Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 6 ... 263 264
Ajvenema

'@Ab: Is dat gecommuniceerd? Landa voor de giro, Bilbao voor de tour? Als Landa/Bahrein zijnde zou ik het haast eerder omdraaien...

Ab Normaal

'@Ajvenema
Ja, dat is gecommuniceerd.
En leg uit, waarom zou jij het omdraaien?
Meer tijdritkilometers in de Tour en meer aankomsten bergop in de Giro.

@kv
Landa voor de Tour is nog niet zeker. Zelf gaat hij liever naar de Spelen en daarna de Vuelta.

Laatst gewijzigd
KV

Interessante discussie. Daarom hebben we dus een forum!
Maar misschien moeten we gewoon even de officiële berichtgeving afwachten :-)

Jori

'@Ab: Precies zoals ik het ook uitschrijf. En het voorbeeld met Bilbao die achter kopman Lopez braaf 6e of 7e werd vond ik ook wel treffend. Waarom zou je niet met 2 troeven willen spelen?

Tour is ook vreemd. Bilbao gaat daar wel potten breken na een Giro, maar Poels die 6e wordt in de Vuelta mag niet worden meegerekend? Als die tour dan zo belangrijk is, waarom dan niet Bilbao hier kopman en Landa dan maar de tour? Daarnaast had Sunweb geen man voor het klassement vorig jaar, zo slecht was dat ook niet.

Maar goed, stel ik ga mee met je "puur" knechten. Dat uitbollen vlak voor de streep heeft Bilbao al bewezen dat hij dat totaal niet snapt. De volledige dag rust nemen en Caruso als laatste man zou in theorie kunnen. Maar ook Caruso is niet het type wat rustdagen pakt, maar vaak vol gaat. Zie ook de tour waar hij 10e wordt, zogenaamd "volledig in dienst" van Landa. Daarnaast is het een extra troef om met goed geplaatste mannen te zitten en is het zonde om een klassement weg te gooien. Pas als het klassement definitief om zeep is, is er idd kans dat hij met pelotondagen en dergelijke dingen gaat werken. Maar ook in de tour ging Bilbao vaak vol mee, kijk de uitslagen maar op na en enkel op de Roche de Falcons heeft hij zich volledig uit elkaar getrokken voor Landa (en nog steeds kort geëindigd).

Vorig jaar heeft Bilbao exact hetzelfde gedaan in de Tour. Hij werd keurig 16e, heeft Landa goed geholpen en scoorde maar liefst 62 Scorito punten. Om vervolgens de Giro voor eigen rekening te rijden.
Waarom zou het nu anders zijn?
Omdat hij zelf aangeeft nu voor meer eigen kansen te mogen gaan?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Jori
Nou, dan heeft Bilbao scoritowijs knap beroerd gepresteerd in de Tour. Dan is 2M flink te duur.

Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag over de Tour. Dat Poels een keer 6e wordt, hoera, maar hoe vaak moet hij nog bewijzen dat 3 weken constant top voor hem teveel gevraagd is? De Vuleta past hem als ronde beduidend beter.
Poels is echt geen serieuze optie voor het AK in de Tour. Dat weet jij ook wel.

Anyway, we zijn het duidelijk niet eens, mag ook, dat is het leuke van het forum. Ook mijn mening is slechts mijn mening en geen vaststaand feit.

Jori

Anyway, we zijn het duidelijk niet eens, mag ook, dat is het leuke van het forum. Ook mijn mening is slechts mijn mening en geen vaststaand feit.
Klopt natuurlijk, maar juist leuker als je het oneens bent, dan komen verschillende inzichten en interpretaties boven :)

Nou, dan heeft Bilbao scoritowijs knap beroerd gepresteerd in de Tour. Dan is 2M flink te duur.
Klopt wel, daarom verraste hij me in de giro ook wel. Maar qua vorm (= resultaten) zag je hem voor de tour niet presteren, terwijl dat nu voor de giro natuurlijk wel zo is. Je kan zelfs zeggen dat hij de tour heeft gereden om in vorm te geraken voor de giro. Die vorm is nu iig al wel aanwezig dus, dat nog rekken tot de tour zou uniek zijn.

Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag over de Tour. Dat Poels een keer 6e wordt, hoera, maar hoe vaak moet hij nog bewijzen dat 3 weken constant top voor hem teveel gevraagd is? De Vuleta past hem als ronde beduidend beter.
Poels is echt geen serieuze optie voor het AK in de Tour. Dat weet jij ook wel.
Poels is net zo serieus een optie als Bilbao na een Giro, terwijl die al vorm heeft. Achter Hindley, Kelderman, Almeida 4e worden of 6e worden achter Roglic, Carapaz, Mas, Carthy en de verrassende D. Martin, dan is die 6e plek zeker niet minder. En zoals gezegd, je hoeft dus niet per se een AK optie te hebben in de tour.

Puur cijfertjes voor "knecht" Bilbao in de giro:
reed Giro in 2017, 2018,2019, 2020.
2017 Geen TotA, Giro plek 23 -> slecht, maar daarvoor nog nooit echt een resultaat gereden. Dat jaar kan je best wegstrepen
2018 TotA 14e + 1 ritzege -> Giro plek 6, 287 punten, kopman Lopez 3e
2019 TotA 27e, hoogste dagresultaat 4e -> Giro plek 31, 2 dagezeges, 226 punten met kopman Lopez
2020 geen TotA, corona jaar, tour als voorbereiding. Resultaat bekend
2021 2e TotA, 1 dagzege -> Giro ?

Laatst gewijzigd
roburger

Yesss de Giro gaat weer beginnen! Wat een heerlijke koers en er staat alweer een mooie puzzel voor ons te wachten dit jaar. De eerste koopjes zijn al gespot ;)

Ajvenema

'@Ab: Allright, daar ga ik nog even op door googelen dan...
Nou, Tour is natuurlijk prestigieuzer, en Landa staat toch wat hoger in de pikorde volgens mij. Dan zou ik die als team het liefst op de meeste prestigieuze koers laten pieken. Aan de andere kant snap ik ook dat Landa weet dat ie de tour niet kan winnen, maar wellicht niet de giro. Bahrein wellicht ook. Ben alleen niet gewend dat teams op zo'n realistische manier naar de koers kijken, meestal overschatten ze zichzelf een beetje:)

Het zal wel lang dubben bijven wat betreft Pello... As ie mag en wil eindigd ie hier gewoon top6 met 2 mooie tijdritplekken, als ie hardcore gaat knechten is 2m een beetje duur. Ik heb overigens de neiging hem op de verkeerde momenten te kiezen.

Iemand die een idee heeft over de intenties van Grosschartner?

Teeke_de_Kapper

Die heeft net de Etappe in de TotA gewonnen, dus zijn vorm is OK

Jori

https://www.cyclingnews.com/news/ineos-grenadiers-play-down-reports-that-egan-bernal-could-miss-giro-ditalia-due-to-back-problem/

Platje

Heb liever dat Bernal gewoon meedoet en veel gekozen wordt :)

Ajvenema

Mijn Evenpoel-loze aanpak heeft eigenlijk gewoon een goeie Bernal nodig, maar echt van harte gaat het allemaal nog niet met die jongen...

Platje

'@Jori om even wat tegengeluid te geven, niet of hij een goede of slechte keuze is want hij is bij mij zeker nog niet afgeschreven

In 2019 waren er 3 tijdritten (7e, 9e en 11e) en won hij rit 7 omdat hij al op ruim 6 minuten stond en de laatste bergrit omdat Lopez kansloos was voor het klassement

2018 was hij goed, maar reed hij geen tour (dit jaar dus wel?)

madeinstars

Ik twijfel over alle klimmers van Sky. Sivakov begon goed aan de Tour of the Alps maar deemsterde toch weg naar het eind. Sosa heeft nog nooit een goede grote ronde gereden. Martinez lijkt vooralsnog puur knecht te zijn. Bernal heeft een verkrekte rug... Ik denk dat Ganna en Moscon wel eens meer vrijheid kunnen krijgen dan verwacht.

Aardappel

'@madeinstars

Heb precies hetzelfde tot nu toe.

Eerst vol vertrouwen in Sivakov, maar dat vertrouwen is weggezakt als het vertrouwen in Mark Rutte.😅

Dus hou het nu ook enkel jij Ganna en Moscon. Bernal met die halve rug, zeker geen optie voor mij.

KV

Moscon zou ik zeker nemen voor 1milj - zeker nu hij ook lijkt te sprinten voor 4de plekjes - nu wel wat twijfel, zeker als je er van uitgaat dat er misschien niet veel teampunten van Bernal zullen zijn en dat hij mogelijks/vermoedelijk ook minder vrijheid zal krijgen in de giro dan in TotA.

