Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 132 ... 263 264
Antonini

Vandaag mijn laatste dag met INEOS team-punten-polonaise, morgen overstappen op de DQS trein.

nasibal

Velen vinden het allicht een fijne bijkomstigheid, die selectie van telkens 9, maar het zou volgens mij heel wat gejammer (van mijnentwege) besparen, als ze het zouden omgooien naar telkens 5 kopmannen die respectievelijk de factor 1.2, 1.3, 1.5, 2.0 en 2.5 pakken. Ik haat die lege sterretjes.

Je bedoelt dat ze er dat afschuwelijke klassiekerspel van moeten maken? ;)

DvH6

'@fringale aha! Door jou komt scorito dus met die klassiekerspel en F1 captain spellen ;)

KV

Grrr, vanmorgen Fiorelli ipv Cimolai :-(
De lieve jongen eindigt op 13min. Misschien moet hij toch nog wat meer vermageren.
Gelukkig wel Paddy opgesteld, maar doet toch pijn

Hoe kunnen trouwens Gaviria en Viviani er nog bijzitten en Nizzolo niet...

Laatst gewijzigd
rubenvvs1999

Grosschartner op 9:36 binnengekomen. Wat is daar mee gebeurt?

Jeffrey81

Jaaa! Juichjoker Hermans met zijn eerste 28 puntjes! 😁😁

Maar mensen! Wat een finale! Ik was zo aan het juichen dat ik de sprint voor de tweede plek niet eens gezien heb, haha.

Achteraf blijkt dat ik wel weer fijn gescoord heb. Sagan als cap, Bettiol, Hermans en Moscon bij de top 20. Verder wat truipuntjes, en dan toch mooi 184 punten. Viviani zat op de bank, en ook de 8 puntjes voor het paars van Merlier had ik gebankt in de hoop op etappe punten met andere renners. Maar dat verwijt ik mezelf niet. Verder geen punten laten liggen volgens mij, en dat is in dit soort etappes een godsgeschenk.

Raimondas Roomsaus

Bevinraar z'n sprintje is i.t.t. z'n proloog gelukkig dus wel in orde

nasibal

Opvalpuntje van vandaag trouwens:

Bora had dit 'gewoon' dicht kunnen rijden als ze Fabbro en Grosssss op vol (kop over kop) hadden laten doortrekken nadat aleotti klaar was. Gross werd echter heel duidelijk buiten schot gehouden, maar ook Fabbro nam niet echt overtuigend over. Die had op z'n minst dat klimmetje nog op kunnen vlammen.

Uiteraard kan het zijn dat dit vanwege Sagan zelf was en dat het daarna niet meer nodig was omdat Cofidis/UAE naar voren kwamen, maar vond het wel een opvallend gegeven.

Edit: Realiseer me nu pas dat Grossschartner er uberhaupt niet meer bij zat.

Laatst gewijzigd
Quelbois

Wat een Hollands glorie! Tja ook hier Bevin vanwege zijn vermeende vormcrisis op de bank. Sagan als captain en ook Bettiol redden de meubelen nog (net).

floda

Toch lekker dat zowel bevin als bettiol vandaag doen wat ze moeten doen in dit soort etappes. Na slechte tijdrit (38,% geen ineos en jumbo’s) intussen met b sprintersploeg toch opgeschoven naar 93,8%. Kan nog leuke ronde worden als evenepoele tenminste wel gaat presteren en bernal wat minder.....

arjenzvob

Ewan spaart zich gewoon voor de vlakke ritten uiteraard 😉

Wat een irritante gasten weer die hun gelijk komen halen. Maar ik gun het jullie hoor. Ja, ik heb Ewan. Gisteren was kut. Vandaag mogelijk.

155 punten gehaald. Maar hee.... HOERA VOOR TACO! GEWELDIG!

Jori

Nouja, mijn Kanter gevoel zat er dus naast, wel zo prettig. Helaas leverde Fiorelli als exotische gok ook niks extra's op.
Het juiste lot was dit keer Viviani, die blijkbaar nog beetje moeite heeft met de dagen van de week. Die vertelde namelijk vol trots dat woensdag zijn volgende dag zou worden dat hij ging knallen.

Bettiol, Bevin brengen wat prettige punten, Sagan als kopman degelijk. Bernal, Evenepoel, Almeida, Sivakov sparen nog wat puntjes en Nizzolo geen 6 maar 4 punten, want Viviani. Nouja, daar kan ik wel prima mee leven.

Vermeersch wel gave rol, voor 500k heeft die nu al zijn waarde al bewezen. Cimolai ook wel weer zijn oude goede vorm gevonden met ook nog zijn sterke positionering. Beiden heb ik niet, maar wel mooi om te zien.

