Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 115 ... 263 264
Ketjap Manis

Of Honore, Pasqualon etc gaan meesprinten is toch iets wat je vooraf uitzoekt?

Jori

Dat is natuurlijk het lastige van dat Bevin een Nieuw-Zeelander is en redelijke onbekende, niemand wil eigenlijk hem interviewen. ISN rept er ook met geen woord over, iets wat toch wel slecht teken is. Een lekke band ofzo hadden ze als frustratie kunnen ventileren en als prima reden op kunnen geven. Denk dus gewoon ziek.

Laatste beelden zijn dit: https://twitter.com/TeamIsraelSUN/status/1391018914319114245
Hier zit hij in de bus en daar is hij dus nooit uitgekomen :p

Misschien dat onze pelotonfluisteraars/DM'ers al meer weten? :p

NCK17

Kan ik nog worden toegelaten tot de subleague van dit forum?

Jeffrey81

'@Ted, Nasibal

Ok, ik snap wat jullie willen zeggen, maar ik weet niet of ik het dan zelf nog een hedge zou noemen. Want in dit kader is dan elke keuze voor de ene renner in plaats van een andere een hedge, en dat lijkt me wat te ver gaan :-)

Laatst gewijzigd
marconeuvel

'@jori Bevin heeft voor zover ik zie geen Instagram en zijn laatste tweet komt uit 2017. Hoe heb ik iemand die niet actief is op social media in mijn team kunnen nemen??

Ab Normaal

Ik heb ‘m een week geleden een bericht op LinkedIn gestuurd maar geen reactie.

nasibal

'@Jeffrey

Poh, vind ik een lastige inderdaad. Verwijst 'hedge' niet gewoon naar de intentie waarmee je iemand meeneemt? Nu is het natuurlijk helemaal niet relevant verder of het in het specifieke geval van Ted nu wel of niet een 'hedge' is/gevonden wordt, maar het concept 'hedge' is wel interessant.

Ik kan je helemaal volgen als iemand inderdaad gewoon simpelweg Landa vs Bernal zou afwegen en tot de conclusie zou komen dat Landa de betere pick is. Maar wat als iemand die vergelijking helemaal niet maakt, zijn team doelbewust zonder Bernal invult en dan tot de conclusie komt dat hij worst case scenario wel eens een top=5'er te kort zou kunnen komen?

Voor mij hebben in mijn team alle renners een functie. Een van die functies kan zijn 'de schade beperken wanneer het scenario anders loopt dan verwacht'. Dat lijkt me de klassieke definitie van een Hedge. Ik kan wel inzien hoe je Landa puur meeneemt 'voor het geval Bernal toch goed is en top 5 rijdt' omdat, als Bernal niet goed rijdt, een keuze als Landa eigenlijk scorito-technisch helemaal niet zo aantrekkelijk is en misschien zelfs overbodig. Als ik 100% zeker was dat Bernal niet goed rijd, zou ik zo'n pure top 5-renner er buiten laten. Maar dat ben je niet, dus je neemt hem mee, voor het geval dat

@Ab

Ik heb ‘m een week geleden een bericht op LinkedIn gestuurd maar geen reactie.

Op social media kennelijk net zo traag als in z'n tijdrit gisteren. Al ben ik al lang blij dat ik dinsdag niet door het stof hoef met een Bevin die het roze aantrekt ;)

Laatst gewijzigd
kevinraar

mij team voor vandaag
ewan
sagan
groenewegen
dekker
moschetti
paqualon
moscon
foss
almeida

Ab Normaal

'@nasibal
Hahahaha, ik ook niet.
Heb mijn vingers er niet aan gebrand bij Scorito

Rob94

Bevin is echt zo'n typische speler die ik dan weer kies vanwege de hype, terwijl de speler waar ik ergens een beter gevoel bij had (Bettiol) dan goed presteert. Laten we hopen dat gisteren een incidentje was.

