Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 15 ... 263 264
Lo Zar

Wie verwachten jullie als afvallers bij DQS?
Of even afwachten op de RvR?

nasibal

Met de toevoeging van Betancur kunnen we wel “afronden”

Ja, die lag er wel dik bovenop

vevie

Is het mogelijk om goed te gaan zonder Bernal én Evenepoel? En dan heb ik het over dat ze 1 en 2 of 2 en 1 eindigen. Kan je team zonder hen meteen al de lappenmand in als ze op die plekken eindigen?

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Vevie

Jup. Als je de 1 en 2 mist uiteindelijk ben je wel klaar, hoe ze ook heten.

ditisdavid

'@Vevie
In principe ben je dan idd gezien, kan me echter ook een Tour herinneren waar Quintana derde werd en niet eens het ideale team haalde omdat heel veel bergetappes naar de vluchters gingen. Het gemis van de toptwee van het algemeen klassement kan je echter nooit goed opvangen door de nummers 3-6 allemaal te hebben en dat is volgens mij waar je op doelt.

Ric

Ik pleeg waarschijnlijk zelfmoord maar ik heb geen Bernal, Evenepoel en Ewan in mijn team.
Bij Bernal teveel twijfels door zijn rug,
Evenepoel geen idee over zijn vorm, gaat hij m uitrijden, moet hij uiteindelijk knechten voor Almeida etc?

Met betrekking tot Ewan. Hij zal de Giro vermoedelijk niet uitrijden. Ik stel hoge eisen aan mijn sprinters ivm het uitrijden door de punten van de eindafrekening. Ik denk de punten met het mislopen van de etappeoverwinningen van Ewan wel op te kunnen vangen door Sagan in al die etappes kopman te maken.

Nu zit ik zelfs over Ganna na te denken.
Ik heb gelezen dat hij het rustig aan wil doen in de etappes ivm zijn Olympische spelen. Hij lijkt aan te geven puur te gaan en energie te sparen voor de 2 tijdritten.
Zou je dat geld dan ook niet kunnen besparen door dan een Cavagna, Foss, Gendt en MCNulty te nemen die je nog in diverse andere etappes ook kunt gebruiken.

Of speel je dan echt met vuur? Je hebt namelijk budget om vervolgens alle topklassementsrenners te nemen en een behoorlijk arsenaal aan overige sprinters.

-Wielerfan

'@ric

Waar heb je dat gelezen over Ganna?

-Wielerfan

'@ric
In de eerste 10 dagen is er al 4x een sprintetappe waar je ewan als eerste kopman kunt maken.

Mocht Ewan willen opgeven met het oog op de tour lijkt mij dat hij dit pas zal doen na de 5de sprintetappe.

Voor mij is Ewan een zekerheidje..
Je kunt hem denk ik zowizo wel 5x kopman maken.
Dan kunnen me de punten op eindafrekening gestolen worden. Sagan zal waarschijnlijk het groen winnen dus de 1ste stek ben je zowizo al kwijt als je het hebt over de punten van de eindafrekening.

arjenzvob

'@Wielerfan, paar pagina's terug deelde iemand een interview wat met google translate vertaald is. Altijd tricky. OS duren nog wel even na de GIRO, dus ik zie het probleem niet zo. Ganna neem ik mee.

Edit:
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/ganna-heeft-drukke-zomer-voor-de-boeg-maar-mikt-op-uitrijden-giro-ditalia

Laatst gewijzigd
-Wielerfan

'@arjenzvob

Oke top,
Ik neem m ook mee dan👍

KV

Ewan zal idd wel afstappen, waarschijnlijk na rit 13. Als hij nog zijn San Remo benen heeft blijft hij misschien nog tem 15.

mrtheyoung

'@ric , zat met precies de zelfde gedachten te spelen, op Ewan na, wel Bernal en Evenepoel thuis laten, voelt ook meteen als een alles of niets.

user27296

Welke rol zien jullie voor Brambilla, is wel goed bezig dit jaar volgens mij?

Ajvenema

'@jori: ik zie kutsprinter als geuzennaam, ik ben er dol op in dit spelletje:

Verder: uitrijden ewan maakt toch vrij weinig uit? Voor een hoge notering in het sprintklassement komt ie denk ik sowieso niet. Uiteindelijk gaat ie in de giro toch vaker baar een ak rijder of type sagan?

