Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 107 ... 263 264
vevie

Zo! Sterke tijd van Vlasov. Die is er klaar voor, hoor.

En dat is dan meteen het eerste baalmoment, aangezien hij wel top 20 zal rijden met deze tijd. Niet opgesteld vandaag...

Laatst gewijzigd
nasibal

Ik slik mijn opmerking over Sagan/Vlasov in. Bij dezen. Blij det ik beide heb opgesteld, hopen dat bankzitter Carthy nu niet hetzelfde doet.

marconeuvel

Jawel, daar is de eerste opstelfout! Vlasov zit hier lekker op het bankje.

La Primavera

Ik neem ook mijn opmerkingen terug. Helaas heb ik Vlasov wel ingewisseld voor Sagan in de dagselectie. :(

Jommelb

'@ Primavera, haha, mijn reactie kwam wat te laat door.
Maar wow, Vlasov verassend zeg! Heb ik niet opgesteld vandaag.

Matsoe

Classic niet opgesteld :(

KissMyAce2.0

VeRRassend

arviidd

Maar wat van team heb je dan wel niet voor vandaag als je Vlasov niet opsteld?

Daan Brakenhoff

Moscon ook op afspraak! Giro begint lekker zo

Matsoe

Vlasov*
excuus

Matsoe

'@arviid mensen die over het algemeen beter dan hem kunnen tijdrijden, maar dat blijkt toch niet zo te zijn :(

Mindless

Ik heb een aantal keer betoogd vóór Moscon, nu al meelij met zij die hem niet namen. :(

La Primavera

'@Mindless Ik denk dat er maar weinigen twijfelden aan de kansen van Moscon voor de proloog van vandaag. Dit zegt wat mij betreft nog niet voldoende.

Laatst gewijzigd
vevie

Foss gaat ook lekker. M’n eerste punten pakker, vandaag. Wat een tijd!

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Foss heeft even huisgehouden... de winnende tijd zal wel onder de 9 minuten gaan worden

Westland95

Foss heerlijke pick 👌

NCK17

Met Foss in ieder geval een goede keuze gemaakt.

Timvideo

Sodeju die Foss is goed hier.

Jommelb

Haha ik heb ook de neiging om nu al te balen dat ik Foss uiteindelijk niet genomen heb. Maar uiteindelijk had ik daar toch goede redenen voor. Maar dat betekent nu wel even doorbijten.

roburger

Hét team:

EVENEPOEL
ALMEIDA
S. YATES
VLASOV
CARTHY
LANDA
D. MARTIN
FORMOLO

To Bernal or not to Bernal. Ik heb hem vanaf het begin erg lang in mijn team gehad. Sinds zijn winst in de Tour, is hij altijd top gebleven. Totdat hij met rugklachten opgaf in de Tour vorig jaar, stond hij nog steeds 3e. Ook dit jaar weer in Strade en de Provence liet hij zijn klasse zien. Maar met 6 miljoen, en met Evenepoel, werd het erg lastig om een goed twintigtal te maken. Ik kwam nooit echt lekker uit qua sprinters en klimmers. Met de niet-topvorm berichten heb ik besloten hem niet mee te nemen. Ik zie hem zeker in staat om veel punten te halen, maar zonder hem hoop ik genoeg alternatieven te hebben.

CICCONE
CHAMPOUSSIN
FABBRO

Eigenlijk wel het leukste gedeelte van de teamselecties. De pareltjes zoeken en de dag in dag uit aanvallers vinden. Vorige 2 Giro’s veel plezier beleeft aan Ciccone en Guerreiro. Maar het is altijd oppassen met dit soort renners. Ze kunnen vaak meezitten, maar veel punten scoren is een ander verhaal. 2 of 3 top tien plaatsen zijn leuk, maar daar win je het spel niet mee. Zoals altijd, spendeer ik mijn geld liever aan dure klassementsrenners. Nieuw pareltje Cepeda is weer zo’n naam, maar of hij constant bij de beste vluchters gaat horen betwijfel ik. Buiten de TotA, heeft hij geen potten kunnen breken. Nu gekozen voor Fabbro, teampunten Sagan, goed in vorm, en het al laten zien over meerdere jaren. Voor 500k stond hij er gelijk in. Verwacht ik hem wel zoveel in de aanval? Nee, maar met teampunten is het een leuke opvuller voor de bergritten. Champie mee voor het middengebergte en overgangsetappes. Ciccone mee als aanvaller voor de 3e week en wie weet eindigt hij daarvoor een keer kort. Hij heeft een goed voorjaar gedraaid, en heeft al laten zien dat hij een van de beste klimmers is in een vlucht (gele trui in Tour en Giro 2 jaar terug). Andere optie was Ringel S, maar ik verwacht niet zo heel veel kansen bij hem. Hij moet het meer hebben van zijn sprint bergop, terwijl Sagan de voorkeur heeft in de sprints. En hij is niet de beste klimmer voor de 3e week gok ik.

