Dat doet toch een klein beetje zeer! Beetje hetzelfde gevoel geeft me dat als met Sven Kramer. Al is Sagan nog niet op zijn retour natuurlijk.
Iedereen die nu roept dat Bernal zn rug in orde is en dat hij duidelijk favoriet is voor de eindzege. De verwachting was dat Bernal het zeker een paar dagen zou volhouden en pas op de langere klimmetjes last zou krijgen van zijn rug. Vorig jaar in de Tour ging hij heel goed mee met Pogi en Roglic, bijvoorbeeld in etappe 4, die zeer vergelijkbaar was met etappe 4 gister.
Verder, voorlopig lijken de teams die meer uitgebalanceerd zijn in het voordeel in de sprint etappes. Maar wanneer Bernal of Evenepoel morgen de macht blijkt te pakken dan zien de komende sprint etappes er ineens weer totaal anders uit.
Veel kijk plezier vandaag, of liever gezegd ga wat anders doen en schakel in om 5 uur.
'@RemmertW
Leuk dat je terugkomt op Bettiol – deed het inderdaad goed. Nu ben ik vooral benieuwd hoe die het volhoudt. Donderdag bijvoorbeeld, wat kan ie dan? En durf ik hem op te stellen tov een Almeida?
@WellensNietens
Dank voor uitleg. Ik ga inderdaad voor de zekere punten. En verwacht vandaag eigenlijk Ewan of Merlier die wint, zou een mooie bonus zijn als Groenewegen wint – maar ga ik niet vanuit. Foss dus op het bankje.
@JoranBarca
Ah oké, thx. Niet gezien van Vanhoucke. Betwijfel wel of het hem gaat lukken.
@Treenert
Vlasov staat er al in! 6 sprinters + Vlasov/Evenepoel/Formolo
Meer mensen die Cavagna erin gooien voor Evenepoel? Beetje far fetched, maar het zou best kunnen dat DQS na de etappe van gisteren weer een beetje met de beentjes in de klei staat, en nog eens een trucje probeert uit te halen in die laatste kilometers. Ik heb er die 2 puntjes van Remco wel voor over iig:)
'@Embargo: toch wel typisch dagje: Molard, Bouchard, Champoussin, Cepeda, Fabbro, Hirt hadden allemaal wel iets van klassementsambities uitgesproken of door de ploeg ernaar toe geduwd. Goossens ontkende dat en zei dat hij voor dagzeges ging, net als Champoussin overigens. Fabbro was beetje een aanname dat hij als laatste man zou fungeren voor het hooggebergte. Rest heb ik weinig idee, hoewel het niet echt vrijwillig lijkt qua tijdverschillen. Enkel Cepeda, geen idee of die totaal niet tegen deze omstandigheden kan of er iets meer speelt (ziekte?) of dat hij vol tijd wou verliezen voor ruimte te krijgen.
@Ajvenema: denk niet dat Cavagna zin heeft na gisteren waar hij ook wel nodige heeft moeten werken in toch al niet leuke omstandigheden (voor iedereen natuurlijk), nog een soort kansloze aanval te pogen, wetende dat hij morgen ws weer wat mag werken of mss zelfs vrijheid krijgt om het te proberen.
Ik lees hier en daar dat er enige kansen zijn op waaiers vandaag. Zijn er nog mensen die in hun opstelling vandaag rekening houden met dit scenario? Ik heb nu een Vlasov als 9de man voor vier zekere punten (en ook nog Martin en Bevin met 8 zekere punten) en zou dat kunnen ruilen naar een DQS man als Cavagna of bijv. een Moscon die ik beide wel voorin verwacht in het geval van waaiers.
'@Embargo: https://www.wielerkrant.be/nieuws/2021-05-06/kobe-goossens-verduidelijkt-eigen-doelstellingen-voor-giro-verwacht-dat-evenepoel-heel-goed-zal-zijn
@JvdBrink: volgens mij is het risico best klein van wat ik las. Bovendien zijn de opvulpunten zo weinig en zou ik het met latere ritten eigenlijk wel aanmoedigen als Vlasov wat tijd verliest, zodat straks gewoon een DQS'er of Ineos man het klassement leidt ivm verdere opvullers. Carthy zou wat dramatisch zijn, gezien ik die niet mee heb, maar zelfs dan kan ik nog extra vullen met Guerreiro en Bettiol
Voor de Bernal-Believers; het duurde vorig jaar tot etappe 15 in de Tour tot zijn rug het definitief begaf. In etappe 13 kreeg hij voor het eerst een tegenslag te verwerken. In de tussen etappes eindige hij zelfs telkens kort, om veilig te finishen, zoals hij ook deze Giro deed in etappe 2. Dus dat geeft ook weinig indicatie
Deze Giro krijgen ze rit 6 een test en daarna duurt het tot de Zoncolan tot we weten hoe hij er voor zal staan. Pakt hij morgen het roze dan zal hij in de tussentijd een sloot aan punten pakken. Gelukkig heb ik daar op ingespeeld door 3x andere INEOS rijders mee te nemen. Maar overleeft zijn rug rit 14 en 16 niet, dan zullen rijders als Landa/Carthy toch een vergelijkbaar aantal punten pakken wanneer ze de Giro uitrijden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.