Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 155 ... 263 264
JvdBrink

'@Jori @Westland95 Ik stel ook zeker al mijn sprinters op. Echter zijn de 'opvulpunten' van Vlasov zo laag dat je 'wild' zou kunnen speculeren op een waaierrit waarbij een aantal DQS en Ineos mannen in de top20 eindigen. Des te groter de kans op waaiers des te interessanter het wordt om die wissel toe te passen. Ik kan echter op basis van de berichten niet goed inschatten hoe groot de kans op waaiers is. De kans lijkt inderdaad klein te zijn, echter is er vaak nog wel nieuws over de windkracht en windrichting op de dag van de etappe zelf.

Ik denk dat ik het bij Vlasov laat, al is een wissel naar een Moscon of Cavagna maar een 'risico' van 4 punten waarbij je jezelf een kleine kans geeft op 20 punten of meer als één van bovengenoemde renners top 10 finisht door waaiers.

Laatst gewijzigd
kooltje

'@ williams23

Vlasov meer punten dan Formolo? Bij mijn berekening niet

Daan Brakenhoff

'@kooltje
Vlasov pakt er 4 voor tweede plek jongerentrui
Formolo pakt er 3 voor teampunten bergtrui

hartstikkebedankt

Hier toch ook zonder Bernal gekozen, iets te veel risico met het oog op het parcours. Als hij iets goedkoper was had ik hem meegenomen. Verwachte punten voor Bernal lagen toch fors in de tweede helft van de Giro. Toch snap ik zeker ook de overweging om hem wel te pakken.

Mijn team:

Evenepoel
Almeida
S. Yates
Vlasov
Landa
Carthy
Sivakov
Bilbao
Masnada

Balans tussen DQS renners en hard core klimmers. Gisteren vielen (naast Almeida) Bilbao en Masnada mij niet echt mee helaas. Ciccone heeft er heel lang in gestaan, dus klein baalmomentje maar de Giro duurt nog lang.

Guerreiro
Fabbro
Q. Hermans

Guerreiro gaf toch wel een duidelijk interview dus heb hem verkozen boven Cepeda die ineens is komen opzetten en die sowieso een heel slechte ITT heeft waardoor hij nooit vroeg hoog in bijvoorbeeld het jongerenklassement zou komen. Fabbro leek heel leuk maar nu het onzeker is of Sagan uberhaupt de puntentrui pakt is dat maar de vraag. Hermans had al enkele leuke dingen laten zien en kreeg een vrije rol, daarnaast een leuk sprintje.

Cavagna
Bevin

Cavagna was voor mij wel favoriet voor de eerste tijdrit maar viel toch wat tegen. Op zich nog steeds een goede pick, maar mijn ploeg was er wel op ingesteld met veel DQS. Ganna heb ik doorgerekend en bij 2 keer winst in ITT kwam die nog steeds wel erg fors geprijsd naar boven. Bevin verkozen boven Bettiol uiteindelijk. De verhalen gingen uit voorzorg door het weer afstappen in Romandië, maar misschien toch daadwerkelijk ziek geweest.

Sagan
Merlier
Nizzolo
Viviani
Kanter
Fiorelli

Wat extra centjes in het sprintteam gestoken met 4 toppers en gekeken wie waarschijnlijk zouden uitrijden (Nizzolo en Viviani). Cimolai nog wel over getwijfeld, lijkt nu een betere keuze te gaan worden dan Kanter, maar het is nog vroeg.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Giacomo Nizzolo neemt vandaag revanche op Gaviria vanuit een waaier. Hij pakt zijn eerste overwinning in de Giro en dan kan ik zeggen dat hij mijn kopman was. Nu al een fantastische gok.

https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2017/stage-3

Gladiool

'@AntonBartus: Al druk bezig met je keuzes voor jezelf goed te praten? :)

Net zoals het vroeg is om te concluderen dat Bernal in orde is, is het ook vroeg om te concluderen dat een team zonder Bernal en/of Evenepoel beter gebalanceerd is. Lijkt me een discussie voor na de Giro.

Kan je in ieder geval vertellen dat een ploeg mét Bernal en Evenepoel prima aanvoelt als je vandaag Sagan, Nizzolo, Groenewegen, Cimolai, Kanter en Fiorillo kan opstellen in een sprintrit.

