Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 252 ... 263 264
Ludi

Het is vooral "jammer" dat de suboptimale keuze (in principe) heel erg wordt beloond omdat de meest gekozen optie buiten Gamma de enige Ineos uitvaller is gebleken en dat het investeren van het budget van Ganna waarschijnlijk ook is uitgevallen (sprinters of Landa of evenepoel BV). Moscon leek me de een na beste keuse. 4z dqs en 4x Ineos was me, ja zelfs mij, echt véél te gortig dus alle andere Ineos, vooral de duurdere, heb ik afgeschreven als (vooraf) minder logisch. Masnada is misschien ook al een foute keus, maar die heb ik al uitgebreid uitgelegd als FOMO door net de week daarvoor. Ganna die in verwachting zo'n ~50 punten pakt op Castro is me geen 2m waard binnen de opties, zeker aangezien zijn tijdrit voor de giro toch wel wankel "leek".

nasibal

Het is vooral 'jammer' dat Bernal in de eerste 2 weken opeens zo ontzettend uithaalde en de rest niet in het verhaal voor kwam, dat je bij wijzen van spreken 16 belabberde keuzes kan hebben gemaakt en met 4 Ineossers nog steeds een acceptabele scoren kan hebben ;). Beetje alsof je halve voetbalteam belabberd speelt, maar je spits er alsnog 6 in weet te knallen. De 50% zonder Bernal is gewoon foetsie.

Al denk ik dat om écht hoog te staan je natuurlijk ook binnen de Bernal teams het onderscheid moet maken. Iedereen met een gouden bekertje heeft dat straks natuurlijk gewoon dik verdiend.

Andersom had je die ruimte om fouten te maken via QS gehad natuurlijk.

Laatst gewijzigd
JesperRenrad

Ik ben het eens dat Ganna te duur was/ leek. Ik wil toch even belichten dat Ganna het overwegen waard was ook als
Bernal niet zo bijzonder sterk zou rijden. In coronatijd vliegen de renners er aan alle kanten uit. Derde week selecties (Landa, Carny en sivakov bijv) waren daarom nu in mijn ogen nog meer risicovol om te nemen dan normaal.
Ganna was belachelijk duur maar een giro is voor een Italiaan wel iets anders dan een TotA. De kans dat hij hier etappe 1 zou winnen was levensgroot, ondanks een goede Cavagna (die heeft iedereen die opgelet heeft). Zeker met dure sprinters was Ganna dus de eerste 3 dagen al zo veel punten waard voor relatief weinig risico, dat ik hem wilde. Alle andere dure mannen hebben immers ook hun risico zoals uitgebreid besproken. Alles na dag3 (laatste ITT en Bernal teampunten) zou leuk meegenomen zijn. Bovendien zou ik m alleen opstellen als bernal al vast in het roze zit en dus weinig risico met die vaste 11 punto’s.

Snap wel volledig als hij vooraf te duur was, maar rit 1 was te belangrijk voor mij om m niet te nemen.

Thomberg

Heldere uitleggen, ben het er helemaal mee eens.

Als Almeida lekker de tijdrit wint, is dat helemaal fijn. Of Fiorelli natuurlijk

JesperRenrad

Of cepeda pakt die tijdrit. Die man is al 3 weken aan het sparen om zondag te pieken.... 😉

KissMyAce2.0

Ja, Battaglin, Wisniowski en Keukeleire ook om maar wat te noemen;p

Ajvenema

'@kissmyace: jij gaat mij niet wijsmaken dat Keukeleire en Wisniowski hier écht rondrijden!

De Condor van Echt

Heerlijk, nu ik nog maar 12 renners in koers heb. Geen die-of-die vragen meer, geen fomo, hooguit nog yolo (Fiorelli kopman vandaag XD ) ! Maar even serieus, mijn kopmankeuze gaat tussen Almeida en Yates. Gevoel zegt die eerste, maar Yates lijkt logischer.

Maar voor de rest: alle tijd om de scorito-poule voor RG voor te bereiden, het parcours van de Tour te bestuderen en te puzzelen op het worldcyclingstats-spel voor de Dauphiné.

Jeffrey81

Qua Yates/Almeida kopman...

Ik vond de uitleg van David Hunter wel logisch. Almeida kan wachten tot Yates aanvalt (wat die normaal gesproken moet en zal gaan doen), meespringen en dan even profiteren. Daarna zou hij dan over moeten hebben om Yates nog te lossen.

En dat is dan het scenario met een goeie Yates. Mocht dat niet zo zijn, dan zal Almeida sowieso voor Yates eindigen en waarschijnlijk zelf ook nog aanvallen.

KissMyAce2.0

Tsja als het zo makkelijk zo zijn. Eigenlijk is er (bijns) niemand constant

Pim96

Sagan krijgt dus een boete en punten in mindering op UCI lijst. Dit vanwege intimiderend gedrag. Denk dat Sagan niet zo met deze straf zal zitten. Had je hem echt willen straffen dan had je die 50 punten van zijn puntenklassement afgetrokken. Had Cimolai die trui best gegund ;)

Jeffrey81

'@KissMyAce Nee, uiteraard. Maar de slechte dag van Almeida is een stuk langer geleden en leek ook deels met slecht weer te maken te hebben. Momenteel lijkt hij na Bernal misschien wel de sterkste.

