Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 16 ... 263 264
Luke Rhinefield

'@arjenzvob ik heb mijn vingers te vaak gebrand aan Landa. Ga ik niet nog een keer doen. Bilbao vind ik erg overtuigend en een koopje voor 2m. Toch zie ik hem het liefst in een vrije rol, dus ik ga nog aankijken of hij meegaat in mijn team.

Bij mij werkt het altijd zo: ik kies de klassements-mannen die in mijn optiek de top-5 zouden vormen, zonder daarbij rekening te houden met valpartijen (en/of evt. opgaves). Want: ik zie veel mensen die kansberekeningen loslaten op valpartijen, ‘deze coureur valt x keer en de ander weer x keer’. Valpartijen zijn het meest ONVOORSPELBARE element in de wielerwereld. Om je daarover te buigen als je een zekere voorspelling wilt maken, lijkt mij dan niet verstandig.

@jori het nemen van Vlasov sluit bij mij iig de combinatie Landa/Bilbao uit omdat ik ervan overtuigd ben dat je (als je voor topnoteringen wilt gaan) toch echt Bernal en Evenepoel in je team moet hebben. Dan laat het budget het niet toe om Vlasov èn Landa/Bilbao ook mee te nemen.

Wat betreft Ewan: ik zie weinig sprinters meedoen die een vastberaden Ewan kunnen verslaan. Ik denk dan aan 2/3 overwinningen voor Ewan en 2 andere podiumplaatsen. + het is een vaste kopman voor de vlakke etappes. Voor mij.

Platje

Mollema heeft wel altijd dat sprintje voor plek 5 in zn benen en als hij inderdaad niet voor een klassement gaat wel iemand die kans heeft in vluchtetappes en dan ook een goede kans heeft op winst. Als ik budgettechnisch uitkom neem ik hem mee als aanvaller (en als hij toch klassement rijdt is het mooi meegenomen als eventueel 8e/9e man)

Laatst gewijzigd
mrtheyoung

Trainer Koen Pelgrim over Evenepoel :

''De trainer weet niet exact wat hij van de jonge Belg moet verwachten tijdens de grote ronde, maar wil in gesprek met Het Nieuwsblad wel benadrukken tevreden te zijn met het niveau dat Evenepoel op dit moment heeft: 'Hij is klaar om opnieuw te koersen, maar het blijft een beetje een vraagteken wat de Giro voor Remco wordt. Voor iedereen.''

Hoewel de cijfers op de trainingen volgens Pelgrim goed zijn, ontbreekt er bij de Belg wel wat wedstrijdritme. Om die reden legt hij een week lang 'intensievere' trainingen af in de Ardennen. 'Kortere sessies met kortere prikkels, zodat hij de vorm nog wat kan aanscherpen', zo legt Pelgrim uit.

Vind het zo lastig, als die presteert zoals Almeida vorig jaar, moet je hem hebben, anders niet (logisch), maar het is geen goedkope gok ..

Ketjap Manis

Ik vind het eigenlijk niet eens een gok Jelle. Hij trapt alweer z’n oude waarden en talent vergaat niet. Zonder hem zal het een lange Giro worden. Denk ik;)

Luke, Ewan heeft er ook meestal een etappe tussen zitten waar hij slecht gepositioneerd zit en 13e wordt. Heb je die ook ingecalculeerd?

mrtheyoung

'@ketjap , heb je zeker gelijk in, had Almeida vorig jaar niet, en wil niet weer de boot missen, het liefst neem ik Evenepoel , Almeida en Bernal mee

Ab Normaal

'@vevie
Als je zo denkt over Hindley, wat is je mening dan over Almeida, die in hetzelfde veld lager eindigde?

mrtheyoung

'@abnormaal , wat ik heb gelezen en wat ze bij de bookies verwachten is dat Almeida in dienst gaat rijden van Evenepoel (als gezegd gerucht) je krijgt 4 euro terug voor giro winst Evenepoel en wel 34! voor Almeida en Hindley

https://wielerrevue.nl/artikel/449832/bookmakers-verrassen-met-opmerkelijke-odds-voor-giro-ditalia

Laatst gewijzigd
madeinstars

Het vordeel van Almeida is dat ie een tijdrit heeft en in bijna elke etappe top 20 rijdt en mee sprint voor de ereplaatsen.

vevie

en wat met Mollema? Nu Nibali in de lappenmand ligt en Ciccone een beetje plafonneert, zie ik hem toch terug mollemalen richting 5-7de plaats. Of ben ik te optimistisch?

Ik zie Bauke wel top 10 rijden, hier. Die was ik zelfs nog vergeten. Hij staat er bij mij iig wel in.

