Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 144 ... 263 264
nasibal

Is de Barbero Award tot nu toe niet gewoon voor Ewan? Of zit daar een bepaalde prijs limiet aan vast en zo ja wordt het dan niet tijd voor een nieuwe award

Barbero award was in het verleden toch vooral bedoeld voor goedkope renners, die in grote rondes nog niets hadden laten zien, maar waar wel heel erg veel van verwacht wordt. Ewan past in geen van die categoriën denk ik. Ik mag tenminste hopen dat niemand die bewust Ewan gekozen heeft gouden bergen van hem verwachtte.

Dat neemt niet weg dat renners als Ewan best een award zouden kunnen verdienen. Misschien kunnen we het de Froom-award noemen? Al is het bij deze renners meer iets wat gewoon 'standaard terugkomt', net als de memes rond Kelderman, Porte en Tejay en gevoelsmatig niet echt een award waar per ronde voor gestreden kan worden. Maar dan nog steeds: Deze categorie verdient zeker aandacht!

Platje

Goed commentaar op Eurosport over ringel S..

nasibal

'@Platje

Ik heb het even gemist, bestaat er een samenvatting? :)

edit: hoor het nu. Mannen lijken niet door te hebben dat hij gisteren op 9 minuten is binnengekomen

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

Vendrame zei dat die voor aanvallend te koersen ging… Dat hij dan dit soort ritten bedoelt had ik niet gedacht!
Hij zei juist het tegenovergestelde. Hij ging de ritten uitkiezen die bij hem pasten en de eerste week rustig aan doen. Het doel is een etappe winnen. En niet meer in kansloze vluchten, of sprinten op biljartvlak. Aanvallen deed hij vorig jaar al: https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2020/stage-20

dazzler2120

'@nasibal volgens die definitie: "Barbero award was in het verleden toch vooral bedoeld voor goedkope renners, die in grote rondes nog niets hadden laten zien, maar waar wel heel erg veel van verwacht wordt." Kan je prima Evenepoel inschalen wanneer het niet goed gaat, die jongen draagt zowat de druk van compleet België op zijn schouders, in zijn eerste GT, nét na een langdurige blessure die veroorzaakt is door een zware valpartij.

Primavoormij

Haller vond ik ook een mooie Barbero destijds. Die zou toen wel even mee gaan sprinten in de Giro van 2019. Uiteindelijk 1x 16e en 1x 20e geworden.

nasibal

'@Dazzler

Ik denk dat voor Evenepoel hetzelfde te zeggen is als over Ewan: Ik denk dat de meeste serieuze spelers de keuze voor hem hebben gemaakt binnen de kaders van de beperkingen. Het gedeelte wat hem gekozen heeft vanwege een uiteindelijke (verwachtte) AK notering beperkt zich denk ik t tot de meer casual fanbois. ;)

Laatst gewijzigd
La Primavera

Barbero-award was inderdaad bedoeld voor renners die nauwelijks tot niets hebben laten zien in het grote ronde werk; weinig kosten en veel worden besproken/hype vooraf. Der Felix schuurt er wat tegenaan, daarin is kleintje Fabbro een beter voorbeeld.

In het kort denk ik, hoe meer awards we in het leven roepen, hoe groter de devaluatie van de echte cultawards. Een iets serieuzere aanpak waarbij we daadwerkelijk gaan stemmen op wie de awards verdienen zou ik dan wel weer grappig vinden. Dat je uiteindelijk een mooie lijst krijgt met alle grote rondes. Ook leuk om tijdens het spel terug te referen naar de winnaar van de Barbero-award Giro 2018 etc.

Benzardi

'@ivo001

Dan heb je net als ik de winnende ploeg voor vandaag :)

Starlynk

Grossschartner zou wat mij betreft nog net kunnen voor de Barbero award, maar eigenlijk zou het een vooraf gehypete 500k/750k renner moeten zijn die achteraf gezien weinig punten haalt. Evenepoel (en ook Ewan) valt wat mij betreft af, want te duur en nu eigenlijk al meer punten gehaald dan een waardige Barbero-award winnaar in de hele ronde zou halen :p

nasibal

'@La Primavera

Daar kan ik me wel in vinden. Al is het meer in de zin dat 'memes'/'awards' zich vooral zonder druk moeten ontwikkelen ipv geforceerd in het leven geroepen moeten worden.