Lo Zar

Windkracht lijkt wat meer te worden t.o.v. verwachting van gisteravond..
ik schat dat na Imola de eerste pogingen tot waaiervorming gaan beginnen..
Of iedereen gewoon lekker bijkomen van gisteren..

Laatst gewijzigd
WilliamS23

'@Daan,

zo had ik het ook berekend, ja. Teampunten bergtrui leveren echt heel weinig op.

JapieJapo

Wij maken Viviani cap toch Jori?? Etappe plus paars straks!

joris dor

Vind gaviria heel goed rijden tegenover laatste jaren... Word een moeilijke kopmankeuze... twijfel zelfs met waaiers tussen hem en merlier .... ewan heb ik niet...

Jori

'@JapieJapo: Haha, moet zeggen dat ik toch wel geswitcht ben naar kamp Nizzolo na gisteren Viviani en zijn sprinttrein te zien zwoegen op de laatste klimmetjes. Zonde want qua aanloop wil je echt een goed team hebben om je te positioneren voor de laatste kilometer, met 3 km ervoor best veel draaien en keren en vernauwingen
https://twitter.com/TeamCOFIDIS/status/1392164966044688388

Sportief directeur denk dat het wel goed zit, maar juist de kracht van Viviani was zijn sprinttrein. Als hijzelf en zijn trein al zoveel extra moeite hebben moeten doen, na ook nog etappe 3 mega diep te moeten gaan, dan is dat best kracht die Viviani of zijn lead-out mannen kunnen missen. https://twitter.com/TeamCOFIDIS/status/1392420720764936194

Viviani mag hem uiteraard zeker winnen, graag zelfs! 2e zou ik ook direct voor tekenen, daarvoor hoeft hij ook geen kopman te zijn :p

Antonini

'@Gladiool concluderen kan altijd pas achteraf, overhaaste conclusies trekken kun je nu juist goed doen. Het wegvallen van Almeida voor het klassement (deze conclusie kun je denk ik al wel trekken), maakt voorlopig de keuze voor Bernal natuurlijk wel een stuk sterker, want de meeste die Bernal hebben thuisgelaten in hun selectie (zoals ik), zullen wel voor een volle DQS trein hebben gekozen (zoals ik). En die sprinttrein heb ik ook alleen dan Merlier voor Cimolai. Maar mensen die nu 4 sprinters moeten opstellen hebben voorlopig gegokt en verloren.

marconeuvel

Vendrame vandaag op de bank, zijn plekje gaat naar Formolo voor de bak truipunten die Formolo oplevert.
Vendrame zal dus wel gaan meesprinten ;)

Jori

'@JapieJapo: ben toch team viviani (c) gegaan:

Elia Viviani (COF): "You have to use your leadout wisely"
Before the stage, Elia Viviani (COF), 3rd in Stage 2 and 4th in Stage 4), described the stage finish: ” When we arrive in the, like, sea locations it’s going to be technical one. Because it’s a lot of corners and then, before the last 900m, there’s a point from 5 K to go to the last corner, 1 k to go, where you can lose the sprint, not win, for sure, but you need to be in good position. So… yeah, I think it’s more technical this one than the first one we do here in the Giro. You need to be really in front from 5, 6 K to go. It’s important to use [your leadout] at the right moment, and if the right moment is just before the 2K to go today, yeah, it’s important to use that. So Simone [Consonni] and Saba [Sabatini] they are ready to lead me in the good position, so, Simone has super strong legs, so hopefully he bring me like the last two sprints in a good position, just to try to win.”

La Primavera

'@Jori So So So... wat een ge-so.

Jori

'@La Primavera: So? :p

Boasson en Hagen

Vendrame vandaag op de bank, zijn plekje gaat naar Formolo voor de bak truipunten die Formolo oplevert.
Vendrame zal dus wel gaan meesprinten ;)

+ Gaviria kan het op zijn heupen krijgen.

Ik heb ook Martin en Bevin erin staan voor truipunten, en misschien Cimolai.

Ajvenema

'@jori: Goeie keuze, je bent gegaan voor de sprinter die vandaag wil winnen :D :D

JapieJapo

Ik heb gisteravond Viviani kopman gemaakt en niet meer veranderd. Vond hem in etappe 2 nog heel sterk opzetten nadat hij zoveel snelheid was verloren door Molano.

