Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 211 ... 263 264
JapieJapo

Ik hoor meer steeds meer mensen roepen dat ze geen aanvallers meer mee gaan nemen, terwijl er deze Giro al 5!!! van de 11 etappes naar een vluchter is gegaan.....

Ik ga Bilbao, Guerreiro en Schulz banken: die zullen bij hun kopman blijven en staan te kort.

Dus hier AK mannen, mogelijke vluchters Grosss en Bevin en opvullers Moscon & Sagan.
Cap maakt denk ik niet zoveel uit dus dan toch maar voor de mogelijke vluchter Grosss.

Ajvenema

'@japiejapo: Ja, al gaan de vluchtetappes bijna de hele tijd naar nobodies die niemand heeft. Op basis van hoe de giro tot nu toe verlopen is heb ik er echt geen spijt van dat ik geen pure aanvallers gekozen heb. Maar wie weet dat er dan vandaag eindelijk een vlucht van formaat met kwaliteit gaat wegrijden:)

Zit nu wel met een opstelling met Bettiol (c?) Masnada, cepeda (weetikveel, wie ga ik anders opstellen?) Bevin, Fiorelli (zie cepeda, maar ik moet toch wat.
Aangevuld met Yates, Vlasov, Buchmann en carthy.
Bankje wordt warmgehouden door Sagan(is dat slim?) Evenepoel, Almeida, Ciccone, Cavagna en Foss.

Als dit een AK-dag wordt, of zelfs weer zo'n halve AK dag, kan het huilen worden, maar zo zonder Bernal moet je misschien toch proberen om wat risico te nemen om wat puntjes terug in te lopen...

Heeft er eigenlijk iemand nog contact met vriend Fiorelli?:)

Laatst gewijzigd
marconeuvel

Ik laat veel van mijn AK renners op het bankje, die gaan hier echt geen oorlog voeren. Formolo en Martin ook op de bank; die kunnen zich beter vandaag op 10 minuten laten rijden zodat ze later nog voor een etappe kunnen gaan. De 7 minuten achterstand van nu zal te weinig zijn om mee te mogen springen.
Cepeda staat er wel weer in, ook al lijkt hij nog geen drempel over te komen deze Giro. Maar met pakweg Yates of Soler in zijn plaats verwacht ik ook geen punten te pakken.

Guido Maltempi

Bettiol (c), Bennett, Bevin, Ringel S
Vlasov, Carthy, Yates, D.Martin
+ Cepeda

Vier man voor het scenario 'sterke vluchters op voldoende achterstand', vier ak renners voor de puntjes & de optie dat de vlucht niet vooruit blijft, en dan Cepeda voor de theoretische optie dat er weer zo'n b-garnituur kopgroep wegrijdt (of, nog theoretischer, dat hij opeens z'n benen hervonden heeft en met de a-garnituur mee kan). Ik zou hem nog kunnen banken ten faveure van Soler, een wederopstanding van Evenepoel of de puntjes van Sagan, maar yolo.

rkmmr

Zie veel mensen toch hun AK mannen opstellen, maar die gaan toch in (bijna) willekeurige volgorde binnenkomen achter de INEOS-trein achter de (grote) kopgroep? Wat is daar dan precies het nut van? (behalve de mannen die truipunten hebben natuurlijk)

Ik ga dan denk ik toch liever voor de aanvallers, wat natuurlijk wel een risico met zich meebrengt als de kopgroep niet groot is. Wat betreft Guerreiro denk ik niet direct dat ze die als een gevaar zien toch? En anders kunnen ze het toch gewoon op een minuut of 7 houden? Of is hier de wens de vader van de gedachte?

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ik zie nog wel een scenario waar Ineos het vandaag hard maakt om te testen of ze Evenepoel definitief kunnen breken.

danusz1986

Almeida
Vlasov
Martin
Cepeda
Guerreiro
Fabbro
Masnada
Honore
Moscon

Bank: Yates, Carthy, Formolo, Bilbao, Sagan en Cavagna

Vol op de aanval. Niks meer te verliezen met 43% haha.
Edit: Cavagna voor Dan Martin

Laatst gewijzigd
Bissie

'@rkmmr Je geeft het antwoord eigenlijk al zelf. Je neemt liever een risico en dat is natuurlijk prima. Het hangt denk ik ook een beetje af waar je nog voor speelt. Zoals altijd in deze etappes is er ook nog een mogelijkheid dat de 1e 10 de kopgroep zijn en dat vanaf 11 de AK-renners over de finish komen. In etappe 4, 8 en 11 was dit het geval. De nummer 11 en 12 zijn in dat geval dus veel makkelijker te voorspellen dan de nummer 1 en 2.

