Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 223 ... 263 264
mrtheyoung

Met alle respect, maar t enige spannende aan deze giro is wie er 2e en 3e worden, team Ineos rijs fluitend tot 3km voor de streep en dan kan Bernal ff 3km knallen en is t weer klaar, super van bernal, maar wat is het saai

nasibal

Evenepoel dus niet alleen een slechter keuze dan Bernal, hij begint ook Almeida punten te kosten. Die lijkt echt wel in orde.

@Jelle

Wat vooral er aan bijdraagt is dat ook de strijd van de AK mannen niet in beeld is genomen door de regie. Plek 2 t/m 5 lijkt juist een rete spannende strijd te kunnen gaan worden, maar we krijgen er niets van mee.

Laatst gewijzigd
KV

Triest dat Almeida opnieuw moet wachten op onze grote ster

mrtheyoung

'@nasibal dat is ook zeker zo, maar je kijkt toch als 1e naar de roze trui, zelfde als eredivisie, daar was ajax al lang en breed klaar en zat je te kijken voor de 2e plek, idd zonde dat ze t niet echt in beeld brengen. Enige wat t vandaag leuk maakte is dat Fortunato won

nasibal

Evenepoel pakt zelfs Schultz z'n 19e plek af!

@Jelle

Ja inderdaad. Het liefst hou je de 1e plek spannend tot het laatste. Maar als dat dan niet het geval is, focus dan op wat wél spannend is. Maarja, Italiaanse regie.

Laatst gewijzigd
Mas Nada

'@nasibal
Je zou toch zeggen dat Almeida inderdaad nu voor zijn kansen mag/moet gaan willen ze er nog wat van maken.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Stel je voor dat de voorspelde regen was gevallen. Dan hadden we denk ik weer helemaal niets gezien.

Het is maar afzien zo zonder Bernal. Eindklassementen worden zodoende ook een regelrechte ramp. Enige hoop is nog op veel etappes naar de kopgroep en dat lui als Dan Martin/Almeida/Guerreiro daar in gaan meezitten in plaats van met best goede benen amper punten pakken.

Wel fijn dat Bernal wederom niet de etappe wint. Als je er niet voor wil koersen, verdien je het ook niet.

Wie op voorhand had voorspeld dat na twee weken koers EOLO-Kometa, Intermarché-Wanty, Cofidis, Ag2r en Qhubeka-Assos (maar liefst 2x) een etappe had gewonnen was voor gek verklaard. Dan ook nog Israel Start-Up en FDJ enkele dagen de roze trui. De ronde van de kleintjes!

Laatst gewijzigd
arjenzvob

144 punten. Je begint niks zonder Bernal helaas. Wel optimale cap met Yates maar ja...

KV

En Guerreiro mooi 21ste! Zucht...
Cap Vlasov maakt het er ook niet beter op.

Laatst gewijzigd
Jori

Cepeda 50e, die komt er wel!

nasibal

Cepeda 50e, die komt er wel!

Exact die top 50 gehaald waar ik op hoopte, mooi!

Ted de la course

'@Jelle ben het met je eens. Het zou nog spannend kunnen worden. Yates heeft de 1e 2 weken ook ns iedereen naar huis gereden..

Het is te hopen dat DQS ns gaat koersen. Nog niks laten zien deze giro. Geldt ook voor veel andere (grote) ploegen, allemaal het treintje volgen en wachten tot je er in de laatste 2 km wordt afgereden. Amper interesse in de dagzege in zo'n mooie rit. Het is allemaal een beetje cattenacio wielrennen.

Daarom wel mooi dat Forunato wint. Leuk interview ook net, lekker onbevangen ventje.

La Primavera

112 poenten die steken we maar weer mooi in de zak.... Vlasov als cap die er ook nog eens doorheen zakt..

1 a 2x een rit naar de stumperts van het peloton is geinig. Het neemt nu trieste vormen aan die van deze Giro een slap aftreksel maken van wat we gewend zijn.

Jori

Die Fortunato is idd heerlijk. Was al opgevallen in eerder etappes dat hij bergop erg goed deed vanuit het peloton en dan zie je dat hij "gewoon" uit de vlucht "eventjes" de Zoncolan pakt, prachtig! En zo heerijk gewoon koersen, geen tactieken etc. Rijden met je fietsje!

