Sprinters zijn wel interessant inderdaad. Ik wil er minimaal 6 hebben eigenlijk. Heb nu geen Bernal en Evenepoel, dus wel plaats voor Ewan, met verder de duurdere sprinters (t/m 2,5 miljoen, m.u.v. Gaviria en Merlier). Heb het zestal nu aangevuld met Pasqualon voor de punch, maar dat is natuurlijk een risicootjes in de vlakkere aankomsten gezien de aanwezigheid van Minali. Maar ik zie naast Vendrame (hier al uitvoerig besproken), Battaglin, Cimolai (heel onzeker) en misschien Consonni (net niks) weinig goedkope sprinters met een beetje punch. Of onze vriend BikeExchange moet meesprinten? En ik zie vast nog iemand over het hoofd in de 500K klasse.
Belangrijk is wel is dat sprintersritten redelijk voorspelbaar zijn, maar ook de truipunten. En dan hadden types als Almeida ook altijd nog wel de neiging om top 20 extra te rijden om maar absoluut niet achter een gat te komen zitten. Dus de vraag is of bijv je c-sprintertje meer punten haalt dan je truipunten en of die paar punten het extra plekje in je selectie waard zijn. Echter heb je vaak maar een paar renners met echt flinke truipunten, dus op goed moment is het c-sprintertje wel interessanter dan bijv. iemand die alleen 5e staat in het ak. En die 500k sprinter ook als back-up fungeren als er een sprinter uitvalt.
Vendrame was vorig jaar giro prima voor zijn prijs, maar had wel echt meer ingezeten. De vraag is of dat dit jaar er ook uitkomt. Type Sagan zou natuurlijk goed uitkomen.
[/quote]Het zal gaan om aanvallende renners/puncheurs.[/quote] ik denk dat een tijdrit ook wel helpt :p
Het is tévens reden om toch wat meer sprinters mee te nemen, want de zekerheid dat je kunt opvullen met AK-truipunten lijkt me kleiner dan doorgaans het geval is. Dus ik ga voor 7 rappe mannen.
Nouja, ak (en jk?) heb je iets minder. Maar als je het prima doet, zou je best kunnen compenseren met bk en pk.
@Ajvenema:
@Kannibaal: probleem is dat Lefevere Hodeg al de giro hebben beloofd. Momenteel rijdt hij idd niet best, hoewel het lastig te oordelen is als lead-out. Maar Cavendish wordt het iig niet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.