Alleen om die reden stel ik m'n AK mannen op. Kan best een keer een dag komen dat eindelijk 1 van m'n vluchters het wel haalt maar dat weegt uiteindelijk niet op tegen al die safe punten die ik heb gepakt voor die AK mannen met posities 11 t/m 18.

rkmmr

'@Bissie: Dat zijn naar mijn idee toch wel andere etappes, waar het een favorietengroep is op een oplopende aankomst. Hier verwacht ik toch meer een uitgedund peloton, waarin ook niet per se de favorieten vooraan rijden. Het zou kunnen dat iemand nog wat probeert op dat laatste klimmetje en dan zou je ook goed gelijk kunnen hebben.

Bissie

'@rkmmr: dat zijn zeker andere etappes maar toch is de uitkomst wel vaak hetzelfde. Er blijft een kopgroep over van ongeveer 10 man.
Ik ga er inderdaad stiekem wel vanuit dat er altijd wel 1 iemand is die nog even wat probeert. Er zit zo vaak nog iemand die even aan de boom gaat schudden om te kijken of er nog wat mogelijk is. Het is inderdaad niet superzwaar maar na 200 km en 11 dagen koers kan er best iemand knakken (Remco?). Een Vlasov of Bernal die gas geeft op dat stukje van 3km (8,7/7,2/12%) en het kan nog aardig los gaan. Misschien kan Bilbao nog even aanhaken om Caruso daarna naar beneden te loodsen. ;-)

KissMyAce2.0

Jullie schrijven best veel onzin. Ik heb tenminste zinvolle bijdragen

Bitterbal007

Mijn voorspelling voor vandaag:

100% etappe voor de vluchters. Ik verwacht een ruime kopgroep van +/- 20 renners die allemaal al op ruime afstand in het klassement staan. Formolo of Martin staan nog te dicht, dus ik verwacht niet dat ze ruimte zouden krijgen om mee te glippen.

Namen die ik verwacht: Bouchard + Mäder voor de bergtrui. Daarnaast namen als Goossens, Pellaud, De Marchi, Edet, Oliveira, ...

Qua goede klimmers gok ik op Mollema, Masnada en Bennet/Bouwman.

In het peloton verwacht ik een rustige etappe = binnenkomen in groep. Ineos zal gewoon tempo rijden.

joris dor

Wie verwacht er nog een move van almeiďa. Ik lees toch redelijk wat veronderstellingen dat remco gaat knakken. Is het dan nu zo geen etappe om almeida terug naar voor te brengen ipv al de dqs kansen weg te geven?

Derailleurtje

Kan me niet voorstellen dat andere ploegen met klassementsrenners zitten te wachten op een terugkeer van Almeida in de top tien. Die geven hem nooit de ruimte vandaag. Hij sprint hooguit mee als het peloton finisht. Daarom, en doordat ik geloof dat Bilbao en Martin om dezelfde reden geen ruimte krijgen, neem ik hem alsnog mee.

Mazza

Geen Klassement renners vandaag en Masnada als C. Ik heb namelijk niks meer te verliezen even wat risico's

Rim Brakes

Voor mij ook dikke ballen op de aanval:

Vlasov
Buchmann
Sagan
Bevin
Cepeda
Sanchez (Captain)
Masnada
Bettiol
Fiorelli

Bank: Yates, Almeida, Carthy, Bilbao, Cavagna, Nizzolo, Schultz

Laatst gewijzigd
Rim Brakes

.,

Laatst gewijzigd
Jori

'@Nasibal: Mooi dagje voor King Joffrey/Geoffrey?

Laatst gewijzigd
joris dor

Pff, letterlijk niemand interessant vandaag... Enige diek had TDG sukkelt... dqs krijgt geen kansen... Ciccone zal niet los mogen gaan... dan maar Castraviejo C voor de 22 ptn

WilliamS23

'@joris dor

Ben jij bekend met de puntentelling?

De Coltrui

Mijn team staat, maar verwacht weer weinig punten. Gok op grote kopgroep met veel verrassende namen. Hoop dat iemand als Bevin daar dan eens bij zit.

user26790

Dit wordt een dag van aanvallers. Guerreiro, Vanhoucke en Großschartner moeten het laten zien. Éen van de drie mag mijn (C) worden. Mollema heb ik niet. De rest van m'n team staat te kort of moeten bij de kopman blijven. (Masnada en Almeida). Ganna voor aanvulling. Geen ruimte meer voor aanvullende punten voor Sagan.

Ajvenema

Uiteindelijk geeindigd met Fiorelli als captain, wat ben ik ook een zak:) Hopelijk iig een man of 15-20 vooruit...

joris dor

'@william, ja misrekening. I know... oh ja, veranderd voor mij toch niets ad zaak, heb niemand meer voor deze etappe te scoren ...

Daan Brakenhoff

Fiorelli!
Helaas niet opgesteld maar ik gun het hem van harte.
(Morgen moet hij wel meesprinten dan)

1 2 ... 211 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.