Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 106 ... 263 264
Harderijder

Yates heeft trouwens met 84% hoogste pickrate, daarna Sagan en Almeida met 73%
Bernal 57%, Ewan 59% en Evenepoel 56%

Laatst gewijzigd
Uran

Mijn team voor deze Giro

Klimmersteam stond redelijk snel vast.
BERNAL, Ondanks (mogelijke rugpijn heeft ie begin van seizoen goed gedaan. En met alle die steile beklimming gewoon favoriet
YATES eindigt op elke beklimming bij de best en voor een zacht prijsje
CARTHY in goede vorm. Kan net als vuelta zo op podium belanden.
LANDA Veel bergetappes waar hij punten kan scoren. En lijkt echt gebrand op goed te presteren deze ronde
BILBAO Kan ook zo top 10 rijden, en sprint mee in heuvel/berg etappes plus goede tijdrit. en wellicht nog teampunten als Landa 3 etappes wint.
VLASOV rijdt zo het podium op, goede klimmer en absolute kopman binnen de ploeg plus jongerentrui
SIVAKOV tweede man achter Bernal maar kan net zo goed top10 rijden.
ALMEIDA Wie heeft hem niet? goede tijdrit sprint mee in lastige etappes genoeg punten mee te verdienen.

Getwijfeld om Dan Martin mee te nemen, uiteindelijk gekozen voor FORMOLO plus GROBSCHARTNER

Bij de sprint kan ik nog wel wat punten verliezen. helemaal met alle verhalen wie wel of niet mee gaat sprinten afgelopen twee dagen. Ik heb het niet meer aangepast om dat twee veel puzzelen werd en ik ander namen dan moest opgeven die wilde behouden

SAGEN
NIZOLLO
MERLIER
VENDRAMA
PASQUALON
FIORELLI

Opvulling en aanval
FELLINE
GUERREIRO
CHAMPOUSSIN
CAVAGNA

Dingetje

Bijna hetzelfde team als Zadelpen. Dat geeft me nu al de zekerheid van een gouden bekertje. Heerlijk hoor.

rubenvvs1999

Nou dit is na lang wikken en wegen dan mijn team:

Evenepoel
Almeida
Yates
Vlasov
Landa
Carthy
D. Martin
Soler
Bilbao
Formolo
Grosschartner

Sagan
Nizzolo
Merlier
Kanter
Pasqualon
Fiorelli

Cavagna
Foss
Bevin

nasibal

Sagan ook zo’n beetje de minst aerodynamische tijdrijder die ik ooit heb gezien… en dat is in deze tijdrit wel van belang.

Je weet ook dat Sagan juist in dit soort tijdritten z'n beste ITT resultaten heeft gehaald? Het zijn er niet véél en vooral eerder in z'n carriere, maar ze liegen er zeker niet om.

Verder wel eens met David, de kans dat ze geen van allen top 20 halen is verrweg het grootst. Maar bij Sagan zou het dan wel vooral liggen aan de keuze om niet voluit te gaan (daarmee niet zeggende dat hij het ook bij willen wél zeker zou halen, overigens), terwijl bij de anderen kwaliteit de hoofdreden zal zijn.

JapieJapo

AK:
Evenepoel
Yates
Almeida
Vlasov
Carthy
Landa
D. Martin
Bilbao
Grossschartner

Sprint:
Sagan
Merlier
Nizzolo
Viviani

Tijdrit:
Cavagna
Bevin
Hepburn!! (heel weinig genoemd hier, maar 0.5 en ook nog ploeggenoot van Yates..)

Aanvallers\Teampunten:
Moscon
Honoré (gaat meer punten halen dan de <1.5 sprintertjes...)
Guerreiro
Schulz

De Condor van Echt

Hierbij mijn Team Schitterend Ongeluk.
Heel goed over nagedacht en uitgebalanceerd. Hierbij de overwegingen & de reden waarom het over 3 weken toch mis blijkt te zijn gegaan.