Imbatido

Ik zat me ook net af te vragen wat de ondergrens voor Bernal zou mogen zijn om in een vooraf realistisch ideale team te komen. Zou 3e in GC en 2e in wit bijvoorbeeld volstaan, en wat mooie etappe-uitslagen, of wordt het dan te weinig? 6M is wel écht veel, want in het verleden was 5M vaak wel het duurste. Die zekerheid geeft hij op zich niet.

Maar zijn seizoen tot nu toe is nou niet echt verontrustend. Goed in de Provence op de Mont Ventoux. Tirreno werd hij 4e, al was hij in de echte bergrit wat minder. Maar Simon Yates was in de Tirreno ook wisselvallig en lijkt nu de man in vorm te zijn. Dus op zich zegt dat niet zoveel. En Bernal is lekker in Colombia wezen trainen.

En dan heb je nog de Strade Bianche waar hij gewoon podium reed. (En tweede in Laigueglia). Vooral Strade doet me flink twijfelen omdat er ook een gravelrit in de Giro zit. Een fitte Bernal is al snel de sterkste in koers (zijn Tour vorig jaar was twee weken best goed) en hij doet nog altijd mee voor de jongerentrui.

Luke Rhinefield

Ha allen, de grootste loser van het klassiekerspel (top 65% :D) staat nu paraat om de top te veroveren in het giro-spel!

Na mijn top-1% in de TdF van 2018 ben ik nog altijd bezig dit record te verbreken in een GT. Ik heb nog weinig van het forum gevolgd, maar val gelijk met de deur in huis:

Wat denken we van Vlasov voor 3,5m? Ik heb het gevoel dat ik mijn handen wil aftrekken van het Bilbao/Landa-drama (mijn mening), en denk dat ik voor die 5m liever Vlasov meeneem en een 1,5m besteed aan extra sprinters naast mijn drie no-brainers Sagan, Ewan en Merlier.

Anderen met hun ideeen over Vlasov, het afstand doen van Bilbao/Landa, kiezen voor REV, EB en Ewan?

Laatst gewijzigd
Lo Zar

'@Ajvenema Dat is de Vuelta.

arjenzvob

'@Luke Mag jij eerst uitleggen waarom Bilbao/Landa in jouw ogen een drama is. Dat Landa een drama was tijdens de tour vorig jaar waar hij zijn hele trein oprookte om vervolgens niks te presteren ben ik met je eens. Denk je dat er twijfels zijn over het kopmanschap en waar baseer je dat op?
Verder goede inhoudelijke vragen waar velen van ons mee worstelen denk ik. Vlasov is voor mij in ieder geval een no-brainer.

Wat info over Bilbao:
https://www.oasport.it/2021/04/giro-ditalia-2021-lincognita-pello-bilbao-semplice-spalla-di-mikel-landa-o-un-possibile-vincitore-della-corsa-rosa/

Laatst gewijzigd
Jori

'@Imbatido: Hangt natuurlijk ook beetje af wanneer en hoe hij op bijv. zo'n 3e plek AK + 2e plek JK komt. Maar als Ganna de tijdrit wint, en Bernal ergens rond etappe 11 al op deze posities komt te staan, dan is hij zeker de 6 miljoen waard (niet als je de vuistregel 100 punten per miljoen overigens hanteert). Er zullen altijd renners het beter doen, namelijk 1e en 2e plek ak en 1e plek JK bijv. maar daar zou ik zeker voor tekenen. Qua seizoen heb je zeker gelijk, maar Bernal gaf aan dat hij er toevallig in de Tirreno en SB weinig last van had. Maar TotA afzeggen is wel een teken aan de wand. Als hij start in de Giro weet je niet
1) of de rug goed is (tenzij je het Ineos criterium hanteert dat iedereen die start, goed is. Zoals ze anders toen ook hebben geschoven met Thomas en toen Carapaz opeens naar de tour stuurden (waar Bernal startte maar ook uitviel met rugproblemen))
2 of de rug goed blijft. Bernal heeft wel het "nadeel" dat zijn echt punten natuurlijk wachten in het laatste gedeelte van de Giro, met vele bergetappes en de eindafrekening

Ik zorg dat ik een optie met Bernal klaar maak en een optie zonder Bernal. En dan kan ik later hopelijk een beter ingelicht besluit nemen, als er misschien meer informatie beschikbaar is.

