Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 141 ... 263 264
madeinstars

Die vergelijking met Arrate is mooi, maar om op basis daarvan Foss per se niet te selecteren snap ik niet. Een Gesink werd in die etappe bijvoorbeeld 12e. Uiteraard is dit een ander deelnemersveld, maar het is echt niet uitgesloten dat Foss hier top 20 kan rijden. Foss heeft niet alleen maar waarde als hij roze pakt. Daarnaast zouden de omstandigheden vandaag misschien wel iets meer in het voordeel van de wat sterkere mannen kunnen zijn ten opzichte van de vedergewichten.

Antonini

Carthy gaat er ook niet afgereden worden, maar hij gaat ook niet kort aankomen. Als het tempo omhoog heel hoog ligt dan heeft hij goede kans om top10 te rijden. Ligt het tempo lager dan kan hij zo in de 15-20 range komen.

Westland95

Het laatste klimmetje is wel zodanig zwaar dat het waarschijnlijk is dat de beste 10/15 klimmers overblijzen, dat Landa en Carthy daar dan bij zitten lijkt me logisch. Dan maakt het niet uit of ze pieken in week 3.

Edit: reactie boven mij die zegt precies hetzelfde ;) Te laat..

Laatst gewijzigd
Maestro Mello

Dag 1: Bevin slechte ITT. Meteen veel twijfel hier op het forum voor dag 2 wat betreft opstellen van Paddy.
Dag 2: Top-5 notering.

Dag 3: Ringel S op 9 minuten binnengekomen. Wederom veel twijfel hier of ie niet gewoon 'slecht' was.
Dag 4: Ik voel hetzelfde scenario aankomen, dus Felix gaat gewoon mee.

Equipe van vandaag:
Almeida (C)
Vlasov
Yates
Martin
Sivakov
Bilbao
Ringel S
Cavagna
Masnada

Ik ga mee in de gedachte dat Landa en Carthy achterin een groepje AK zullen eindigen dus dat het wellicht loont om Cavagna dat plekje te geven bij een DQS coupe.

John Berger

Het gevoel dat Evenepoel zich vandaag niet kan beheersen en na een lange solo iedereen naar huis rijd. Dus kopman staat vast. Hopelijk krijgen we een mooie strijd in bagger weer. De sterksten gaan zich vandaag laten zien.

Tred

Niemand heeft Bernal op dit forum. Zo lijkt het. Bij mij gaat ie mee vandaag.

Gladiool

Hier gaat ie ook mee. Net als Evenepoel, Yates en Almeida.

Barrygoal

'@john berger

enige nadeel is het weer, zal hij hard naar beneden durven gaan ?

Laatst gewijzigd
thijsdl

Na een niet ideale tijdrit inmiddels opgeklommen naar 91,7% met Bevin, felline en soler gisteren op de bank

team voor vandaag is:
Yates (C)
Evenepoel
Almeida
Vlasov
Carthy
MArtin
Soler
Formolo
Bilbao

op de bank gaan Fabbro, Foss, en van DQS masnada en cavagna. Verwacht dat mijn opgestelde renners individueel meer punten halen dan truipunten voor die laatstgenoemde.

hopelijk komen zo weer wat meer richting een bekertje

JodyBernal123

Mijn allereerste bericht op dit prachtige forum!

Ik volg dit forum al een tijdje, vooral voor het maken van mijn scorito-selecties. Na uren piekeren heb ik toch een account gemaakt en bevat ik genoeg wielerervaring en kennis om mijn mening met jullie te delen.

Vandaag staat een mooie koers op het programma. Aangezien ik een beetje pech had bij de eerste tijdrit, ben ik.bereid wat meer risico te nemen (nu al). Vandaag geen klassementsman als captain, maar een heuze (Nederlandse) vluchter. Ik.ben benieuwd wat de dag ons gaat brengen!

Laatst gewijzigd
JesperRenrad

'@JodyB, ik denk dat Remco volwassen genoeg is dat hij nog niet nu al erin klapt. Ik denk ook niet dat hij erdoor zakt. Keurig met 20 man naar de finish peddelen en zijn eindsprintje is niet genoeg om Almeida, Bilbao, etc te verslaan.

Ik laat me wel graag door hem verrassen als wielerfan (niet als Scorito-fan, heb m namelijk niet :))

user26790

Het ziet er naar uit dat het slecht weer wordt en dat zal zeer zeker invloed hebben op het verloop van de koers. Durven klassementsmannen risico te nemen in de 'natte; smalle afdaling. - zie streetview beeld - Een zeer tricky afdaling! Daarom ga ik voor Großschartner verder Yates, Almeida,Vlasov, Martin, Cavagna, Foss, - moet laten zien dat hij dit kan - Masnada en of Sivakov of Guerreiro. Moet er nog één banken.

Donnie D

Vandaag de echte klimmers inderdaad.

Voor mij:
Bilbao(C)
Yates
Almeida
Vlasov
Carthy
Martin
Formolo
Grossschartner
Cepeda (of Landa, Sivakov, Cavagna of Foss)

Guido Maltempi

1. Yates (c)
2. D.Martin
3. Vlasov
4. Evenepoel
5. Almeida
6. Soler (klein gokje, wint solo of wordt 17de achter favorietengroep)
7. Ringel S (medium gokje, kan winnen uit ontsnapping, top 5 in groep van 15/25 man, nulpunter bij kleinere groep en/of slappe beentjes)
8. Bettiol (wilde gok, kan er in theorie bij zitten, sprintje winnen en roze pakken, maar flinke kans op nulpunter)
9. Carthy (finisht ergens achterin de voorste groep, verzekering tegen mogelijke nulpunters Ringel S + Bettiol)

Op de bank: Landa + Bennett (inwisselbaar met Carthy), Cepeda (eerst zien dan geloven), Cavagna (niet overtuigd van ritwinst DQS), Bevin (zie Bettiol maar geen kans op roze & grotere kans op knechten).