Zo'n 'barbero award' werd volgens mij een keer tussen neus en lippen als referentie genoemd in een daaropvolgende ronde toen zich met een nieuwe renner exact hetzelfde scenario leek voor te gaan doen. Dat is toen blijven hangen. Net als bijvoorbeeld het meer recente 'Serry-topsprinter' idee. Dat vind ik toch altijd het leukste, als dat soort dingen geleidelijk ontstaan binnen een community.

@Tompot

Klopt. Je zit meer in het straatje van 'Renners die op papier niet onlogisch (duur) geprijsd zijn maar waar in de praktijk steevast haken en ogen aanzitten'- straatje te denken? Ewan is daar wel de aanvoerder van ja denk ik. Vanuit het verleden komt Sergio Henao in mij boven. Mollema, Bardet en Demare zijn dan weer renners die elke ronde steevast een kleiner prijsje hebben maar vaak genoeg gewoon tussen de grote mannen presteren.

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

Hier heb ik vluchters Fiorelli en Tratnik keurig op het bankje. Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze vooruit blijven, of het moeten jongens als Taramaae en Dombrowski zijn.

La Primavera

'@nasibal Er is één ding dat ze bij die Grand Tour goed hebben gedaan en dat is van Pieter Serry een wereldtop sprinter maken haha

Gladiool

Voor mij was de Barbero-award afgekaderd voor goedkope sprinters, die nooit daadwerkelijk meesprintten.

@nasi: Ik denk dat je mij eerder kan omschrijven als een haatboy richting Evenepoel. Echter met twee tijdritten, mogelijkheid op vroege truien, zijn eerdere prestaties en de recente berichtgeving heb ik hem toch maar meegenomen. Gaat ie 5 miljoen waard zijn? Meuh, geloof ik niet. Toch geloof ik stiekem wel in een random top-5 notering en heel wat opvulpunten.
Gek genoeg gaf me dat meer een gevoel van zekerheid dan Landa of Carthy die - als alles goed valt - misschien maar 4x top 10 rijden en dan wat klassementspunten harken.

Ajvenema

Ik ben erg benieuwd of we morgen nog wat opvullers hebben, of dat we massaal voor lul staan met onze dqs/ineos selecties:)

Phoenix0000

'@ajvenema

Ja dat, en zelf Fiorelli is morgen niks meer waard natuurlijk.
Is er niet ff een ploegleider die tegen hem zegt dat etappe 5 sprinten is?

mart1202

Fuck, Vendrame op het bankie

nasibal

Ik vraag me af of het meezitten in deze kopgroep voor Fiorelli echt zo'n nadeling effect op de sprint van morgen heeft. De kopgroep is groot groot genoeg en hij zal er snel genoeg afliggen om zich niet volledig uit elkaar te hoeven trekken in de finale vandaag. Sterker nog, als hij er af ligt heeft hij alle rust en ruimte om rustig naar de finish te peddelen. Vervolgens heeft hij morgen een enorm lange biljarttafel om even rustig bij te komen.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Treenert, stuur je die Fiorelli nog eens een bericht dat ie zich moet sparen voor morgen?!

@nasi: Lijkt me verstandig dat we met hem geen enkel risico nemen.

Laatst gewijzigd
PieterZegen

Over awards gesproken: wie pakt deze giro de Zubeldia award? Bennett en Caruso als favorieten?

nasibal

'@valvuillerdemoz

MIsschien is het dan wel goed dat hij met dit weer juist wat extra inspanning levert, blijft hij lekker warm ;)

@Pieter

Buchmann lijkt me ook wel een aardige pole position te hebben bemachtigd.

Laatst gewijzigd
dazzler2120

'@pieter
Wat betekende de zubeldia award ook alweer?

Sws beetje vroeg om awards uit te keren he, 't weekend werden alweer awards uitgedeeld aan Bevin, die gisteren prima reed ;)

La Primavera

EDIT: Je bent me voor @nasibal

Valvuillerdemoz

Buchmann, ook goede kandidaat denk ik.

En die Barbero award, is die niet voorbehouden aan goedkope sprinters, zoals Gladiool al zegt? Dan zijn er deze ronde al geen kandidaten meer denk ik. Of er moeten toch nog heel veel mensen Torres mee hebben.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

"Ik mik duidelijk niet op groepssprints, integendeel, ik werk eraan om een ​​paar kg meer te verliezen en competitiever te zijn in beklimmingen van 8-10 km"

Ene Chris Froome viel ooit een paar kilo af tussen Barloworld en Sky en dat bleek het verschil te zijn tussen meedraaien in de grupetto en grote rondes winnen. Ik sluit niet uit dat Fiorelli die roze trui gewoon gaat pakken vandaag hoor!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 144 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.