Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 150 ... 263 264
Jori

Dat groepje Yates geloof ik op zich nog wel maar alles wat daar op 2’11 of verder is binnen gekomen is toch wel een streep door de rekening, die zijn op dit moment kennelijk echt niet goed genoeg.

Nouja, eerste week, steile, korte beklimmingen, koud, regen, dat is wel een unieke dag op zich. Qua tijd valt het nog wel mee. Denk vooral dat het zaak is niet meer dan minuut te verliezen en dat hebben Almeida, Masnada en Bennett wel gedaan.
En helemaal idd bizar ver erachter Cepeda en Fabbro. Voor Cepeda is dat nog geen ramp, maar Fabbro lijkt wel geldverspilling, zeker omdat puntentrui Sagan ook niet meer zo evident is.

Laatst gewijzigd
Capra

80 puntjes vandaag, valt me reuze mee gezien het koersverloop.
Gelukkig Landa last-minute er nog ingeklikt.
Zelfs nog ietsje gestegen naar 97,9 %.
Wel jammer van Almeida

beuluitdeheul

Voorlopige verliezers zijn de DQS believers zoals ik, helaas.

Ik had qua kansen op 50% ingezet dat ze roze zouden hebben na de proloog en 75% na de etappe van vandaag (Almeida of Evenepoel). Ik had Yates als backup roze in etappe 4-6 met daarom Schultz in mijn team, ook helaas niet goed denk ik.

Ik denk dat de winnaars een mooi gespreid team hebben en 6/7 sprinters indien er nog veel van dit soort ritten bijzitten (door gebrek voorspelbare truipunten van QST/Ineos en onvoorspelbare heuvel/bergritten). Als Bernal zijn rug het houdt is hij zeker een must have ook.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Als Fiorelli nu maar niet gaat sparen in de sprintetappes.

Donnie D

Klein standbeeldje voor @Treenert wie met dé DM richting Fiorelli gekomen is, is ook op zijn plaats!

mvdk

Fiorelli nu gewoon standaard elke dag in de teamselectie?

Papa Bart

Debiel genoeg nog een ietsje gestegen ook, nu 97%
Ook fijn dat er niemand hard op zijn plaat is gegaan met dat kolere weer. Verder is het toch keer op keer leuk dat de Giro EN het leukste parcours van de grote ronden legt, EN de controle in het peloton anders (minder) is dan bv de Tour.
Ondanks het beetje stijgen is de uitslag voor mij op de langere termijn niet leuk, want de teampuntjes zijn naar de gruwel, tenzij Bernal overmorgen de macht grijpt. Anders wordt het vrijbuiteren en daar heb ik gelukkig wel weer een stukje team voor klaarstaan.

Voor morgen de twijfel tussen Merlier of Groenewegen als kopman. Na de inzinking van Bennet denk ik dat TJV nog meer de kaart Groenewegen gaat spelen. Van de andere kant: dit lijkt de Giro van de PCT teams te worden...

Guido Maltempi

Ik krijg er precies nul punten voor, maar toch een schouderklopje voor mezelf dat mijn wilde gok Bettiol hier als 21ste finisht.

Het wegvallen van Almeida was semi-ingecalculeerd (uiteraard nog niet in deze etappe) maar dat Bennett nu al op anderhalve minuut wordt gereden is wel een flinke streep door de rekening. Teamselectie voor donderdag wordt wel een stuk makkelijker zo :)

rkmmr

Fiorelli, wat een held idd. Had hij dit gisteren al bedacht en daarom gespaard? Wel benieuwd of dit nog invloed heeft op zijn prestatie morgen, maar heb toch weinig opvulpunten over na vandaag, dus hij staat er sowieso in.

Sjas Patatje

Kunnen we voortaan niet het gehele team laten deelnemen voor de punten, met drie kopmannen? Net als bij het klassiekerspel.

Dan had ik meer punten gepakt, met in ieder geval Fiorellli en Tratnik. Maar goed, dit soort etappes zijn bijna niet te voorspellen. En toch baal ik ervan haha.

Jari Litmanen

Bettiol inderdaad sterk. Mooi om te zien; vind het ook een leuke renner. Hopelijk houdt ie vol.

Ajvenema

Ik hoop eigenlijk vooral dat quickstep nu weer gaat quicksteppen, in plaats van dat laffe sky-gedrag:) vooralsnog is de 4x dqs tactiek niet fantastisch, maar dat kan het natuurlijk nog prima worden.

