Mijn teampie:
(2) Tijdrijders: Cavagna, Foss
(4) Sprint: Ewan, snelste man voor t vlakke als kopman. Sagan, veel kansen, sprinterstrui, stabiel, musthave. En natuurlijk thuisrijders Nizzolo en Fiorelli. Vendrame heb ik ook mee en kan ik mogelijk mee opvullen. Weinig sprintkansen
(4)Heuvel: Ulissi, meester van de Giro. Vendrame zoals gezegt snelle man. Hermans, ook rap en sterk. Guerreiro.
(10) Berg: veel bergetappes, heb wel gekozen voor een selectie met 4 DQS waarmee ik in andere etappes altijd kan opvullen met teampunten hoop ik. Naast Cavagna dus zijn dat Almeida, Evenepoel en Masnada. Voor de rest vooral gekozen voor snelle klassementsmannen S. Yates of mannen met aanvalslust zoals Ciccone. Ook Carthy, Landa, Vlasov, Bardet en Formolo.
Doe dat zelf nooit, een volledige teamuitleg. Als het begint, wil ik liever alles volgen. Kan het ook wel van te voren maken natuurlijk.
Echter, de de meeste namen spreken allemaal voor zich vind ik. Heb niet 1 naam waarvan iemand anders geen idee heeft waarom je hem kiest. Uitleggen dat je Yates hebt, en Vlasov, en Sagan. Waarom je 4 x QS hebt, of geen Groenewegen. Of voor Ganna, of juist niet.
Dat lijkt me vrij duidelijk allemaal. Namen zoals Foss, dat vind ik leuk om te lezen. Maar ik heb niet 1 zo een renner.
Knechtloos, alhoewel Fiorelli wel als knecht staat geduid.
Maar goed, ik lees toch ook wel dat het op prijs wordt gesteld. Zal vanaf volgende ronde ook een fatsoenlijke voorstelling in elkaar zetten.
Als Evenepoel niet voor klassement gaat, is het juist briljant. Als Almeida nu verder geen boni's meer pakt, is bijv. Evenepoel normaliter leider na etappe 4 en hoeft Almeida dus niet al die podiumverplichtingen te doen. Enige wat ik niet snap, was dat Cavagna in dat geval praktischer was geweest.
Enige is nu dat Cavagna zelfs een 0-punter is geworden, tja :p
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.