Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 251 ... 263 264
Daan Brakenhoff

'@sniekey, Daar gaat het ook om in eerste instantie!

Over de tour gesproken, meestal zijn daar wel minder parels te vinden dan in bijvoorbeeld de giro en vuelta. Toch zie ik er wellicht een paar tussen zwemmen, ben vooral benieuwd naar de selectie van Ag2R

KV

Enkel als Bevin top 3 rijdt in tijdrit overweeg ik hem mss ooit nog eens

Fiepke

"Parels" zijn voor jullie de renners die potentie hebben om te verrassen maar nog niet de usual suspects zijn?

In mijn vriendenpoule heb ik altijd wel een verrassing, maar dat zijn denk ik voor jullie al geeneens parels meer :)

Morgen zit ik toch met dilemma. Bilbao wil ik niet weer banken, Ringel S mag ook nog wel wat laten zien, maar Cepeda is nu kind van de rekening en had hem juist ook voor week 3 als troef meegenomen, verwacht er alleen weinig van. Yates, Carthy, Martin, Almeida, Formolo, Vlasov de andere mannen.

Aanklampen

Held als je Cepeda opstelt. Meestal is de regel: als je iemand vaak ziet in een kopgroep, zie je die de volgende dag ook.
Renners die je niet ziet, zie je bijna ook de volgende dag niet...

Voor Felix geldt bij mij alleen zijn 6 punten. Hij is duidelijk niet goed maar bij gebrek aan beter.... Dus voor 6 punten kun je een gok maken en Cepeda een kans geven.

Hij was zo'n parel, echter redelijk onbekend bij mij en weinig over te vinden... Renners dichterbij (België, Scandinavie, Duitsland, Engeland) zijn veel makkelijker te volgen...

Milanjacks

Ik vond Bevin wel erg dom koersen vandaag. Als je dan gelijk vanaf de finale gas wilt geven dan moet je ook mee springen als het erom gaat. Onduidelijke acties en reed constant gaten dicht waar die ook zijn benen stil had kunnen houden.

Dingetje

Jammer dat Japiooo me hier van de dagoverwinnig berooft in de wielerflits poule. Tegen die Ineos trein is niet op te boksen. Consonni kopman, wat een geluk zeg haha.

kevinraar

69 punten gehaald gezakt van 66.2 naar 63.9

mij team voor morgebn

yates
vlasov
almeida
martin
foss
cartny
bentt
bilbao

laaste plekje twijfel ik tusen formolo en moscon

Laatst gewijzigd
Ludi

69 is af en toe best prima Kevin, over een paar jaar kun je alleen maar blij zijn met zo'n dagje. Ik zou Moscon pakken

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

En mag Moscon dan onder of boven KJ?

dvansteenis

Hé Kevin, weet je waarom ze bij EF niet toepen? Hugh Cartny

KV

“Paddy simply didn’t have the legs”

Zucht

bakfiets

Bettiol als captain en ook cavanga en bevin mee. De eerste keer dat ik iemand in de kopgroep had. Gestegen naar 59 procent. Ik ga proberen nog wat bij te sprokkelen.

floda

Morgen stuk makkelijker geworden nu. BEX en DQS kunnen nu vluchters kort houden en race hard maken. En dan hoop ik dat Bernal nog een beetje knakt zodat we de 90% weer gaan passeren (en dat met ineos loze ploeg en al 5 uitvallers) Etappe morgen zou in nieuwe vorm perfect zij voor bettiol in huidige vorm maar met champagne in zijn lijf en het werken voor carthy blijft hij helaas op de bank. Zonder masnada, evenepoel, en Landa, morgen drie truiopvullers.

J. Bernal

Ik weet niet of iemand anders hier hetzelfde over denkt: maar als ik het koppie van Bernal zag vandaag heb ik echt het gevoel dat ie zich niet goed voelt? Volgens mij heeft hij die rustdag niet goed verteerd, ben benieuwd naar morgen!

Atapumafanclub

Ik dacht hetzelfde te zien @Frikande. Hoop het niet. Bernal maakt mijn poule dit jaar. Maar ga toch voor Yates morgen.

Geel truitje

Team zonder Bernal ,baalt nog altijd stevig van het niet selecteren van bernal moscon en ganna ,maar helaas !!!
Ps:heb ze netjes een app gedaan dat ze niet geselecteerd waren voor t grote team

85% en daar zal t blijven hangen morgen hopen op een eerste aanval tegen en op t Roze!

Yates
Vlasov
Martin
Carruso
Almeida
Carthy
Foss
Bilbao
Formolo

En mede Forum mannen ik hoop op 3 fantastische laatste ritten

Nasibal en Arjen en condor geniet van jullie opmerkingen en onderbouwingen ga zo door kan me er vaak in vinden

Bertsu

Haha, leuk om al die frustraties te lezen. Zijn ze een keer mee en dan valt het allemaal toch nog tegen...
Ik had zelf trouwens ook Cavagna, Izagirre en Vendrame.
Hoop morgen wel weer op de ak-mannen, Almeida kopman (of Yates)

arjenzvob

Leuk om te horen @Geel Truitje

Morgen ga ik voor:
Yates (c)
Almeida
Vlasov
Carthy
Bardet
Martin
Bilbao
Foss
Fabbro

De twijfel tussen Yates en Almeida herken ik. Beide grote kanshebbers morgen.
Onderbuik zegt: Yates tijdwinst en Almeida winst. Toch Yates cap. Of toch Almeida...