Verder goed nieuws voor de Bernal-kiezers, al was zn vorm nooit echt de reden om hem thuis te laten voor mij. Het leuke aan Bernal is ook dat ik hem vrij veel gun, dus zolang ie niet echt iedereen aan gort rijdt kan ik er wel van genieten:) Ciccone leuke meevaller, benieuwd wat ie verder nog van plan is. Jammer dat ik niet naar mn gut feeling om carthy te cappen heb geluisterd.

En morgen dus zonder hoofdbrekens lekker bevin erin voor de teampunten:)

hartstikkebedankt

Veel te vroeg voor conclusies rondom Bernal denk ik, daar moeten we eerst nog 10 etappes voor rijden.

madeinstars

Sowieso kan je aan deze atypische dag weinig conclusies verbinden, denk ik.

Jori

Nouja, conclusie nu is dat de rug prima is. Of hij dat blijft, is een heel ander vraagstuk.
Bij Bernal begon je met 2 twijfels: 1) is de rug goed genoeg en 2) blijft hij dat

Laatste 5 binnenkomers ook wel pittig: Viviani met 2 ploegmaten en Ewan met een ploegmaat. Geen lekker teken, Moschetti er zelfs nog voor.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Daarnaast kan de staat van Bernals rug ook per dag verschillen, zoals in de Tirreno het geval leek. Als hij overmorgen 20 seconden verliest is het dus nog steeds te vroeg voor conclusies, echt veilig zou ik me met hem in de ploeg niet snel voelen.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

'@Jori
En Minali finisht voor alledrie, topklimmer :p

hartstikkebedankt

Viviani is wel opmerkelijk inderdaad. Of het moet zijn omdat hij gisteren toch echt wel zijn best heeft gedaan om er nog bij te zitten dat hij vandaag een complete snipperdag heeft genomen samen met Consonni en z'n bruurtje.

Morgen op zich kans op waaiers maar er wordt slechts eerst windkracht 3 en richting finale windkracht 1-2 voorspeld

Laatst gewijzigd
Jori

'@Ditisdavid: Haha ja, hoe hebben we ooit die man kunnen onderschatten :p Teampje had nog bijna het roze!

@HB: Dat sowieso, maar blijft altijd wel fijner om dan in de bus te kunnen blijven. Misschien uit laten zakken om zijn broertje niet OTL te laten gaan, omdat hij hem nog nodig heeft morgen? Klinkt wel vergezocht, maar Attilio Viviani ging er wel bijzonder vroeg af.

Waaiers? dan toch maar een DQS sprintertje meenemen? Almeida maar voor het paars :p

Laatst gewijzigd
Sjas Patatje

We kunnen al wel concluderen dat Bennett en Almeida een goed klassement uit hun hoofd kunnen zetten. En Nibali lijkt logischerwijs niet fit..

Benzardi

'@Ivo001

Had je dezelfde aantal punten?
Ik heb er 81.

rev

'@platje @nasibal

Wat was er gezegd over ringel s op Eurosport?, ik heb dat stukje namelijk gemist.

Pietje Precies

Ik denk eigenlijk dat deze etappe al best wel een goed beeld van de verhoudingen geeft. Ja er zijn hier en daar excuses te bedenken, maar we gaan nog wel meer steile klimmen, kou (viel wel mee) en regen krijgen. Voor wie vandaag niet op de afspraak was zie ik het somber in. Temeer ook omdat ik vandaag weinig verrassende prestaties zie.

Bernal niet pakken was een gecalculeerde keuze, dus daar ben ik niet rouwig om. De tijd zal het leren of dat wel/niet goed uitpakt. Geen Bardet kan er wel eentje worden waar ik van ga balen. Tegelijkertijd gun ik hem als liefhebber wel een top-6 ofzo

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Morgen Bennett en Foss maar opstellen voor de eventuele winst van Dylan? Verder zie ik weinig mogelijkheden. De Ineos mannen gaan niet in de top 20 rijden normaliter. Almeida deed dat vroeger nog wel maar zal niet in het gedrang zitten want die rijdt nergens meer voor. Yates/Bernal eventueel?

Berend

Zo, geen Altijdmeida meer dit jaar...

Morgen maar 6 sprinters, dus opvullen met Vlasov/Evenepoel (Jongerentrui) als beste optie...
DeGendt maar mee voor evt teampunten Ewan. Of Foss voor Groenwegen.

1 2 ... 150 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.