Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 152 ... 263 264
masteroogway

'@Sjoerdistan je hebt helemaal gelijk. Daar is het forum voor bedoelt natuurlijk.

floda

Ik weet eigenlijk niet of ik zo blij moet zijn met het feit dat bettiol nog zo dichtbij staat. Ik had hem eigenlijk opgeschreven voor etappe 11 en 12. En als hij zo dichtbij blijft staan dan wordt dat lastig. Maar eens kijken of hij in 8 en 9 dan wat tijd verliest

nasibal

De koers vandaag helaas niet kunnen zien, straks als ik thuis ben de finale maar eens terugkijken. Waren er inmiddels wel goede beelden.

Met slechts 3 QSers en een wat breder sprintteam is het wegvallen van het qs scenario wel te overzien. Waar ik meer van baal is dat ik vandaag zeer bewust Carthy wél had opgesteld en Yates kopman had gemaakt. Dat had me zonder kopgroep aardig wat punten op kunnen leveren.

Klagen dat fiorelli vandaag op de bank zat lijkt me wat overdreven ;)

Imbatido

De tactiek om voor 4x Quick Step te gaan met Evenepoel, Almeida, Masnada en Cavagna mag toch wel een misrekening genoemd worden. Tot 2x toe mislukt. Hopelijk Evenepoel na etappe 6 in het roze dan maar.

Gelukkig kunnen Dan Martin en Bevin nog als opvulling dienen, maar het wordt allemaal wel een beetje behelpen met maar 6 sprinters waaronder Pasqualon.

Overingens wel merkwaardig hoe Fiorelli vandaag 3e kan worden en gisteren gelost was ...

Laatst gewijzigd

Iemand enig idee hoe het met Belletti is na zijn val van gister? Enige wat ik kan vinden is op de site van zijn ploeg dat hij heeft geleden maar wel is gefinished vandaag... Zelfs Google zoeken in het Italiaans heeft weinig opgeleverd 😅

Thomberg

'@domidomi, ik zou Belletti niet meenemen naar de Giro!

Oh wacht, daar is het al te laat voor ;-)

Jori

'@Pietje: Ten eerste welkom terug natuurlijk


Ik denk eigenlijk dat deze etappe al best wel een goed beeld van de verhoudingen geeft. Ja er zijn hier en daar excuses te bedenken, maar we gaan nog wel meer steile klimmen, kou (viel wel mee) en regen krijgen.
Met name de kortheid van de klim, speel de explosievere types in de kaart en de dieselklimmers wat minder. Je ziet dat een Dan Martin, Formolo en zelfs Bettiol en Moscon hier volop meedoen, terwijl diesellaars Sivakov, Buchmann, Hindley verder achtertop zaten. Ook niet heel gek dat Dan Martin, Formolo, Bardet etc. ook klassieke types zijn, die wat beter met zulke omstandigheden omgaan.

Tegelijkertijd (en ws doel je hierop?) zag je Landa, Carthy, Bernal, Ciccone en Vlasov uitblinken vandaag. Landa met de steilere percentages en niet het lange klimwerk, Carthy ook met status als niet-explosief, maar wel supersterk op lange beklimmingen, Vlasov zelfde en Bernal die natuurlijk zijn explosiviteit flink heeft verbeterd, maar nog steeds het sterkst wordt geacht in week 3 met beklimmingen boven de 2000 meter. Ciccone is nog beetje lastig inschatten, omdat hij goed anticipeerde, maar ook 2 keer gewoon mee kon met de tempo verhogingen


Voor wie vandaag niet op de afspraak was zie ik het somber in. Temeer ook omdat ik vandaag weinig verrassende prestaties zie.
Nouja, dat Evenepoel niet explosief meespringt, valt natuurlijk wel wat voor te zeggen. Yates is erg tricky. In Tirreno zagen we hem er vol doorheen krakken, om een dag later als enige achter Pogacar aan te kunnen en zelfs in te lopen. Als dit zo'n slechte dag was, dan belooft het veel. Anderzijds heb ik hem in een grote ronde nog nooit zien verbeteren.

Sivakov is een diesel, maar maakte ook indruk in TotA, tot zijn val. Hij kan best nog wat gehinderd worden en verbeteren naar week 3 toe. En natuurlijk is dit soort werk weinig voor hem en moet hij zelfs als hij sterk genoeg is, oppassen met dat hij geen concurrenten helpt oversteken. Echter een tempo-man als Evenepoel mag hem daar toch niet lossen. Maar dat zegt nog vrij weinig naar de 3e week.