Atapumafanclub

Als ik Almeida had gehad, wist ik het wel. Die is ontketend. Gaat nog eens even lekker uithalen en laten zien wie de Wolf der Wolven is! Helaas mijn selectie niet gehaald.

rkmmr

Laatste plekje voor Pasqualon, Fiorelli, Bevin of Cavagna :') Meer smaken heb ik niet meer door alle uitvallers. Almeida maar cappen idd en hopen op het beste, misschien pleit dat wel voor Cavagna als 9e man voor teampunten :p

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

De etappe profielen van de tour zijn trouwens eindelijk bekend gemaakt. 8x sprinten en maar 4x berg op aankomst (5 als je mur de bretagne meetelt).... dat worden een hoop middag dutjes ;)

Thomberg

Ik wou hier nog even iets in de groep gooien. Ik volg dit forum pas sinds de start vd Giro en heb alle voorbeschouwingen dus gemist. Jullie hebben het er dus vast al over gehad. Maar was Ganna te duur om te selecteren? Achteraf door alle teampunten niet natuurlijk, maar wat was de inschatting van de experts hier vooraf?

Ik heb geen seconde gedacht om hem te kiezen door de 3mio, wat ik echt teveel vond. Achteraf domme keuze, maar kon ik dat logischerwijs vooraf voorspellen?

Ted de la course

'@Kj @Jeffrey81 🤣🤣🤣 hardop gelachen!!

@Thombeg Zonder mezelf een expert te willen noemen, ik weet zelfs niet of het achteraf een goede keuze is. Hangt ook af van je alternatieven in de tijdrit. Bernal en Moscon zijn voor mij de beste keuzes van Ineos. Maar ook Castroviejo en Puccio zijn qua punten/prijs verhouding wellicht interessanter. Ganna wint weer terrein als hij ook de laatste tijdrit weet te winnen.

Vooraf was de tendens hier volgens mij wel dat hij te duur was. Ook gezien zijn tijdritten in Romandie. Als je die uitslagen gemist had, had je er wellicht wel 3 miljoen voor neer kunnen tellen.

Ludi

Ik vond 3m ganna te duur. Cavagna leek als kopman prima 2x (-2m) en sivakov (of blijkbaar Martinez) was voor 2.5m (-500k) vaker nuttig voor mijn gevoel. Vaker zelf punten. Zelfs Moscon (-1.5m) was een alternatief voor Ganna, zeker als je ook cavagna had. En dan had je nog budget over. In een budgetloze variant was Ganna wel een super pick. Nu was het voor mij high Risk medium reward (tov Moscon/cavagna).

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Thombeg

Ik denk dat, zoals KJ al aanhaalt vooral de spotgoedkope Cavagna hier een sleutelrol in speelt. Met Cavagna (maar ook almeida en evenepoel) had je meerdere opties als kopman in de ITT. Voor de kopmanpunten hoefde je het dus al niet te doen. Immers, zelfs als, zoals in etappe 1 bleek, Ganna de beste optie is moet je eigenlijk de punten van je 2e beste optie er af trekken om te bepalen wat je hebt 'gewonnen' met Ganna als kopman.

Het 2e voordeel buiten de tijdritten om waren de teampunten. Maar zoals hier vaker besproken is iemand die in een etappe ook zélf punten kan halen interessanter dan iemand die het alleen van het truitje moet hebben. Dan had je met Moscon en Sivakov/Martinez al fijnere (én goedkopere) opties. Wat dat betreft sluit ik me dus ook bij KJ (en Ted) aan.

Dan heb je tenslotte gewoon nog de 'normale' ITT of aanvalspunten van Ganna, maar daar ga je met opties als Bettiol, Foss en Bevin ook geen 3 miljoen voor neertellen.

Dus ja, je gevoel dat hij veel te duur was, was geen gek gevoel denk ik. Ook achteraf niet. Je kan maar 4 Ineossers hebben en achteraf had je dan in ieder geval Bernal, Martinez en Moscon moeten hebben. Mijn idee over een 4e man überhaupt heb ik hier al eerder geventileerd (marginale waarde te klein), maar zelfs als je wel een 4e man zou willen is Ganna achteraf mogelijk niet eens de beste. Dat castroviejo een aardig houtje kan tijdrijden is bekend, dus zijn 13e plek in rit 1, kan hij in rit 21 ook zomaar weer een top 20 halen. Daarmee haalt hij minder punten dan Ganna, maar is ook een heel stuk goedkoper. Met het budget wat je bespaard maak je die tijdritpunten meer dan goed.

Dan heb je misschien nog mensen die gaan roepen: Ja, maar Ganna was een hele fijne aanvalsoptie geweest als Bernal eerder uit was gevallen. Ja, maar dan had je al die truipunten niet gehad. Zou het dan een 4x zo goede aanvalsoptie zijn geweest als Bettiol? Guerreiro? Of een 6x zo goede als (koning van deze Giro) Bouchard?

Dus nee, ook achteraf geen domme keuze :)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 251 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.