook kandidaat voor bergklassement, verwacht hem in de ontsnappingen.

Sagan - #logisch

Groenewegen - gok, maar in potentie een van de snelsten

Merlier - idem

Nizzolo, Viviani - Italianen moet je in de giro nooit afschrijven

Pasqualon - verwacht hem ook in de vlakke rotten

Bevin - tijdritten en ontsnappingen

Timvideo

Dekker kan toch mooi zeggen dat hij virtueel in het Roze zat.

Gladiool

Podium of jodium is het motto.

Ik zag zowel bij de klassementsmannen als bij de sprinters een groot middencontingent van renners rond de 3 miljoen, die allemaal érg hun best moeten doen om hun prijskaartje waar te maken. En als de één het doet, kan de ander dat al praktisch niet meer.

Dus:

Evenepoel én Bernal voor week 1&2 en 3.
Yates
Almeida
Martin
Vlasov
Sivakov
Masnada

Allemaal mannen die vooral veel punten kunnen halen door truien, het team en sprintjes.

Guerreiro
Schulz
Cepeda

Voor de ontsnappingen, en vooral overperformance in de bergen. Daarnaast zie ik Schulz wel eens meesprinten in de heuvelritten.

Sagan
Groenewegen
Nizzolo
Cimolai
Kanter
Fiorillo

Sagan voor de heuvelachtige sprints, Groenewegen voor de vlakke. Meeste potentie bij de 3 miljoeners. Verder sprinters die duidelijk kopman zijn en een heuveltje over kunnen.

Felline
Bevin

Voor de ITT's, heuvelritjes, sprintjes na zwaardere etappes.

Dit wordt 99% of 30%.

1 2 ... 105 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.