1 Evenepoel. Voor de eerste twee weken vooral. Blijkt echter alleen te gaan knechten en alleen in de ITT voluit te gaan.
2 Yates. Topfavoriet. Wordt uitgeschakeld in de sterrati etappe met 3 mechanicals. Wint wel nog rit 20 op magistrale wijze.
3 Almeida. Eerste twee weken op het lijf geschreven. Blijkt vorig jaar flink overgeperformd te hebben.
4 Vlasov. Favoriet voor plek 2 jk. Heeft weer maagproblemen in rit 2.
5 Carthy. Favoriet voor Zoncolan. Blijft met zijn lange lijf steken in een tunnel.
6 Martin. Sprint voor elke plek, kan alle ritten aan. Valt helaas (maar gelukkig zonder erg).
7 Pavel “Stuiterbal” Sivakov. Geen uitleg nodig.
8 RingelS. Ik Had na lezen artikel over Bora van othmoeten snappen dat hij gewoon in treintje Buchmann moet, die vervolgens briljant 8e wordt.
9 Ciccone. Doelen Nibali en Mollema zitten hem in de weg.
10. Cepeda. Mooie dingen laten zien, maar omdat hij in werkelijk elk pooltip artikeltje staat, heeft hij pickrate van 100%. Maak je geen verschil mee.
11. Goossens. De schikgodinnen vergisten zich en hij wint 2 ritten. Redt dus de meubelen voor mij, omdat ik hem in die ritten had opgesteld.
12. Ewan. Op papier de snelste. Stapt uit na zijn ritzege in rit 2.
13. Merlier. Op papier 1 na snelste. Positioneringsissues.
14. Sagan. Sterkste sprinter. Pickrate 100% voor die prijs. Zie 10.
15. Nizzolo. Een na sterkste. Wordt ziek.
16. Kanter. Haalt twee mooie plekken 8.
17. Fiorelli. Haalt 1 mooie 15e stek. Voor die prijs prima.
18. Cavagna. Zie 14.
19. Tratnik. Veel punten in tijdritten, maar moet de overgangsritten aan Mohoric laten.
20. Schultz. Opvuller voor als Yates sterk is. Quod non.

Oh ja, Bernal rijdt super en haalt 684 punten. Top-5 ak:
1 Bernal
2 Landa
3 Hindley
4 Masnada
5 Formolo

Laten we hopen dat het meevalt! Succes allen en bedankt voor alle mooie discussies.

Jori

said Sagan, though he is less convinced about his prospects of wearing the pink jersey in the opening week, maintaining that the time gaps will be too great in the opening time trial in Turin.

“If it was more technical then maybe I could stay close enough to the pink jersey, but it’s pretty straight. It’s not very well suited to me.”

Maar ook niet zo dat je goede andere alternatieven hebt, dus snap het gokje wel. Zelf daarom extra tijdrijder meegenomen en overgebleven plekje met Yates (ipv Vlasov en Sagan) gegokt. Maar verwacht van alle 3 0 punten,

Laatst gewijzigd
BigApple

'@nasibal. Vorig jaar was er ook zo’n proloogje en de dag daarna een punch etappe. Leek ideaal voor roze Sagan. En hij kwam als 100e en een beetje uit de proloog.

JapieJapo

8ste en 9de plek voor vandaag zijn naar Bilbao en Yates gegaan en niet naar Sagan...

Timvideo

Ik heb vijftien man die jij ook hebt Japie, en de anderen die er bij hebt kunnen ook best goed uitpakken. Het had zomaar kunnen zijn dat ik er 18 van had gehad. ;)

La Primavera

'@BigApple Vorig jaar was wel een hele andere soort proloog met een klim in het begin. Toen ging Sagan vol voor de bergtrui op dat klimmetje en werd tweede.

Gladiool

Moet trouwens altijd lachen om wat renners zelf roepen. Als je dat naast elkaar zet word je gek.

Het podium bestaat uit Bernal, Landa, Yates, Carthy, Buchmann , Evenepoel en Vlasov.
Bennett wil graag 5e worden (maar we zitten al op 8) en ook Dan Martin, Sivakov, Soler, Masnada, Bilbao, Formolo, Hindley, Bardet, Champoussin, Bouchard en nog wat man tussen 5 en 10 eindigen.

Wordt een volle top tien zo. Uiteraard vergeet ik Cepeda die de witte trui wilden winnen en daarom linea recta naar het podium gaat.

