Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 127 ... 263 264
Gladiool

Listig parcours, paar stevige bultjes, slecht weer, BORA en DQS die waarschijnlijk oorlog gaan maken...

Sagan (C)
Nizzolo
Fiorelli
Schulz
Felline
Bevin
Evenepoel
Almeida
Bernal

Groenewegen, Kanter, Cimolai, Sivakov en de andere klassementsrenners op het bankje. We gaan voor een zwaar uitgedunde sprint vandaag.

floda

Toch heel veel sprinters gekozen vandaag zie ik net in stats. Dus hoop dat ewan er op eerste heuvel al afgaat

Ajvenema

Blijkbaar zijn d'r toch veel mensen die ik best hoog inschat die voor Cavagna gaan. Paste er bij mij net niet in, dus die mag van mij ook gewoon in het hotel blijven vandaag:) Nog maar een paar eurootjes op inzetten dan maar.

MarvinG

Cavagna heeft hier ook nét de dagselectie niet gehaald. Zal dus waarschijnlijk een topnotering rijden :)

dazzler2120

Heel lastig te voorspellen dit.

Sagan (C)
Nizzolo
Pasqualon
Merlier
Vendrame
Almeida
Honoré
Großschartner
Foss

Jommelb

Dat zou mij dan weer goed uitkomen. Toch maar meegenomen vandaag.

JapieJapo

Ik heb last minute ook Cavagna eruit gehaald en in plaats Bevinraarmaarwaar toch opgesteld...

Sagan (C), Nizzolo, Merlier, Almeida, Evenepoel, Honoré, Moscon, Grossssssschartner en Bevin

nasibal

'@AJvenema en @MarvinG

Daarmee hebben jullie waarschijnlijk de juiste keuze gemaakt. Het onderstaande pm'de ik vlak voor de deadline nog naar Condor, om vervolgens tóch Cavagna er in te klikken:

De bonusseconden verpesten voor mij juist zijn kans op dat klimmetje. Gaan de grotere jongens zich daar mee bemoeien kan Cavagna niet wegrijden. Die zou dan weg moeten rijden op het moment dat het daarna stil valt. De kans dat er dan voldoende jongens meespringen om een jagend peloton in de laatste 16 km voor te blijven acht ik klein. De jongens die daarvoor in aanmerking komen zijn: OF nog te gevaarlijk, OF zijn hun longen nog even bij elkaar aan het zoeken en niet in staat een forse demarrage van Cavagna te volgen.

Ondanks dat ik (met enige arrogantie) waarschijnlijk tussen je lijstje 'mensen die ik hoog inschat' sta @Ajvenema, denk ik dat ik hier een domme keuze heb gemaakt :P Mijn grootste hoop (na een knetterende solo van Cavagna uiteraard) is dat Affini uit het AK wegvalt en Cavagna in ieder geval die top 5 binnenkomt.

Laatst gewijzigd
fringale

Dat zal me leren om niet tot de laatste minuut op dit forum af te stemmen. Ik heb Bevin dus aan de kant gelaten, en dus zien niet alleen de renners, maar ook ik de bui al hangen :-(

Guido Maltempi

Oef wat een hersenkraker...

Sagan (c)
Nizzolo
Pasqualon
Battaglin
Merlier (zou hij dit aankunnen?)
Evenepoel
Almeida
Bettiol
Bevin (met dank aan Condor)

Enorme FOMO met Soler die in Romandië een vrijwel identieke etappe won. Stond op het plekje van Bevin maar last minute toch weer terug gewisseld. Daarna bedacht ik me dat ik best Evenepoel wilde banken voor een gokje op Soler, maar dat was 8 seconden voor de deadline dus die wissel durfde ik niet meer aan... o.a. Cavagna en Ringel S ook op de bank dus hij is in goed gezelschap.

Jorco

Sagan (c)
Nizzolo
Ulissi
Ganna
Almeida
Foss
Pasqualon
Bernal
Moscon

En dan een deftig bankje over:
Yates (wilt nog geen risico nemen)
Cavagna (wilt wel, maar moet Eddy evenepoel meenemen)
Evenepoel (neemt geen risico en geen supersprint
Vlasov (nope.. nog niet)
Fiorelli (wilt wel, maar is net te zwaar)
Grosssss (moet Sagan helpen)
Groenewegen (kan wel willen, maar te zwaar, te stressvol, en te lang niet gekoerst)
Bevin (ziek)
Martin (te vlakke finish)

Tratnik, Cepeda niet voor nu

ditisdavid

Toch Bevin en Merlier opgesteld vandaag, daarmee zijn Evenepoel en Almeida zowel mijn enige DQS-renners als op Sivakov na enige klassementsrenners geworden (naast Cavagna ook Formolo en Yates nog sterk overwogen). Verder Sagan (uiteraard C), Nizzolo, Pasqualon en mijn joker Vermeersch.

