Landa leek me een mooie pick, met een pickrate van een kleine 50% en een op het oog goede vorm. Jammer.. En het last minute plekje voor Sivakov pakt ook niet goed uit, want ik denk dat hij net als Landa morgen niet van start gaat.
Als de vorm van Almeida daarnaast echt niet goed blijkt, hou ik nu alweer weinig over aan klimmers!
Door wat drukke dagen heb ik ook mijn team nog niet kunnen delen. Bij deze mijn team met overwegingen.
Bergteam:
- Evenepoel: Denk door veel forumgebruikers al toegelicht. Uiteindelijk voor de eerste 2 weken meegenomen. Zeker na eruit klikken van Ganna had ik hem nodig voor de eerste slag.
- Almeida: Zag hem stiekem beetje als de nieuwe Valverde met een nog betere tijdrit. Leek eerste bergrit tegen te vallen, maar kan ook een slechte dag zijn geweest. Al met al zeker nog geen spijt.
- Landa: Meegenomen voor de 3e week. Door het niet nemen van Bernal was ik nog op zoek naar zekerheid in de 3e week. Landa is misschien niet een puntenkanon, maar zal zeker scoren in de etappes waar ik hem nodig heb. Daarnaast zelfs uitgesproken dat dit de Giro moet worden die hij kan winnen. Ik laat me graag verassen. Op eerste oog goed in vorm. Overigens was Landa wel degene die op de schopstoel zat steeds als ik Ewan, Bernal of Sivakov erin wilde knutselen.
- Carthy: Zelfde verhaal als Landa. Durfde ik niet te laten liggen na Vuelta en Tour of the Alps.
- Martin: Zoals bij velen 1 van mijn scorito favorieten. Had ik er toch snel in geklikt.
- Vlasov: Is dit jaar een stuk stabieler geworden. Reed overal degelijke of zelfs goede uitslagen. Is voor mij een outsider voor het Roze
- Yates: Na tour of the Alps favoriet voor roze. Ook explosief waardoor hij wel mee moest voor mijn idee.
- Formolo: Kopman en lekker prijsje. Zal eerste 2 weken wel van pas komen en wellicht wel top 10/15 eindigen. Kan ook nog wel eens vanuit een vlucht toeslaan in 3e week. Op deze plek heb ik Ciccone ook lang gehad, maar die wilde ik eigenlijk pas voor de Vuelta gebruiken.
- Ringel S: Hoopte ik te gebruiken voor de vlucht. Verloor al mooi wat tijd, dat is fijn. Zag ik ook niet zomaar top 10 rijden in dit veld eigenlijk.
- Bilbao: Tja genoeg besproken denk ik. Wilde hem toch gewoon graag meenemen.
Tijdrijden
- Foss: Mooie prijs. Bewust voor het tijdrijden meegenomen, maar verwacht ik nog wel een etappe daarnaast. George had aangegeven geen renners om zich heen te willen. Zal vast nog vrijheid krijgen.
- Cavagna: geen toelichting nodig
Vlucht:
Ik heb bewust iets minder ingezet op de vlucht. Alleen Guerreiro hier speciaal voor geselecteerd. Renners als Ringel S, Formolo, Foss en Cavagna komen hier wellicht nog wel voor in aanmerking.
Sprint:
Merlier: Dylan of Tim was het. Tim voelde zekerder. Pakt voorlopig goed uit.
Nizzolo: Degelijke sprinter die altijd wel top 5 of top 10 rijdt. Hierbij uitschieters naar top 3 en winst. Durfde ik wel aan.
Kanter: Niet veel alternatieven en heb wel vertrouwen in de snelheid van Kanter.
Cimolai: Stond op grijze lijst. Gaf zelf aan te gaan sprinten op het vlakke en daar had ik hem voor nodig. Doet het voorlopig prima
Fiorelli: Forumheld
Pasqualon: had eigenlijk gehoopt dat hij overal mee zou sprinten, maar voor alleen zware etappes ook prima.
Sagan: Afsluiten met de puntentrui uiteraard. Gaat voorlopig nog mee tot hij helemaal aftakelt.
Door de beperkte sprinters ben ik gegaan voor een breed bergteam. Hierbij renners die eerste 2 weken kunnen scoren en een paar voor 3e week.
Onder andere Overwogen:
Sivakov: Paste uiteindelijk niet. Had ik meegewild om gemis Bernal op te vangen.
Schultz: Mooie voorbereiding, maar verwachtte Yates niet snel in het roze waardoor teampunten deels afvielen
Ewan en Bernal: Reden nog nodig?
Korte benoeming: Cepeda, Hepburn
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.