'@Jori
Ik zet mijn geld op etappe 9 voor hem en Moschetti. De hele dag op en af aan stijgingspercentages die voor een beetje renner goed te doen zijn dus die rijden die dag al op zeker 5 minuten tegen de tijd dat er 5 anderen gelost zijn ;)
Dan kom je aan etappe 3, 7 als Minali 100 meter aan 11% niet over komt (dat is dus de zesde kans), 10, 13, 15 en 18 voor Pasqualon, klopt precies :p
'@LaPrimavera, geniaal. Ik lees zo af en toe mee, maar herken eigenlijk alles :D
mijn team is al een week hetzelfde, heel verrassend eigenlijk. Nu heb ik veel DQS (wat ik bij klassiekerspel verzaakte). Ik blijf echter met een groot dubio zitten:
Bennet + Pasqualon of Soler + Vendrame
Bennet heeft teampunten foss en groenewegen, maar soler betere TT (en heb ik wel vertrouwen in, en zie in Vendrame betere sprinter.
Maarja, Soler en Movistar, dan weet je dat een aantal x hersenloze taktiek wordt gedaan en heel movistar nergens te vinden is als het er om gaat.
Wie-o-wie trekt mij over de streep bij deze keuze.
voor mij trouwens geen Bernal (helemaal geen Ineos) en geen Ewan.. Mijn vorige Giro was snel om zeep met verkeerde picks, valpartijen en Corona, dus beter dan 58% zal het vast snel worden.
Ook geen merlier (wel groenewegen). Ik schat ze intinsiek evensnel in. Dan gaat de keuze voor mentale stap groenewegen voor het positioneren van Merlier.
'@jari ik zal de discussie dan maar eens op gang brengen.
Ten eerste Hindley, die heeft zich vorig jaar bewezen..... jaaaaa zwak deelnemersveld maar de getrapte wattages waren gewoon hoog. voor mijn gevoel is een renner die van 500k naar 3k gaat een te groot verschil. hoofd zegt ja hart zegt nee.
Next up is landa ik zie de echte klimmers puur sang pas in de laatste week knallen en ook de giro winnen. ik zie hem zomaar podium rijden maar geen tijdrijden geen heuvelskills lijkt me op dit parcours finest. voordeel is wel je weet waar je hem meot opstellen en waar hij gaat scoren maar ik verwacht geen enorme hoeveelheid punten.
Vlasov kun je hier naast zetten. Ik zie ze gelijkwaardig in de bergen maar vlasov kan ook op andere gebieden punten pakken en doet mee voor het jongeren. Heeft zich nog niet bewezen over 3 weken, maar ik durf de gok wel te nemen.
Tot slot de duitser, he een is aanklamper en zal lager dan landa eindigen maar wel prima, zowel in de ebrgen als de tt als de heuvels daarbij komen te teampunten van het groen van sagan. Lijkt mij een redelijke must have maar ik laat me overtuigen, misschien is het ook mijn duitse bloed XD .
Wat ook altijd interessant is om te lezen:
https://www.procyclingstats.com/race.php?race=1049&filter=Filter&id1=giro-d-italia&id2=2021&id3=gc&id4=startlist&id5=starting-in-other-race
Ewan combineert het, dat wisten we. Maar hij is zeker niet de enige. Wie weet stapt Merlier ook wel eerder af, omdat hij ook combineert met de Tour de France.....
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.