Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 133 ... 263 264
jsprunk

Leuke score vandaag. Cimolai en Bettiol doen waar ik op hoopte, Pasqualon met de bonus van Winner Taco ook niet onaardig.
Gaviria op het bankje de grootste mispeer, maar die is dus blijkbaar wel in orde en kan me hopelijk nog wat punten brengen. Kan het mezelf niet kwalijk nemen dat ik Nizzolo en Merlier heb verkozen boven hem.

Lekker doorgestegen naar een bronzen beker, waar je in deze forumpoule dus alsnog 70e mee staat..

nasibal

Wie kan @Nasibal even uitleggen wat cognitieve dissonantie is? Het niet opstellen van Bevin is daar in ieder geval een fraai voorbeeld van.

Haha ik ben heel benieuwd wat je hiermee wil zeggen. Met een master psychologie op zak ken ik in ieder geval het begrip ;)

Laatst gewijzigd
user26809

Potverdikkie; haal ik Viviane erop het laatst toch uit voor Cavagna :(
Desondanks op 96%. Bevin!

Jari Litmanen

En nu de focus op morgen. Lastige keuze zeg. Wellicht wil Ringel S hiervoor gaan. En Bettiol zie ik ook wel wegfietsen. De rest worden klassementmannen, waaronder 2/3 van DQS. Yates gaat mee. Vlasov, Bilbao ook. Soler, Foss, Sivakov, Carthy.. oef, lastig zeg.

kevinraar

151 punten gehaald gestegen van 66.8 naar 73.8

Milanjacks

Dat is een redelijke dag Kevin, had je Sagan als captain?

Stijn Lemmens

Vandaag 209 punten gehaald, 15,1% gestegen naar 93%

madeinstars

Toch nog aardig wat puntjes voor de Sunk Cost

kevinraar

ja ik had sagan captain

nasibal

Lekker hoor Kevin, je hijgt me in de nek! Hopelijk heb je geen corona ;)

Laatst gewijzigd
Westland95

Benieuwd naar Foss morgen. Nog even nadenken over het al dan niet opstellen.

Pimvanderd

Tot nu toe nog niks gepresteerd deze giro...20% na mijn 96.7 van de Vuelta vorig jaar , dat moet beter!

nasibal

'@Westland95

Als ik Foss had gehad had ik hem morgen altijd opgesteld. Maar dat kan ook een bewust gevolg zijn van het feit dat ik mijn klimteam nooit volledig volknal met 9 kleppers en in etappes als morgen dus ruimte heb voor een derglijke keuze. Mogelijk ziet jouw team er anders uit :)

roburger

Fantastische zege van Taco!

Cimolai bewijst goed in vorm te zijn, na twee dagen op rij top 10 te rijden. Dat geeft mij veel vertrouwen voor de komende sprintetappes.

Morgen verwacht ik gewoon de klassementsrenners. Bij Eurosport noemen ze de punchers, maar die laatste klim lijkt mij te zwaar. Kopmankeuze is nog wel interessant... Ik heb nu Almeida

La Primavera

'@La Primavera

Bevin bevin bevin.. ik wil niet dat je gaat fietsen vandaag. Je bent een toffe peer maar met dit soort berichten last-minute heb ik je niet meegenomen vandaag. Sowieso vind ik dat je het ons veel te lastig maakt. Gewoon duidelijk zijn voor de Giro en iedereen weet waar die aan toe is. Nu ben je te goed om niet mee te nemen en te onzeker om vandaag op te stellen. Ik schiet hier niks mee op en dat neem ik je dus wel een beetje kwalijk. Dus nogmaals, je gaat vandaag gewoon lekker Dan Martin door die glibberende finale heenslepen en uitbollen naar de finish.

Je bent het mij verschuldigd.

Ik wil scheiden.

Jommelb

'@La Primavera, ik voel met je mee...

user26790

168 punten vandaag. Handhaving op 98+,%

ricoverreij_643426

Toch wat tegenvallende 147 punten vandaag. De etappe verliep ongeveer zoals ik dacht, maar ik heb enkele renners hopeloos verkeerd ingeschat. Merlier klom veel zwakker dan ik dacht. Ik had zeker verwacht dat hij nog in de 2e groep van 110(!) man achter winner Taco zou zitten, maar ik heb zijn klimkwaliteiten wat overschat. Nizzolo idem dito. Ik vind dat ik iets te ferm mijn gelijk over Ewan gehaald heb vanmiddag, excuses daarvoor. Uiteindelijk hield hij het nog vrij lang vol namelijk en moet ik erkennen dat er toch een piepklein kansje was dat hij hier punten zou scoren. In de uiteindelijke top 20 miste ik alleen Bettiol dus dat viel nog mee, maar mijn selectie was simpelweg niet goed genoeg voor deze etappe, ook omdat Honore zoals gevreesd toch gewoon knechtte. Großschartner verliest al 10 minuten vandaag, dat had ik niet zien aankomen! Hij is dus niet de schaduwkopman achter Buchmann, maar mag zich denk ik dan op etappes gaan richten, zoals hij dat zo goed kan. Morgen zou al een eerste kans daarop kunnen zijn, maar het is mijns inziens waarschijnlijker dat hij zich nog een weekje gedeisd houdt. Ik heb hem overigens niet in mijn selectie, maar vond het wel interessant.

Morgen mag Daniel Martin wat mij betreft zijn kwaliteiten eens tonen. Morgen is ook (alweer) een test voor Remco en alle teams met Remco erin, maar zo lang hij niet wegzakt in het klassement zal iedere bergrit een belangrijke test zijn denk ik. Als groot fan van Remco ben ik razend benieuwd naar hem. Ik verwacht nog geen wonderen morgen, als hij enigszins kan volgen op de slotklim ben ik al zeer tevreden.

nasibal

'@La Primavera

Opzich ging alles volgens plan. Cimolai was de duidelijke sprintkopman en Bevin heeft voor hem gewerkt. Ik denk dat je hier vooral genept wordt door ene Taco van der Hoorn die er in z'n eentje de zin van 80% van het overgebleven peloton wegneemt om mee te doen in de sprint ;) ;)

Zelf gaat mijn volledige dank uit naar @Condor, ik mag van geluk spreken hier :D

Laatst gewijzigd
danusz1986

Zelfs in zo'n etappe van morgen heb ik teveel keus. Momenteel Landa, Carthy en Cepeda op het bankje! Momenteel Guerreiro, Fabbro en Masnada erin.

Koekebakker

Waar kwam dat verhaal dat Bevin ergens last van zou hebben eigenlijk vandaan? Speculatie of gebaseerd op een bron?

nasibal

'@Koekebakker

Er schijnt een bericht te hebben gestaan op de ploegwebsite dat hij wat ziekjes de Ronde van Romandie had verlaten. Vervolgens rijdt hij een, voor hem, vreemd resultaat in de ITT. Beetje van beide dus.

Laatst gewijzigd
PieterZegen

Wat denken jullie: zou grossschartner vandaag hebben laten lopen om morgen te vlammen? Of is hij niet goed? Heb hem niet op kop zien rijden voor Sagan, maar heb ook niet alles gezien.

Mijn alternatief voor het laatste plekje is Sivakov, maar ik denk dat zo’n korte klim hem niet zo goed ligt.

Gladiool

Bitterzoet. Sagan als captain, Bevin mee, zelfs Felline in de punten. En dan heb je Nizzolo en Fiorillo mee en zat Cimolai op de bank...

daandej

Wat verwachten jullie van foss morgen ? En ligt sivakov een etappe als morgen hem

1 2 ... 133 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.