El Matador

Ik moest denken aan etappe 13 van de Giro van vorig jaar. Die laatste helling was gemiddeld iets steiler dan die van vandaag, maar als er ook maar één klassementman wat wil proberen vandaag met het oog op ritwinst/boni's, zal het toch lastig worden voor de sterkere sprinters om te volgen. Is dit echter niet het geval, kunnen ze er aan blijven hangen. Kortom: meerdere scenario's mogelijk vandaag en lastig te voorspellen.

madeinstars

Ik zie Cavagna eerder aanvallen op dat wipje 5 km van de aankomst. Van daar is het zelfs solo misschien nog wel uit te houden als de sprintersploegen (als die er al aanhangen) al een beetje zijn uitgedund.

nasibal

Wat me trouwens opviel was dat gisteren na het 3 km-punt heel QS naar de achtergrond verdween. Ontzettend verklaarbaar natuurlijk, zeker in combinatie met het bewust thuislaten van een sprinter, maar dit is niet 'des Quicksteps'.
Het zou wel eens een flink teken aan de wand kunnen zijn voor hoe QS deze ronde gaat rijden en dus ook voor het aantal geintjes wat ze van plan zijn uit te halen in finales. Het maakt me zelfs een klein beetje bang dat ze het misschien wel lekker vinden als Foss na morgen die roze trui heeft. Maar zo ver wil ik nog niet gaan ;)

k zie Cavagna eerder aanvallen op dat wipje 5 km van de aankomst. Van daar is het zelfs solo misschien nog wel uit te houden als de sprintersploegen (als die er al aanhangen) al een beetje zijn uitgedund.

Ik ben bang dat op dat hupje alles en iedereen op je achterwiel zit als je wat probeert. Met zo'n lang sliert achter je zadel is het hupje voorbij voordat je echt los bent.

Laatst gewijzigd
Westland95

Sagan (C)
Nizzo
Bernal
Bevin
Merlier
Almeida
Foss
Fiorelli
Champoussin

Veel twijfelgevalletjes.

De Condor van Echt

Met alle last minute informatie werd het in mijn hoofd een soepzooitje. Na het PM waar @nasibal uit citeerde, wilde ik Cavagna eruit klikken, maar kon niet goed bedenken welke scenario's ik dan mee moest nemen. Zeker niet met het rotweer dat weeronline voor de finishplaats voorspelde (hoewel ik daar tegenstrijdige berichten over hoor). En dan heb ik Bevin nog niet eens in mijn team XD.
Toen was ik er eindelijk uit, maar bleek de deadline verstreken...

Dus ik zit nu te koekeloere met:
Sagan (c)
Cavagna (dus... Stond eerst Tratnik, in een Bevin achtig scenario. Evt heel ver weg punten voor Moho)
Nizzolo (voor als er toch rustig aangedaan wordt)
Ewan (idem)
Schultz
Almeida (vuller)
Evenepoel (vuller)
Sivakov (vuller; verwacht dat Ganna vandaag nog roze houdt)
RingelS

Aanklampen

Ik neem hem ook mee. Hij stapte uit Romandie omdat ie iets ziekjes was en wilde geen risico nemen... Kan MI gewoon top 5 sprinten

nasibal

'@Tompot

Toch keurig iemand achter je gelaten daar in Stolwijk! Of was dat de kopman die netjes in je wiel zat? :)

Laatst gewijzigd
madeinstars

'@Nasibal dat is inderdaad wel een risico, maar qua winstkansen lijkt me dat toch de plek en als hij 10 meter kan pakken, dan gaat die sliert het aanvankelijk niet dichtrijden.

Wat betreft DQS gisteren: dat was inderdaad wel even slikken. Top-3- koning Almeida werd ook 50e. Sowieso is het raar om DQS niet met een treintje aan een massasprint te zien deelnemen.

Aanklampen

De volgende negen neem ik mee:
* Sagan (C)
* Battaglin
* Nizzolo (als het een beetje stilvalt na de klim kan hij meedoen)
* Bevin (klimt goed en snel, geen twijfel)
* Guerreiro (gokje ipv een AK of Cavagna)
* Bernal (voor de punten en een 16-20 plek)
* Merlier (8 punten en misschien overleven, FOMO)
* Almeida (snel en verzekering tegen Cavagna winst)
* Honore (rapste man van DCQ)

we gaan het zien. Hopelijk veel spektakel.

Wanderson89

Over Champoussin: hij heeft toch aangegeven dat hij voor een klassement gaat rijden? Ik denk daarom dat hij vandaag geen risico's gaat nemen. Hij zit bij mij op het bankje naast Cavagna.

Aanklampen

irritante was ik me nu besef is dat EF ws voor Bettiol gaat... nou ja..

nasibal

'@Aanklampen

Dan is het hopen voor je dat Bettiol dat roze pakt ;)

Phoenix0000

Bevin op de bank.
Nu al spijt natuurlijk.
Maar het was hij of Cavagna.

1 2 ... 127 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.