Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 63 ... 263 264
Jeffrey81

Over 500K'ers gesproken... Ik ga eens een gokje wagen op Hermans. Zie wel genoeg ritten waar ik 'm kan opstellen en ik hoop erop dat hij zich lekker gaat profileren deze ronde.

Sivakov heeft sinds vandaag trouwens toch het team gehaald... Dus die gaat vallen, zoals ik eerder al zei 😉

Laatst gewijzigd
danusz1986

Je hebt zoveel goedkope renners, maar je kan er echt naar 2 a 3 in fietsen. Hoofdbrekens:
Fabbro, Guerreiro, Champoussin. Daarboven Masnada en Honore.

Als jullie 2 renners zouden moeten kiezen van de volgende namen Fabbro, Guerreiro en Champoussin wie zouden dat zijn?

En zonder te kijken naar hoe duur wie zien jullie meer potten breken Masnada of Honore. Allebei niet meenemen voelt zo slecht.

Arne Riis

Ik zit toch mn uiterste best te doen om Bernal erin te fietsen, maar jongens, het past gewoon niet. Voor die 6 miljoen en twee vullertjes van 750 krijg je, bijvoorbeeld ook Sivakov van 2.5m, Bilbao van 2 m en een sprinter als Nizzolo en Merlier. Dan moet het toch wel heel raar lopen als Bernal en die twee vullertjes de betere keuze zijn. Ik ben wel benieuwd naar de uiteindelijke pickrate van deze Colombiaanse rugpatiënt.

Jari Litmanen

Hoe meer in lees, hoe meer ik twijfel. Heb nu weer Evenepoel eruit geklikt en Bernal erin. Ganna eruit en Narváez erin. En ik twijfel zo enorm over Ulissi, Ringel S (heeft me vorig jaar zoveel opgeleverd in Vuelta, waarom is ie niet gewoon weer kopman – vind Buchman ook geen leuke renner), Champie, Geurreiro en Bettiol. En Mohoric, maar die stel ik consequent verkeerd op. Ik vraag jullie overigens niet wat te doe; deze puzzel is onmogelijk.

De prijzen waren ideaal als de duurste drie niet zo onzeker waren, overigens. Maar daarom is het spel nu juist leuk, maar hangt er dus ook veel af van geluk – meer dan normaal, is mijn indruk.

Guido Maltempi

Ik geloof dat mijn team wel klaar is zo. 250K over, maar dat moet dan maar voor een keertje... drie mannen mee van 750K maar ik zie nergens een 'upgrade' die daadwerkelijk een upgrade is.

Als EF nou ook nog even hun nieuwe truitje presenteert en er meteen bij vertelt wat ze met Bettiol van plan zijn, kan ik tot zaterdag weer rustig slapen.

Jari Litmanen

Oké, nog wel één serieuze vraag; hoe groot achten jullie de kans dat Evenepoel niet de top 5 rijdt bij de tijdrit?

KV

Door het skippen van Ganna heb ik nu plots 1 milj over en weet echt niet wat ermee te doen! Nog mensen met dit “probleem”? :-)

Primavoormij

'@Guido jij, ik en alle anderen op dit forum weten ook wel dat jij uiteindelijk geen 250K gaat overhouden. Terug naar de tekentafel!

KV

'@jari: die kans acht ik wel klein

Asjemenouu

Heb op het moment het volgende team staan:

Evenepoel
Almeida
Yates
Vlasov
Carthy
Martin
Sivakov
Großschartner
Cepeda
Fabbro

Cavagna
Foss

Ewan
Sagan
Merlier
Nizzolo
Vendrame

Battaglin
Bevin
Schultz

Denken jullie dat de balans goed is? Twijfel of het wel verstandig is om zoveel ''opvullers'' mee te nemen.

Daan Brakenhoff

'@asjemenou
Prima team. Alleen voor jou en alle andere die nu al hun team posten, wacht nou even tot zaterdag. Ik kan misschien voor mezelf spreken maar mijn team veranderd nogsteeds dagelijks. Het team dat ik nu klaar heb staan zal hoogstwaarschijnlijk niet het team zijn waar ik zaterdag mee aantreedt..

Maestro Mello

Al een aantal grote ronden lees ik hier fanatiek mee en geniet ik van de vele discussies onderling. Heb voorheen niet echt aangedurfd om me te mengen op het forum omdat ik voor mijn gevoel nog veel minder wielerkennis heb dan menig ander hier. Ben al wel jaren fan van de sport en heb als enthousiast tiener vroeger ook wel eens in Zuid-Frankrijk aan de voet van enkele bekende klimmen staan kijken naar de renners die zich daar naar boven smeten. Maar terug naar nu, want ik wil toch wel wat meer deelnemen aan discussies hier omdat ik denk dat ik juist dan nog veel meer kan leren. Niet alleen scorito-technisch maar ook gewoon meer logica achter de strategie van het koersen. Neem het mij vooral niet kwalijk als ik af en toe iets vraag waarvan jullie denken; deze amateur kunnen we er niet bij hebben hoor ;) .

On-topic: Ik heb de term FOMO tot nu toe nog niet voorbij zien komen, waar dat voorbije ronden nog wel degelijk de revue passeerde. Dat wilde nog wel eens mijn keuze’s positief beïnvloeden dus ik ben benieuwd. Welke renner durven jullie tijdens het puzzelen geen enkele keer op de schopstoel te zetten omdat je gevoel zegt dat je hem niet thuis mag laten? Ik heb dat vooral bij Dan Martin en Carthy, maar dat zal wel door hun Vuelta van 2020 komen..