Stijn Lemmens

'@nasibal

Benieuwd naar jou teampje

nasibal

'@Stijn Lemmens

Komt er aan! Omdat daar geregeld meer mensen benieuwd naar zijn wacht ik altijd even tot de 'eerste storm met teams' is gaan liggen ;)

bakkieolie

Na een paar weken puzzelen is dit het geworden:
Evenepoel; Verwacht ik stiekem toch heel veel van.
Almeida; Echt een punten pakker.
Yates; Vind ik persoonlijk de topfavoriet.
Vlasov; Goed in vorm en kanshebber voor jongeren trui.
Landa; Zegt zelf podium te rijden in een Giro zonder veel TT kilometers. Die wil ik wel geloven.
Carthy; Altijd goed in de 3e week en deze Giro veel klimmen.
D. Martin; Heeft me vorig jaar een gouden beker in de Vuelta bezorgd, dus kon ik niet thuis laten.
Formolo; Koopje voor 1,5M en kopman van zijn team. Daarnaast goede punch.
Bilbao; Man in vorm en kan maar zo hoog eindigen als Landa erdoorheen zakt en Bilbao nog kort staat in het klassement.
Felix; Koopje voor 1M.
Cavagna; Man in vorm in de TT.
Foss; Goede TT en eventueel in de bergen.
Sagan; Top favoriet puntenklassement.
Groenewegen; Onderbuikgevoel dat hij het heel goed gaat doen.
Nizzolo; Kan eventueel puntenklassement pakken als Sagan het niet doet. Kan goed aankomen ook op moeilijke sprint etappes.
Mochetti; Is erg snel, had er eerst weinig vertrouwen in maar na het horen van het niet mee sprinten van Vendrame toch wat gewisseld.
Kanter; Liet nog niks zien dit jaar, maar in de Vuelta vorig jaar top 5 renner.
Fiorelli; Koopje voor 500K
Bevin: Goede TT en eventueel sprint op moeilijke aankomsten.
Ulissi; De man voor de heuvels.

Hoop met dit team opnieuw een gouden bekertje te pakken.

bakfiets

Ik heb alleen naar meegelezen. Toch mijn team:

Eerste beslissing was wat te doen met bernal en evenepoel. Besloten beide niet te nemen vanwege onzekerheid.

Wel mee:

Yates: man in vorm. Sterk eindschot bergop.
Almeida: allround en een qs kopman ipv.
Carthy: sterke derde week plus tijdrit
Landa: vaak wel goed in de giro.
Bilbao: vaak goed in de giro en allround.
Sivakov: ik gok dus op een bernal die minder is.
Vlasov: ik had hem vorige giro ook. Hopelijk neemt hij revanche.
Soler: als hij er doorheen zakt. Goede aanvaller.
Bardet: ik geloof er wel in. Denk dat hij de verassing gaat worden.

Masnada: sterke renner en kan ook lang mee bergop. Teampunten en kan ook zomaar de beste qs in de giro worde .
Foss: hopelijk goede tijdrit en ik geloof niet in bennet. Alles wat hij dan meepakt is meegenomen.

Sprinters waren niet te doen deze giro.

Sagan: kan je all sprints inzetten en vaak captain maken.
Merlier: sterke sprinter dit jaar.
Nizollo: vond dit een van de meest betrouwbare keuzes.
Gaviria: hopelijk wel op de afspraak en een renner waar je het verschil mee kan maken gezien het forum.
Minali: bonus sprinter.
Kanter: las minute ipv vendrama. Wilde mn team niet meer omgooien.

Tijdrit: cavanga. Plus teampunten.

Extra:
Gekeken naar tijdrit en renners die je in tussen etappes kan opstellen:

Bettiol. Tijdrit, sprinten uitgedund peloton en de grind etappe.
Bevin: tijdrit. En er zitten toch een paar tour of the alps ritten in. En cimolai komt misschien niet mee in de zwaardere sprint etappes.

Succes allemaal.

Ps: doe het eerst dat ik 250 k over heb. Normaal ben ik daar niet van. Maar mijn team voelde niet beter als ik wel ging wisselen om budget op te maken.

niek-vdv

Klimmers:
Evenepoel
Yates
Almeida
Vlasov
Landa
Carthy
D. Martin
Soler
Grossschartner
Cepeda
Caruso
Guerreiro

Sprinters:
Sagan
Nizzolo
Merlier
Moschetti
Cimolai

Tijdrijders:
Cavagna
Foss

Extra klimmers genomen voor in de derde week en hopelijk genoeg opvullers voor bij de sprints.