CAVAGNA
FOSS

SAGAN
GROENEWEGEN
MERLIER
NIZZOLO
CIMOLAI
KANTER
FIORELLI

Scorito heeft het ons met de prijskaartjes erg moeilijk gemaakt. Heel weinig goedkope sprinters zijn beschikbaar, terwijl ik daar vaak op aas. Belangrijkse beslissing is dat ik niet voor Ewan heb gekozen. Hij is voor mij een onzekere kopman. Aangezien de puntentrui duidelijk niet zijn doel is, is het voor hem alles of niks in de sprint. Ik heb het de afgelopen jaren al vaker zien gebeuren, maar als hij geen kans meer heeft om te winnen, laat hij soms de sprint lopen en eindigt hij rond de 8e plaats. Hij zal vast 1, 2 of 3 etappes winnen, maar met Sagan, die bijna altijd 2e eindigt in een massasprint, denk ik een veel betere kopman te hebben. Daarnaast heb ik Merlier en Groenewegen die ik evt. nog kopman kan maken als zij duidelijk sneller lijken in dit veld. Nizzolo, ook nog hopelijk voor de zwaardere sprintetappes. En uiteraard Fiorelli ! :)

Ajvenema

Tja, ik moet zeggen dat ik van types moscon, foss niet minder dan top10 verwacht vandaag... of ze écht de moeite zijn wordt voor mij pas later duidelijk:)

La Primavera

Ideale situatie zou zijn dat Foss de proloog pakt met Cavagna erachter. Scheelt weer punten voor de full QS teams.

nasibal

Voor de geïnteresseerden, hierbij mijn team. Allereerst iedereen bedankt voor het sparren, zowel op het forum als per pm Dit jaar ook met een paar nieuwe mensen, erg leuk om met hun nog eens extra van gedachten te wisselen!
Mijn team, is net als bij de meesten, gebaseerd op een vroege roze trui van QS. Evenepoel stond daarom eigenlijk vanaf dag 2 al vast in mijn team. Tezamen met het feit dat ik ook al vrij snel over mijn hart wreef en de portefeuille trok voor een veel te dure Ewan, gaf dat enorm veel puzzelrust. Soms kan een te dure renner nog steeds het antwoord lijken. Ik zeg expres ‘lijken’ ipv ‘blijken’, want we hebben uiteraard nog 3 weken te fietsen.

Overigens wel maar 3 ipv 4 Quicksteppers. Met de verhoudingen in mijn team en de opstelmogelijkheden waar ik zeer tevreden over ben kwam ik tot de conclusie dat de marginale toevoeging na de 3e QS renner sterk afnam. Masnada valt daarom buiten de boot. Wat betreft Masnada zelf: Geen slechte pick denk ik, maar wel een kanttekening. Vorig jaar vond ik hem stiekem nóg indrukwekkender en waren de omstandigheden (nog) beter dan dit jaar. Uiteindelijk resulteerde dat niet in een sloot eigen punten. Ik durf dus niet te zeggen of hij mijn team wél gehaald had als ik een 4e QSer had gewild.

Verder zijn er nog 3 renners die ik, kijkend naar de renner zelf, graag had willen hebben maar er om puur tacktische redenen buiten zijn gebleven: Guerreiro, Schultz en Bardet. Hierover later meer.

Mijn AK renners die verder denk ik weinig toelichting behoeven zijn:
Evenepoel, Yates, Almeida, Carthy, Vlasov, Martin

Hier wilde ik vervolgens Bardet aan toevoegen. Met de kans dat Evenepoel en Almeida wegvallen in week 3 en het ontbreken van Bernal hield ik weinig renners over voor de uiteindelijke top 5 AK. Ook Martin is natuurlijk geen ‘zekerheidje’ en ondanks dat ik Yates, Carthy en Vlasov wel durf op te schrijven kunnen zij ook wat tegenkomen. Bardet lijkt in vorm, rijdt zeer steady en gefocussed en dicht ik die kansen op top 5 wel toe. Zie ik daarna van de ‘3e week renners’ in de 2e week het kortste eindigen (na Yates) en is een mooie renner voor etappe 11.

De downside van Bardet is echter dat met Hindley in de ploeg de toegevoegde waarde die hij normaal ook nog heeft waarschijnlijk wegvalt: Een serieuze BK kandidaat bij tijdsverlies. Daarmee wordt hij té afhankelijk van een daadwerkelijke top 5 notering. Zijn waarde in de eerste 2 weken is ook anders op te vangen. Het is dus, tegen al mijn gevoelens in geworden:

Sivakov
Ik geloof er niet in. Maar ook ik kan het wel eens mis hebben. En áls ik het mis heb dan liegen de mogelijkheden er niet om, zowel linksom als rechtsom. Als hij duurder was dan Bardet had ik het niet gedaan, maar nu was het makkelijk 1 op 1 klikken. Daarbij (en ik heb nog niet gecheckt of het echt zo is) verwachtte ik dat de pickrate van Sivakov hoger lag dan Bardet. Wat het ‘juist de renner die ik niet koos presteert wel’- risico minimaliseert t.o.v. de keuze andersom.
Benieuwd of ik na de ronde het ‘Sivakovje’ kan introduceren: Een renner die je eigenlijk niet wil, maar achteraf wel eens héél blij om kan gaan zijn. Ook benieuwd óf, en voor hoeveel mensen, Gaviria na afloop ook een ‘Sivakovje’ gaat blijken.

