Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 46 ... 263 264
Valvuillerdemoz

'@LaPrimavera: Super hahaha. Ik ben al zo'n jaar of vijf op dit forum. Meer lezend dan schrijvend, maar deze is echt compleet spot on! Bij de discussies van Zadelpen/ Nasibal/ Starlynk en Jori, miste ik nog de bijdragen van Pietje Precies die alle mogelijke keuzes met zijn expected values en dergelijke, meestal zo wiskundig maakt dat ik het in ieder geval niet meer kan volgen. Pietje nu ook nog helemaal niet gezien, trouwens.

@Matsoe: Serieus? 😁 Ik zou dan toch voor Evenepoel en die vijf andere gaan. Levert vast meer op dan alleen Yates en Mollema

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@Valvuillerdemoz Ik wist dat ik iemand was vergeten en dat is uiteraard Pietje! Heb 'm bijgevoegd thanks! :)

SnellenEddy

Bevestigd zojuist dat Nibali meedoet. De vraag is of hij voor het klassement zal strijden of op ritzeges gaat jagen. Zien jullie hem voldoende hersteld om in de Giro te scoren?

Matsoe

'@valvuidermoz van die 5 anderen moet ik er eentje kiezen.......

Ajvenema

Zijn er mensen die Simon Yates thuislaten? Historisch gezien niet altijd een succes, maar in vorm wel onmisbaar...
Wat was z'n issue vorig jaar ookaweer? Uiteindelijk eruit met Covid, maar al in de eerste bergetappe zakte ie er volledig door toch? Was dat te wijten aan Covid, of gewoon weer zo'n raar Yates momentje?

Zag hem in principe als een zekerheidje, maar z'n GT historie is het daar niet volledig mee eens...

arjenzvob

Ik heb een vraag, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik zie namelijk een hoop mooie namen in de categorie 500k. Wie zal ik nemen?
Roche
van Garderen
Visconti
Gallopin
Frank
Brambilla
Gavazzi
Izagirre
Taaramäe
Felline
Capecchi
Reichenbach
Molard
Dombrowski
Edet
Villella
Marczynski
Meyer
Martens
Sepúlveda
Warbasse
Berhane
Ghebreigzabhier
Frankiny
Fabbro
Arndt
Oss
Neilands
Bidard
Keukeleire
Storer
Schultz
Pedrero
Lindeman
Benedetti
Bouchard
Hamilton
Petilli
Juul-Jensen
Vervaeke
Gastauer
Ravasi
Badilatti
Ludvigsson
Bouwman
Caicedo
Gabburo
Novak
Pronskiy
Ravanelli
Carr
Mosca
Hermans
Sabatini
Mäder
Pellaud
Lafay
Jorgenson
Rochas
Sobrero
Janssens
Tonelli
De Bondt
Marengo
Denz
Fortunato
Kluge
Krieger
Albanese
Rubio
Guglielmi
Bodnar
Riesebeek
Vermeersch
Zana
Wisniowski
Hepburn
Fiorelli
Battistella
van der Hoorn
Bais
Van den Berg
Scotson
Leysen
Niv
Tagliani
Duchesne
Schmid
Aleotti
Torres
Kreder
Buitrago
Zoccarato
Mullen
Covi
Goossens
Viviani
Venchiarutti
Ropero
Ponomar

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Daan Brakenhoff

Vorig jaar kwam inderdaad door een positieve corona besmetting. Dit jaar met de grote onzekerheden van Bernal en Evenepoel neem ik hem zelf sowieso mee. Voelt niet goed om alle 3 de topfavorieten thuis te laten... plus Yates heeft al goede vorm laten zien in tota

vuelta2k17

Viviani

Daan Brakenhoff

'@arjen

Deze grap moest toch wel aardig wat tijd gekost hebben :-)

rubenvvs1999

'@arjen
Roche
van Garderen
Visconti
Gallopin
Frank
Brambilla
Gavazzi
Izagirre
Taaramäe
Felline
Capecchi
Reichenbach
Molard
Dombrowski
Edet
Villella
Marczynski
Meyer
Martens
Sepúlveda

Bovenstaande renners zijn no-brainers.

Ab Normaal

'@La Primavera
Nu door de toevoegingen moet je bij punt 39 'Herhaling van puntje 25' wijzigen in Herhaling van puntje 30'

StijnvanA_

'@arjen
De keuze voor TJ hoort buiten kijf te staan natuurlijk

Laatst gewijzigd
Jori

Wielerspieler zit hier gewoon zand te strooien. Iedereen weet toch dat Capecchi geen eens de Giro rijdt!

de Tour

Honore gaat mijn team halen zoals het nu lijkt.