Chef83

Zou felix niet moeten knechten voor buchmann ?????? Denk toch dat buchie de kopman is bij bora.

vevie

De Landa/Bilbao discussie is zeker interessant. Ik neem ze zeer waarschijnlijk gewoon allebei mee, fuck it. Simpelweg om de reden dat ik ervan overtuigd ben dat Bilbao alleen laten knechten in deze vorm totaal zinloos is. Bahrein hoeft de koers niet eens te maken als Bernal rijdt. Dan zal Ineos, ongeacht dat ze aangaven attractiever te gaan rijden, wel de meest dominante ploeg zijn. Bahrein kan veel beter de Pogacar route volgen en gewoon aanhaken bij de sterkste ploeg. Uiteindelijk is het toch bergop de sterkste renners tegen elkaar en dan moeten ze hopen dat ze erbij zitten.

Normaal gesproken rijdt Landa max podium. Wat natuurlijk super is, maar moet Bilbao daar volledig voor wijken? Als Landa nou de topfavoriet was, dan zou ik beter begrijpen dat iedereen voor hem in dienst rijdt. Maar, nu staat hij toch duidelijk achter Bernal, Yates en Evenepoel. Ja, ik zeg Evenepoel omdat die er gewoon zal staan net als Almeida vorig jaar. Dat is zo een uitzonderlijk talent; die zal bij bijna iedereen ‘gewoon’ in het team staan, ondanks dat mensen zeggen van niet. Wat Almeida vorig jaar kon, dat kan Evenepoel ook en laatstgenoemde is een nog betere renner.

madeinstars

'@Chef83 ik denk dat de relatie Buchmann/Ringel S ongeveer gelijk is aan de relatie Landa/Bilbao: Tenzij er gekke dingen gebeuren, verwacht ik niet dat Bora de koers moet dragen en ik denk dat Grossschartner wel genoeg vrijheid krijgt om zelf ook voor goede uitslagen te rijden. Mocht Buchmann ineens echt heel goed blijken, dan is het het wat betreft teampunten Buchmann/Sagan misschien ook al waard.

Kaassoufflé

'@Vevie: waarom vergelijk jij Almeida met Evenepoel? Almeida had vorig jaar heel wat koersen gereden ter voorbereiding. De reden waarom mensen twijfelen over Evenepoel is niet omdat hij een debutant is, maar omdat hij al sinds augustus 2020 geen koers heeft gereden.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ka de situatie Evenepoel is wel heel anders dan de situatie Almeida. Komt nog eens bij dat Almeida vorig jaar (uit mijn hoofd) 2,5 miljoen was en Evenepoel dit jaar het dubbele.

Jun Allrich

was ik ook het denken Vevie...

Landa en Bilbao en Evenepoel.

Ik zit meer te knoeien met de sprinters. Ewan blijft wel een issue. Viviani en Gaviria wil ik niet. Merlier? pft
Ik ga voor Sagan en wat tweederangs garnituur denk ik...

M@thijs

Ik heb toch eens goed naar de teams gekeken en hier komt misschien een controversele opinie maar volgens mij is het niet zoooo moeilijk dit jaar.

Volgens mij moet je de dure mannen nemen of jusit laten liggen. Verwacht je dat ineos gaat domineren met carapats of bernal? dan moet je volgens mij ook ganna en nog 2 ineos knechten meenemen. Dit zelfde geldt ook voor qs, verwacht je een goede almeida of bernal dan neem je hier knox en cavagna ofzo bij. Als je dit doet met nog 3 middeklasse en 3 goedkope ak om je team compleet te maken heb je ook 3 dure sprintmannen en kun je in deze ritten je voordeel pakken.
Verwacht je weinig van de blessureboys of wil je het veilig spelen dan laat je almeida remco en bernal thuis en kun je echt een beesten team samenstellen.

danusz1986

Bizar dat ik momenteel 8 klassementsrenners, 3 klimmers en een aanvaller (ook klimmer) in mijn team heb. Maar weet ook niet wie ik daarvan eruit moet halen. Ik denk want 10 is wel de max. Je kan er toch elke keer maar 9 opstellen.

madeinstars

Carapats rijdt de Giro niet.

1 2 ... 6 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.