Jori

'@La Primavera: Op welke pagina stond ook alweer je lijstje? En stond daar ook al bij dat mensen hun goede keuzes dankzij eigen inzichten maken en elke foute keuze door het forum komt? :p

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

'@Nasibal

De definitie houdt inderdaad in dat je risico beperkt. Traditioneel een financieel risico, maar het kan net zo goed een Scoritopunten risico zijn. Wat mij betreft althans.

Ik denk dat het een zinloze discussie zal blijken, aangezien er inderdaad nogal wat randzaken aan hangen. Allereerst wat de definitie van "hedge" is in Scorito-verband, en vervolgens: Wat is de reden om Bernal niet mee te nemen? Welke renners verwacht je in de top? Wat kosten die renners? Hoe groot is de kans dat Bernal alsnog presteert? Heeft zijn al dan niet presteren invloed op het presteren van de ander (Sivakov bv)? Hoe schat je de kansen van de "hedge-renner" zelf in? Hoeveel geld had je over voor de hedge renner? En wil je per se je hele budget op maken?

Dit schiet even zo binnen een minuutje uit mijn toetsenbord, haha. Er zijn vast nog veel meer vragen omheen, dus wat mij betreft houden we het hierbij ;-)

Laatst gewijzigd
Behatzailea

Kan je eigenlijk niet pas van hedgen spreken als het allemaal begonnen is. Dat je vandaag bijvoorbeeld te weinig (goede) sprinters hebt en dat dan opvangt door sky-renners op te stellen. Vooraf kan je toch eigenlijk niet van hedgen spreken? Want als je de punten die je verliest door Bernal niet te nemen wilt goed maken, pak je dus gewoon Bernal. Volgens mij zijn het vooraf gewoon (tactische) keuzes.

nasibal

'@Jeffrey

Haha helemaal goed. Je hebt gelijk hoor. Terechte kanttekeningen en het zou wel eens een eindeloze discussie kunnen gaan blijken. Zoals inmiddels ongetwijfeld bekend is heb ik er nog wel eens een handje van mezelf daar aardig in te kunnen verliezen. Ik kan goed begrijpen dat dáár geen behoefte aan is ;)

We houden het hierbij :)

@behatzailea

Voor mij is 'hedgen':
Ik zet in op scenario A omdat ik denk dat dat een stuk waarschijnlijker is dan scenario B. Maar omdat ik wel eens ongelijk zou kunnen hebben bouw ik binnen dat scenario A een soort 'safety in', mocht B zich toch afspelen. 'Gewoon Bernal nemen omdat je niet de punten van Bernal wil verliezen' zou in dit geval 'vol inzetten op scenario B'. Dan zou je vervolgens daarbinnen weer een safety kunnen inbouwen voor mocht het tóch A worden.

Het 'plannen van de hedge' gebeurt dus vooraf, er is immers een deadline voor je 20-tal. Of de safety ook echt ingezet moet worden of eigenlijk irrelevant is blijkt inderdaad pas tijdens de koers.

Laatst gewijzigd
ElDiego1308

Bevin ziek Tour de Romandie verlaten, aldus israel cycling. Lijkt dus nog niet helemaal topfit gezien zn matige tijdrit.

“After strong performances in the previous two bunch sprints, finishing third and second, all eyes were on Patrick Bevin ahead of today’s stage. Unfortunately, the otherwise strong Kiwi had fallen ill overnight and, being just a week away from the start of the Giro d’Italia, it was decided to pull Bevin from the race and focus on immediate recovery.”

