Evenepoel dus niet alleen een slechter keuze dan Bernal, hij begint ook Almeida punten te kosten. Die lijkt echt wel in orde.
@Jelle
Wat vooral er aan bijdraagt is dat ook de strijd van de AK mannen niet in beeld is genomen door de regie. Plek 2 t/m 5 lijkt juist een rete spannende strijd te kunnen gaan worden, maar we krijgen er niets van mee.
Stel je voor dat de voorspelde regen was gevallen. Dan hadden we denk ik weer helemaal niets gezien.
Het is maar afzien zo zonder Bernal. Eindklassementen worden zodoende ook een regelrechte ramp. Enige hoop is nog op veel etappes naar de kopgroep en dat lui als Dan Martin/Almeida/Guerreiro daar in gaan meezitten in plaats van met best goede benen amper punten pakken.
Wel fijn dat Bernal wederom niet de etappe wint. Als je er niet voor wil koersen, verdien je het ook niet.
Wie op voorhand had voorspeld dat na twee weken koers EOLO-Kometa, Intermarché-Wanty, Cofidis, Ag2r en Qhubeka-Assos (maar liefst 2x) een etappe had gewonnen was voor gek verklaard. Dan ook nog Israel Start-Up en FDJ enkele dagen de roze trui. De ronde van de kleintjes!
'@Jelle ben het met je eens. Het zou nog spannend kunnen worden. Yates heeft de 1e 2 weken ook ns iedereen naar huis gereden..
Het is te hopen dat DQS ns gaat koersen. Nog niks laten zien deze giro. Geldt ook voor veel andere (grote) ploegen, allemaal het treintje volgen en wachten tot je er in de laatste 2 km wordt afgereden. Amper interesse in de dagzege in zo'n mooie rit. Het is allemaal een beetje cattenacio wielrennen.
Daarom wel mooi dat Forunato wint. Leuk interview ook net, lekker onbevangen ventje.
124 punten met Carthy als captain. Wat ik er gisteren bijsprokkelde qua procenten gaat er vandaag weer dubbel zo hard af. Dat beloofd nog wat, in negatieve zin, voor de komende week.
Het is enerzijds mooi dat Fortunato wint, anderzijds de echte strijd tussen de AK-mannen gemist door de regie.
Hopelijk kan/gaat DQS in de laatste week nog aanvallend koersen, proberen Bilbao en Ringel S het nog eens in een vlucht.
@Jelle ben het met je eens. Het zou nog spannend kunnen worden. Yates heeft de 1e 2 weken ook ns iedereen naar huis gereden..
Het kan, maar wanneer is Ineos overkomen wat Yates overkwam in de Giro? Zij hebben het in winnende positie nog nooit weg gegeven. Door valpartijen van bijvoorbeeld een Froome in 2014 Tour en 2015 Vuelta, en een Thomas en Landa in 2017 geven zij het weg. Op een of andere manier overkomt de man met de hamer Ineos nooit. Bernal verliest alleen nog door een valpartij, een Corona besmetting of pech, ofzo.
Team presteert prima, maar geen Bernal:) moet je gaan gokken met de kopmannen, en daar is dan carthy uitgerold ipv yates. Maakt in punten precies het verschil met de bernal teams. Het is jammer, maar zonder inzinking van bernal ga ik langzaam helemaal de bekertjes uit duikelen... hopelijk morgen nog een kans om wat in te lopen:)
Ik hoop, ook voor de koers, dat yates nog iets sterker wordt...
En het mag best gezegd worden dat quickstep een draak van een giro rijdt. Misschien kúnnen ze ook gewoon geen klassement rijden. Als ik het voor het zeggen had, zou ik één van de 2 morgen een kwartiertje laten verliezen en dan voor ritzeges gaan, want dat moet dan makkelijk lukken.
Na het ‘Vendrame op de bank’ debacle vandaag weer ruim 200 punten en 1,2% gestegen. De top 3 AK in mijn team, vooral die Caruso is een goudhaantje. Nog een paar van die dagen en we komen weer in bekertjes territorium.
Ik vond het nogal saai vandaag. Hartstikke leuk hoor dat die Lorenzo Geluk wint, maar dat zou toch eigenlijk niet mogen op zo’n roemruchte klip! Van de andere kant, die Yates kan wellicht nog wat reuring gaan brengen in week 3.
Morgen blijft de vlucht ook weer weg denk ik, dus ach, laat ik Vendrame nu maar wel eens opstellen, zul je zien dat ie morgen blijft zitten..🙄🙄
Verder heb ik niet heel veel aanvallers meer over, maar wellicht kunnen we daar vanaf vandaag wat verloren DCQ ventjes voor gebruiken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.