Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 153 ... 263 264
nasibal

'@Jori

Nee hoor, ik ben zeer tevreden met mijn team en verwacht er onder normale omstandigheden een meer dan prima score mee te kunnen halen. Of dat ook echt lukt zien we over 3 weken.

Met moge duidelijk zijn dat jij vooraf andere ideeen had over wat de juiste renners en balans is,helemaal prima. Als je dat aan wil grijpen om mijn team "slechter dan normaal" te noemen, ook goed. Dat zie ik als compliment. Misschien valt het aan het einde van de rit goed voor je (of voor je fictieve evenepoel variantl en misschien moet je op je woorden terugkomen. Zolang die indexrating waar je eerder al even tussen neus en lippen door al naar refereerde niet stiekem mee gaat tellen in de discussie zie ik geen problemen :)

Treenert

'@Jori en Nasibal: wel eens een verkeersbord gejat? Moest je eens proberen. Dat je de volgende ochtend gewoon kunt zeggen dat je een avondje jezelf niet meer onder controle had.

nasibal

'@Treenert

Heerlijk is dat he? En dan gewoon datzelfde bord lekker samen met ArjenZvob door een bushokje tyfen.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Nasibal:

Nee hoor, ik ben zeer tevreden met mijn team en verwacht er onder normale omstandigheden een meer dan prima score mee te kunnen halen. Of dat ook echt lukt zien we over 3 weken.
Dat is natuurlijk in eerste instantie het allerbelangrijkste.

Met moge duidelijk zijn dat jij vooraf andere ideeen had over wat de juiste renners en balans is,helemaal prima.
Ook eens

Als je dat aan wil grijpen om mijn team “slechter dan normaal” te noemen, ook goed. Dat zie ik als compliment.
Lijkt me beetje als scherts bedoeld, maar wel typische reflectie.

Misschien valt het aan het einde van de rit goed voor je (of voor je fictieve evenepoel variantl en misschien moet je op je woorden terugkomen.
Deze snap ik niet, Evenepoel staat gewoon braaf in mijn team? of is dit gewoon wat verwarring/desinteresse ?

Zolang die indexrating waar je eerder al even tussen neus en lippen door al naar refereerde niet stiekem mee gaat tellen in de discussie zie ik geen problemen
Welke neus en lippen? hier heb ik nooit eerder aan gerefereerd of bedoel je de stabiliteit? Stabiliteit is hier bedoeld als 90%-95% score met aanspraak op meer en gouden bekertje. Als Bernal niet presteert, is dat met dit team haast onmogelijk. Als Bernal wel presteert, had dat andere team nog een hele scherpe benadering naar een bekertje kunnen doen, denk ik.

Indexrating heeft door het tegenvallende klassiekerspel toch weinig invloed voor mij, niet alsof ik daar weer direct top 10 kan aanvliegen bij het wielrennen, laat staan het nummer 1 plekje wat toch het ultieme doel is. Algemene index heb ik zeker als leuk ervaren toen ik even bovenaan stond. Maar met 30.000 man is het al lastig om het beter te doen dan iedereen en dan nog spelers als Pietje extra die dingen nog strakker en uitgebreider analyseren wordt het al heel lastig, die verslaan is immers een kans van al kleiner dan 50%. En voor de overige dingen als F1, Tennis en darts ben ik ook niet genoeg geïnvesteerd, al scheelt het dat het qua opbouw van die spellen zeer laagdrempelig is.

Maar nou je er toch over begint, ik ben blij dat ik op nummer 1 sta met voetbal. Toch in principe de sport waar ik meer van af weet dan wielrennen :p Wist je dat Evenepoel vroeger in de jeugd van PSV heeft gespeeld?

Laatst gewijzigd
Jori

'@Treenert:

wel eens een verkeersbord gejat? Moest je eens proberen. Dat je de volgende ochtend gewoon kunt zeggen dat je een avondje jezelf niet meer onder controle had.

