Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 129 ... 263 264
zitvlees

waar vinden jullie toch telkens het nieuws dat een ploeg van te voren aangeeft voor wie ze rijden? Ik struin twitter af naar linkjes, google translate nog maffere nieuws berichtjes, maar kom toch zelden een plan per team tegen?

Heb vandaag een mix van puncheurs en sprinters, had de hoop dat vermeersch alles spaart voor de strade etappe, maar zie toch dat alpecin veel werk verricht.. zou dat alsnog voor merlier kunnen zijn?

JapieJapo

Ik ging net voor de deadline dat stukje van Bevin op de Giro site checken en daar stond ook een uitspraak van Dekker dat ze vandaag voor Groenewegen gaan.... dus daar heb ik vandaag die berichtjes vandaan. Maar misschien is die uitspraak van Dekker wel van gisteren haha..

dazzler2120

Goed zand gestrooid Japie ;-) Dat zijn de beste berichten

Capra

Goedemiddag allen,

Na al jaren een fanatiek Scorito speler geweest te zijn, af en toe een bekertje gepakt, nu voor de finishing touch op zoek gegaan naar tips en meningen van kenners. Uiteraard uitgekomen hier bij het summum van de wielerkenners.
Ook maar een account aangemaakt om mee te kunnen discussiëren.
Eerste 2 etappes best tevreden met 94,7 %, ondanks dat ik gisteren op safe speelde met Sagan als kopman ipv. Merlier.
Vandaag alle ballen op Sagan weer als kopman.
Verder
Nizzolo
Merlier
Bettiol
Bevin
Almeida
Evenepoel
Cavagna
Ganna

zitvlees

Haha gewoon de officiële site van Giro! Ik ben zo bezig met de lastig te vinden bronnen, dat ik de grootste bron over het het hoofd zie :)

ricoverreij_643426

47% is er toch weer ingetrapt. Zoals ik gisteren al aangaf op dit forum, is Ewan een absolute no go vandaag. Ewan lost als eerste van de 180 renners. Volledig voorspelbaar als je het mij vraagt. Leuk dat 1 goede Milaan San Remo alle ellende die Ewan al gebracht heeft in de scoritoteampjes meteen heeft doen vergeten. Noem het pech, noem het geluk, de kans dat Ewan dit ging overleven was zo ongeveer 0%. Ziezo, ik heb mijn gelijk kunnen halen. Dat doe ik graag.

Capra

Ewan lost al op het eerste het beste klimmetje, ben heel blij dat ik hem niet genomen heb....

madeinstars

Ik heb al vaker gezegd hier: Ewan is steevast één van de slechts klimmende sprinters in grote rondes. Wat hij in eendagswedstrijden doet heeft daar niets mee te maken.

Donnie D

Ewan zit er vooralsnog gewoon bij. Laat je niet gek maken, voor alsnog

nasibal

'@Witte socrates

het ergste van het hele verhaal is dat je eigenlijk nog gewoon gelijk hebt ook.

Mindless

Het is nu heel makkelijk praten maar tsja, wel echt mee eens, onbegrijpelijk dat mensen Ewan speelden vandaag naar mijn idee.

Gladiool

Ik vond Ewan sowieso veel te duur voor 5 miljoen. Heeft altijd wel een etappe erbij waar hij waardeloos geplaatst zit en de heuvelritjes zijn altijd te zwaar voor hem. Voor een kans of 3, 4 op flinke punten was me dat echt te veel geld.

Jori

Nouja, de Ewan discussie staat toch los van vandaag? Morgen gaat hij ook geen punten halen, ook niet de ritten waarvoor je hem meeneemt. 5 sprintritten moet hem gewoon lukken. Of je dat 5 miljoen waard vindt is een andere discussie

Laatst gewijzigd
Dingetje

Mensen nemen Ewan mee om teleurstelling te voorkomen als hij de kleine klimmetjes perongeluk wel overleefd. Je zou hem dan maar niet hebben opgesteld. Leuk dat jullie zo briljant zijn dat een Soler dan maar op te stellen die wellicht 16e wordt, maar ik neem liever de wellicht kansloze gok op een Ewan die er wel net aan blijft hangen.

Imbatido

Het is nu heel makkelijk praten maar tsja, wel echt mee eens, onbegrijpelijk dat mensen Ewan speelden vandaag naar mijn idee.

