Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 126 ... 263 264
Jari Litmanen

'@KV
Geef me nou geen Fomo wat betreft Foss. Bettiol, één van de vier DQS, Sagan, Merlier, Nizzolo of Pasquelon kan ik toch niet thuislaten?

Aadjenr11

Goedemorgen allen,

Als trouwe gluurder en volger van de site wil ik jullie bedanken voor alle informatie die gedeeld is.
Zelf heel weinig tijd gehad om een team te maken, laat staan te posten. Ik merk dat er veel kennis aanwezig is op dit forum, zelf ontbeer ik de echte kennis om een gooi te doen naar de bekers.

In mijn jeugd kreeg ik het wielrennen mee via de TV, een keer per jaar was dat. De tijd van Miguel Indurain, Chiapucci, Gianni Bugno, Pedro Delgado, Abdoesjaparov en Jalabert. Daar bleef het heel lang bij. Andere sporten met name voetbal genoten mijn voorkeur. De laatste paar jaar volg ik heel veel meer wedstrijden. Klassiekers kijk ik pas sinds een jaar of vijf. Met regelmaat kijk ik wedstrijden terug op internet, laatst nog wedstrijden bekeken uit de tijd van Boonen en Cancellara.

Door blessures heb ik het actief voetballen achter me gelaten en een aantal jaren geleden een racefiets aangeschaft. Vorig jaar was mijn instapmodel aan vervanging toe en heb ik een nieuwe racer aangeschaft. Ik dacht altijd het verschil in waarde tussen de fietsen merk je niet, maar man man wat rijdt mijn nieuwe fiets lekker.

Van lezen op deze pagina's kan ik echt genieten, alleen merk ik dat meedoen niet echt lukt nog. Zal me vanaf nu toch eens gaan mengen is de discussies. Hele berekeningen zie ik hier langs komen, daar heb ik me nog nooit echt mee bezig gehouden, misschien is dat net het laatste zetje richting de bekertjes.

Voor mijn huidige team heb ik de 100 pagina's pijlsnel doorlopen (1 uur) en mijn team verbeterd. Ik zal hem hieronder delen met de nodige informatie. Het meest moeilijke vond ik de keuze voor Bernal of Evenepoel. Last minute Bernal eruit gehaald en Evenepoel erin gezet. Had gedacht dat Cavagna de tijdrit zou pakken en dat DQS de eerste week zou domineren. Die keuze heeft zich vooralsnog niet uitbetaald. Wie weet kunnen ze vandaag flink aan de boom schudden. Om bovenstaande reden ook Ganna niet meegenomen en daarom niemand van Ineos in mijn team.

Mijn team:

Klassement/Klimmers

Evenepoel (Bernal, Remco, Bernal, Remco uiteindelijk Remco geworden. Het blok van DQS met Almeida en Cavagna
moet gaan zorgen voor de punten. Dat loopt nu nog niet helemaal top)
Almeida (Heeft laten zien dat hij een enorme puntenpakker kan zijn. Ik ga ervanuit dat hij zijn punten deze ronde
zeker gaat pakken. Of dat hij doet als leider of als helper maakt me niet zoveel uit)
Yates (In mijn ogen de favoriet voor het winnen van de Giro. Hopelijk piekt hij niet te vroeg)
Vlasov (Stond er meteen in en is er niet meer uit geklikt, verwachting zijn hooggespannen hopelijk kan die de druk
aan)
Landa (Gokje kan helemaal verkeerd uitpakken, maar heb Landa verkozen boven Buchmann puur op gevoel)
Carthy (Deze man heeft mij verbaasd in zijn vorige grote ronde net als Dan Martin keuze is op Carthy gevallen)
Soler (Zijn stijl bevalt mij wel, leek erg goed in vorm dus hoop dat hij een hoop punten gaat pakkken)
Bilbao (Wordt het Landa niet dan Bilbao maar of misschien allebei, nooit gekozen, maar nu toch maar eens erin
geklikt)
Formolo (UAE rijdt de laatste tijd sterk, Formolo voor zijn Corona ook en hoop dus dat hij dat in deze Giro weer gaat
oppakken)

Tijdrit/Aanvallers

Cavagna (Zag ik als winnaar van de proloog. Helaas niet gewonnen, maar Ganna kreeg ik er zoizo niet in gepast)
Ciccone (Is hij weer terug of nog niet? Ik heb de gok genomen)
Bevin (Puur gekozen door het lezen van dit forum, maar zie het met angst en Bevin tegemoet)
Mohoric (Ik hoop dat hij gaat doen wat hij kan)
Ulissi (Potentiele puntenpakker, maar ??