Euh geen commentaar. Enige wat ik wil zeggen, is dat op basis van mijn avonturen ik geloof dat Mark Rutte oprecht de waarheid kan spreken over zijn geheugen en gaten en vreemde dingen op vreemde plekken :p

Kan wel oprecht vertellen dat ik nog nooit Omtzigt op een andere positie heb neergezet

Laatst gewijzigd
Wellens Nietens

Ik ben tot nu toe blij dat ik voor de wel Bernal, wel Evenepoel, geen Ewan variant ben gegaan.

@Jari Litmanen Ik zou de 3 vaste punten van Evenepoel doen, tenzij je nu al alles of niks wil spelen. Iemand aleen maar opstellen voor mogelijke teampunten bij dagwinst van een teamgenoot vind ik altijd tricky. Ook voor 1 van de etappefavorieten, zoals Groenewegen in een sprintetappe, is de kans dat 'ie daadwerkelijk wint meestal toch vrij klein. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe groot je die kans inschat, maar laten we zeggen bijv. 20%. Dan heb je dus een verwachtingswaarde van 0.2 x 10 = 2 punten met Foss, er vanuit gaande dat hij niet per ongeluk zelf nog top 20 rijdt of dat Groenewegen bij ritwinst ook nog groen pakt, wat dan weer vooral afhangt van hoeveel punten Merlier haalt. Voor Evenepoel zijn de 3 punten vrijwel zeker (al is natuurlijk niks helemaal zeker in het wielrennen, en ook daar zou in verschillende onwaarschijnlijke scenarios nog wat bij kunnen komen). Hij geeft dus een verwachtingswaarde van (ongeveer) 3 punten: gemiddeld meer punten en meer zekerheid dan Foss. De berekening wordt uiteraard ingewikkelder als je alle mogelijke scenarios wil meenemen, maar grofweg geeft dit een aardige indruk denk ik.

Ik stel zelf trouwens behalve Evenepoel ook nog Bernal op boven Foss, terwijl hij maar 2 vaste punten heeft, maar dat is mede omdat hij in de vorige sprintetappe zo leuk 16e werd.

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Viviani en Ewan 7 min na de bus gefinisht. Hebben wel een jasje uitgedaan

JoranBarca

'@Jari Litmanen
Vanhoucke had al aangegeven niet voor een klassement te gaan maar voor een ritzege.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/harm-vanhoucke-blikt-vooruit-focus-op-de-derde-week/

Met het oog op wat er vandaag gebeurd is, is het volgende citaat wel mooi om te lezen: 'Vanaf de zesde etappe komen er kansen, denk ik. De derde week zal moordend zijn. Misschien laten ze dan wel een grote groep rijden, die in de finale om ritwinst kan strijden.'

RemmertW

'@Jari. Ik moet terugkomen op Bettiol. Die klom echt met de toppers omhoog. Dat zag ik niet aankomen. De bookies ook niet trouwens ;)

Treenert

Heerlijk is dat he? En dan gewoon datzelfde bord lekker samen met ArjenZvob door een bushokje tyfen.
Ik zou het eigenlijk graag willen laten bij het opbiechten van mijn stoutste jeugdzonde, het was een knipoog zoals je wel weet.

Ik ben gisteren naar Italië vertrokken om nog wat wegen van het parcours onverhard te maken voor the Wolfpack. Al het niet eerlijk kan, dan maar kwaadschiks, het is niet anders. Er zijn nu 5 Stade etappes, ik heb natuurlijk mijn hele familie meegesleurd:-)
"Tom Pot en het mysterie van de 5 Strades" , ik voel een boek aankomen.

Fiorelli heeft gisteren niet inhoudelijk gereageerd, in 3 dagen heeft hij een kwart meer volgers, maar op mijn vraag wel of niet mee sprinten kreeg ik: 👍

Laatst gewijzigd
Punchen of verzuipen

Ewan heb ik simpelweg mee omdat ik een ontzettende debiel ben. Vond ik wel passend

Haha dit is ook mijn mood :'-) Toch weer laten verleiden, omdat ik REV en Bernal te tricky vond met rug/afwezigheid. Maar goed, zit ik alsnog met Ewan, da's óók gewoon tricky.