La Primavera

'@Jori Pagina nummer 44. De volgende keer dat je kijkt staat ie erbij! ;)

Valvuillerdemoz

Bevin krijgt vandaag toch nog een kans. Vooral ook omdat mijn alternatief is Cavagna met een paar truipunten. Voor vandaag:

Groenewegen
Sagan
Nizzolo
Vendrame
Pasqualon
Fiorelli
Bernal
Ganna
Bevin

Toch maar ook Vendrame erin. Het zal toch maar zijn dat ie toch maar een sprintje waagt. En die paar puntjes van Almeida gaan me ook niet echt helpen. Dit is dus waarom ik Vendrame meteen had moeten lozen na zijn uitspraken van afgelopen week. 🙈

BTW: Honoré heeft aangegeven dat hij gaat knechten deze Giro.

Laatst gewijzigd
nasibal

“After strong performances in the previous two bunch sprints, finishing third and second, all eyes were on Patrick Bevin ahead of today’s stage. Unfortunately, the otherwise strong Kiwi had fallen ill overnight and, being just a week away from the start of the Giro d’Italia, it was decided to pull Bevin from the race and focus on immediate recovery.”

Volledig gemist dit, bedankt voor de info! Doordat hij zo goed was in Romandie tijdens de 'relatief-goed-weer'-etappes dacht ik oprecht dat hij volledig in orde was en gewoon eieren voor zijn geld koos met het slechte weer op komst. Des te meer een reden voor mij om te geloven dat hij een duidelijk doel had deze Giro, waar hij eerdere jaren gewoon een beetje als pelotonvulling rondfietste.

Jori

'@La Primavera: Nice :)

@ElDiego1308: Thnx voor de informatie. Knap stom dat ik zoiets heb gemist. Dacht ergens te hebben gelezen dat hij uit voorzorg was afgestapt, dus nam aan dat alles ok was. Dure fout.

EDIT: check, IDL berichtte dat hij uit voorzorg was afgestapt (bij de deelnemerslijst Romandië en later nog een in hun pouletips). Had daar zeker scherper op mogen zijn, gezien het een site is die toch vaak dingen aanvult met eigen inschattingen, zonder het te controleren.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Hier werd ook alleen gemeld dat het uit voorzorg was vanwege het slechte weer, niet dat hij al ziek geworden was. Journalistiek valt ook niet mee...

Dan toch maar Almeida in de ploeg ipv Bevin. 6 Zekere punten! 💪

Guido Maltempi

Geen Ganna, geen Foss, Vlasov last minute op de bank en Bevin op de driewieler, dus gisteren een valse start. Hopelijk weet mijn magere sprintploegje vandaag verdere schade te beperken en pleegt DQS daarna snel hun geplande staatsgreep. Hieronder alsnog mijn team:

Kern van 'zekere' ak mannen:
Yates, Vlasov, Carthy, Landa, Bennett

De eerste drie zijn wat mij betreft no brainers. Landa staat erin dankzij een last minute wissel van Vendrame (ik had eerst Bilbao) en Bennett is om totaal onverklaarbare redenen mijn dark horse voor het podium. Geen Bernal ivm rug, geen Sivakov ivm brekebeentje plus het risico dat DFM er beter voor staat op het moment dat Bernal wegvalt.

Aangevuld met:
Evenepoel, Almeida, D.Martin, Ringel S, Soler, Cepeda

Evenepoel potentieel puntenkanon, Almeida voor etappe 1 t/m 13, Martin en Ringel S voor week 1 + 2 met week 3 als eventuele bonus, Soler ongeleid projectiel maar hoger puntenplafond dan Bilbao, Cepeda jokertje voor week 3.

De sprintploeg:
Sagan, Nizzolo, Merlier, Kanter, Pasqualon, Battaglin

Ook hier de eerste drie no brainers. Ik snap de twijfels over Merlier niet helemaal, ja het is zijn eerste grote ronde maar hij hoort bij de 3 rapste mannen van dit peloton én hij heeft een voltallige ploeg tot zijn beschikking. Kanter lijkt niet in vorm maar dat leek-ie voorafgaand aan de Vuelta 2020 ook niet. Pasqualon en Battaglin twee gokjes - skippen ze de vlakke sprints dan heb ik er (te) weinig aan. Zo te lezen heeft het voltallige forum na de insta dm's gekozen voor Fiorelli, maar ik vermoed dat ze bij Bardiani allebei in alle sprints gaan meedoen en dan geef ik Battaglin meer kans om er in de lastige sprints ook nog bij te zitten.