Overigens wil ik even opmerken dat ik je reacties vaak erg cynisch vind. Wellicht probeer je leuk te doen of misschien ben je gewoon aspirant-internet troll, maar denk eens na hoe je meer kunt bijdragen dan altijd maar een oneliner waarin je iemand anders zijn inbreng belachelijk maakt zou ik zeggen.

Ab Normaal

Hier ook geen keuze stress. Cavagna, Fiorelli en Vermeersch zijn de enige drie nog op mijn bank.
Almeida kopman ook hier.
De rest is zo inconsequent. Ene dag goed, andere slecht.
Dus Bardet, Carthy, Vlasov en Yates gewoon in het team.

Zou Dan Martin nu na zijn etappezege uitbollen richting de Tour of probeert hij het nog een keer, en passant nog met een achuin oog naar de bergtrui kijkend?

De Condor van Echt

'@Ab: Over de bergtrui, daar zeg je zoiets. Bouchard kan in theorie vandaag de bergtrui veilig stellen, maar omdat de bergpunten na de hertekening op de finish liggen, zal hem dat vandaag niet lukken. Zodoende lijkt me morgen de beslissende dag, waarin 120 punten te winnen zijn. Bouchard staat op 180, Martin 79. Dus als Martin het daarvoor wil proberen, dan is morgen de dag.

Ab Normaal

Ja, maar zelfs als Martin die 120 pt pakt, als Bouchard mee sprint en gewoon op de eerste bergen 2e wordt is het pleit toch al beslecht.
Ga deze week maar vast het tour parcours bestuderen

Ajvenema

Da's altijd het kutte aan die bergtrui mensen imo. Zitten vaak mee in de vlucht, maar eindigen veel minder hoog omdat ze op elke bergtop moeite doen. Vorig jaar met Guerreiro zelfde verhaal. Haalt dan uiteindelijk best veel punten, maar een heel aantal is in etappes waar je 'm eigenlijk niet wilt opstellen.

Wat dat betreft zou het Dan Martin verhaal voor morgen echt ideaal zijn, al wordt het inderdaad al lastig als Bouchard ook gewoon mee zit.

Laatst gewijzigd
nasibal

Wat een parel he, Bouchard?

Ab Normaal

Dan kan het voor Martin alleen als ie vandaag de groep der favorieten volgt en belangrijke bergpunten op de top meepakt

De Condor van Echt

'@Ab: Klopt inderdaad, en dan moet Bouchard morgen niet meezitten. Edit: wat @Ajvenema zegt.

@Ajvenema: Eens. Daarom heb ik me dit jaar in eerste instantie helemaal niet druk gemaakt om die bergtrui. Pas toen ik twijfelde over die laatste twee plekjes, heb ik gekeken of het aantal bepalende ritten voor het bk te overzien was. Dat bleek zo te zijn (16 en 19). Daarom toch iemand meegenomen voor het bk-voor-het-geval-dat, en dat is Ciccone geworden, ook omdat hij andere rollen in het team (zowel scorito als Trek) kon vervullen. Hoewel ik niet had gedacht dat hij zo lang in het ak mee kon gaan, maar daarmee heeft hij mijn team nog enigszins gered. ..... tot gisteren...... . ......zucht......

Het worldcyclingstats-spel is wat dat betreft wel leuk, omdat je daar punten kunt verdienen voor elke KOM. Dan loont het om wat beter te kijken naar aanvallers enz.

@nasibal: Sçavant! Mag ik voor de Tour jouw glazen bol ff lenen?

mensFaber

'@nasibal ik hoop voor je dat je het niet alleen van hem moet hebben anders kom je er nog erg bekaaid vanaf :-)

nasibal

'@mensfaber

Nou, bijna wel. Maar dat maakt geen fluit uit met deze held in het blauw! 😁

@Condor
Voorlopig staat er voor mij nog geen juichrenner op de lijst. Of het moet weer van Ag2r komen, maar los van dat ik daar nog niet zo in geloof kunnen we die allemaal wel aanwijzen.

Mijn glazen bol mag je uiteraard altijd komen lenen, maar hou er wel rekening mee dat er ook voor deze Giro toch echt een paar vlekken op zaten. Neem je tegelijk de bezem mee?

Laatst gewijzigd
JesperRenrad

'@Ab, ik zie m wel top5 rijden vandaag. Hoeft hij maar half zo goed te zijn als eergisteren

bartje

Wie heeft Bernal en maakt vandaag toch een ander kopman?

Westland95

Ik heb Bernal maar ga voor Yates.

JesperRenrad

'@Bart, Dave Brailsford?

Ik heb Bernal ook, en verwacht niet dat hij erdoor zakt maar ga toch voor Yates of Almeida

1 2 ... 252 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.