Ajvenema

Het verhaal met Ewan doet me denken aan Bennett in de vuelta. Die was daar by far de beste sprinter, maar een combi van pech (diskwalificatie ofzo?) en eraf gerammeld worden in een op papier voor hem kopman-etappe zorgde ervoor dat je hem beter níet kon hebben...

Overigens denk ik dat ie hem vandaag gewoon pakt.

Fiepke

Hopelijk kan Moschetti vandaag verrassen en daarmee wat extra punten binnen harken. Nog één plekje over. Twijfel tussen Evenepoel en Foss. Het gaat maar om een gegarandeerde 3 punten of een mogelijke 10 punten (als Groenewegen vlamt). Dat verschil is dus ook nihil.

Gokken jullie veel op de teampunten voor de overwinning of meer gericht op het pakken van 'vaste' punten?

Treenert

'@Jari, @Snieky Vlasov is nog een puntje meer (mot je'm wel hebben natuurlijk).

Ik laat denk ik de 3 / 4 punten links liggen en gok erop dat Honoré vandaag eens zin heeft zich te meten in de sprint.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

*pakt popcorn*

Iewhl nee da's niet lekker op dit uur he

Punchen of verzuipen

Het verhaal met Ewan doet me denken aan Bennett in de vuelta. Die was daar by far de beste sprinter, maar een combi van pech (diskwalificatie ofzo?) en eraf gerammeld worden in een op papier voor hem kopman-etappe zorgde ervoor dat je hem beter níet kon hebben…

Bennett werd inderdaad gedeklasseerd na een kwak in de finale.
https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-a-espana/2020/stage-9/result/result

https://youtu.be/rMaieyefwQM

Gladiool

Nou, Bernal heeft geen last van z'n rug. Dat scheelt al weer.

Flater

Gelukkig net voor de etappe toch nog besloten om Carthy erin te zetten voor Foss, dus met alleen Landa op de bank viel de schade alleszins mee.

Voor vandaag trek ik weer de kaart Merlier als captain. Verder Sagan, Nizzolo, Kanter, Beletti en Cimolai (mooie bonus met de Marchi) als sprinters. Als opvullers kies ik voor Dan Martin, Vlasov en Formolo (3 bergpunten en wie weet stunt Gaviria).

Ab Normaal

Voor wie het interesseert nog mijn team met overwegingen.

Bernal niet mee. Niet omdat ik verwacht dat het niets wordt, dat wist ik vooraf gewoon niet. Kan de winnaar zijn, kan evengoed last van zijn rug hebben. Wordt hij winnaar, pakt hij veel punten, maar omdat hij 6M kost is het een hap uit het budget. Daarom gecalculeerd besloten hem niet mee te nemen.

Ewan had ik er eerst in vanwege de kopmanregel. Echter, toen ik het commentaar van @Imbatido las dat Ewan alleen voor de overwinning gaat. Niet sprint voor plek 2 en als hij ziet dat hij niet wint de benen stil houdt, realiseerde ik me weer dat dit klopt. Daarvoor in in de plaats Merlier genomen en Vendrame geupgrade (toen ik las dat hij niet ging sprinten) naar Groenewegen. Voorlopig geen spijt van.

Almeida heb ik me laten overhalen door dit forum. Dom. De mensen met wie ik via PM communiceer vooraf voor een ronde kunnen bevestigen dat ik hen aangaf dat Almeida er door gaat zakken. Dat ie dat zo vroeg al zou doen had ik niet verwacht. Heb me laten overhalen vanwege de punten die hij tot etappe 14 zou kunnen pakken. Dom, dom, dom.
Daardoor Ganna niet genomen. Ook omdat ik daar na Romandië niet geheel van overtuigd was. Al heb ik eerder ergens gezegd dat hij ook heeft kunnen laten lopen.

Evenepoel vond ik een te groot risico. Kan alles zijn, kan niets zijn. Dus besloten dat bedrag te spenderen aan meer zekerheidjes.

