Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 182 ... 263 264
Milanjacks

'@Ditisdavid

Etappe 4 was aardig maar daar is alles ook wel mee gezegd. Etappe 6 vond ik vrij weinig verhullend. Taco was leuk maar dat was puur omdat het een Nederlander was. Ik geef de Giro op dit moment qua amusementswaarde een vier.

Ajvenema

Als ik zie waar ewan nu in de scorito-ranking staat tov zn concurrenten, denk ik dat ie achteraf gezien niet een hele goeie keuze was. Komt nu ook vooral door zn extra vroege afstappen. En het ligt er natuurliuk ook nog aan hoe de aankomende etappes gaan verlopen.

Aan de andere kant was ewan de enige sprinter waarvan ik had durven gokken dat ie 2 etappes zou winnen, en dat doet ie uiteindelijk ook. Hij zal niet essentieel zijn om te winnen, maar hij zal je ook niet nekken.

Het ligt er ook een beetje aan of je na etappe 2 een panic switch naar merlier hebt gemaakt, dan is dit afstappen wel extra wrang. 2x winnen als kopman: prima

Wat betreft amusementswaarde: ik vind het tot nu toe wel leuk! Zelfs vandaag was de opening leuk om te kijken. Ik vind overigens meestal de giro het minst van de 3 grote rondes, maar dat komt ook doordat ik vaak slecht presteer met scorito:)

Laatst gewijzigd
ditisdavid

'@Milan
Hoeveel van de etappe heb je gezien? De reden dat het voor mij een mooie etappe was, was niet de eindfase, maar het feit dat het merendeel van de etappe vermakelijk was (,Mollema's achtervolging, Ineos dat waaiers trok, de niet al te soepele aanval van Bettiol en Ciccone).

Verder is de eerste week van de Giro, meer dan bij de Vuelta en soms ook de Tour, zelden verheffend. Hoeveel spectaculaire etappes hebben we de voorbije jaren tot op dit punt van de koers gehad? En uiteindelijk maken de grote bergetappes het meestal ruimschoots goed.

Laatst gewijzigd
Antonini

'@vevie, nou Ganna die 1x gas geeft als er wind staat en een chasse-patate van Martinez, en een hoop gedrang om Bernal in de top20 te laten finishen in vlakke etappes. Met zoveel talent in je team.

Milanjacks

Ik kan mij herinneren dat zowel de Tour, Vuelta en Giro van vorig jaar een stuk leukere eerste week hadden.

De Giro met een en al chaos, Vuelta met een paar echt zware bergetappes in de eerste week. De Tour met een battle tussen Poga en Roglic, een heroische overwinning van Lutsenko, de enorme chaos in de etappes rondom Nice en de sprintetappe die Kristoff won.

Dus wat je zegt David slaat kant noch wal.

nasibal

Dus wat je zegt David slaat kant noch wal.

Ik denk dat het vooral subjectief is wat iemand amusementswaarde vind. Vervelend voor jou dat het een 4 is, hopen dat toekomstige rondes weer méér brengen van datgene waar je vorig jaar zo van genoten hebt. Fijn dat David de ronde wel degelijk amusementswaarde vind hebben.

Zelf vind ik 9 van de 10 etappes in grote rondes doodsaai en pas het inschakelen waard vlak voor het einde. Al helemaal de zware bergetappes in de eerste week. Zelfs dan blijkt achteraf dat je het zo goed wat anders had kunnen doen. Een ander zal daar weer volledig anders naar kijken.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Tuurlijk is smaak objectief maar je kan niet met droge ogen beargumenteren dat deze Giro attractiever is dan de openingsweken van de Giro, Vuelta en Tour van vorig jaar.

nasibal

Tuurlijk is smaak objectief maar je kan niet met droge ogen beargumenteren dat deze Giro attractiever is dan de openingsweken van de Giro, Vuelta en Tour van vorig jaar.

Ik neem aan dat je subjectief bedoeld.

En ja, dat kan dus wel. Als voor het voor jou ándere dingen zijn die een koers attractief maken. Dat is het hele idee van subjectiviteit.

ditisdavid

'@Milan

Eerste zaterdag:
Tour - compleet verregende etappe die door de renners uiteindelijk geneutraliseerd werd, buiten de komische afdaling van Lopez kan ik me er weinig van herinneren eigenlijk
Giro vorig jaar - tijdrit, niet heel veel beter/slechter dan die van dit jaar
Vuelta - geschrapt

Eerste zondag:
Tour - bergetappe, laatste 10 kilometer waren best leuk maar voor de rest ook niet
Giro - sprint heuvelop

Maandag:
Tour - wandeletappe, sprint
Giro - aankomst op de Etna die ook best leuk was

Dinsdag:
Tour - sprint bergop, slechtste bergetappe in lange tijd
Giro - sprint
Vuelta - eerste bergetappe, was prima

Woensdag:
Tour - weer een wandeletappe met sprint
Giro - Ganna onbedreigd vanuit de vlucht, geen strijd onder de klassementsrenners
Vuelta - tweede bergetappe, was niet slecht al was Solers zege vrij ver van de aankomst duidelijk

Donderdag:
Tour - Lutsenko onbedreigd vanuit de vlucht, geen strijd onder de klassementsrenners
Giro - sprint na een heuveltje
Vuelta - sprint bergop

