Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 60 ... 263 264
zomaareens

ik weet dat ze niet hetzelfde geld zijn, maar wie gaat er het meeste meedoen in de daguitslagen: felline, bevin, bettiol. ik kan 2 van de 3 nemen. ze rouleren al een paar dagen:)

Iemand enigerlei argumenten? een zwak heb ik voor alledrie;) dus ga er met pijn in mn hart 1tje thuislaten

Dingetje

Zou Felline thuis laten. Die gast presteert altijd precies in de etappes dat je hem niet verwacht. Heb een zwak voor 'm maar er valt niet op te rekenen

Kees Krokant

Welke aanvallers komen bij jullie op voor de ritten van de eerste anderhalve week? Zeg maar tot en met etappe 12? Ik heb een aantal namen voorbij zien komen maar daar zitten ook een aantal namen tussen die miscchien minder de ruimte krijgen ivm teamverplichtingen.

Bonusvraag: Gaat Pello Bilbao de ruimte krijgen de eerste week? Er zitten toch een paar mooie etappes voor hem bij, of zal hij door Bahrain in het gareel worden gehouden?

nasibal

ik weet dat ze niet hetzelfde geld zijn, maar wie gaat er het meeste meedoen in de daguitslagen: felline, bevin, bettiol. ik kan 2 van de 3 nemen. ze rouleren al een paar dagen:)

Iemand enigerlei argumenten? een zwak heb ik voor alledrie;) dus ga er met pijn in mn hart 1tje thuislaten

Stel nou dat er géén forum was waar je deze vraag zou kunnen stellen, maar je wél een knoop zou moeten doorhakken. Wie werd het dan en waarom?

Dan vertel ik je daarna welke knoop ik zou doorhakken als ik tussen die 3 moest kiezen :)

Welke aanvallers komen bij jullie op voor de ritten van de eerste anderhalve week? Zeg maar tot en met etappe 12? Ik heb een aantal namen voorbij zien komen maar daar zitten ook een aantal namen tussen die miscchien minder de ruimte krijgen ivm teamverplichtingen.

Aanvallers vanaf kilometerpaal 0 of vanuit een klein peloton op 20km van de finish omdat het net niet zwaar genoeg is voor de échte favorieten? In het laatste geval zou ik Soler en Vanhoecke opschrijven. Voor het eerste geval rijden er twee andere jongens bij Movistar :)

Laatst gewijzigd
zomaareens

Nou felline weet ik gewoon of ie mee gaat sprinten, van bettiol weet ik wel dat ie dat niet gaat doen, van bevin verwacht ik dat wel. bettiol en bevin kun je in de tijdrit inzetten, bettiol verder aan aanvallersgok..

Als ik felline en bevin neem, wat mn eerste neiging is vanwege meeste kansen, hou ik 250k en bettiol op de bank over en dat is toch ook wel zuur omdat ik twijfel over of felline gaat sprinten als de sprinters eraf liggen, dat dus.

bettiol heeft vervolgens allerlei plannen, die er veel meer zullen hebben, en lijkt mee zekerheidje voor top 10 proloog. dus die blijft zitten trekken vanaf de bank...

naja een klein overzicht van mijn afwegingen...

nasibal

'@Zomaareens

Met die 3 zou ik inderdaad een beetje langs dezelfde denkrichting zitten. Buiten de ITT's weet je eigenlijk niet zo goed wat je wel en niet aan ze gaat hebben. Sterker nog, zelfs als ze daar een paar uitslagen rijden is het nog maar de vraag of dit echt punten zou zijn die je zou missen als je een alternatief op die plek had.

Ik zou ze dus vooral onderling vergelijken op hun inzetbaarheid in de ITT's en de rest als mogelijke bonus beschouwen.

Laatst gewijzigd
Jori

Makkelijkste is ook om de teamsites te bezoeken:
Israel heeft een heel uitgebreid stuk per renner en dan ook nog per etappe de verwachtingen uiteengezet en een naam van hun erbij genoemd. Astana geeft kort de doelen weer, staat ook iets over Felline (en Battistella).
Bettiol is nog onbekend, omdat EF nog niks heeft gedeeld qua ploeg en ik ook nog niet de moeite heb genomen om een interview te zoeken, dus ook niet weet of die er is.

zomaareens

Ook die sites heb ik wel gezien ja, zowel felline als bevin verwacht ik in de uitgedunde sprints, bettiol niet.
Maar felline zal moeten delen met battistella, en is zo onberekenbaar als de pest(ervaring;), laat wel weer glimpen van de oude felline zien. Bettiol heeft gekloot met zn voorjaar, darmproblemen enzv.. is dat nu over? mwah..

kom op wie hakt de knoeperd door;)

op basis van itt zou ik felline thuislaten(hoewel ie dat vroega ook prima deed)

arjenzvob

De verhalen over Bettiol zijn ineens ontstaan door een google translate vertaling van de ploegenpresentatie op gazzetta.it Niet te veel waarde aan hechten dus. Het waren niet eens citaten overigens....