Laatst gewijzigd
oborobo

Yates betere tijdrit!

KV

Zou idd zalig zijn als Yates er met een magistrale 3de week nog over zou gaan!

mrtheyoung

'@teddelacourse

Laten we het hopen, verder alle respect voor Bernal want die laat t ff flink zien, ik heb hem helaas niet, en bij mij zijn Landa, sivakov, merlier ook al pleite dus ik zit t maar gewoon uit haha. Hopen op wat leuke vluchtgroepen nog

De Condor van Echt

Sta je dan met je goede gedrag. Alle leden van je klimteam rijden netjes in de punten, geen nullers, hooguit niet-optimale kopman (McCarney). 151 Pünktchen, toch gedaald. 🤷🏻‍♂️

Fiepke

124 punten met Carthy als captain. Wat ik er gisteren bijsprokkelde qua procenten gaat er vandaag weer dubbel zo hard af. Dat beloofd nog wat, in negatieve zin, voor de komende week.

Het is enerzijds mooi dat Fortunato wint, anderzijds de echte strijd tussen de AK-mannen gemist door de regie.

Hopelijk kan/gaat DQS in de laatste week nog aanvallend koersen, proberen Bilbao en Ringel S het nog eens in een vlucht.

Gladiool

189 hier doordat Bernal blinde captain is. Jammer dat Evenepoel nu wel zo goed als klaar is, dat was het verschil geweest tussen de 98% waar ik nu op blijf hangen, en een gooi naar een echte topscore. Hopen dat er morgen nog wat gesprint gaat worden, daar kan ik de benodigde punten pakken.

vevie


@Jelle ben het met je eens. Het zou nog spannend kunnen worden. Yates heeft de 1e 2 weken ook ns iedereen naar huis gereden..

Het kan, maar wanneer is Ineos overkomen wat Yates overkwam in de Giro? Zij hebben het in winnende positie nog nooit weg gegeven. Door valpartijen van bijvoorbeeld een Froome in 2014 Tour en 2015 Vuelta, en een Thomas en Landa in 2017 geven zij het weg. Op een of andere manier overkomt de man met de hamer Ineos nooit. Bernal verliest alleen nog door een valpartij, een Corona besmetting of pech, ofzo.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Team presteert prima, maar geen Bernal:) moet je gaan gokken met de kopmannen, en daar is dan carthy uitgerold ipv yates. Maakt in punten precies het verschil met de bernal teams. Het is jammer, maar zonder inzinking van bernal ga ik langzaam helemaal de bekertjes uit duikelen... hopelijk morgen nog een kans om wat in te lopen:)

Ik hoop, ook voor de koers, dat yates nog iets sterker wordt...

En het mag best gezegd worden dat quickstep een draak van een giro rijdt. Misschien kúnnen ze ook gewoon geen klassement rijden. Als ik het voor het zeggen had, zou ik één van de 2 morgen een kwartiertje laten verliezen en dan voor ritzeges gaan, want dat moet dan makkelijk lukken.

Laatst gewijzigd
Ludi

Morgen een hele lastige rit om iets zinnigs over te zeggen, behalve dat Sagan m'n C wordt en Bernal op zeker mee gaat. Lelijke heuvel op 4km en lelijke klim daarvoor

bartje

Na het ‘Vendrame op de bank’ debacle vandaag weer ruim 200 punten en 1,2% gestegen. De top 3 AK in mijn team, vooral die Caruso is een goudhaantje. Nog een paar van die dagen en we komen weer in bekertjes territorium.

Ik vond het nogal saai vandaag. Hartstikke leuk hoor dat die Lorenzo Geluk wint, maar dat zou toch eigenlijk niet mogen op zo’n roemruchte klip! Van de andere kant, die Yates kan wellicht nog wat reuring gaan brengen in week 3.

Morgen blijft de vlucht ook weer weg denk ik, dus ach, laat ik Vendrame nu maar wel eens opstellen, zul je zien dat ie morgen blijft zitten..🙄🙄

Verder heb ik niet heel veel aanvallers meer over, maar wellicht kunnen we daar vanaf vandaag wat verloren DCQ ventjes voor gebruiken.

Aanklampen

Sagan logische keus, echter, gaan die een grote groep controleren? Daarnaast, vlucht weg, punten weg en puntentrui zekerder

1 2 ... 223 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.