Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 61 ... 263 264
Pim96

Ik verwacht dat Narvaez gewoon in het treintje mag plaats nemen. Lijkt mij niet interessant. Toch stagiair van scorito?

Jori

Puccio is al 1 miljoen en Moscon/Castro zijn 1.5. Narvaez zal ook wel gewoon 1.5 zijn.
Maar @Treenert weet wel de echte prijs :p

Laatst gewijzigd
La Primavera

Ik wilde 'm niet maken Jori haha. :)

Verder mondje dicht graag. 750k is de max hoor.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Narvaez wel verdomd weinig gekoerst dit jaar nog.

Gladiool

Als Puccio 1 miljoen is, ben ik bang dat Narvaez voor dat bedrag niet gaat...

vevie

Narvaez is 1.5 mil.

nasibal

Los van de prijs maakt de aanwezigheid van Narvaez Moscon in één klap 6x minder interessant. Mijn Ineosvrije teampje blijft lekker Ineosvrij

Dingetje

'@Wielergekkie
Vind het wel een mooi team, maar misschien je sprinters zijn op het vlakke niet bij de snelste. Je kan jezelf afvragen of je daarmee teveel punten verliest in bijv etappe 2.

Threeohthree

Gezien toch redelijk wat mensen voor een team zonder granaten lijken te gaan, speel ik dan weer met de gedachte om gewoon Bernal, Moscon, en Ganna mee te nemen. De dood of de gladiolen! :p

Jori

'@La Primavera: Sorry, Treenert heeft toch niet geluisterd naar je:(

@Nasibal: Bof jij dat het nog geen zaterdag is. Als je Bernal (en natuurlijk Poetin) neemt, kan je echt al je voormalige en beoogde pareltjes nemen ;)

Daan Brakenhoff

'@Nasibal
Compleet mee eens. Had Moscon erin staan maar die gaat nu lekker plaats maken. Had enige dat hier nog verandering in kan brengen is een interview met Gianni hemzelf waarbij hij aangeeft de gaan denken aan zijn scorito punten en meesprint voor elk plekje

Basementman

Op basis van een verdwaald stukje tekst in de meest duistere hoeken van het Spaanse web, en daarna nog vertaald via translate je hele team op de schop doen, het laatste overpeinzen is definitief begonnen. Nu nog de pouletips eroverheen en we kunnen weer van scratch beginnen. Bettiol for president...

La Primavera

'@Basementman Erg herkenbaar die duistere hoeken van het web. Soms krijg je ook de meest gekke vertalingen waar je toch even twee keer moet knipperen of je het goed leest.

Een niet nader te benoemen renner (privacy) ging volgens Google Translate: "Vrijen op de Italiaanse wegen"

zitvlees

grappigste van die Bettiol bron is dat er bij EF helemaal niets vermeld staat over de GC ambities van Carthy. Vooral mooi stukkie geschreven over namen die hun meer aanspreken dus

janstof

Ik ben nog wat zoekende in “goedkopere” mannen voor het klassement en opvulling. Wat denken jullie van de volgende heren:

- pozzovivo : Ondanks zijn leeftijd een prima rijder die garant staat van punten in de giro. Is denk ik nog in staat om top 10 te rijden en zit er vaak bij met heuvel etappes
- formolo: een renner die klimmen en punchen . Vorig jaar was het niet best en dit jaar ook nog niet top, al was LBL ok
- felix: vorig jaar veel punten met de vuelta en ook dit jaar heeft hij prima resultaten . Echter acht ik hem bergop niet goed genoeg. Daarnaast kan hij wel team punten halen met Sagan en buchman .

Mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar pozzovivo, wat denken jullie ?

daandej

Formolo

Kees Krokant

Wat denken we van sivakov? 2e kopman van ineos. Kan die hoog eindigen in de bergetappes en hoe schatten jullie hem in tov zn prijsgenoten als bennett, martin en bilbao? Zit er een top-10 klassering in voor hem?

TrEb

'@janstof, hou het maar bij je gedachten
Felix vorig jaar in vuelta veel punten, dat zijn toch wel iets andere beklimmingen.

SnellenEddy

Als jullie moeten kiezen tussen Evenepoel en Groenewegen, die beiden een tijd buiten competitie zijn geweest, naar wie gaat jullie voorkeur dan? Mijn chauvinistische zelve zal het wel weten haha.