Laatst gewijzigd
madeinstars

Het gemak waarmee mensen er van uit gaan dat er een groep van 15-20 man samen naar de meet gaat rijden verbaast mij nogal.

masteroogway

'@madeinstars ik ben heel benieuwd wat je van foss verwacht deze etappe. Als een almeida, evenepoel of vlasov een versnelling plaatst zie ik foss niet zo snel meekomen en is zijn roze droom eigenlijk ook meteen verloren en denk ik dat al vrij snel de kaart Bennet wordt gespeeld.

Wat je al zegt, er is zeker een kans dat foss hier top 20 rijdt maar ik heb zelf 9 renners die een nog grotere kans hebben om vandaag top 20 te rijden. Als je geen beter alternatief hebt, zou je zeker foss kunnen opstellen.

ditisdavid

Yates (C)
Evenepoel
Almeida
Vlasov
Landa
Carthy
Martin
Masnada
Formolo

Bank: Sivakov (gaat waarschijnlijk pijn doen maar zou niet weten wie ik er anders uit moet laten), Cepeda, Cavagna

Zo zeker dat we hier een serieuze schifting krijgen is het overigens niet, zie bijvoorbeeld deze etappe: https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2012/stage-8

madeks

Almeida (c)
Evenepoel
Yates
Vlasov
Bardet
Soler
Formolo
Bilbao
Ringel S

Hopelijk pakt mijn last minute wissel Ringel S voor Landa goed uit. Gisteren haalde ik namelijk net Bevin eruit om Merlier erin te zetten. Als het nu weer misgaat ga ik niet meer twijfelen :P

daan_zeelen_811806

Vandaag verwacht ik ook veel van Ulissi, heeft aangegeven voor de roze trui te willen gaan en die ambitie maakte hij kenbaar met zijn sterkte tijdrit van zaterdag. Verwacht ook dat hij een van de renners is die ruimte krijgt van de klassementskleppers

EDIT: nog even op de site van UAE gekeken en die geven zelf aan:
"Tomorrow stage 4 will see the riders go from Piacenza to Sestola (187km) and will mark the start of the battle for the General Classification with an uphill finish which could suit the talents of Ulissi."

Laatst gewijzigd
Wielerfan999

'@ditisdavid het feit dat je naar 2012 moet om een voorbeeld te vinden van een rit waarbij geen schifting ontstaat, zegt genoeg over hoe vaak het wel gebeurt

AKA34

https://www.voorjaarsklassiekers.be/giro-2021-voorbeschouwing-etappe-4-giro-ditalia-2021/
Bij voorjaarsklassiekers.be zijn ze niet vies van alcohol tijdens de werkuren, daar tippen ze Ganna als grote favoriet voor vandaag!

Laatst gewijzigd
sprintgeit

De referentie naar de eerste etappe van vorig jaar in de Buelta lijkt me wel een mooie. Zelf m'n bedenkingen of ringelssnor weer zo goed gaat zijn, heeft hij bergop tegen dit soort kleppers toch ook weer niet heel vaak laten zien, maar goed zet 'm er toch maar in. Die 2.5km afdaling/vlak op het einde plus slecht weer kunnen wel voor iets meer conservatisme zorgen bij de klassmentsmannen. Dat kan dan misschien net het scenario zijn waardoor een Bilbao/Mollema/Grosschartner/Ciccone met superbenen onverwacht een eerste succes boekt #GoBauke! Zou het overigens Dan Martin vandaag ook wel gunnen, las dat hij nog nooit een rit in een grote ronde heeft gewonnen en vind dat het hobbelpaard na al z'n ereplaatsen en zwoegwerk wel een succesje toekomt!

Heel benieuwd wat de verhoudingen gaan zijn.

Yates (c)
Evenepoel
Almeida
Vlasov
Carthy
Martin
Sivakov
Bilbao
Grosschartner
Bank; Fabbro, Cepeda, Guerreiro

JoranBarca

Gisteren gelukkig de goeie keuze gemaakt om Vendrame mee te nemen, leverde toch weer 20 extra punten op.

Vandaag echter weer keuzestress. Heb een groot team berggeiten meegenomen, maar dat gaat pas in mijn voordeel werken als er een paar onderuit gaan natuurlijk.

Voor nu: Almeida (C), Yates, Vlasov, Formolo, Martin, Bennett, Soler, Carthy, Cepeda.
Op de bank voorlopig Landa, Guerreiro en Sivakov, maar het zit me toch niet lekker dat een Landa die nog zoveel tijd moet inhalen niet in m'n dagopstelling staat...

Gladiool

'@AKA34: Zal wel al voor de Giro geschreven zijn. Staan allemaal ontsnappingsnamen op, en dat kan Ganna natuurlijk wel.

Wat wel bezopen is, is dat ze er geen rekening mee hielden dat Ganna wel al eens dagen in het roze kon rijden.

La Primavera

'@sprintgeit Ons Dan heeft al 2 Tour etappes en 2 Vuelta etappes in de pocket. Los daarvan gun ik 'm het ook altijd. Vandaag verwacht ik 'm niet voor de overwinning daar is het een net wat te glibberig parcours voor.

1 2 ... 141 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.