Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 62 ... 263 264
Basementman

'@nasibal Eens, echter moet je dan wel weten welke van je 9 klassementsmannen je niet moet meenemen. Meestal zakt er inderdaad al wel 1 door het ijs, maar dan heb je ook nog zoiets als truipunten Sagan die je dan ook kunt overwegen. No risk no fun, dus het is inderdaad leuk om een aanvallend type te hebben. Wel vind ik de combi leuker, zoals bij Foss het zeldzame geval is: kan tijdrijden en wellicht ook goed mee omhoog. Dat zijn de pareltjes wat mij betreft, maar heel veel heb je daar niet van. Of bij een Bevin: kan tijdrijden, sprinten en nog wat aanvallen.

Laatst gewijzigd
Primavoormij

Ik heb een vraag.

Waarop baseren jullie dat Buchmann niet in vorm is?

In 2019 was hij echt top. In 2020 viel hij in de Dauphine, waardoor zowel de Dauphine als de Tour in het water viel. Ook vanwege corona en de beperkte kalender heeft hij geen goede resultaten kunnen rijden dat jaar.

Nu is het 2021. Wat mij betreft weinig reden om aan te nemen dat we een andere Buchmann hebben dan in 2019. Oké, toegegeven, zijn resultaten zijn dit jaar nog niet heel denderend. Maar zijn deze resultaten zodanig van waarde om de vorm en potentie die hij liet zien in 2019 helemaal af te schrijven? Weten wij zeker dat hij deze koersen niet gewoon gebruikte om in vorm te komen voor de Giro?

Hoor graag.

KV

'@prima: verschil zit hem ook vooral in de voorbereidingskoersen in 2019. Steevast top 10 en zelfs meestal richting podium. Nu is dit niet het geval en is het dus meer risky om zomaar aan te nemen dat hij plots wel consistent goed zal rijden. Pickrate zal wss daarom niet zeer hoog zijn (en wss is hij door Sagan ook half miljoentje duurder) dus kan je wss wel een verschil maken moest hij toch podium rijden.

Westland95

Is die Tesfatsion nou een sprinter of een AK-renner?

Daan Brakenhoff

Westland, B garnituur sprintertje. Kan wel leuk zijn als opvulling mocht hij 5x top15 sprinten

SnellenEddy

Wie van de mannetjes van Groupama-FDJ zal strijden voor de bergtrui? Reichenbach of Molard? In die ploeg hebben ze niet echt AK ambities lijkt mij dus stevige concurrenten voor het bergklassement denk ik.

La Primavera

'@Westland95 Ik had exact dezelfde vraag. Velonews noemt 'm alvast geen sprinter maar een klimmer die moet helpen in het hooggebergte?!

"Ecuador’s Jefferson Cepeda and budding Eritrean climber Natnael Tesfatsion — winner of last year’s Tour du Rwanda — will be his leading lights in the high mountains."

Laatst gewijzigd
danusz1986

Ik heb zelf 7 klassementsrenners en 5 klimmers waarvan 3 vluchtrenners zijn waaronder Guerreiro, Fabbro en Cepeda. Denk iets teveel klimmers. Misschien toch maar Guerreiro inruilen voor een aanvaller.

bjornnmgn

Ik zit bij het maken van mij selectie een beetje met ganna in mijn maag. Ik vind hem duur en laat laatse koersen en tijdritten niet zien de prijs waard te zijn. Maar mocht hij de vorm van vorig jaar halen rijd hij wss wel even in de roze trui adviezen?

Kees Krokant

'@danusz1986 voor mij is nog niet duidelijk of Fabbro moet knechten voor Buchmann of een vrije rol krijgt. In dat laatste geval zeker het overwegen waard. Weet jij meer dan ik?

Basementman

'@bjorn Ganna is inderdaad te duur. Heeft al aangegeven dat de Spelen het hoofddoel zijn en dat hij zich niet zo extreem gaat inspannen als vorig jaar Giro. Tuurlijk, de tijdritten zal hij normaal gesproken volle bak gaan en dan ook beide winnen (alhoewel de eerste wel erg kort is, waardoor de verschillen marginaal zullen zijn). Maar solo ontsnappingen hoef je van hem niet te verwachten deze editie, dus als je hem neemt zal dat voor 2 dagen roze en 2 etappe overwinningen in het gunstigste scenario. Ik denk dat ie hem in etappe 3 alweer kwijt is, hopelijk aan Bettiol ;)

daandej

Renners zoals cepeda is lastig met opstellen bevin foss etc geven zekerheid

nasibal

'@Malathion

Heet niet zovele met de kwaliteit van Guerreiro als pick te maken, maar meer met het feit dat hij helaas niet past in mijn huidige strategie en verhoudingen binnen het team.

@Basementman

Heeft niet zoveel met 'door het ijs zakken' te maken. Waar de top 10 in typische sprintersritten toch vaak echt alleen naar de (top)sprinters gaan zijn typische bergritten vaker wél dan niet 'bevuild' door 'random' renners. Denk aan koplopers die vóór blijven, koplopers die wel ingehaald worden door de voorste paar AK mannen, maar niet door allemaal. Denk aan pure klimmers die een keer een goede dag hebben, denk aan meesterknechten die lang meekunnen etc etc. Zelfs als een AK man dus gewoon op niveau rijdt en 10 AK rijd, zou het met wat pech zomaar kunnen dat hij geen enkele daguitslag in de top 12-15 rijdt. Scoritopuntentechnisch is dat heel oninteressant.