Sprinters

Sagan (No Braiener)
Groenewegen (Twijfel twijfel twijfel, maar Viviani en Gaviria zijn nu ook niet bepaald no-brainers)
Nizzolo (Best of the rest en kan een heuveltje over)
Merlier (Lang getwijfeld, kan hij het zonder trein? Hij heeft al geantwoord)
Pasqualon (Voor de lastigere aankomsten)
Fiorelli (Naam hier horen vallen en uiteindelijk op hem gegokt en niet op Quinten Hermans)

Zal ook mijn opstelling voor vandaag maar posten, misschien hebben jullie nog aanwijzingen:

Sagan (C)
Nizzolo
Pasqualon
Ulissi
Mohoric
Fiorelli
Evenepoel
Almeida
Cavagna

Twijfelgevallen: Merlier en Bevin

Ik neem aan dat er seconden te verdelen zijn op de streep. Met de actie van Evenepoel gisteren hoop ik dat DQS vol doortrekt om in de buurt te komen van het roze. Daarom de keuze vooralsnog voor de 3 van DQS. Merlier in vorm kan hij dit aan? Bevin heb ik meegenomen voor deze ritten, maar gaat nog niet lekker.

madeinstars

Merlier en Foss verschilt in potentie max 6 puntjes in klassementspunten. Daarvoor kan je het gokje dat Merlier er aan blijft hangen wel wagen, denk ik.

MarvinG

Lastig vandaag. Heb (voorlopig) dit staan:

Sagan (C)
Nizzolo
Merlier
Pasqualon
Fiorelli
Almeida
Bernal
Soler
Foss (of Bevin... of toch weer Foss)

Bevin had ik vooraf al bij deze etappe ingevuld. Maar zijn resultaten / vorm tot dusver doen me enorm twijfelen.

Harry83

Thnx! Ik vond het opvallend dat hij hier en in de voorbeschouwing van WF niet genoemd is (en bv Mollema wel terwijl hij heeft gezegd in de eerste week veel tijd wil gaan verliezen). Ik neem de gok.

HeldS

Welke 2 renners te kiezen?

Bevin
Merlier
Foss
Bilbao

nasibal

Een naam die weinig voorbij komt is Champoussin, bleef in Romandië oa Ulissi voor in de etappe die Colbrelli won. Of zal hij meer op morgen mikken

Champoussin is een mooie kandidaat voor vandaag om er bij te hebben, maar ik weet niet of de etappe die je noemt de juiste referentie is. Hirschi, als ploeggenoot van Ulissi, sprintte daar naar een 3e plek als ik het me goed herinner. Hoe goed hij zelf z'n best deed weet ik niet natuurlijk, maar dat ze niet vol zijn kaart trokken was duidelijk. Dat wil overigens nog steeds niets zeggen over Champoussin natuurlijk, maar het plaatst 'Ulissi als referentiekader' wel in perspectief.

joris dor

Zou Gaviria vandaag niet intressant kunnen zijn? Kan net als vorige keer top 10 rijden of eventuele teampunten van Ulissi krijgen of toch beter Merlier( twijfel over zijn kansen. Goede dagritten gereden, zal volluit willen gaan, maar weet niet als hij het aankan) of Sivakov ( de 11 punten) er in fietsen?