En zo kan je nog wel een verhaaltje houden voor een paar andere namen

Maar we krijgen dus nog een befaamde 3e week, waar bepaalde renners beter mee om kunnen gaan dan anderen, we krijgen nog veel en vooral langere beklimmingen en we krijgen dus ook nog geheel andere omstandigheden qua weer. De Etna van vorig jaar was ook geen goed referentiepunt als je daar nog Nibali, Fuglsang in de top ziet zitten, Bilbao juist verder terug, TGH al helemaal achteraan en Hindley in de buurt van Meintjes bijvoorbeeld. Daar kwam eigenlijk pas ergens in etappe 15 een uitslag die enigszins representatief was voor de klimbenen


Bernal niet pakken was een gecalculeerde keuze, dus daar ben ik niet rouwig om. De tijd zal het leren of dat wel/niet goed uitpakt. Geen Bardet kan er wel eentje worden waar ik van ga balen. Tegelijkertijd gun ik hem als liefhebber wel een top-6 ofzo
Eens, Bernal is vooraf niet de meest sterke keuze. Het gaf echter wel de interessantheid om wat goedkopere leuke pareltjes mee te nemen en de vooruitzichten van zijn rug waren ook nog wel wat interessante artikels over te vinden. Niemand die natuurlijk het definitieve antwoord kon geven, maar genoeg voor mijn vertrouwen in ieder geval te winnen. Al sluit ik ook niet uit dat door het willen van renners als Fiorelli, Naesen (uiteidenlijk niet eens mee), Fabbro, Cepeda, Guerreiro, Bevin en Bettiol dit meer in de hand werd gespeeld dus.

Bardet is ook natuurlijk geweldenaar en groeit nog in de ronde, dat is tenminste de indicatie van zijn resultaten-opbouw. Tegelijkertijd hebben we hem vaker in dit soort omstandigheden zien uitblinken in de klassiekers op steile dingen en ook in moeilijke omstandigheden zoals toen Strade.

Ajvenema

Wanneer verwachten jullie dat de Marchi uit het roze gereden wordt? Etappe 6 lijkt me opzich wel te doen voor ‘m, en hetzelfde geldt voor 8... of roep ik nou hele gekke dingen?

joris dor

Ben benieuwd als Gaviria met zijn goede vorm kansen heeft... merlier kan, maar vrees voor zijn positiespel... Dylan en ewan heb ik niet... voor mischetti vrees ik er wat voor en Kanter word moeilijk... hmm weer een moeilijke kopman kiezen

nasibal

'@Imbatido

Het pijnlijkste is misschien nog wel dat zelfs zonder kopgroep QS het roze vandaag niet had gehad. Vlasov is duidelijk in orde!

Het gaf echter wel de interessantheid om wat goedkopere leuke pareltjes mee te nemen

Excuseer le mot, maar dit is natuurlijk slap gelul @Jori. Je neemt de 20 renners die je wil hebben en gezamelijk de beste combinatie vormen. Het mooie van goedkope renners is dat je als je die wil, je ze kan meenemen. Dat heeft helemaal niets met Bernal te maken. Als er al een link is, dan is het andersom.

Over zn rug wel eens.

Laatst gewijzigd
Ludi

Ik ben tot nu toe vooral héél benieuwd naar ciccone. Die ziet er een pak goed uit voor mijn gevoel

nasibal

'@KJ

Jup. Ik herkende het mooie prijsje van Ciccone wel maar voelde niet direct de behoefte om 1 van mijn 500kers naar hem te upgraden. Dat zou wel eens een pijnlijke "ah joh.. Is niet nodig..!" kunnen gaan worden.

arjenzvob

Ik heb Ciccone alleen nog maar kansloos zien aanvallen.

La Primavera

Morgen kan of Doodsaai met een hoofdletter D worden of Bizarmooi. Zelden een etappe gezien die 177km aan één stuk rechtuit gaat. Wind kan gunstig staan voor waaiers morgen, alleen niet hard genoeg denk ik?

nasibal

Morgen 1 ding zeker: Sagan kopman. ALS er waaiers zouden zijn zit hij in ieder geval in de voorste.

Afin, jullie zijn dus gewaarschuwd. Sagan bolt morgen in werkelijkheid in het 7e groepje over de finish.

Jori

Excuseer le mot, maar dit is natuurlijk slap gelul @Jori. Je neemt de 20 renners die je wil hebben en gezamelijk de beste combinatie vormen. Het mooie van goedkope renners is dat je als je die wil, je ze kan meenemen. Dat heeft helemaal niets met Bernal te maken. Als er al een link is, dan is het andersom.

Over zn rug wel eens.

Je mag vinden wat je wilt. Maar Ewan was voor mij voor 5 miljoen niet interessant, en dan had mijn team er heel anders uitgezien. Ik heb de 2 varianten gehad, veel tijd besteed aan beiden enigszins uit te balanceren, en uiteindelijk voor de Bernal variant gekozen omdat ik die leuker vond ogen. Versie Zonder Bernal oogde echter stabieler.