Jori

'@Ajvenema: Nouja, met name het idee dat hij niet klaagt en vooral nog hint naar Consonni, die ik had verwacht dat gisteren dus ook loodzwaar had gehad, maar desondanks nog wel wat van wordt verwacht. En er geen ziekte of dergelijken speelt, ook altijd wel zo prettig.

@JapieJapo: Wel sterk, maar ook nog wel beetje angstig. Had eigenlijk aan moeten gaan, maar durfde niet, viel wat stil en toen vloog Merlier er dus overheen, terwijl die eigenlijk al op een gaatje zat. Maar hopelijk geen fout die hij 2e keer maakt en positioneren is deze sprint erg belangrijk met veel hindernissen en laatste ca. 800 meter rechtuit, maar wel wind mee, dus snelle sprint en weinig kans op opschuiven dus. Al was Nizzolo ook niet verkeerd geweest vooraf en zullen die 2 normaliter elkaar weinig ontlopen.

Jori

blijkbaar zijn ze bij de officiële giro site zeer selectief wat ze willen laten zien, nogal belangrijk deel van het interview van Viviani namelijk weggeknipt:

“I woke up feeling ill and went to the bathroom several times before the start,” Viviani revealed to La Gazzetta dello Sport.

“I also paid the price of trying to stay on during the stage to Canale and then it was a hard, hard stage. The important thing was to finish, to survive but I felt empty afterwards.”

“Today is another day. The shape is there, I just need to find the right day,” Viviani said at the start in Modena.

niet echt lekkere start :p

arjenzvob

Mooi interview op Eurosport met onze held. Hij weet zelf nog niet wat hij is, is zichzelf lekker aan het ontdekken.

Capra

'@arjenzvob
En blijkbaar ook het overwegen waard in heuveletappes vanaf nu

Pietje Precies

'@Jori, dank voor het compliment over mijn gebalanceerde selectie. Ik ben er zelf ook content mee. Na de tijdrit had ik even een baalmomentje dat ik niet voor Sivakov i.p.v. Dan Martin ben gegaan. Maar na de prestatie van Sivakov gisteren en de lucky punten die ik vandaag en gisteren met Dan Martin pak, is dat gevoel al weer weg.

Dan Martin was immers op voorhand ook deels een rationale keuze en deels een keuze vanuit het hart. Heerlijk om die man drie weken lang te zien strijden voor mijn Scorito-punten!! Vanuit hetzelfde gedachtegoed vind ik het ook leuk om Landa weer eens te hebben en zodoende "Aupa Mikel!" naar mijn tv te kunnen schreeuwen :D

Tevens prettig dat renners waarvan ik verwachtte dat ze goed zouden zijn (Ciccone en Bettiol), maar waarvan je het niet op zeker kon weten dat ook blijken te zijn. En Bettiol zelfs nog een stuk beter dan verwacht.

Mijn probleem met Bernal was vooral dat ik voor 6 miljoen niet alleen de topfavoriet wil hebben, maar tevens diegene met de grootste top-3 kans, grootste top-6 kans en grootste top-10 kans. Wat bijvoorbeeld in de Tour voor mannen als Pogacar en Roglic gaat gelden. Nu vond ik dat Bernal wel de favoriet was en ook de grootste top-3 kans had, maar qua top-6 en top-10 gaf ik renners van half zijn prijs (Landa en Carthy) een grotere kans.

Mijn vertrouwen in Yates zijn 3e week is beperkt en Evenepoel was ook al een vraagteken (al had ik er vertrouwen in dat hij voor de eindzege mee zou gaan doen), dan wordt ook nog Bernal er bij mij te veel. Ik had graag Yates eruit gelaten, maar voor 4m kon ik dat denk ik niet maken.

Verder vond ik de 'discussie' tussen jou en Nasibal maar wat vervelend weglezen. Allemaal een beetje onnodig. Jullie hebben beide lang over het spelletje/aanvliegroutes/etc nagedacht, beide een mooie selectie en beide wat gekke keuzes ;)

Capra

Cimolai is blijkbaar kwaad op Bevin omdat hij weigerde op kop te rijden om Taco terug te halen. Bevin wilde zijn eigen kans niet opofferen. Ben benieuwd of dit nog consequenties heeft voor de sprintambities van Bevin.

1 2 ... 155 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.