Imbatido

Klassement:
- Bernal
- Evenepoel
- Almeida
- Simon Yates
- Carthy
- Landa
- Dan Martin

Sprinters:
- Sagan
- Nizzolo
- Merlier
- Kanter
- Pasqualon
- Fiorelli

Extra Deceunink-Quick Step
- Masnada
- Cavagna

Bonusklimmer
- Grossschartner

750k'ers
- Cepeda
- Guerreiro
- Foss
- Bevin

Met Bernal en Evenepoel, zonder Ewan. In de sprints zal het wat behelpen worden maar in de bergen kunnen we knallen. Over Evenepoel bestond geen twijfel en Bernal heeft gewoon een heel hoog puntenplafond. Ook tevreden over de klimmers die ik naast hun nog heb mee kunnen nemen. Yates en Almeida stonden er de hele tijd in, Landa klinkt erg zelfverzekerd, Carthy voor de derde week en Dan Martin voor de punch.

In de sprints zal het vooral moeten komen van Sagan, Nizzolo en Merlier en hopelijk mooie opvulling. Ik denk dat er 5x wordt gesprint dus hopelijk volstaat dit. Ik vond de 3M'ers eigenlijk allemaal wat te onzeker om daar het geld in te stoppen. Al met al hoop ik niet al te veel in te leveren in die ritten.

Verder dus in totaal 4x Quick Step, met ook Masnada en Cavagna. Masnada was niet heel goedkoop, maar is mee op hoogtestage geweest met REV en Almeida, was erg goed in Romandië en ook een goede tijdrit. Hopelijk een volwaardige renner voor de bergploeg. En Cavagna heeft iedereen denk ik wel.

Uiteindelijk Hugh Carthy genomen waar ik eigenlijk liever Vlasov had gehad, maar daardoor kon ik 2 750k'ers ipv 2 500k'ers. Daar heb ik wat meer vertrouwen in en die hebben meer potentie denk ik. Cepeda durfde ik niet thuis te laten (al kan het ook weer helemaal niks worden), Guerreiro klinkt weer ambitieus, Foss is een goede tijdrijder en Jumbo-Visma's plan-B en Bevin kan naast goede tijdritten misschien ook nog wel meer. Grossschartner als bonusklimmer mee.

arviidd

Klassement:
E. Bernal Gaat er gewoon staan
J. Almeida pakt de eerste 2 weken de meeste punten.
S. Yates beste klimmer
E. Buchmann klein gokje en het idee dat weinig hem in het team hebben.
A. Vlasov top 5
M. Landa top 5
G. Bennet
D. Formolo

Sprint:
P. Sagan punten trui en vaak voorin
F. Gaviria weinig gekozen dus hopen op het goeie Gaviria en heeft als enigste duidelijk uitgesproken voor de punten trui te gaan.
G. Nizzelo
A. Pasqualon
N. Tesfatsion

Hardrijders:
F. Ganna
R. Cavagna
P. Bevin

Bergtrui/vluchters:
C. Champoussin punch
S. Reichenbach
Q. Hermans bergtrui
R. Guerreiro bergtrui

groppiestan

Sprintteam

Ewan: gewoon de snelste sprinter
Sagan: blijf een puntenpakker
Nizzolo: in dit veld een logische
Minali: vlak
Pasqualon: heuvelsprints
Fiorelli: meme

Klassement/klim team

Yates: gaat de giro gewoon winnen
Almeida: puntenpakker en een beetje fomo
Vlasov: verwacht hem top 3
Sivakov: ipv bernal
Martin: sprint lekker mee bergop
Buchmann: top 5
Gro§schartner: leuke aanvaller en top 10
Bardet: op gevoel
Carthy: zekerheidje
Landa: blijft een rete goede klimmer
Cepeda: talent

Tijdrijder team

Cavagna: kopman
Foss: leuke tijdrijder en zullen wel zien wat hij in de bergen kan

Aanvaller:

Brambilla: lekker in vorm

Daan Brakenhoff

Vlasov lekker onderweg zeg
Edit: Tweede tijd momenteel, blij dat ik hem opgesteld heb vandaag

Laatst gewijzigd
Jommelb

Haha straks wint Casroviejo de tijdrit, dan komen degenen die op Hanna inzetten en bijbehorende Ineos truipunten goed weg.

La Primavera

'@Jommelb Jij verwacht een DSQ voor Brändle?

Gallopin! Zijn naam is voor het eerst in jaren niet op het forum gevallen. Of ik heb het gemist?

Laatst gewijzigd
niek-vdv

Vlasov met een uitstekende tijdrit

1 2 ... 106 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.