Bernal, Fiorelli (werd uiteindelijk dus Fabbro), Naesen, Bettiol, Guerreiro waren anders Carthy, Merlier, Cimolai, Fabbro en een 500k renner (Hermans, Schultz, Hepburn, Bodnar, Fiorelli, Naesen) geweest. In mijn ogen kan je die varianten redelijk tegen elkaar wegstrepen qua balans.
AK: Bernal vs Carthy
Sprint: Fiorelli, Naesen vs Merlier, Cimolai
Extra: Bettiol, Guerreiro vs Fabbro, 500k renner

Overige 15 namen mocht je overzicht willen: Evenepoel Almeida Yates Vlasov Landa Sivakov Masnada
Cepeda Ciccone
Sagan Nizzolo Viviani Kanter
Cavagna Bevin

en is alles dan afhankelijk van de rug van Bernal of die het geschatte verschil kon compenseren. Dan was in dit geval voor mij het toch leuker om met versie Bernal te gaan. Zij-variant was zelfs nog de 500k renner + Cimolai naar Fiorelli + Formolo/Moscon te doen.

Jij hebt besloten geld stuk te slaan op Ewan zodat je de leuke namen kon nemen, dat hoef je ook niet te ontkennen :p

En over die waaiers, Nizzolo heeft daar volgens mij nog een beter track-record in. Dit jaar ook geen waaier gemist en geprofiteerd met G-W en Scheldeprijs, wat toch ook wel echt fors waaierrijden is.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Jori

Ik kies er niet voor om dure jongens mee te nemen zodat ik goedkope jongens mee kan nemen. Als ik doe goedkope jongens wil en er een meerwaarde in zie neem ik ze sowieso mee. En ik geloof niet dat jij daar anders in staat.

Als je wel echt op dezelfde manier als mijn schoonmoeder je pouletje in wil vullen prima, je wil ook eens wat anders proberen voor de afwisseling, maar kom er niet mee dat het een daadwerkelijk valide argument vóór Bernal is. Dat is lulkoel van de plank boven de bovenste plank ;)

Ewan heb ik simpelweg mee omdat ik een ontzettende debiel ben. Vond ik wel passend.

Jari Litmanen

Morgen waaier? Denk het niet. Foss als mogelijke teampunten mee (10 punten) of gewoon Evenepoel mee voor 3 hele punten?

Lo Zar

Interviewtje TuttobiciWeb met Landa:

https://www.tuttobiciweb.it/article/2021/05/11/1620752997/giro-italia-2021-intervista-landa-4-tappa

Ajvenema

De waaiers zijn voor morgen eerder wishful thinking dan realistisch toch? Morgen nog maar eens de verwachtingen checken...

Jori

Ik kies er niet voor om dure jongens mee te nemen zodat ik goedkope jongens mee kan nemen.
Ewan heb ik simpelweg mee omdat ik een ontzettende debiel ben. Vond ik wel passend.
Jij bent dus soort van zelf-destructief voor geen reden? Dat is nog cryptischer dan dat je een afweging maakt tussen 2 teams, waar risico een te grote rol speelt om ze gedegen naast elkaar te mogen beschouwen en je dan voor de wat interessantere namen gaat.

Idd was het zeker niet de klinische, analytische blik zoals ik die normaal loslaat. Normaliter echter pas ik dat toe voor 18 a 19 namen en dan zit er 1 zo'n vreemde naam bij, puur op gevoel (vorig jaar was Oldani beoogd, uiteindelijk zelfs nog gezwicht voor de "degelijkere" Torres). Nu bleek het een wat grotere golf beweging te zijn, maar vertrouw ik mijn inzichten wel genoeg dat ik het beiden speelbaar houdt. Een keertje met een groter risico gestart in een giro scorito is toch ook niet het einde van de wereld? Je kan het met je manier van je schoonmoeder vergelijken, prima. Maar je kan de balans niet ontkennen, dat het prima speelbaar is en vooraf niet te voorspellen is welk team meer punten haalt, enkel dat team Zonder Bernal een stabieler geheel is (minder afhankelijk van 1 renner met mogelijk slechte rug vs breder scala puntenpakkers als Carthy en Merlier).

Maar durf ook wel te zeggen dat mijn Zonder Bernal versie ook sterker was dan jouw huidige team, dus dan ook wel benieuwd door welk sentiment jij de bocht uit bent gevlogen?