KV

Champoussin zit natuurlijk ook met Vendrame in zijn ploeg.
Is ook de voornaamste reden dat ik Champie niet gekozen heb.

kevinraar

foss en bilbao

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

Om bij te dragen aan de verwarring. Ik las zojuist dit op de site van de Giro:

12:02
Patrick Bevin (ISR): "This one suits me"

Patrick Bevin (ISR) was asked before the stage, “If there is one stage for you in this Giro, is it today?” A: “Look, it’s one of the ones that suits me, yes. We’re early in the race, we’re two days in, it’s wet, there’s a lot of moving parts today, but potentially yes, it’s a stage for me. I don’t mind the rainy conditions. Honestly, does anyone actually like the? But, look, we’re here, training, it adds to the final, it makes the final more complicated, so we have to review that during the stage and with the team meeting. It’s my first Giro, no experience here, but it would be huge – to win a grand tour stage is huge, no matter who you are. So, it’s an aim at the Giro. This team has a few goals, but that’s one for me.”

Doe ermee wat je wil.

JoranBarca

Met die laatste zin in gedachte begrijp ik niet waarom je hem dan alsnog hebt meegenomen. Vendrame was wel redelijk duidelijk in zijn intenties deze Giro.

Het interview met Vendrame kwam pas in de laatste dagen voor de tour, toen had ik mijn klassementsteam al helemaal klaar en was ik vooral aan het twijfelen over welke aanvallers ik moest meenemen en welke uiteindelijk toch moesten knechten. Ik was eigenlijk wel blij dat er een renner was die aangaf voor de vlucht te gaan. Heb Fiorelli er toen ingeklikt om het missen van Vendrame op te vangen in het sprintteam.

Ik twijfel nu met name omdat hij gezegd heeft dat hij 'de juiste dagen wil uitkiezen voor een vroege vlucht, of [zich wil] mengen in de spurts met een kleiner peloton van zo'n vijftig man.' Dat laatste gaat het natuurlijk bijna zeker worden vandaag, maar hij heeft ook aangegeven dat hij het de eerste week iets rustiger aan gaat doen. Voor de tweede week stel ik hem dus sowieso op in zulke etappes, maar vraag me af of ik vandaag niet beter een klassementsrenner erbij kan zetten. De kans bestaat natuurlijk ook dat een Sagan wegspringt en Vendrame er toch gewoon voor gaat.

Laatst gewijzigd
Ludi

#pattyforasprint

Punchbox

Thanks voor het delen! Lekker onduidelijk verhaal wel van Bevin. Ik neem hem toch maar mee, dit is toch een rit waarvoor je hem mee hebt genomen (naast de TTs).

Westland95

Toch duidelijk bericht van Bevin? Als hij erbij zit doet hij mee.

nasibal

Tering Condor, je zet mn kop weer op zn kop :D

Harry83

Dat klopt, Hirschi werd idd 3e, desondanks was de 4e plek een prima resultaat en liet hij ook nog andere kleppers achter zich. Ik neem hem toch maar mee ook al denk ik dat hij meer op morgen zal gokken. Ewan mag op het bankie zitten.

MarvinG

Nou toch maar Bevin mee dan ipv Foss haha...

JapieJapo

all in op dylan volgens Dekker...

nasibal

Dankzij @Condor gaat dit de etappe zijn waar ik OF heel veel spijt van ga hebben, OF heel blij mee ga zijn.

5 minuten voor tijd 2 wissels doorgevoerd. Stom, maar we moeten het lijstje van La Primavera (pagina 44!) wel eren natuurlijk. Fiorelli en Gross, blijf aub in het hotel. Cavagna en Bevin, go for it!

Ajvenema

Overigens zegt Dekker op de website dat ze vandaag vol voor Groenewegen gaan.

Maarja, Mosschetti gaat ook z'n best doen:)

nasibal

'@AJvenema

YELL YELL YELL, MOSSCHETTI OTL :D

Laatst gewijzigd
Aadjenr11

Last minute wissels ook hier. Merlier in Mohoric out en Bevin in en Fiorelli out.
Op hoop van zegen dan maar.

Treenert

Mmmmmmmmm, Vendrame 25%, Bevin 20%, Groenewegen 14%

hartstikkebedankt

Met boni's op die laatste heuvel zie ik de Groenewegens en Merliers er echt niet bij zitten

1 2 ... 126 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.