Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 58 ... 263 264
KV

Ludvigsson doet idd niet mee. Selectie FDJ is bekend.

Mr.White

'@KV Ah oke, bedankt. Gaan we weer even terug naar de tekentafel voor die 500k.

Donnie D

Ik laat Ewan uit mijn ploeg omdat hij de Tour ook gaat doen en waarschijnlijk de Giro niet zal uitrijden: geen eindafrekening
Ik kies wel voor Merlier, maar die rijd ook de Tour...

Ik spreek me heel erg tegen natuurlijk, hoe kijken jullie hier tegenaan?

Laatst gewijzigd
Morfin11

Este nix pax Christe nix.... En zo heb ik mijn team al 22 keer definitief samengesteld en even zo veel keren weer overhoop gegooid. Mijn laatste 2 overpeinzingen? Oldani of Oldawel. Maakt deel uit van de sprint trein van Ewan, dus kans op teampunten, en is een behoorlijke pincher / sprinter, zeker voor 750k. Nu kan ewan ook prima een heuveltje over, dus je kunt ze prima samen opstellen in die etappes. En als Ewan ook nog eens eerder afstapt mag Oldani het wellicht overnemen.
En verder ... heeft Bettiol schijnbaar plannen. Hij gaat schijnbaar vol voor de proloog, om vervolgens in etappe 3/4 voor het roze te kunnen gaan : https://www.gazzetta.it/Giroditalia/03-05-2021/giro-talia-2021-23-squadre-che-parteciperanno-quali-sono-410695813915.shtml
Twijfel alom dus weer...

Matsoe

Ik heb weer een half miljoen over, zit eraan te denken om Sosa erin te doen voor Vanhoucke, maar weet niet of ie in vorm is, weet je nooit bij hem. Hij won natuurlijk Tour de la Provence maarja

madeinstars

Dat nieuwtje over Bettiol is wel interessant..

Mindless

Tsja, Bettiol zal niet de enige zijn.

Laatst gewijzigd
havana

Ik doe al jaren mee aan wielerpoules, maar ik zeg eerlijk dat ik vaak weinig presteer. Ik heb nu echt geprobeerd een goed team te maken en ik ben op zoek naar feedback want dit keer wil ik scoren ;)

Evenepoel
Almeide
Yates
Vlasov
Hindley
Carthy
D. Martin
Soler
Bilbao
Kangert
Fabbro
Cavagna
Sagan
Groenwegen
Moschetti
Vendrame
Paschalon
Masnada
Ulissi
Bevin

Wie kan mij behouden voor wederom een gigantisch falen? Wie heeft de gouden tip(s)!?

Matsoe

'@havana Ik zou evenepoel, hindley en kangert iig vervangen

TrEb

'@havana ik zou groenewegen, moschetti en bevin vervangen

Ajvenema

Succes, Alberto:)

havana

Kangert had ik vooral vanwege de punten voor zijn teamgenoot. Moschetti: goedkope sprinter.

Hindley vind ik lastig, misschien vervang ik hem nog wel voor Bardet.

Laatst gewijzigd
TrEb

'@havana moschetti heeft moeite om verkeersdrempels en heuvels over te komen en dan is 2 mln best veel, italie is niet echt een heel vlak land...

Ketjap Manis

'@Havana Je hebt maar 4 sprinters voor de vlakke etappes, dat lijkt me te weinig. Geloof persoonlijk niet in Hindley, Kangert, Mosschetti. Zou Nizzolo er sowieso nog bij doen. Je balans neigt naar iets teveel geld voor klimmers imo.

havana

Thanks allen. Ik heb Hindley vervangen voor Bardet. Door het vrijgekomen geld kon ik Moschetti vervangen voor Merlier. Eens kijken of ik Nizollo nog erbij kan steken.

Laatst gewijzigd
Yskoud

'@Havana, het is een prima team maar volledig afhankelijk van het niet presteren van Bernal.

