Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 116 ... 263 264
vevie

fun fact: Alle 22 giro-etappes die Almeida heeft gereden, is hij minstens top 30 geëindigd. en 19x top 20 dus

Het is ook echt een toprenner, ongeacht dat hij bergop minder is dan de beste AK-mannen. Zet hem bij Ineos neer, en hij doet mee voor winst in GT’s. Ik denk dat het treintje een renner als Almeida echt baat zou doen.

Laatst gewijzigd
nasibal

Mooi dit:

Zekerheden:

Moschetti

en dan dit:

sprint met een gek viaduct

:D

Behatzailea

'@nasibal

Oké dat klinkt (ook) logisch ;-)

daandej

Raar dat de etappe al is begonnen en de deadline pas om 13:10 staat

nasibal

'@Daan

Ze zitten nog in de neutralisatie denk ik? De deadline staat regelmatig pas op het punt dat de officiële start is.

edit: Zet net de tv aan en zie dat er al een kopgroep weg is. Vreemd inderdaad.

Laatst gewijzigd
Jori

Het is ook echt een toprenner, ongeacht dat hij bergop minder is dan de beste AK-mannen. Zet hem bij Ineos neer, en hij doet mee voor winst in GT’s.
Klopt. Maar hij zou ook iets minder gestrest in de sprintetappes kunnen zijn en wat verder naar achteren binnen kunnen komen, voor wat frisser in de bergen te arriveren en niet nodeloos elk prestige sprintje het goed te doen, waar het niet meer om tijd gaat. Echter, voor Scorito zijn deze jongens goud waard. Froome ook altijd zo heerlijk doodnerveus dat hij in veel touretappes gewoon nog heeft meegesprint tussen alle sprinters, om maar niet achter een gaatje te komen.

Wel late kanttekening: Vorig jaar reed de hele trein van voren, omdat ze ook nog wouden sprinten met Hodeg (wat vaak Ballerini werd). Nu is daar minder noodzaak aan, al zullen ze toch flink vooraan koersen denk ik, om vooral Evenepoel niet te veel te laten dringen

Laatst gewijzigd
daandej

'@nasibal nee zijn al begonnen zitten er 3 al in de ontspanning, albanese lijkt niet te gaan sprinten want die zit erin

nasibal

'@Daan

Ik zie het inderdaad. Handige info voor mensen met hem in het team.

@Jori

Nu is daar minder noodzaak aan, al zullen ze toch flink vooraan koersen denk ik, om vooral Evenepoel niet te veel te laten dringen

En de trein van Jumbo te zieken.

Laatst gewijzigd
Jori

Oef, idd. Fiorelli's beoogde lead-out Marengo, Tagliani (mijn meest waarschijnlijk gedachte spurter van Androni) en Albanese in de kopgroep.

Ted de la course

'@jeffrey je kan discussiëren over de woordkeuze hedge inderdaad. Is ook niet zo belangrijk volgens mij. @nasibal heeft precies verwoord waarom ik landa toch meeneem terwijl ik van hem geen super totaalscore verwacht.

Vandaag voor Sagan als kopman. Merlier en Groenewegen mogen eerst laten zien hoe ze er voor staan. Positioneren toch wel belangrijk deze sprint.

ditisdavid

Maar Albanese kan wel de bergtrui pakken, dat zijn toch weer 6 punten ;)

Positioneren is zowat iedere sprint belangrijk deze Giro, de rest van de sprints deze week zijn nog wat technischer en die van morgen mag je zelfs gevaarlijk noemen.

Laatst gewijzigd
nasibal

Maar Albanese kan wel de bergtrui pakken, dat zijn toch weer 6 punten

Ik was in de veronderstelling dat er nog geen bergrui was vandaag, heb ik verkeerd gekeken?