@Luke: dat zijn natuurlijk wel verschillende dingen: Bilbao + Landa zijn 2 klimmers, terwijl Vlasov en de sprinter dus verschillen. Bilbao heb ik eerder een leuke discussie gehad met Ab Normaal, waar de/mijn conclusie wel was dat het beide kanten op kon (bijv. TotA vs tour vorig jaar) en bij Bahrain hebben ze ook nog niet de knoop doorgehakt wat precies de rol van Bilbao wordt. Landa is Landa en zijn vorm is wat meer vraagteken, gezien hij zich ook op een bergje aan het voorbereiden is. Maar ipv Landa kan je natuurlijk ook nog een andere klassementsman daar nemen, als je weinig vertrouwen hebt in Landa. Verder natuurlijk interessant om Ewan als no-brainer hier te plaatsen, met de huidige kanttekeningen hier van het forum. Het nemen van Vlasov sluit ook niet echt Bilbao-Landa uit, dus benieuwd wat je forceert om juist tussen hen specifiek te kiezen

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Lo zar: oeps, ik vergis me inderdaad:)

Astarloa

Wat denken jullie van Hindley? Kan die zijn kunstje van vorig jaar herhalen of in ieder geval met de toppers meegaan?
Zijn resultaten dit jaar zijn nog niet super maar dat waren ze vorig jaar ook niet voor de Giro. Voor 3 miljoen toch zeker het overwegen waard.

vevie

'@nasibal en @ditisdavid, dat is wel tricky dus. Ik denk dat iedereen wel twijfels heeft over Bernal en Evenepoel. Het is echter lastig omdat Ineos hem normaalgesproken toch niet zou meenemen als zijn rug nog steeds f’ed is. Tuurlijk kan hij zich nu goed voelen en straks weer last ondervinden. Das dus lastig.

En Evenepoel acht ik in staat om net als Pogacar in de Vuelta 2019 om er meteen te staan. Die zou het met zijn talent net als Almeida vorig jaar kunnen doen. Niet per de zo een sloot aan punten halen, maar wel echt prominent aanwezig zijn in de meeste etappes en meedoen voor podium/winst. Echt lastig, want een team zonder Bernal en Evenepoel ziet er qua balans veel beter uit.

Wat denken jullie van Hindley? Kan die zijn kunstje van vorig jaar herhalen of in ieder geval met de toppers meegaan?
Zijn resultaten dit jaar zijn nog niet super maar dat waren ze vorig jaar ook niet voor de Giro. Voor 3 miljoen toch zeker het overwegen waard.

Hindley is voor mij een no go. Vorig jaar was heel knap. En, wat wij er ook allemaal vinden: de man heeft podium gereden in een grote ronde en dat pakt niemand meer van hem af. Toch denk ik dat hij en Hart optimaal geprofiteerd hebben van het mindere deelnemersveld en het wegvallen van Yates, Kruijswijk en Thomas. Ik zie het hem in een sterke bezette ronde, waar minder toppers wegvallen, niet in staat om hetzelfde te doen. Maar goed, als hij hier toch weer top 5 rijdt dan kom ik hier graag terug om hem zijn props te geven. Ik zou het al knap vinden als hij top 8-10 rijdt nu. Ik acht Bernal, Evenepoel, Yates, Landa, Vlasov, Bilbao (zonder de Tour in z’n benen), Carthy en Buchmann allemaal sterker. Ben ook benieuwd of hij voor Bardet eindigt.

Dat is opzich een goeie, helemaal nog niet echt over nagedacht. Hebben we vertrouwen in Bardet?

Laatst gewijzigd
toerist

'@vevie: en wat met Mollema? Nu Nibali in de lappenmand ligt en Ciccone een beetje plafonneert, zie ik hem toch terug mollemalen richting 5-7de plaats. Of ben ik te optimistisch?

Ragnar Lolbroek

Plaats 6 t.e.m. 10 acht ik nog wel mogelijk voor Bardet. Top 5 betwijfel ik.

KV

Mollema gaat niet voor klassement heeft ie al aangegeven. En als die dat zegt, zal het ook wel zo zijn denk ik.

1 2 ... 15 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.