TrEb

'@havana suc6

Ketjap Manis

'@Yskoud Kun je dat uitleggen? Ben wel benieuwd, heb namelijk zelf ook geen Bernal.

bakkieolie

Ik heb in het klassiekerspel Pidcock thuis gelaten, omdat ik dacht dat die nog wel moest wennen aan de koersen in het voorjaar. Die man stond er gelijk, grootste fout die ik heb gemaakt in mijn selectie. Bij het niet selecteren van Evenepoel voelt het toch wel een beetje alsof ik dezelfde fout zou maken. Voorlopig staat hij er dus in.

Noordbiker

Afgelopen week al mijn team in elkaar geflanst, inclusief Bernal, Evenepoel, Ganna en slechts 4 sprinters (zonder Ewan en JV). Laatste 3 dagen alle 1400+ forumberichten gelezen, veel andere namen opgeschreven die her en der benoemd zijn, maar uiteindelijk (tot op heden) vandaag slechts 1 renner omgewisseld, nl. Ciccone weg en Cavangna er in. Meer vanwege sterke tijdrit in Romandie, matige Ganna (waar ik toch nog wel vertrouwen in hou) mogelijke teampunten QS en meer duidelijke wanneer aan te vallen. Bij Ciccone heb ik teveel vraagtekens betreft dat laatste.
Heb wel een x-aantal 500k pareltjes, moet ook wel als je aan de andere kant bakken met geld uitgeeft haha.
Heb geen Carthy en Martin, wat me soms een beetje buikpijn geeft, maar durf nog geen andere renner te switchen.
Maar ach, het is nog geen zaterdag ;)

Jori

Met de tijdritten zal Bernal flinke tijd verliezen. Die moet hij natuurlijk ergens gaan inhalen. Als Bernal goed genoeg is, zal hij veel moeten aanvallen om eerst zijn achterstand te repareren en vervolgens om voldoende tijdvoorsprong te pakken, dat hij niet de winst nog verliest in de laatste tijdrit. Als Bernal dus wilt winnen, zal hij redelijk rap toch wel weer het roze in de 3e week moeten pakken en eigenlijk ook etappes winnen. Dat zijn veel punten. Zonder teamgenoten van Bernal, profiteer je ook niet eens mee van die winst, roze trui en witte trui. En qua bergtrui zal Bernal ook wel punten voor meepakken door deze manier van koersen.

Als Bernal's rug hem echter blokkeert, zal hij niet domineren, geen witte trui/roze trui punten pakken en is Bernal niet zijn geld waard en veel, zo niet alle, teamgenoten te duur t.o.v. hun "prijs/kunnen"- concurrenten.

Zo'n verhaal kan je trouwens ook over Evenepoel/Almeida/Yates schrijven.

De Gorilla

'@Jos en Ab, thanks. Imo dan niet onwijs interessant, lijkt mij niet sterk genoeg om top 15 te rijden. Leek mij een leukere optie voor het bergklassement. Alleen wat Jori zegt, brengt nog enige twijfel. Alleen moeten we het baseren op weinig resultaten.

Boasson en Hagen

Ik vind geen recent nieuws over Bettiol? Maar ik kan hem hoe dan ook afraden. Zelfde als Mohoric, ik vind het allebei supervette renners, maar ze zijn toch beter in eendagskoersen. Ben zelf te vaak in mijn adoratie voor hen meegegaan, met tegenvallend resultaat. Vaak toch hooguit een paar keer mee in de ontsnapping en dan maar gokken wanneer , en hopen op een top 10 notering. Dan neem ik liever een echte sprinter of klimmer mee, dat geeft meer zekerheid.

Noordbiker

'@bakkieolie +1 hier wat Pidcock betreft

dazzler2120

Wat Pidcock betreft wel ja, echter had pidcock wel al laten zien redelijk in vorm te zijn in het voorjaar (d.m.v. veldrijden bv) én werd hij gesteund door zijn ploeg welke hem als kopman uitsprak. Waar Evenepoel nog geen enkele koers gereden heeft sinds zijn blessure en de ploeg aangeeft vooral hem te willen laten wennen weer.
Daarbij, Evenepoel is een groot talent, maar we weten allemaal nog niet hóé groot en hoe sterk hij is tegen dit veld, in de bergen, gedurende een koers van 3 weken.
Noem me naïef maar ik zie dus echt niet gebeuren dat Evenepoel er hier staat, zoals Pidcock bij de klassiekers.

1 2 ... 58 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.