Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 181 ... 263 264
vevie

Ewan neemt even 5 mil mee. Wel twee etappes gewonnen, natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Wat een kopgroep van mijn kl.... Niemand mee. Enige positieve lijkt nog dat ik Merlier heb opgesteld voor vaste puntjes nu dat Sagan niet in de kopgroep zit en Ewan afstapt. Nizzolo dan weer wel grbankt

Treenert

Maar Ewan was zo dus zijn geld nooit waard toch? Of zie ik dit nou verkeerd.
244 punten denk ik zo dus behoorlijk prijzig ja

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Sorry maar waarom zit Gaviria hier in de kopgroep? Ik snap echt niets van deze etappe.

Milanjacks

Ewan heeft opgegeven met een knie blessure(yeah right).

cactus

Ik vind Fiorelli “de Kapper” van deze Giro, wat jullie?

Milanjacks

Ik vind deze Giro vooral heel erg saai tot nu toe. En vandaag lijkt daar weinig verandering in te brengen.

nasibal

Maar Ewan was zo dus zijn geld nooit waard toch? Of zie ik dit nou verkeerd.

De kans dat een renner, welke renner dan ook, 5 miljoen waard gaat zijn is ontzettend klein. En zowel, dan snoept hij waarschijnlijk een groot deel van de waarde van je andere renners af.

Op die 5 miljoen blijven hameren mist het grotere plaatje denk ik. Ik denk dat er een aantal andere vragen belangrijker zijn:

1) Kon je 5 miljoen vrij maken
2) Moest er naast Merlier een 'extra' 3+ Miljoener mee
3) Bij 'ja' op 2: Hoe heeft Ewan zich onderscheiden van de andere opties?
4) Is dat de extra investering waard geweest (hangt met name af van het antwoord op vraag 1)

Dan kan de conclusie nog steeds zijn dat je Ewan vooraf al niet mee moest nemen. Ook kan de conclusie zijn dat op dit specifieke moment blijkt dat je hem beter niet kon meenemen. Maar wat als Ewan tot etappe 13 was gebleven, nog 2x podium had gereden en de overige 3 miljoeners net zo wisselvallig bleven presteren? Leek mij vooraf ook geen onrealistisch scenario, of wel?

In dat laatste geval had hij nog steeds geen 5 miljoen aan punten bij elkaar gefietst, maar had hij voor mij denk ik wel voldoende onderscheidend vermogen geleverd. Zelfs nu (en ik begrijp dat de quote vooral de huidige situatie benadrukt) ben ik niet maximaal ontevreden. Grootste stoorzenders zijn Viviani en Cimolai vooralsnog, Als die allebei in etappe 13 een klote uitslag rijden ben ik denk ik gewoon tevreden over wat Ewan heeft gebracht.

Persoonlijk ben ik vooral van mening dat het in dit sprintersveld van toegevoegde waarde was om iemand 'extra' te hebben die zonder pech gewoon steady top 5 rijdt, met serieuze kans op winst. Helaas moest je daar deze Giro vooraf flink voor in de zakken grijpen. Vooraf dan. Achteraf had je dus gewoon Cimolai/Viviani kunnen kiezen. Al zal de 1e door de meesten niet als extra zijn gekozen, maar ipv Kanter denk ik.

Laatst gewijzigd
Sjas Patatje

De vluchters etappe.... Precies niemand mee. 🕵️‍♂️

Jasperdewaal11

Toch blij dat ik Ewan niet in mijn team heb :)

En zoals Nasibal aanhaalt wel blij met viviani en cimolai. Viviani moet het liefst nog 2x top 5 rijden. Maar zijn favo etappe naar Verona komt er nog aan!

Laatst gewijzigd
KV

Ewan naar Viviani en Landa naar Remco. Daar was ik vorige zaterdag VM urenlang over aan het twijfelen. Mijn gevoel nu ging er helemaal anders uitzien...

Primavoormij

Ewan miskoop

Sjas Patatje

Ewan miskoop? 254 punten mee behaald.. alleen nu mis ik wel een topsprinter in de vlakke ritten die gaan komen.

Platje

Dit kan je niet echt menen toch nasibal? Niet maximaal ontevreden? 2x 1e en 1x 10e voor 5 miljoen en er komen nog een aantal sprintetappes aan

De Tourminator

Ewan mogen ze wat mij betreft een schorsing geven. Geen respect voor de Giro, geen respect voor de paarse trui. Na 1/3 al afstappen, die gaat bij mij op de zwarte lijst...

Capra

Het lijkt nu net of het een verrassing is dat Ewan afgestapt is.
Hij had toch allang aangegeven dat hij 1 of 2 etappes wilde winnen en dan voorbereiden op de Tour.
Misschien had hij tot de rustdag kunnen wachten maar dat had voor hemzelf weinig zin, nog 2 zware bergritten waar toch geen eer te behalen valt.
Dus als je hem hebt gekozen, wees blij dat hij iig 2 ritten heeft gewonnen en 244 punten heeft behaald.
Het had slechter kunnen uitpakken.
Wat betreft de 5 miljoen, wie is dat wel waard qua punten uiteindelijk?

vevie

'@detourminator

Dat kan wel zo zijn. Maar neem jij maar van mij aan dat het Ewan en Lotto Soudal geen moer uitmaakt wat wij erover op dit forum neerpennen. Die heeft twee etappes gepakt en is out.