De kunst van het spelletje is om te bepalen wie dat gaat zijn. Omdat het weinig met slechte dagen of 'door het ijs zakken' te maken heeft is dat niet volledig random. Als je denkt te weten wie daar het meeste kans op maakt in je selectie kan je je dus vervolgens afvragen of je deze renner inderdaad nodig hebt. Je zou zoals gezegd dit plekje standaard aan je groene trui of een teampuntenpakker kunnen geven, maar dan is het plafond vrij laag. Een aanvaller die je 3 keer voor 0 opstelt op dat plekje, maar 2 keer top 5 rijdt én bergruipunten meepakt kan al snel interessanter zijn. Zeker als zo'n aanvaller potentie heeft op meer.

Of je dat doet/moet doen is natuurlijk aan iedereen zelf, maar het is wel een redelijk plausibele oplossing van het probleem wat je schetst. Plausibeler denk ik dan het opstellen van een ITTér in 2 ritten. voor een totaal van 60 punten (of minder, met pech). Dat is óók geen gek idee om te doen, maar zou ik alleen doen als met 19 man mijn team klaar is en ik dat 20e plekje gewoonweg nog moet vullen.

Malathion

'@nasibal Dat begreep ik al wel. Was juist benieuwd naar de strategische overwegingen. Maar begrijp ook dat je die niet deelt. ;-)

danusz1986

'@Kees

Ik denk dat Buchmann niet zo goed gaat zijn. Maar mocht dat wel zo zijn verliest hij wel wat tijd in de tijdrit al kan hij wel tijdrijden. In de vluchtetappes mag hij vast wel het proberen. In de eerste 1.5 zitten niet hele zware etappes dan kan de rest van het team hem prima helpen.

Basementman

'@nasibal Dank voor de uiteenzetting, levert weer wat inzichten op. Echter, neem je bij het maken van je team ook de totaalpunten die je aan het eind krijgt voor klassementen mee in de keuzes? Daarom zou ik dus wel graag aan een grote groep klassementsmannen vasthouden, want dat levert aan het eind een mooie bonus op.

danusz1986

Hoeveel Quicksteppers hebben de mensen hier. Ik heb er 3 wil er 5, maar mijn team heeft eigenlijk plek voor 2. Snapt u hem nog haha.

Cerebral36

'@danusz Buchmann die vroeg in de vlucht wat mag lijkt me sterk. Na zo'n korte itt heeft hij nooit zoveel achterstand dat ze hem meteen vrijheid geven lijkt me. Of doelde je op een andere Bora renner?

Kees Krokant

'@cerebral36 ging om Fabbro, of hij de vrijheid krijgt of moet knechten voor Buchmann.

Cerebral36

Ok excuus dan.

Westland95

'@La Primavera Hij lijkt wel aardig rap te zijn als je de uitslagen bekijkt.

nasibal

Dank voor de uiteenzetting, levert weer wat inzichten op. Echter, neem je bij het maken van je team ook de totaalpunten die je aan het eind krijgt voor klassementen mee in de keuzes?

Jazeker, dat zijn hele belangrijke punten. Mijn eigen ervaring over de jaren héén is eigenlijk dat alleen de eind punten van de 'top 5' dusdanig belangrijk zijn dat je er daar een hoop van moet scoren. Ik haal vaak een betere score door met die plekken in mijn selectie de 'etappepunten' te maximaliseren ipv de eindpunten van 5-10. De top 5-10 is lastiger te voorspellen dan de top 1-5 (althans, de renners, niet de volgorde per sé). De jongens die je daarvoor meeneemt hebben tenslotte ook een grotere kans om weg te zakken uit het klassement omdat ze minder stabiel zijn vaak.

Ik zorg dus zelf dat ik 3 a 4 (afhankelijk van de prijzen en het aanbod) jongens meeneem waarvan ik zeker weet dat ze, zonder pech en tegenslagen, top 5 kunnen rijden. Daarachter neem ik 2 a 3 jongens mee waarvan dit geen zekerheid is (ze zouden ook prima 6 of 7 kunnen worden), maar wel een reële kans hebben. De overige plekken in mijn AK-team besteed ik aan renners waar de focus vooral op etappepunten ligt. Dat hoeven overigens geen goedkope aanvallers te zijn. Jongens als Almeida vallen hier ook onder. Verwacht ik absoluut geen top 5 van tegen alle aanwezige namen, maar kan over 3 weken tijd wel een ladig etappepunten pakken.

Laatst gewijzigd
danusz1986

'@Nasibal

Dus dan kom je op 6 of 7 klassementsmannen en de rest vul je op tot 9 a 10 klimmers of ben je van mening dat het er 11 of 12 kunnen zijn voor eventuele vluchtetappea. Je hebt zoveel namen zoals, Vanhoucke, Cepeda, Mollema, Bilbao, Fabbro, Cepeda, Soler, Formolo voor maar 4 plekken anders kom je in de problemen met je sprinters en eventuele aanvallers.

Risje89

Sst. Had Tesfatsion ook op de korrel, maar wacht nog op bevestiging vanuit de ploeg. Lijkt me op papier de snelste.

Laatst gewijzigd
De Tourminator

Voor het eerst even wat kunnen lezen en opzoeken. Ben bang dat ik wederom te weinig tijd heb om me goed in te lezen.
Daarentegen heb ik geld over.... Wil eigenlijk geen Bernal omdat ik die alleen de 3e week eventueel wat puntjes zie halen, maar ik denk eerder dat zijn rug weer voor problemen gaat zorgen. Maar wie wil ik dan wel ...... Buchmann, Landa, Carthy, D. Martin, Hindley, Bennett, Bardet, enz. zie ik tot nu toe niet echt ergens goed rijden.
Voorlopig staat er een team met niemand van 500K, misschien deze week nog wat veranderingen, maar ben er ergens ook wel tevreden over nu.....

1 2 ... 62 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.