Jori

En de trein van Jumbo te zieken.
Hebben daar niet echt mensen voor om de trein van TJV te pesten denk ik. Al kennen Keisse en Serry vast nog wel wat trucjes. Maar als Groenewegen wat mechanische pech heeft, sluit ik neit uit dat ze Evenepoel en Almeida "extra veilig" willen houden :p

Vandaag wel bergtrui, 1 drempel van de 4e categorie.

Laatst gewijzigd
nasibal

Hebben daar niet echt mensen voor om de trein van TJV te pesten denk ik. Al kennen Keisse en Serry vast nog wel wat trucjes.

Je hebt er maar 1 iemand voor nodig die hinderlijk in de weg gaat rijden.

Vandaag wel bergtrui, 1 drempel van de 4e categorie.

Ik zie het, zou inderdaad wel eens heel goed albanese kunnen worden dan.

Laurenesi

'@nasibal & jori

Tuurlijk is er een goede kans dat Almeida van voren beland en zijn statistieken zijn erg uitgesproken. Maar naast dat DQS vorig jaar inderdaad een uitgesproken sprinter had, had hij toen ook de roze trui en was er vanuit dat oogpunt iets meer stress om vooraan te zitten. Ik kan me voorstellen dat dat nu een stuk minder zal zijn. Zou vandaag toch gewoon een sprinter opstellen in plaats van Almeida.. :)

nasibal

'@Laurenesi

Een sprinter waar je weet wat je er van kan verwachten wel natuurlijk. Maar als een sprinter hebt die je sowieso al niet een zekere top 10 toedicht én twijfels hebt of hij uberhaupt meesprint is het een plausibele gok. In het slechtste geval mis je de 'uitslag van de c-sprinter -6' punten. Denk inderdaad de Testosterronetjes, Fellines en Bevins van deze wereld.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Laurenesi:

Tuurlijk is er een goede kans dat Almeida van voren beland en zijn statistieken zijn erg uitgesproken. Maar naast dat DQS vorig jaar inderdaad een uitgesproken sprinter had, had hij toen ook de roze trui en was er vanuit dat oogpunt iets meer stress om vooraan te zitten.
Nouja, virtueel dragen ze nu ook roze voor etappe 4 eigenlijk he. En denk niet dat het puur roze trui was, ook wel de aard van het beestje.

Zou vandaag toch gewoon een sprinter opstellen in plaats van Almeida..

Ja, lol. Heb maar 5 sprinters, want met een normaal ITT podium had ik al 4 goede opvullers :p
En heb mijn 6e sprinter (Naesen) er dus uitgeklikt 90 seconden voor de deadline.

Vandaag dus Cavagna (want ook geen teamgenoten Merlier, Ewan of Groenewegen of zelfs van Viviani, Nizzolo. Enkel Fabbro, maar winst Sagan is niet echt reëel.) voor 2 punten en minuscule hoop op late uitval zonder sprinter daar.

Laatst gewijzigd
nasibal

En heb mijn 6e sprinter (Naesen) er dus uitgeklikt 90 seconden voor de deadline.

SUKKOL :D

Jori

Ja ook jouw schuld. Ik miste Fabbro nog :p
Zie regel 38 van @La Primavera's lijstje

nasibal

'@Jori

Naya, ik zit dus met Sivakov in mijn maag. Al heeft dat dan weer helemaal niets met jou te maken, voordat je je zelf weer veren in je reet gaat duwen ;) ;)

Jori

'@Nasibal: "If you can't beat them, join them". Ik snap het wel hoor ;)
En hoezo:

Al heeft dat dan weer helemaal niets met jou te maken
Alles draait toch om mij? :p

Maar Sivakov is dus de nieuwe Sivakov en gaat zo op zijn snuit.
Fabbro is de nieuwe Albert Torres en gaat dus niet meesprinten.
Naesen is de nieuwe Oldani en gaat een leuke ereplek halen

Klinkt allemaal ook wel erg plausibel

Laatst gewijzigd
nasibal

Niet dat het meteen resultaat opleverde in de tijdrit met mijn uitgebalanceerde team (48,9%

Hier zat ik gister nog eens over na te denken. Je hebt natuurlijk een hele hoop 'random teams' die maar gewoon wat doen. Mar als we die even buiten beschouwing laten kunnen we denk ik stellen dat de mensen die vóór Bernal hebben gekozen ook meerdere Ineossers in hun team hebben. Een Ganna, Sivakov en Moscon lijken dan, in willekeurige volgorde, de meest logische namen. Misschien nog de goedkopere Castro.