Laatst gewijzigd
Laurenesi

Formolo staat altijd garant voor zijn puntjes in de Giro. Zal hem niet winnen en in het echte gebergte te kort komen, maar een prima punch voor punten. Kan iig verklappen dat hij bij mij het team heeft gehaald.

Sivakov vind ik een lastige. Hoeveel seconden moet zijn Colombiaanse hardrijder pakken om definitief de tweede kopman te worden in plaats van deze Rus?

@snellen Moeilijke vraag, ik zou die renners nooit in dezelfde etappes opstellen..

Laatst gewijzigd
Basementman

'@janstof Formolo pak ik mee, was ook een late toevoeging maar gezien de punch, kopmanschap en goede ervaring met Giro wat mij betreft het koopje in die categorie.

@SnellenEddy als je ze echt met elkaar wilt vergelijken, dan toch Groenewegen. Die geeft iig aan er bijna zeker wel te staan en mee te gaan sprinten, terwijl Evenepoel bijna alleen maar aangeeft dat het te vroeg komt.

Dan het volgende dilemma: heren als Cepeda en Guerreiro worden erg gehyped voor de bergtrui en in de 750k categorie. Echter blijf ik het een risico vinden hun mee te nemen, aangezien ik ook 8 a 9 klassementsmannen heb. Oftewel: deze heren meenemen zorgt voor keuzestress (je stelt ze op wanneer je ze niet had moeten opstellen en andersom). Is het dan niet veel handiger om een Barta/Bevin/Dowsett/Foss/Oliveira mee te nemen, waarvan je 2 keer gewoon zeker bent wanneer ze op te stellen, en wellicht een keer in een overgangsetappe de gok neemt 1 mee te nemen. Het jammerlijke is dat er idd veel pareltjes zijn in deze 750K categorie, behalve op het gebied van de sprinters. Walscheid krijgt toch zeker geen kans naast Nizzolo?

-Wielerfan

'@Janstof

Naast Formolo vind ik Felix ook erg interessant.

Kan 2x top 20 halen met de itt's.
(Zal hier ook vol voor gaan want hij is benoemd tot schaduwkopman van z'n ploeg)

+ Alle teampunten van Sagan.
(Evt ritwinst, Truipunten en evt paarse trui)

Kan in de schaduw van Buchmann top-20's rijden.
En Buchmann lijkt niet in z'n beste vorm..
Mocht hij niet goed zijn dan kan Felix vrij koersen.

In mijn ogen een koopje voor maar 1.000.000

nasibal

'@Basementman

Een Barta/Bevin/Dowsett/Foss/Oliveira meenemen kan inderdaad een oplossing zijn. Een andere oplossing kan zijn om af te vragen of die 8 a 9 AK-kleppers echt nodig zijn en of je niet 1 van die jongens het plekje van Cepeda/Guerreiro kan geven. Waarschijnlijk gaat je 9e man in de bergen vast ook een paar keer laag in de punten (niet goed genoeg, veel vluchters in de top 20 etc) rijden. In theorie zou je daar dus best elke keer een Cepeda/Guerreiro op kunnen stellen wanneer je die vaak in de aanval verwacht. Zullen óók een paar keer een 0 halen, maar die paar keer dat ze wél scoren zal het vaak hoger in de daguitslag zijn dan die 9e AKman van je. En anders in ieder geval voor veel minder geld.

Dat is overigens niet een specifieke suggestie, heb zelf Guerreiro moeten kicken, maar meer om aan te geven dat je vaak op 2 manieren naar een uitdaging kan kijken.

Laatst gewijzigd
Malathion

Ik vind zelfs dat Guerreiro/Cepeda verdedigbaar zijn als 19e of 20e man waarin je gokt op vorm en eventuele eindklassering in het bergklassement.

Edit: @nasibal 'heb moeten kicken' maakt nieuwsgierig naar de achterliggende overweging.

Laatst gewijzigd
Kees Krokant

Ik twijfel tussen Champoussin/Bevin/Tratnik/Mohoric.

Ik wil een van deze mannen als opvulling voor de ritten met een vlucht in de heuvels. Welke zouden jullie kiezen?

1 2 ... 61 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.