RozeLantaarn

Is Formolo voor 1,5 m. het nog waard?
Hij gaat als kopman mee voor UAE, maar heeft mij de afgelopen jaren keer op keer teleurgesteld. Vind 'm voor 1,5 qua klimmers één van de betere opties.
Grosschartner daarnaast met z'n punches vorig jaar in de vuelta was ook zeer sterk, maar vermoed dat hij veel voor Buchmann zal moeten doen?

nasibal

maar vermoed dat hij veel voor Buchmann zal moeten doen?

Wat verwacht je inhoudelijk dat hij voor Buchmann zal moeten doen? En zal dat zijn in etappes waar hij anders met z'n punch een kans had gemaakt?

Of is het een zwart-wit conclusie omdat Buchmann de rol 'kopman' heeft? :)

Laatst gewijzigd
steefje9

Overigens geen sosa bij INEOS. Benieuwd wie daar voor in de plek komt

Jasperdewaal11

Buchmann met een treintje bergop, zie jij het gebeuren ? ;) Ik neem Felix mee hoor, lekker aanklampen en dan het sprintje van de grote jongens winnen + een aardige tijdrit + aanvallen kan hij ook.

Laatst gewijzigd
Jori

https://imgflip.com/i/5886a4

Tegengeluid Felix: Lekker aanklampen mocht Buchmann ergens hulp nodig hebben met wat bidonnetjes ofzo, gelost worden zoals in TotA ook wel vlot ging, spaarmodus gaan en toch mikken op die ene ritzege die hij zo graag wilt (ws kans ergens in week 3?). Tijdrit is aardig, maar net niet echt handig voor deze platte ritten, denk dat ik wel tot 20 betere namen kom voor de openingstijdrit. Etappes waar hij dan perfect uitkomt, is vooral in de eerste week/ eerste 2 weken. Hier kan je ws nog wel sterk vullen qua teampunten. Vervolgens kan je in principe een sterkere/vrijere klimmer in week 3 gebruiken.

Zeker geen verkeerde koop Felix, maar hij moet dus maar net goed passen bij je overige namen. Voor mijn beoogde team lijkt hij helaas niet uit te komen (maar met zijn interessante profiel betekent dus niet dat ik hem uitsluit)

https://twitter.com/INEOSGrenadiers/status/1389607941460959235
Ineos plaatst zijn team om 18:30, hoop dat iedereen dan klaar zit :p

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Bernal out > Thomas In zou heerlijk zijn voor de Chaos.

Asjemenouu

Beste mensen,

Na enige tijd mee gelezen te hebben op het forum toch maar eens een account aangemaakt zodat er ook eindelijk een bijdrage geleverd kan worden. Na het nodige wikken en wegen is het team in grote lijnen klaar, echter heerst er dit jaar meer twijfel dan ooit.

Het opnemen van een Bernal, Evenepoel, Groenewegen, Ganna, Ewan, Merlier e.d. kost veel geld en brengt mijns inziens veel onzekerheden met zich mee. Daartegenover hebben ze natuurlijk wel een zeer hoog puntenpotentieel. Het is op het moment bij een aantal onmogelijk om een (steady) verwacht aantal punten te voorspellen omdat het wat betreft vormpeil volledig tasten in het duister is. Vooralsnog heb ik ervoor gekozen risico’s te beperken door van bovenstaande renners maar één definitief in het team op te nemen. Een ander zal tot het laatste moment op de wip blijven zitten... Ook geeft het selecteren van een sprintteam dit jaar de nodige hoofdbrekens. Het lijkt onmogelijk om uit het <1M segment een paar sprinters te trekken die in staat zijn een aantal top 5-20 noteringen te rijden.

TrEb

Of Swift er in.

Ketjap Manis

Volgens mij is Wielerflits Androni vergeten een bericht te geven. Team was gister al bekend toch?

Niballie

Narvaez

Jori

Androni is toch nog niet officieel? Hun teamsite en twitter zijn nog leeg erover.

Iemand trouwens idee wanneer de ploegenpresentatie is? Bij eurosport zeiden ze er iets over in Romandië, maar ben de dag en het tijdstip vergeten.

Laatst gewijzigd
Niballie

Ik dacht donderdag

wielergekkie

De eerste keer dat ik echt actief ben op dit forum. Speel het spel al wel jaren mee. Mijn team staat nu zo;

Bernal
Almeida
Vlasov
Carthy
Martin
Soler
Bilbao
Mollema
VanHoucke
Fabbro
Cavagna
Sagan
Merlier
Nizzolo
Belletti
Pasqualon
Bettiol
Bevin

Er zijn nog wel een aantal renners waar ik over twijfel.
Dit zijn Bernal, Dan Martin, Mollema, Belletti.

Wat vinden jullie hiervan? Of zie ik toch nog renners over het hoofd 😅

Wouter Zin

Narvaez mee bij Ineos...die kan nog wel eens met een uitgedund peloton gaan sprinten. Nu alleen nog even afwachten wat de prijs is en wat INEOS van hem verwacht...

wielergekkie

Ik vergeet Formolo en Yates zie ik 😅

La Primavera

Narvaez dat is toch wel een knijters interessant rennertje weer... wellicht dat die mijn vooralsnog Ineosloze teampje kan voorzien van een Ineossausje.

EDIT: Stagiair ik bedoelde hier niet mee dat hij veel waard is. 750k is prima. ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 60 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.