Met die renners heeft men gisteren goed kunnen presteren. Zeker als je bedenkt dat Foss en Cavagna ook met een keuze voor Bernal goed in het team te fietsen waren. De teams die voor Evenepoel hebben gekozen zullen in de regel juist bezuinigd hebben op Ineos renners (want 4 Ineos past niet in een Geen-bernal scenario en al helemaal niet naast 4 Qs'ers). Daarnaast, doordat Foss, Affini (en Waldscheid) zich met succes tussen de toppers wisten te wurmen en er géén QS'er won, is de score van de QS renners gister relatief tegenvallend.

Heel zwart wit (en zo zwart wit is de werkelijkheid natuurlijk niet) zou je kunnen zeggen dat de meeste Ineos-teams vóór de meeste QS-teams zijn geëindigd. Ineos VS QS leek vooraf wel de meest bepalende keuze en zal door de meeste spelers links of rechtsom gemaakt zijn in het denkproces. Gekeken naar de pickrate Bernal/Evenepoel lijkt de verhouding binnen geheel scorito 50/50 te zijn.

Ik ben dus wel benieuwd in welke mate je zou kunnen stellen dat je met een QS-heavy team en een score van 50% of hoger, je op dit moment bij de top van de QS-heavy teams zit. De 50% procent (of minder) boven je zijn, volgens de zwart-wit conclusie immer grotendeels INEOS-heavy teams. In een scenario waar uiteindelijk Evenepoel ipv Bernal (en daaraan dus gekoppeld: QS ipv Ineos) het beste blijkt zou een 50% score van nu dus helemaal niet zo 'matig' zijn als het nu lijkt.

Goed, dit allemaal moet natuurlijk gaan blijken over 3 weken, maar ik vind het een interessante overdenking.

Laatst gewijzigd
John Berger

Na gisteren 267 punt (Ganna, Almeida, Foss, Cavagna en Evenepoel) vandaag Ewan kopman, Merlier, Sagan, Nizzolo, Dekker, Pasqualon, Tesfatsion en Foss/Ganna voor de team punten. Benieuwd wie er vandaag wel/niet sprinten (Groene wegen?). Wordt weer een leuke dag maar eerst de formule 1 kijken

Laatst gewijzigd
Fiepke

Bij deze ook mijn team:

Evenepoel: ik kon/wilde hem niet laten lopen; daar waar ik met Bernal veel minder moeite had. Verwacht dat hij toch gedurende de ronde zichzelf gaat testen en daarmee voldoende punten binnen sprokkelt, al dan niet via ploegmakkers.

Almeida: benieuwd of hij het niveau van vorig jaar kan evenaren. Het is in ieder geval een aanvallend koersende renner en, in combinatie met de filosofie van DQS een potentieel puntenkanon.

Yates: één van de topfavorieten; die wilde ik sowieso in mijn team hebben. Gaat ook, al dan niet met een inzinking, punten pakken (als er verder niks geks gebeurd).

Vlasov: vorig jaar natuurlijk al snel uitgevallen, daarna nog wat hersteld in de Vuelta, maar zal zich zeker willen laten gelden. Verwacht van hem ook een top-5 notering.

Carthy: stelde me verre van teleur vorig jaar in de Vuelta-spel. Een vechtertje, daar houd ik wel van. Was dus eigenlijk op voorhand al zeker van een plekje in het team.