La Primavera

Mijn quotes betreffende Caleb Ewan ergens begin van dit topic doen toch wel lichtelijk pijn. Hij zit in mijn team maar dat vooral omdat ik nog minder vertrouwen had in bijna alle 3 miljoen sprinters (afgezien van Nizzolo en in mindere mate Merlier). Ewan toch meegenomen omdat ik zonder Evenepoel/Bernal genoeg budget had, maar ook om een keer aan de goede kant van de medaille te zitten. Heb nu een sprintteam met Ewan, Sagan, Nizzolo, Merlier, Pasqualon, Fiorelli en Bevin(dieiknietopsteldetoendie5ewerd). Ewan heeft het gebruikelijke Ewannetje al uitgevoerd. Mijn angst is echter dat hij, nu ik 'm na al die jaren een keer wel kies, geen etappes gaat winnen.

Waarschijnlijk wint ie morgen gewoon en is mijn angst ongegrond.

@nasibal De overwegingen die jij bij Ewan hebt, heb ik eigenlijk altijd en kies dan uiteindelijk om hem niet mee te nemen. Tot nu toe valt die keuze altijd tegen. Aan de andere kant moet het dan toch ook een keer mee gaan vallen.

Toch misschien maar eens overwegen om een Ewan erin te puzzelen. Kijken hoe de zaken er dan voorstaan.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Jori

Ik meende het oprecht dat er helemaal niets mis is met de schoonmoederaanvliegroute. Exact zoals je zegt kan het ook wel eens verfrissend zijn.

Waar het mij om ging is dat je het mee kunnen nemen van goedkope jongens als pre zag voor bernal. Maar iets wat sowieso kan, ook zonder bernal, kan natuurlijk nooit als pre voor bernal aangedragen worden. Je zegt ook niet: "Het voordeel van een pakje peuken kopen is dat ik tegen een boom kan pissen". Als je tegen een boom wil pissen dan ga je tegen een boom pissen. Al kan ik me voorstellen dat als je toch de deur uit gaat om een pakje peuken te kopen je gelijk even van de mogelijkheid gebruik maakt om tegen een boom te pissen terwijl je anders minder snel die keuze had gemaakt. Het is echter nog steeds geen gegronde reden om een pakje peuken te gaan kopen, behalve voor mijn schoonmoeder dan ;)

Verder had je ook gevonden dat je team sterker was als je 20 Torresjes meegenomen had, dus die opmerking doet me vrij weinig ;)

Jori

Ik meende het oprecht dat er helemaal niets mis is met de schoonmoederaanvliegroute. Exact zoals je zegt kan het ook wel eens verfrissend zijn.
Nouja, klinkt zeker iig niet complimenteus. Niet zo vaak is een vergelijking met een schoonmoeder immers positief :p Daarnaast is het ook niet een aanvliegroute, maar uiteindelijk beslissingsorgaan geweest, tussen al 2 positief uitgevallen teams.

Waar het mij om ging is dat je het mee kunnen nemen van goedkope jongens als pre zag voor bernal. Maar iets wat sowieso kan, ook zonder bernal, kan natuurlijk nooit als pre voor bernal aangedragen worden. Je zegt ook niet: “Het voordeel van een pakje peuken kopen is dat ik tegen een boom kan pissen”. Als je tegen een boom wil pissen dan ga je tegen een boom pissen.
Hier ben ik het niet mee eens, hooguit dat ik een pakje b-peuken gehaald, zodat ik de boete kan betalen voor tegen de boom pissen. Dat er ook een variant was dat ik a-peuken kon hebben en niet tegen de boom hoefde te pissen, maar een wc kon vinden was er ook. Maar de garantie dat die wc het net zo goed deed als de boom, was er nou ook weer niet, of omgekeerd :p

Verder had je ook gevonden dat je team sterker was als je 20 Torresjes meegenomen had, dus die opmerking doet me vrij weinig
Opmerking hoeft je ook helemaal niets te doen, daar is hij ook helemaal niet voor bedoeld, maar denk dat je zelf ook weleens meer onder de indruk bent geweest van je gemaakte team.

EDIT: BIjvoorbeeld Pietje's team vind ik zeer uitgebalanceerd en sterk. 3 of 4 tal namen die ik dus anders had gedaan met mijn Zonder Bernal, maar de balans en ideeën blijven hetzelfde.
Team van @Hartstikkebedankt zelfde idee.

Laatst gewijzigd
Jari Litmanen

Overigens valt Vanhoucke ook wel echt heel erg tegen. AK nu plek 93 en op 20 minuten gezet al. De Blauwe Amerikaan, Jorgensen, op de 105de plek op 23 minuten. Misschien gaan ze nog een etappe pakken – maar dit valt op, want veelgenoemde namen hier.

En heel DQS, exclusief Evenepoel, is gewoon matig. Knox op 6.23 (misschien moest ie Almeida helpen vandaag?). Honoré op 8.48.

Mollema heeft het in ieder geval ook vandaag lekker rustig aan gedaan. Die kan inderdaad voor de etappes gaan nu.

1 2 ... 152 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.