Sprak Patrick laatst in de kroeg. Honore gaat de sprinter worden bij Deceuninck.

hartstikkebedankt

Als ik mijn selectie ermee moest vullen dan zou het dit worden:
Visconti
Brambilla
Izagirre
Felline
Reichenbach
Fabbro
Schultz
Ravasi
Carr
Mosca
Hermans
Mäder
Jorgenson
Sobrero
Bodnar
Vermeersch
Hepburn
Fiorelli
Torres
Covi

rubenvvs1999

'@Jori sssst.

Dingetje

'@Arjen
Ik zou voor Filippo Zana gaan. Topfavoriet voor de tijdrit en daarnaast kans op veel teampunten.

arjenzvob

Dank voor jullie hulp mannen! Ik wilde overal nog 'of' tussen typen, maar dat vond ik te veel werk ;)

Daan Brakenhoff

Het Androni sprintertje is trouwens toegevoegd... of je daar nou warm van moet worden...

Valvuillerdemoz

'@Arjen: Ik vind zelf Sepulveda , Gebrezgiabher en Venchiarutti de mooiste namen.

@Matsoe: O, 😄 dan zou ik voor Yates en Mollema gaan. Die staan althans nu in mijn voorlopige team en Evenepoel en al die anderen niet.

Disclaimer: ik heb met wielrennen het gouden bekertje nog nooit gehaald. Wel wat brons en zilver, maar daar doen we het hier niet voor, volgens mij.

Laatst gewijzigd
luuk66

Ik heb echt van niemand gelezen dat de puntentrui een doel is? heeft iemand daarvan een bron of interview waarin er een sprinter iets over zegt?

Risje89

'@Arjen Ropero kan alleen maar verrassen, lijkt me qua verwachting de veiligste keuze.

@Valvuillerdemoz Fortunato en Battistella vind ik ook wel mooi. Die laatste vooral omdat hij op Batistuta lijkt, denk ik.

Jori

'@Luuk66: https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/gaviria-wil-revanche-in-2021-etappes-en-paarse-trui-winnen-in-de-giro-ditalia

Ketjap Manis

Tesfatsion is ook een mooie naam he?

Hoekie13

Waar ik wel benieuwd naar ben, is welke bronnen jullie over het algemeen gebruiken voor het maken van het team.

Meestal klik ik eerst een team bij elkaar op basis van mijn eigen perceptie, omdat ik vrijwel alle koersen al wel redelijk heb gevolgd weet ik wel ongeveer wie er goed voor staat.

Vervolgens struin ik PCS af om die eigen perceptie te kwantificeren (of eigenlijk te bevestigen of te falsificeren), en het vormpeil van renners waarover ik twijfel tegenover elkaar te zetten etc. Vaak check ook even hoe de voorbereiding bij vorige grote rondes verliep en hoe dit zich verhield met de prestaties in die ronde.

Vervolgens lees ik op wat standaardsites zoals van WF en Sporza de voorbeschouwingen (wielerbladen lopen meestal achter de feiten aan omdat ze vaak al een stuk eerder geschreven zijn) en luister ik vooral veel podcasts als ik zelf op de fiets zit (Kop over Kop, In het Wiel, The Move - vooral de analyse van Bruyneel, LSRF, De Tribune etc.).
Dit is vooral om te kijken of de 'experts' nog inzichten hebben waar ik zelf niet opgekomen was (meestal is dat alleen Bruyneel). Daarbij komen dan ook de lijstjes van tips voor de poultjes en mogelijke verrassingen, waarvan ik iedereen nog even door PCS haal.

Sinds dit jaar volg ik op Twitter ook nog enkele Engelstalige 'bet tipsters' zoals CyclingMole, Cybet en Benji Naessen.

Ten slotte zijn er altijd nog renners waarover ik twijfel, omdat het niet precies duidelijk is met welk doel ze naar de grote ronde in kwestie komen. Het persstatement met de doelen van de ploeg zijn vaak nogal kort door de bocht. Dan is het een kwestie van interviews zoeken, vaak in lokale (Franse/Spaanse/Italiaanse/Colombiaanse) kranten i.c.m. Google Translate. Hiermee 'onderzoek' ik vooral vragen als 'gaat deze renner puur als knecht of mag hij ook voor eigen kans rijden?' 'Gaat deze renner voor het punten/bergklassement of voor een paar specifieke etappes?' 'Hoe gaat het met de blessure van deze renner?'
Deze laatste fase sla ik bij de Giro en Vuelta nog wel eens over.

Excelsheets maak ik alleen voor de Tour, dan is mijn vriendengroep veruit het fanatiekste.

Ik gebruik dus een behoorlijk scala aan bronnen, maar mijn eigen koersinzicht blijft de basis. Ik scoor daarmee eigenlijk vrijwel altijd een bekertje, maar meestal grijp ik net naast een gouden beker (top 1 %).

Ik ben wel benieuwd of jullie nog andere 'gouden' of innovatieve bronnen hebben, of dat jullie het liever houden bij WF en een rondje PCS!

1 2 ... 46 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.