Een goede Evenepoel gaat meer punten pakken dan een goede Bernal. Een slechte Evenepoel gaat minder punten pakken dan een slechte Bernal. Dit is wat ik denk.
Een slechte Evenepoel is iemand die niet mee kan doen in het klassement en zodoende gaat knechten en alleen teampunten kan halen. Een slechte Bernal is iemand die nog wel wat etappes bij de favorieten eindigt maar steeds slechter wordt en er uiteindelijk doorheen zakt. A la de Tour vorig jaar.
Mijn eigen team (6 klassementsrenners, 4 klimmers, 1 tijdrijder, 5 sprinters, 4 aanvallers):
Almeida
Yates
Vlasov
Carthy
Landa
Bennett
Bilbao
Mollema
Ciccone
Molard
Cavagna
Ewan
Sagan
Merlier
Nizzolo
Vendrame
Ulissi
De Gendt
Bevin
Mohoric
hoe is de balans in dit team?? Heb nog 500k over.. Twijfel nog om Bennett (of één van de Bahrain) te vervangen..
Wat zijn er toch veel mooie 750.000 renners te vinden en wat zijn er in mijn selectie weinig plaatsen voor. Wat dat betreft zou een uitbereiding van het aantal plekken in je selectie voor deze Giro goed uitkomen. Ook blijft het jammer dat er nog steeds geen 1.250.000 en/of 1.750.000 renners zijn waardoor je altijd een even aantal van deze renners moet kiezen (ja, je kan ook 250.000 overlaten en niet gebruiken maar dat lukt mij dan ook weer niet).
Pfff Bettiol met plannen... top10 in de proloog lijkt me nog wel haalbaar opzich. Maar het roze behalen daarin tegen... Een goede Almeida zal in de tijdrit niet verliezen/tijd winnen op Bettiol. Ook schat ik de kansen van een Almeida of Yates hoger in om Etappe 4 te gaan winnen dan de kansen van Bettiol. Of zie ik hier iets over het hoofd wat betreft Alberto?
Precies waar ik ook mee worstel. Die top 10 heeft ie al vaker laten zien. Maar er zijn er volgens mij heel wat die zo'n bult als aan het eind van de 3ebof 4ebetappe beter op kunnen knallen. Al heeft Bettiol schijnbaar wel concreet aangegeven er op die dagen werk van te willen maken, en hij kan het natuurlijk wel... Zo'n bult ook allen. Is alweer even geleden
'@bakkieolie Ik denk dat het verschil is dat Evenepoel geblesseerd is geweest. Vandaar dat ik zelf weinig vertrouwen in hem heb. Ik kan het natuurlijk ook mishebben. Pidcock was daarentegen maar 1,5 miljoen bij klassiekerspel geloof ik, Evenepoel is hier 5 miljoen, dat is wel een verschilletje
'@Teeke_de_Kapper: Omdat hij in tijdrit Tirreno over 10 km ook al bijna een minuut verloor op de winnaar en 30 seconden op Almeida? en dan in de afsluitende tijdrit ook nog eens een 30 km tijdrijden er bovenop, waar bijv. Almeida (en Evenepoel?) ook nog wel een 2 minuten kunnen pakken
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.