Daan Brakenhoff

'@maestro mello
Welkom! Absolute fomo pick bij mij is toch altijd wel Sagan. Ook Almeida na de 19-keren in de top-20 van vorig jaar staat er vanaf begins af aan in bij mij

arjenzvob

FOMO vind ik altijd een mooie term. Dan denk ik eerder aan een renner waarvan je niet met zekerheid weet dat hij een sloot punten voor je gaat halen, maar potentie is er zeker.
Tijdens het klassiekerspel had ik dat met Pidcock. Uiteindelijk niet genomen... ai!

Nu FOMO? Goh... Foss misschien? Maar nu is dat ook zo met Evenepoel en Bernal als kleppers, maar met hun onzekerheid die we allemaal kennen.

Bevin is ook zo'n naam nu. Maar als je de analyses per etappe leest op hun ploegsite kom je z'n naam alleen tegen bij de itt en nergens bij de sprints. Alle ballen op Cimolai.

Laatst gewijzigd
Maestro Mello

'@Daan haha ik herken mij ook wel een beetje in die Almeida pick. Vorig jaar heel eventjes in mijn team gehad maar dan maak je vervolgens hele verkeerde keuze’s en eindigt Almeida op ‘t bankie. Wat heb ik me op zitten vreten toen..

@arjenzvob Pijnlijke Pidcock zijn nieuwe bijnaam? Haha, kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Bij Evenepoel en Bernal deel ik die mening met je, al ben ik er wel van overtuigd dat je genoeg redenen kunt vinden om ze (al dan niet allebei) thuis te laten. Dan kan het achteraf wel een slechte keuze blijken maar dan heb je hem tenminste wel goed onderbouwd. Ik zou mezelf wel weer voor de kop slaan als ik een overduidelijke no-brainer over het hoofd heb gezien.

Maar ik heb denk ik nog niet eerder zo veel tijd en moeite gestoken in het selecteren van een winnende equipe dus wellicht gaan we dit jaar eindelijk meedoen voor de prijzen.

arjenzvob

'@maestro Succes! En welkom op het forum. Voor een handleiding moet je een paar pagina's terug 😉

Daan Brakenhoff

Geen Wackermann bij Eolo. Had stiekem gehoopt dat Belletti thuis zou blijven zodat Albanese zou mogen sprinten...

M@thijs

De grootste FOMO heb ik toch echt wel bij groenewegen. Durf hem niet thuis te laten als snelste man daar hoewel ik ook over zijn gesteldheid twijfel.

joris dor

Zijn er nog mensen die nog steeds vertrouwen in Gaviria hebben om deze Giro nog eens te scoren in de top 5? Ik kan mij niet van de mening ontdoen dat er voor hem kansen liggen in de sprints. Wat is jullie mening?

Fiepke

Het geraamte van mijn team staat al een tijdje; een renner of 12 á 14 die ik er de afgelopen anderhalve week steevast in klikte en daaromheen lekker aan het puzzelen geweest. Daarbij handig gebruik gemaakt van jullie inzichten op het vlak van bijvoorbeeld teampunten, maar vooral scenario's.

De vraagpunten in mijn team op dit moment liggen op het vlak van de tijdrijders en sprinters. Ik ben dan ook benieuwd hoe jullie aankijken tegen het belang van voldoende renners die kunnen scoren in de tijdrit? Mijn gevoel zegt (heb het niet onderbouwd met statistieken vanuit PCS) dat renners bij de eerste tijdrit op afspraak willen zijn om een ronde met een goed gevoel te starten. De afsluitende tijdrit wordt meer gevoed door wat er nog op het spel staat en hoe het er de 3 weken voorafgaand aan toe is gegaan.
Hoe zien jullie de twee tijdritten in deze Giro met een Scorito-bril op?

Over sprinters zijn meerdere mensen flink aan het dubben het forum zo lezende. Heb nu een mix van erkende snelle sprinters en mannen die de vluchtheuvel over kunnen. Met zo'n 5 á 6 man ook geen heel uitgebreid team. In combinatie met de tijdrijders heb ik dan een rennertje of 8 voor een etappe of 7 á 8 om ze uitspelen.

De Tourminator

'@Sniekey
Bij mij zijn al 17 renners zeker van hun plaats.
Nu nog 3 te gaan waarbij ook ik vooral wat sprinters zoek. En voor die 3 heb ik maar liefst nog 8,5M te besteden...... 1 sprinter moet er nog minimaal bij, maar wie?? Verder nog 1 voor het klassement en die laatste vullen we dan nog in.

Renshupkes

'@joris doe

Diezelfde vraag stelde ik een week geleden ook al hier op het forum. Gezien zijn lead out heeft hij het beste team. Alleen is hij de laatste jaren niet echt een puntenpakker gebleken. Zelf neigt mijn chauvinistische gedachte meer richting een Groenewegen maar ook die zou behoorlijk kunnen falen. 😅

Kip

'@Jari, ik acht die kans nog wel 40%

Jun Allrich

'@Joris Ik heb Gaviria nu tijdelijk ook. Die man kan niet alle snelheid kwijt zijn en hij heeft Richeze als lead out...

Ajvenema

Ik zou Gaviria alleen overwegen als je Merlier en Nizzolo ook al hebt:)

1 2 ... 63 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.