Vrijdag:
Tour - beste etappe van het stel met de oorlog van Bora en de waaiers
Giro - waaiers in het begin, uiteindelijk gewoon een sprint
Vuelta - sprint

Tweede zaterdag:
Tour - bergetappe, strijd om de ritzege was niet veel aan, strijd tussen de klassementsrenners was redelijk
Giro - wandeletappe, slechte vlucht krijgt de rit cadeau
Vuelta - Wellens vanuit weinig verheffende vlucht

Dus de Tour had op dit punt drie vermakelijke etappes gehad (2, 7, 8), de Giro één en een halve (3 en 7 als de halve), en de Vuelta twee (1 en 2 - op vijf ipv acht, maar zonder corona was daar met een ploegentijdrit en twee sprints niks bijgekomen). Deze Giro heeft er nu twee en twee halve gehad (4, 6 en 1 als de halve) dus vrij gemiddeld.

Natuurlijk is het hartstikke subjectief wat een etappe vermakelijk maakt. Dat in zijn eentje maakt het al onzin dat mijn mening kant noch wal raakt, maar ik zie hoe dan ook echt niet in hoe de Giro vorig jaar beter begon dan nu...

Antonini

Het is niet zozeer dat er niets gebeurd, maar vooral dat het zeer voorspelbaar is of dat het met name B-garnituur betreft. Dat komt imho enerzijds omdat INEOS iedereen die enigszins als springplank kan fungeren terughaalt en dus zit je grotendeels naar pro-continental teams te kijken. Anderzijds komt het omdat DQS veel verwachtingen heeft van Evenepoel maar zo lang mogelijk niets wilt doen, dus laffe zooi. Carthy, Vlasov en Yates wachten tot de laatste 4 ritten. Benieuwd naar de 2e week, maar ik verwacht veel van hetzelfde.

Milanjacks

'@Ditisdavid

Die compleet verregende etappe was van begin tot eind het waard om naar te kijken in de tour. Als je die al niet mee telt dan word het lastig meten. De Etna etappe was ook episch en niets vergeleken met wat te tot nu toe gezien hebben. Net als Ganna uit de vlucht. We zitten zoals Anton hierboven zegt in deze Giro constant naar totale B-garnituur te kijken.

Laatst gewijzigd
Jari Litmanen

Het begin vandaag was natuurlijk genieten – zoveel renners die probeerden weg te komen. Het is zuur voor de meesten hier dat niemand van de vluchtgroep in hun Scoritoteam is opgenomen. En dat er geen Nederlander in zit. Als er wél jongens uit een Scoritoteam inzaten en een Nederlander, was het al veel aantrekkelijker geweest. Laat maar zien hoe subjectief het soms kan zijn.

En Giro vorig jaar was natuurlijk geweldig doordat alles anders ging dan verwacht; maar wel wegens de verkeerde redenen, aangezien corona de boosdoener was.

Arne Riis

Even terugkomend op Ewan: ik heb hem meegenomen en vind het jammer dat hij is afgestapt. Geheel ontevreden ben ik echter niet. Ik vind cappen altijd een crime en met iemand die er zo ver bovenuit steekt, is dat een stuk makkelijker. Anders had ik waarschijnlijk Groenewegen meegenomen, hem gecapt in de eerste sprintrit, Merlier in de tweede en Sagan in de derde. Dat scheelt in totaal toch een bak extra punten. Die twee miljoen extra in mn klimteam was leuk geweest, maar ik heb nu al keuzestress wie ik moet opstellen. Dus: prima zo. Hij mag de volgende keer onder vergelijkbare omstandigheden weer mee.

ditisdavid

'@Milan
In dat geval: we hebben in de Giro vorig jaar drie weken naar B-garnituur gekeken ;)

Moet eerlijk bekennen dat het eerste weekend van de Tour me minder goed bij staat dan de rest, maar etappe 3 tot en met 6 waren vervolgens extreem teleurstellend. Zelfs de rit van vandaag is een stuk interessanter.

Ajvenema

Teampuntjes fiorelli zouden het hoogtepunt van mn dag zijn!!

Edit: het was ook te mooi om waar te zijn:)

Laatst gewijzigd
MarvinG

Dat wordt hem zo te zien ook niet helaas...

KV

Lap. Cofidis dude komt het even verkloten

Jari Litmanen

'@ajvenema
Lafay gaat winnen. Helaas, want ik mis de teampunten nu ook.

Edit: zie dat je al een edit hebt gedaan. Benieuwd of Evenepoel zometeen nog even naar boven sprint om het roze te pakken. Zou toch mooi zijn!

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Iemand Viviani mee? ;)

KV

Fiorelli ging die rit gewoon gewonnen hebben

MarvinG

Ik heb Fiorelli ook meegenomen vandaag. Hij is mijn held, dus krijgt elke dag een plekje!

Antonini

Lafay, Taco, Dombrowski

Antonini

Sivakov, Landa, Grossschartner, Fabbro, Bilbao (kopman vandaag); check check check check check

ditisdavid

De ene dag dat je Almeida niet meeneemt...

Milanjacks

Almeida doet eindelijk waarvoor ik hem meegenomen heb.

1 2 ... 182 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.