Dan Martin: een renner waarvoor ik door de jaren heen steeds meer respect voor heb gekregen. Ik nam hem steevast niet op in mijn teams van wielerspelletjes; nu ook pas weer in de laatste week in mijn team gefietst ter vervanging van Landa…

Sivakov: een INEOS-loos team voelde toch niet helemaal goed. Scenario dat Ganna toch op afspraak zou zijn én beide mogelijke scenario’s met Bernal (of heel succesvol of door het ijs-zakkend) voedde de keuze voor één van de twee berggeiten van INEOS. Aangezien vrienden in de subpoule voor Martinez gingen, was de keuze voor Sivakov een ‘makkie’.

Bilbao: ook een rijder van wie ik gewoon gecharmeerd ben, ook al rijdt hij in dienst van Landa: hij stond erbij mij van begin af aan in. Kan ook nog de teampunten voor Landa meepakken, van wie ik wel verwacht dat hij in de top gaat finishen.

Formolo: de afgelopen jaren in de Giro ruim voldoende bewezen voor de ereplaatsen te gaan die punten opleveren in een spel als Scorito. Voor 1,5 miljoen Scorito-europuntjes een no-brainer.

Groβschartner: Buchmann is het voor mij als renner niet (los van zijn kwaliteitn; Ringel S heeft een goede vorm laten zien, goedkoop en in staat om (team)punten te gaan pakken.

Cepeda: lang, lang, lang getwijfeld. En toch genomen t.o.v. renners als Guerreiro en Champoussin (budget overlaten is niks voor mij).

Foss: zo’n goede tijdrit had ik niet verwacht, maar had hem wel als multifunctionele én goedkope rijden gekozen voor de tijdritten, teampunten indien Dylan gelijk het peloton zou gaan rocken en wellicht aanvalslust in de bergen als Bennett niet goed blijkt te zijn. Z’n geld nu al (deels) opgebracht.

Honoré: the last-choice. Thomas de Gendt, Ciccone, Minali als extra spurter…lang zitten dubben. Nu gegokt op aanvallen en lastigere (sprint)aankomsten + teampunten DQS.

Sagan: de puntentrui en het gegeven dat de pure vlakke sprints beperkt in omvang zijn maakte hem voor mij een no brainer.

Merlier: lang zitten dubben tussen hem en Dylan. Uiteindelijk toch niet aangedurfd met Groenewegen; hopelijk bewijst Merlier zijn snelheid en pakt hij een aantal top 5-notering. Durf hem eerlijk gezegd ook niet te cappen…

Nizzolo: stond er gelijk van begin af aan in. Veel ereplaatsen toe nu toe, gun hem ook gewoon die winst in een Giro-spurt.

Moschetti: kreeg het gevoel dat velen hem, om begrijpelijke redenen, links lieten liggen, maar verwacht toch dat hij het eindelijk weer eens in een grotere koers gaat laten zien. Ik ga uit van top 10-noteringen met de hoop op top 3.

Pasqualon: verwacht hem toch eigenlijk wel in alle sprints, ondanks aanwezigheid van o.a. Minali. Zeker in de lastigere sprintaankomsten een puntenpakker.

Vendrame: zijn uitspraken in de media doen vermoeden dat hij z’n dag uit gaat kiezen, maar een renner zoals hij ruikt ook kansen in de lastigere sprintaankomsten.

Cavagna : puur voor de tijdritten meegenomen en teampunten DQS. Daarnaast in staat om nog met ontsnappingen mee te gaan en die succesvol af te ronden.

Wat hebben we, soms met pijn in het hart, laten lopen: Ewan (lang over getwijfeld), Groenewegen, Landa, Buchmann en Bernal.

Zadelpen

Team Zadelpen op reserve gereden tijdens de proloog. En dan nog 140 punten scoren. Wat een klasse!

Vandaag begint het!

1 2 ... 116 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.