Geen Ewan: Prijskaartje icm neiging om te laten lopen wanneer hij niet meer kan winnen. Het verrast me eerlijk gezegd hoeveel spelers hem lijken te beschouwen als zeker(st)e sprintkopman.

Geen Groenewegen: Zal voorlopig het braafste jongetje van de sprintklas zijn. Goed gepositioneerd een garantie op podium, matig/slecht gepositioneerd flinke kans dat hij het laat lopen. Plus nog het risico dat hij na 1 overwinning de volgende sprint aan Dekker gunt.

Aangevuld met drie tijdrijders:
Cavagna, Bevin, Bettiol

Ik wilde renners die ik naast de ITT's ook kon opstellen als aanvaller en/of heuvelsprinter, op papier waren dit de meest logische opties (samen met Moscon maar die was te duur). Bij Bettiol heb ik daarnaast nog de ijdele en op niets gebaseerde hoop dat hij in de vlakke sprints gaat meedoen voor plek 10-15... 0,01% kans maar bij gebrek aan fatsoenlijke opvullers stel ik hem vandaag gewoon maar op.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Pasqualon en Vermeersch vandaag in de ploeg omdat ik weinig trek heb in voor 2 en 1 veilige truipunten van Cavagna en Evenepoel. Bevin is duidelijk niet goed op het moment dus geen kans dat hij meesprint lijkt me. Bovendien spreid ik met Vermeersch een beetje de kansen in deze sprint door daarnaast Sagan te cappen ipv Merlier.

nasibal

Dan toch maar Almeida in de ploeg ipv Bevin. 6 Zekere punten!

Het zou mij niets verbazen als Almeida door zijn plaatsing in de finale gewoon naar een 14e plek rijdt. Het zou niet de eerste wat explosievere AK'er zijn die dit 'overkomt'. Zeker niet tussen al deze karigheid achter de paar topsprinters.

Wel is het natuurlijk zo dat het de eerste giro-sprint-etappes is en dat de kans heel groot is dat er méér dan 20 italiaantjes vol doorrijden tot over de streep, ipv alleen de voorste 10. Dat spreekt dan weer in het nadeel van Almeida. Een plek buiten de top 20 zou me dus evenmin verbazen. De potentiele upside van het eerste scenario is er zeker een waar ik rekening mee hou en als ik de keuze had tussen een Ineosser of Almeida mij in de richting van Almeida zou duwen. Die 5 puntjes risico zijn wel te lijen. Zelfde geldt in vergelijking met Bevin.

Laatst gewijzigd
Jori

fun fact: Alle 22 giro-etappes die Almeida heeft gereden, is hij minstens top 30 geëindigd. en 19x top 20 dus

Laatst gewijzigd
Thomberg

Vandaag dit team opgesteld:
Zekerheden:
Merlier (c)
Sagan
Nizzolo
Moschetti
Fiorelli

Twijfels hieronder. Het wordt een hectische sprint met een gek viaduct. Kan dus toch een sprint worden waarbij enkele gekke renners vooraan zitten die dan toch meesprinten.
Pasqualon
Bernal
Felline
Bevin

Ik twijfel nog om Vendrame op te stellen. Had niet voor de Giro gelezen dat hij niet alles gaat meesprinten (anders had ik Kanter gekozen). Zouden jullie Vendrame toch opstellen? Zelfde voor zekere punten van Almeida. Het is niet zeker of Bevin toch iets gaat doen en of Felline meesprint (lijkt goed in vorm gezien zijn ITT gister)

1 2 ... 115 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.