Iedere ronde zegt mijn gevoel dat ik een bepaalde renner moet nemen. Vorige Vuelta was dat Carthy, voor deze Giro zei mijn gevoel Ciccone te nemen (nee, zeg ik niet achteraf, kunnen die mensen ook beamen).

Uiteindelijk is het dit geworden:

Almeida
Yates
Vlasov
Buchmann
Landa
Carthy
Dan Martin
Bardet
Sivakov
Formolo
Ciccone

11 klimmers, vanwege het ontbreken van Evenepoel en Bernal dus alle overigen. Zal er vast nog wel 1 doorheen zakken, maar dat kan ik hebben.

Merlier
Groenewegen
Sagan
Nizzolo
Fiorelli

Slechts 5 sprinters, maar ik had gehoopt genoeg opvullers te hebben. Cimolai er lang in gehad, daar spijt van.

Cavagna als tijdrijder. Die zal bijna iedereen hebben.

Schultz en Fabbro voor 500k. Mogelijke verrassingen, anders eventueel teampunten. Niet erg als het niets wordt al hoopte ik stiekem dat Schultz mijn 6e sprinter zou worden.

En als laatste Vermeersch voor 500k. Is een goede renner, prima eindschot, geen kopman buiten de sprints om voor te werken, goed jaar tot nu toe, eventueel teampunten Merlier en van plan om aan te vallen in de overgangsetappes en daar had ik iemand nodig. In de bergetappes niet, daar heb ik voldoende renners voor.
Benieuwd wat het gaat worden met dit team. Voor mijn gevoel redelijk uitgebalanceerd. Achteraf jammer dat ik toch Almeida gekozen heb. Anders had ik Ganna genomen en had ik Cimolai niet gedowngrade naar Schultz.
Maar goed, dat is achteraf.

Westland95

Ewan kan nog steeds 4x van erg veel waarde zijn.

KV

Dan mag hij vandaag beginnen met het waar te maken

JesperRenrad

Ik geloof wel dat Ewan nog wat laat zien, maar hij is alleen die 5Mio waard in mijn optiek als mijn alternatieve (de 3Mio mannen) een Ewannetje doen en buiten de top 10 eindigen..... Vandaag zie ik hem wel winnen.

Mijn hoop is vooral dat Fiorelli zijn inspanningen van gisteren niet moet bekopen. Aan de andere kant met weinig opvulsel is het een makkelijke keuze om hem op te stellen vandaag! Hup Pippo!

Ajvenema

'@punchen: Thanks, dat was het ja...

@Jesper: Mee eens ja. Als Groenewegen/Merlier vandaag de boot mist en Ewan wint dan heeft ie het weer redelijjk goedgemaakt. Overigens denk ik dat het over het algemeen gewoon niet handig is om 2m extra te betalen voor een sprinter als er vlak onder jongens zitten die bijna even goed zijn. Het is in de sprint gewoon té makkelijk, en consequentieloos om een keertje te laten lopen als je niet heel lekker zit. Hoewel ik het ook wel verleidelijk vond met het oog op de onzekerheid van Merlier/Groenewegen/viviani/Gaviria.

Sagan begint in een pure sprint helaas ook steeds meer af te glijden naar 5-7 ipv dat gegarandeerde podium, dat was altijd zo'n heerlijk stabiele kopman:)

Fiepke

'@Treenert: Vlasov staat er al in, samen met Merlier, Pasqualon, Vendrame (voor de zekerheid toch maar...), Nizzolo, Moschetti, Sagan, Martin (voor de teampunten). En dan blijft dus als 'logsiche' keuze nog RvE of Foss...

Uiteindelijk is mijn sprintersequipe gewoon niet erg breed voor de pure vlakke etappes.

EDIT: en heb Honoré ook nog. Die had ik als aanvaller/meesprinter ook nog. Laat ik voor vandaag links liggen.

Laatst gewijzigd
Aadjenr11

Vandaag een hoop scherpe bochten in de finale, hopelijk blijft alles en iedereen op de fiets zitten. Met dat bochtenwerk ga ik toch twijfelen om Sagan kopman te maken :S.

1 2 ... 153 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.