Laatst gewijzigd
Pim96

Sagan captain en Cimolai bezorgen me toch best een mooie score vandaag.

Ik vind het niet zo erg dat Ringel S op 9 minuten is gereden. Ik denk dat ik meer aan hem heb als aanvaller. Klassementsmannen zit ik breed genoeg in. Laat hem maar lekker aanvallen.

zitvlees

morgen vol op de klimmers, of toch wat truipuntjes erin zetten? en dan aanvullen met ciccone of cepeda, weer genoeg om over na te denken..

RemcovanderMaas

Cimolai helaas niet opgesteld vandaag, verder prima dagje gehad gelukkig.
Was Cavagna of Cimolai, helaas de verkeerde gekozen.
Had Nizzolo hier nog wel bij verwacht .....

zeewolde

Fabbro dus de tweede man achter Buchmann.
Of is het door een fietswissel dat Grosschartner op 9:36 is binnengekomen.

Cascoigne

Ben ook wel benieuwd wat er met Grossschartner is gebeurd. Spijt met keuze om Fabbro te wisselen... Ach ja, nu heb ik er een potentiële vluchter bij.

Milanjacks

Als Mollema zo graag tijd wilt verliezen, waarom doet die dat vandaag dan niet? Ik snap dat echt niet.

Capra

Kippenvel bij de overwinning van Taco, schitterend!
In alle spanning en emoties de hele groepssprint gemist maar dankzij captain Sagan en Bevin en Bettiol en de nodige klassementspuntjes toch nog 185 puntjes gesprokkeld.
97,4 % nu en optimistisch voor het vervolg😃

fringale

'@nasibal en co : bij het klassiekerspel vind ik de 3.0 too much, en akkoord, mss is de 2.5% ook van het goede te veel, maar als het de bedoeling is om behalve de selectie van 20 renners, wat differentiatie in te bouwen, kan dat ook met minder frustratie bij de spelers, toch ? Neem nu, 5 kopmannen met 1.2, 1.4, 1.6, 1.8 en 2.0 als factor. Volgens mij kom je in een sprintersetappe dan zelfs nog tot meer verstuiving van punten.

ps : k ken niks van F1, nog nooit een race gezien, speel toch mee, gok maar wat, maar vind het concept ridicul. F1 leent zich niet tot het opstellen van een team.

Flater

Prachtige overwinning voor Taco!

Prima etappe qua punten ook. Hermans levert mooi teampunten op inclusief een 12e plek. Cimolai begint zo ook een mooie pick te worden, helemaal door zijn lage pickrate. Sagan stelt als captain ook niet teleur. Verder niet veel punten gehaald, maar is toch goed voor 187 punten.

Ik stijg zo gestaag door naar de 96% terwijl de focus toch op mijn bergteam ligt. Hopen dat ik daar dan ook de goede keuzes gemaakt heb. ;)

nasibal

'@Fringale

Ik ben bang dat het verschuiven van het belang naar kopmannen het steeds meer een raad de top X spelletje gaat worden. Dat vind ik het grootste nadeel van het klassiekerspel. Er zou in dat geval een hoop diepgang, die het spelletje nu wel heeft, wegvallen.

Ik snap de frustratie die het banken van de verkeerde renners geeft, maar zelf zie ik het vooral gewoon als een onderdeel van het spel waar je je op kan onderscheiden. Scorito is veel meer dan 20 losse renners kiezen, het gaat om het geheel. Vandaag is één van die uitzonderlijk lastig te voorspellen etappes (het kan beide kanten op) maar doorgaans betekent het dat je gewoon speltechnische fouten hebt gemaakt als je voor een etappe 15 opstelkeuzes hebt en daardoor teveel dagfouten maakt.

Het wegnemen van die dagselectie zie ik dus niet zozeer als een 'Quality of life' verandering, maar verandering om het spelletje makkelijker te maken en daarmee toegankelijker voor een breder publiek. Voor mij zou het daarmee een deel van z'n charme verliezen.

het mooie van het rondespel vind ik dat het al een relatief lage skill floor heeft, maar tegelijk ook een vrij hoge skill ceiling. Easy to learn, hard to master zegmaar. Ik zou het jammer vinden als dat wegvalt.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Als ik het goed begrijp wil grosschartner morgen vanuit de vlucht?:)

Martinha

Wie kan @Nasibal even uitleggen wat cognitieve dissonantie is? Het niet opstellen van Bevin is daar in ieder geval een fraai voorbeeld van.

Laatst gewijzigd
Noppie

Toch mooi om te zien dat mijn bericht over Fiorelli als 'fake' werd beschouden.

Battaglin mooi op plek 16! :)

1 2 ... 132 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.