Als je Ewan in je team hebt, en hij staat tweede bij de bookies, durf hem dan maar eens thuis te laten in een rit waarin er altijd een kans is. Ik heb Ewan thuisgelaten omdat ik maar 5 echte sprintkansen zag (voor vandaag geloofde ik er niet in). Als ik hem wel had gehad dan had ik hem misschien toch maar opgesteld.

Laatst gewijzigd
fringale

Nu moet Bevin nog lossen, en we kunnen de billen weer wat meer ontspannen. Toch vreemd dat je eerder supportert tegen iemand die je op de bank hebt gelaten dan voor iemand die je wel in de dagploeg hebt gedropt, of het overkomt mij alleen.

MrWallie

De bookies kunnen er ook wel eens naast zitten. Wat mij persoonlijk opviel was dat de bookies initieel gingen voor een gewone sprintdag. Iets later stelden ze deze bij naar een sprintdag voor sprinters die een heuvel overleven. Er zijn echter meerdere scenarios te bedenken waar de koers veel te hard wordt gemaakt voor de Ewans en Merlies - gezien de roze trui kansen.

nasibal

Ik denk dat het belangrijke om te beseffen bij Ewan is dat mensen die hem in het team klikken heel goed weten wat de risico's met Ewan zijn. Juist omdat die zo duidelijk en consequent zijn. 'Te duur zijn' is ook één van die downsides, want dat is hij elke ronde.

Wat Jori vervolgens terecht zegt is dat de vraag dan is: Neem ik hem ondanks dat tóch mee, zie ik er tóch meerwaarde in, gegeven de omstandigheden. Met 5 sprintkansen en weinig zekerheden in de sprint had hij voor mij in ieder geval meerwaarde.

Vervolgens stel ik hem in dit soort etappes wel op, omdat dit juist de etappes zijn waar een Ewan keuze extra verschil zou kunnen maken, no matter de kans. Er gaat niemand zijn die straks niet iemand in zijn dagselectie heeft die minder dan 10 punten haalt. Zo'n etappe als gisteren waar hij niet doorsprint als en 10e wordt, evenals de etappe van vandaag, dat calculeer je als Ewan kiezer in bij je keuze. Ik denk niet dat de serieuzere spelers het over het hoofd gezien hebben en er nu nog een op gewezen moeten worden ;)

Toch blijft het elke keer dramatisch om te moeten concluderen dat het nooit eens toevallig tóch anders loopt. ;)

Laatst gewijzigd
Jori

Bookies zijn een weerspiegeling van het vraag en aanbod en bovendien ook simpelweg scenario's.

Leuk dat Ewan 2e staat, maar met die odds was het duidelijk. Ze/we/het collectief gaven hem ongeveer 20-25% kans dat hij zou overleven. Als hij er dan nog bij zit, heeft hij ca 50% kans op winnen. Dan kom je op ongeveer 10% winstkans uit, wat zich weerhoudt in een odd van 9 -> ca 11% winstkans. Deze percentages ook nog enorm geboost natuurlijk door Ewan die indruk maakte in MSR wat naar deze etappe toe werd geëxtrapoleerd.

Ewan = sunk cost fallacy?

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Ik vond Ewan wel echt duur en uiteindelijk te duur. Heb hem nog even overwogen, maar 2 sprinters van 3 miljoen kwam bij mij wel een stuk beter uit dan Ewan en dan iets doen met dat andere miljoen (waar je bij de sprinters eigenlijk niets mee kon). Gisteren heb ik Merlier als captain gespeeld, dat pakte wel erg goed uit trouwens. Bij een wat gecompliceerder finale speel ik altijd Sagan want die eindigt zelden buiten de top-5 als hij sprint.

Als hij mijn team wilde halen dan moest ik wel het gevoel hebben dat hij ook sowieso top-3 in de puntentrui zou eindigen bijvoorbeeld. En Ewan was ook echt slecht in Valencia, dat helpt dan niet.

Laatst gewijzigd
groppiestan

Merlier en groenewegen er nu al af. En ewan nu ook

Laatst gewijzigd
Teeke_de_Kapper

Groenewegen en Merlier eraf

Mindless

Ik begrijp echt wel dat je Ewan in je team kon klikken hoor, heeft er bij mij zeker een aantal keer in gestaan.

Antonini

Ik begrijp ook wel dat je Ewan in je team kon klikken, vooral als je je af en toe wat wielrennen kijkt en alleen wat odds bekijkt. Klimmetjes vandaag echt veel zwaarder dan de Poggio. Zwaarste moet er nog aankomen.

Capra

Nizzolo lijkt ook geen beste benen te hebben

1 2 ... 129 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.