Wat betreft de 5 miljoen, wie is dat wel waard qua punten uiteindelijk?

Roglic en Pogacar de afgelopen rondes. En als het zo doorgaat deze ronde Evenepoel en Bernal ook.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@DeTourminator

Eens want als je dit niet bestraft krijg je een precedent werking. Het moet geen gewoonte gaan worden dat topsprinters de Vuelta en Giro meepakken voor één week.

@Capra

Er is meer dan alleen scorito, ik heb Ewan niet gekozen maar vind het belachelijk dat dit kan en niet bestraft gaat worden.

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Ik heb ook Ewan, en ben redelijk tevreden met wat ik er voor terug gekregen heb (2x 1e plaats cap en 1x 10de cap), natuurlijk waren er betere opties achteraf, maar dat zal voor veel renners gelden. Toch vind ik het niet kunnen dat hij nu al af stapt. Lotto is zonder hem toch een vrij matige ploeg en de sponsor zal toch ook iets meer willen? Maar goed, tegelijkertijd is de toerploeg van Lotto zonder Ewan ook echt niet best dus je wil wel zorgen dat hij ook dan fit is.

Ik denk dat het vooral pijn gaat doen als er geen goede opvullers zijn die dagen. Als REV nou vandaag/morgen het roze pakt zal de schade nog wel meevallen.

Antonini

Wat een saaie eerste Giro week

madeinstars

Het houdt nog niet echt over. Taco by far het hoogtepunt tot nu toe.

ditisdavid

De vorige twee bergetappes waren best aardig vond ik plus natuurlijk de etappe van Taco, dit weekend is echter bijzonder mager qua parcours. Als het woensdag losbarst zijn we dat allemaal snel vergeten natuurlijk.

Antonini

'@Westland95 B-Acteurs is een mooie typering. Taco was een mooie prestatie, maar natuurlijk ook het onvermogen van Sagan om het werk van Bora af te maken en de lafheid van Cofidis om mee te werken bij Bora. Niets gestolen van Taco, maar wel slapheid van met name Sagan. Daarnaast is het weer ouderwets US-Postal koersen van INEOS en DQS, alles controleren en zelf niets doen tot de laatste km. Vooral DQS zit met een groep rijders die tot veel meer instaat is maar nu een partijtje laf aan het rijden is. Bahrein tot nu toe veruit leukste ploeg van het peloton, ook al voor het uitvallen van Landa.

nasibal

Dit kan je niet echt menen toch nasibal? Niet maximaal ontevreden? 2x 1e en 1x 10e voor 5 miljoen en er komen nog een aantal sprintetappes aan

Ik had een flinke reactie hier op getypt om vervolgens een foutmelding te krijgen dat ik ingelogd moet zijn om te reageren. Volledige reactie kwijt.

Waar in grote lijnen op neer kwam is dat in een al zeer beperkt (qua aantallen) sprintersveld waarin vrijwel elke sprinter van naam zowel 1e of 15e kan worden én geen grotere kans heeft op winst dan de ander een renner als Ewan onderscheidende punten kan halen. Het enige wat je moet dichttimmeren is dat die punten niet weer de deur uitvliegen omdat je bergteam zwaar uitgekleed is. Of als je slechts 6 sprinters hebt waarvan Ewan onderdeel is. Maar dat heb ik niet, ik heb er 7 + Bevin.

Ik ben van mening dat je in een bergteam maar maximaal 7 bovengemiddeld geprijsde namen nodig hebt en dat heb ik ook mét Ewan prima kunnen bewerkstelligen. Als ik de punten die Ewan nu gehaald heeft met 2 1e en een 10e plek daar weer verlies heeft het vooral met verkeerde keuzes daar te maken en niet met budgetbesparingen. Een ciccone en een Guerreiro had ik bijvoorbeeld prima kunnen hebben, budgettair gezien.

Dat ik het liefst ook minder had betaald voor Ewan moge duidelijk zijn. Dat hij van nóg meer waarde had kunnen zijn als hij nog t/m 13 was gebleven ook. Maar ik ben inderdaad gematigd tevreden wat hij voor mij heeft betekend en ik denk dat hij hele belangrijke punten voor mij heeft gehaald. Zo dramatisch als het lijkt is het helemaal (nog) niet dus. Dat kan wel nog komen als Viviani nu nog 3x podium rijdt.

Wanneer je blijft hameren op '5 miljoen vs het aantal punten wat hij nu gehaald heeft' dan denk ik dat je te weinig het belang van onderscheidende punten meeweegt.

Laatst gewijzigd
vevie

'@anton: dat is toch niet helemaal waar. Ineos heeft toch al een enkele keer daadkrachtig gereden. Eerste AK etappe haalt Bernal ook zelf Landa terug en rijdt hij zodoende andere AK mannen waaronder Evenepoel op afstand.

Laatste AK etappe probeerde Ineos ook wat te forceren met het hele team en stuurden ze later Martinez voorop. Deze etappe gaat Bernal in de eerste ‘waaier’ om wat te forceren en wordt hij vriendelijk gezegd te vertrekken. Ineos rijdt echt wel wat anders dan voorheen. Het is eerder DQS dat nog helemaal niks gedaan heeft, maar de vraag is of dat al moest, natuurlijk.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 181 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.