Als je zo denkt over Hindley, wat is je mening dan over Almeida, die in hetzelfde veld lager eindigde?

Heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat Almeida ook van de situatie heeft geprofiteerd. Alleen die heeft een stukken sterkere tijdrit en toch wel een sterke punch in een groepje naar de meet. Die had ook met Yates, Thomas en Kruijswijk erbij voldoende punten gepakt. Podium of winst zat er ook met die mannen en zonder die mannen, naar mijn mening, niet in. Niet omdat hij het achteraf ook niet behaalde, maar omdat hij bergop gewoon wel minder is dan die mannen. Dat zag je dit jaar in de etappekoersen ook. Hele sterke renner die Almeida, maar komt bergop toch wel (nog) tekort op de klimgeiten.

daandej

Wat verwachten jullie van Nick Schultz mag die sprinten in moeilijkere etappes of alleen knechten voor yates?

vevie

Groenewegen naar de Giro. Hmmm, ff kijken nu naar m’n sprintploeg.

Laatst gewijzigd
Bode80

'@madeinstars
Gaat Almeida dat nu ook weer doen als hij niet in het roze rijdt?

dewim

Lees net Dylan Groenewegen mee naar Giro, wordt er niet makkelijker op voor de sprinttrein :-)

mrtheyoung

Groenewegen ga ik niet eens overwegen, heb de mn ploeg voor nu prima staan, en groenewegen word wel een hele grote gok, zonder enig ritme

Laatst gewijzigd
JoostEmpty

Groenewegen is nog tot 7 mei geschorst. Hij heeft dus inderdaad niks gereden.

Kan Groenewegen mooi als lead-out voor Dekker ritme opdoen.

Wat betreft Almeida-Hindley. Qua klassement verwacht ik inderdaad ongeveer evenveel van hen. Beide hebben vorig jaar geprofiteerd van gebrek aan concurrenten. Beide gaan deze editie niet top vijf eindigen als (vrijwel) alle concurrenten op de fiets blijven. Maar qua scoritopunten verwacht ik wel veel meer van Almeida dan van Hindley, en dus zit Almeida (voorlopig) wel in m'n team en Hindley niet.

Laatst gewijzigd
Mithrandir

Ik mis in de discussie over wel/niet Ewan dat Ewan dit seizoen nog niet heeft laten zien dat hij telkens op afspraak is.
Hij wint een keer in UAE maar wordt ook een paar keer verslagen door oa David Dekker en wordt 2e in MSR maar daarna is hij 3e en 6e in de sprints in Valencia waar buiten Demare geen topsprinters aanwezig waren.
Als hij 2x wint en 2x buiten de top 5 rijdt terwijl hij kopman is is hij zijn prijs niet waard.
Bij mij gaat hij niet mee.

Arne Riis

Hangt helemaal van de prijs af. Voor 2 miljoen neem ik hem wel mee. Voor 3 misschien ook nog wel. Een getrgde Groenewegen kan wellicht gekke dingen doen.

vevie

ik heb mijn vingers te vaak gebrand aan Landa. Ga ik niet nog een keer doen. Bilbao vind ik erg overtuigend en een koopje voor 2m. Toch zie ik hem het liefst in een vrije rol, dus ik ga nog aankijken of hij meegaat in mijn team.

If that’s how you feel... Landa rijdt de laatste jaren altijd wel top 5 in een GT.

—-
Edit: had moeten zeggen top 7 en de laatste twee keer top 4.
—-

Zal hij hoogstwaarschijnlijk nu weer doen. Het is echter wel een renner die niet zomaar 300 punten voor je bij elkaar fietst in een GT. In de Tour van 2018-2020: 154, 188 en 240 punten. In de Giro 2019: 372 punten, maar daar zitten truipunten, etc, van Carapaz bij. Het is dus niet een Scorito punten pakker. Ik heb hem wel erin staan, maar is wel iets om te overwegen.

Laatst gewijzigd
Lassayd

Met Groenewegen erbij ga ik Dekker voor 2,5 sws niet meenemen.

daandej

Wat verwachten jullie van buchmann?

Nillish

Groenewegen zal wel een chauvinistische NL bonus op zich geplakt krijgen denk ik

Lassayd

'@Nillish dat denk ik ook ;)

nasibal

Met Groenewegen erbij ga ik Dekker voor 2,5 sws niet meenemen.

En met jou waarschijnlijk nog vele anderen, jammer :D

Lassayd

'@Nasibal: haha idd. Dekker ging ik voor dat bedrag sws al niet meenemen maar vele met mijn nu zeker niet meer.

soj

Nu met Groenewegen gebruik ik team jumbo voor de sprint met Groenewegen en Dekker en gaat Bennet eruit

1 2 ... 16 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.