Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 48 ... 263 264
Jori

'@Ditisdavid: Minali OTL in etappe 4 of 6? :p

ditisdavid

'@Jori
Ik zet mijn geld op etappe 9 voor hem en Moschetti. De hele dag op en af aan stijgingspercentages die voor een beetje renner goed te doen zijn dus die rijden die dag al op zeker 5 minuten tegen de tijd dat er 5 anderen gelost zijn ;)

Dan kom je aan etappe 3, 7 als Minali 100 meter aan 11% niet over komt (dat is dus de zesde kans), 10, 13, 15 en 18 voor Pasqualon, klopt precies :p

Laatst gewijzigd
Jori

Haha, eens. Maar dat is al 1 etappe te laat. Dan houdt Pasqualon immers 10,13,15, en 18 over en dus 4 kansen. Of hij ziet een vreemde kans ergens

EDIT: aah ja, ik vergeet etappe 3 en natuurlijk die enorme muur die Minali nooit over komt xD

Laatst gewijzigd
madeinstars

Pasqualon gaat op de Zoncolan winnen. Je hoorde het hier als eerst.

SnellenEddy

Wie wordt volgens jullie de revelatie van deze Giro?

thijsdl

'@LaPrimavera, geniaal. Ik lees zo af en toe mee, maar herken eigenlijk alles :D

mijn team is al een week hetzelfde, heel verrassend eigenlijk. Nu heb ik veel DQS (wat ik bij klassiekerspel verzaakte). Ik blijf echter met een groot dubio zitten:

Bennet + Pasqualon of Soler + Vendrame
Bennet heeft teampunten foss en groenewegen, maar soler betere TT (en heb ik wel vertrouwen in, en zie in Vendrame betere sprinter.
Maarja, Soler en Movistar, dan weet je dat een aantal x hersenloze taktiek wordt gedaan en heel movistar nergens te vinden is als het er om gaat.

Wie-o-wie trekt mij over de streep bij deze keuze.

voor mij trouwens geen Bernal (helemaal geen Ineos) en geen Ewan.. Mijn vorige Giro was snel om zeep met verkeerde picks, valpartijen en Corona, dus beter dan 58% zal het vast snel worden.
Ook geen merlier (wel groenewegen). Ik schat ze intinsiek evensnel in. Dan gaat de keuze voor mentale stap groenewegen voor het positioneren van Merlier.

Jari Litmanen

Opvallend stil op dit forum rondom Buchmann, Vlasov, Landa en Hindley. Ze worden af en toe genoemd, maar niet vaak, terwijl ze zeker top 5 kunnen rijden (en ook 10de kunnen worden, of DNF aka Vlasov #neverforgerGiro2020).

Ik durf het met één van de vier zeker aan.

Westland95

Vlasov zo ongeveer de enige die er altijd heeft in gestaan bij mij

Jari Litmanen

'@Thijs. Ik zit op dezelfde renners als jij en kies voor Soler, want heb een zwak voor deze man. Liever laag eindigen met een slechte Soler dan laag eindigen zonder een goede Soler, zeg maar.

Kannibaal van Schepdaal

'@SnellenEddy: Die jonge Colombiaan zou wel eens hoge ogen kunnen gooien. Hoe heet ie ook al weer... Gianni Savio kent hem goed...

Egan Bernal, dat was het! Daar gaan we nog van horen.

Laatst gewijzigd
Jori

Wie wordt volgens jullie de revelatie van deze Giro?
Team Zadelpen!

Matsoe

'@Kannibaal van Schependaal

Dat denk ik ook wel, heb veel gelezen over hem :)

Ragnar Lolbroek

Ik ben eigenlijk best tevreden over wat ik momenteel heb staan. Enkel de berichten, " Bernal heeft geen klachten over de rugpijn meer" of " Bevin krijgt de kans om in heuvelritten mee te sprinten of in de aanval te trekken", gaan nog veel overhoop gooien.

SnellenEddy

Wat gedacht van Harm Vanhoucke? Vorig jaar al mooie dingen laten zien. Dit jaar kan hij voor de bevestiging zorgen en eventueel nog iets verrassend uit zijn mouw schudden.

Charlie33

Hoe kijken jullie aan tegen koppeltjes? Is dat verstandig? Bijv Almeida en Honore? Of Nibali en Mollema? Of Groenewegen en Dekker?

Ajvenema

'@primavera: Had je de KOPPELTJES al? :)

Wielertje12

Guerreiro of Cepeda? Ik denk dat Guerreiro weer voor de bergtrui gaat proberen maar ik weet niet wat Cepeda van plan is ..

Niballie

Cepeda wil de witte trui winnen en een rit.

Ajvenema

Cepeda vind ik een leuke optie, alleen staat die na de proloog al op 1.5/2 minuten, dus die witte trui zal ie niet snel gaan dragen... Zie het hem verder wel goed doen in de bergetappes als ie dat TOTA niveau een beetje vasthoudt:)

Matsoe

aaaaaah erg lastig, weten jullie of er al nieuws is over Bernal?

Stanro

'@thijsdl in welke etappe verwacht jij precies teampunten van Foss voor Bennett?

La Primavera

'@Ajvenema Jazeker! Kijk puntje 8 maar terug. :)

Wat gaan jullie hard overigens vandaag, moest voor mijn post alweer 4 pagina's terugscrollen.

M@thijs

'@jari ik zal de discussie dan maar eens op gang brengen.

Ten eerste Hindley, die heeft zich vorig jaar bewezen..... jaaaaa zwak deelnemersveld maar de getrapte wattages waren gewoon hoog. voor mijn gevoel is een renner die van 500k naar 3k gaat een te groot verschil. hoofd zegt ja hart zegt nee.

Next up is landa ik zie de echte klimmers puur sang pas in de laatste week knallen en ook de giro winnen. ik zie hem zomaar podium rijden maar geen tijdrijden geen heuvelskills lijkt me op dit parcours finest. voordeel is wel je weet waar je hem meot opstellen en waar hij gaat scoren maar ik verwacht geen enorme hoeveelheid punten.

Vlasov kun je hier naast zetten. Ik zie ze gelijkwaardig in de bergen maar vlasov kan ook op andere gebieden punten pakken en doet mee voor het jongeren. Heeft zich nog niet bewezen over 3 weken, maar ik durf de gok wel te nemen.

Tot slot de duitser, he een is aanklamper en zal lager dan landa eindigen maar wel prima, zowel in de ebrgen als de tt als de heuvels daarbij komen te teampunten van het groen van sagan. Lijkt mij een redelijke must have maar ik laat me overtuigen, misschien is het ook mijn duitse bloed XD .

arjenzvob

Wat ook altijd interessant is om te lezen:

https://www.procyclingstats.com/race.php?race=1049&filter=Filter&id1=giro-d-italia&id2=2021&id3=gc&id4=startlist&id5=starting-in-other-race

Ewan combineert het, dat wisten we. Maar hij is zeker niet de enige. Wie weet stapt Merlier ook wel eerder af, omdat hij ook combineert met de Tour de France.....

Kees Krokant

Gaan Tratnik en Mohoric de kansen krijgen om in de aanval te gaan? De berichten wijzen er een beetje op dat alle ballen op Landa gaan deze giro...

1 2 ... 48 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.