Aan bovenstaande namen is toegevoegd:
Grosssssssssssssssssssssssschartner
Renner voor de 1e 2 weken om daarna indien nodig uit te faseren. Helemaal prima voor 1 miljoen

Cepeda
Zie Grossscharter, maar dan exact de omgekeerde weg. Maakt mij overigens niet zo uit of hij dat uit aanvallen of met aanklampen doet. Voor 750k ook hele dikke prima, zelfs als hij géén deuk in een pakkie boter rijdt.

Fabbro
Ik hoopte eigenlijk dat dit mijn ‘lagepickrate-onder-de-radar-juichrenner’ kon zijn. Dat feest bleek al heel snel niet door te gaan. Hele fijne renner omdat hij z’n 500k ook vanuit een knechtenrol echt wel waard gaat zijn, vervolgens zou hij zomaar de beste renner bergop kunnen blijken bij Bora. En zo niet, joh, zelfde verhaal als bij Cepeda: Dikke prima.
Hier had ik ook voor Schultz kunnen kiezen, maar die heeft een catch-22. Toegevoegde waarde van Schultz is de trui van Yates. Maar het Team van Yates is niet best bergop, wat de rol van Schultz in week 3 wel eens enorm zou kunnen beïnvloeden wanneer zij de koers moeten dragen. De toegevoegde waarde in week 1 en 2 houdt hij natuurlijk, maar daar kan ik ook anderen opstellen. In week 3 heb ik meer gaten, waar Fabbro dan weer beter past.

Bouchard
Dit is dan mijn juichjoker. Hier had ik natuurlijk óók Schultz kunnen pakken, maar ik wilde te graag die juichjoker mee. Al zag ik zijn naam bij onder andere Nylz ook voorbij komen. Helemaal onder de radar zat hij dus kennelijk niet.
Bouchard rijdt het hele jaar al steady tussen de subtop omhoog. Aanklampen voor een AK brengt hem op een plek 12-15 denk ik en dat zijn vaak de renners die in de 3e week in de aanval gaan in de hoop dichter bij een top 10 te komen. Z’n kwaliteit, vorm, en constantheid dit jaar moet goed genoeg zijn om bij de sterkeren in zo’n kopgroep te horen. Aanklampen in week 1 en 2 verhoogt ook de kans op etappepunten itt tot jongens die bewust laten lopen om week 3 goed te zijn. Ik vond dat dus helemaal niet zo erg nieuws, al was ik daar toen ik voor hem koos nog niet van op de hoogte.

Mijn sprintteam bestaat uit:
Ewan, Merlier, Sagan, Nizzolo, Kanter, Pasqualon, Fiorelli
1 of 2 renners meer dus dan het gemiddelde sprintteam, maar ik vind het niet erg als ik Pasqualon er buiten moet laten in de echt vlakke ritten. De toch al onzekere sprinters zijn in de lastigere etappes nóg onzekerder dus dan is het fijn om voor die etappes zo’n naam er bij te hebben.
Fiorelli’s puntenverwachting schat ik hetzelfde als opvullers. Iemand die hier voor een opvuller kiest bespaart een plekje in z’n totale selectie. Ik ‘koop’ voor dat plekje echter een hoger plafond.

Alle twijfels en kanttekeningen rond Ewan sluit ik me 300% bij aan, maar zelfs binnen dat plaatje vond ik het waard om 'teveel' voor hem te betalen. Liever teveel betalen in het sprintteam dan in het bergteam. Extra investeren in het bergteam levert in deze Giro minder onderscheidende(!) punten op dan het toevoegen van een Ewan denk ik

Ik had nog kunnen kiezen om Kanter 1 op 1 te wisselen voor Masnada. De punten die Kanter per saldo (want, masnada truipunten) in de sprintritten wint zou Masnada buiten de sprintritten kunnen overtreffen. Maar omdat ik lang niet zeker was dat ik Masnada ook veelvuldig op zou kunnen stellen maakte dit mij niet zo enthousiast.

Het 20tal wordt compleet gemaakt door Bevin en Cavagna
Verwacht buiten de TT’s niet zoveel van Bevin, hooguit een verdwaalde vlucht. Maar dat geld voor alle TT-opvullers. Bevin zou bij een top 5 echter wel eens een ideale opvuller in rit 2 en 3 kunnen gaan zijn, met de kleine kans dat hij toch gaat sprinten. Zeker als hij in theorie in die ritten kans heeft op roze.

Laatst gewijzigd
vevie

Wow! Foss geeft Remi wat om over na te denken. Ganna wint deze voor Foss. Cav m’n captain. Jammer!

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Ben bang dat alleen Ganna er nog aan kan komen. Die Foss zou het roze nog wel lang vast kunnen gaan houden zo

1 2 ... 107 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.