Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 57 ... 263 264
toerist

Ik twijfel erg tussen Almeida en Vlasov.

Almeida heeft vorig jaar bewezen dat hij 3 weken aan kan, maar is hij wel de enige leider? En had hij vorig jaar ook niet het geluk aan zijn zijde (concurrenten die wegvallen, veel tijdritkilometers, Evenepoel als leider wegviel)?

Vlasov heeft het talent, durft aanvallend te rijden en is de onbetwiste leider binnen de ploeg. Maar wat is hij waard over 3 weken? En zal hij dan ook zo aanvallend rijden als in de kleinere rondes of als wanneer een goed klassement ondergeschikt is (zie Vuelta 2020)?

Natuurlijk is die laatste wel een half miljoentje goedkoper.

Laatst gewijzigd
TrEb

'@Timber, Martinez nu zijn eerste grote ronde bij Ineos. Dat wil misschien nog wel wat schelen ten opzichte van voorgaande jaren.

rosencrantz

Ik begrijp de twijfel over De Gendt niet.
Ik weet dat het hier nogal veel gebruikt wordt, maar voor mij is hij een no brainer.

Krijgt punten bij sprints van Ewan,
kan tijdrijden zoals Swapfiets hierboven aangeeft
en ik heb iemand die ik kan opstellen in een overgangsrit.

Pim96

Het nadeel is wel dat de Gendt meer zijn ritten uitkiest dan voorheen. Toen sprong hij altijd mee of ging voor de bergtrui. Nu kan je hem in 1 of 2 etappes verwachten denk ik. Hij heeft echter wel al laten zien dit jaar het te kunnen afronden. Gaat bij mij niet mee want te veel leuke aanvallers al. Zou het best snappen dat mensen hem meenemen.

De Condor van Echt

'@bakkieolie: over Ulissi. Ik zit met dezelfde vraag. In eerdere Giro’s nam ik hem blind mee. En ook in dit parcours zitten 1 tot 4 ritten waar ik hem graag zou willen opstellen, ritten waarvoor ik te weinig jongens in mijn TS heb. Maar ja, die covid besmetting en zijn hartproblemen, icm zijn recente uitslagen die redelijk maar niet super zijn... Wat ik ga doen is uitrekenen wat ik krijg met Ulissi - zowelin goede als in mindere toestand, en vooral ook: wie laat ik thuis en wat mis ik dan?

madeinstars

Het zal mij ook niet verbazen als De Gendt helemaal niet voluit gaat in de eerste tijdrit. De Gendt is er een meester in om 0 energie te verspillen als hij niet kan winnen en ik denk niet dat hij de illusie heeft van Ganna of Cavagna te winnen. Een kans op het roze heeft hij in de dagen daarna eigenlijk ook al niet.

zitvlees

Kijk even naar de laatste tijdritten van de Gendt en wat dat zegt over zijn TT ambities deze Giro.

bakkieolie

'@Condor Die twijfel heb ik inderdaad ook. Als ik puur naar een aanvaller kijk die meerdere ritten probeert mee te gaan voor een overwinning, zie ik weinig andere opties dan Ulissi. Zoals hier nu ook aangegeven en wat je de laatste jaren ziet, is dat De Gendt heel erg selectief is geworden in het uitkiezen van ritten. Daarnaast heb je in de 750k categorie een aantal leuke opties, maar die bieden ook geen zekerheid. Neem bijvoorbeeld Mohoric, Bevin, Caruso. Interessante renners die zeker een overwinning kunnen pakken, maar welke vrijheid krijgen ze van de ploeg.

toerist

Enkel renners uit ploegen zonder kopman voor het AK hebben die 'vrijheid', maar hebben zij ook de kwaliteit om dit te doen?

Ketjap Manis

Zelf kies ik nooit aanvallers. Maar bij renners die genoeg vrijheid krijgen denk ik aan een Champoussin, Molard, Vermeersch, Edet.

user26790

Twijfels tussen Vlasov of Buchmann. Een team zonder Astana voelt niet lekker aangezien ze vaak mee in de aanval gaan. M'n huiswerk nog eens overgedaan. Na wat puzzelwerk ben ik content met 2x Astana en 2x Bora in m'n ploeg. Hou ik nog 1/4milj/ over.

Donnie D

Bernal gaat er bij mij uiteindelijk toch in omdat ik anders mijn 500/750k parels niet mee kan nemen. Evenepoel gaat niet mee, geloof er simpelweg niet in.

Ik zie hier veel vragen over aanvallers. Ik heb er op dit moment geen inzitten omdat dit zo lastig te voorspellen is. Ik focus me op de sprints en bergen en hoop in de andere ritten zo min mogelijk punten te verliezen.

Matsoe

Evenepoel kies ik idd ook niet, ik hoop eerlijk gezegd dat ie me ongelijk geeft en het ontzettend goed doet

Ab Normaal

Als je voor aanvallers gaat moet je specifiek voor aanvallers gaan die je verwacht in de ritten waar je opvulling voor kunt gebruiken.
Aanvallers voor bergetappes heb je niet zoveel aan. Omdat er zoveel kansen voor ze zijn weet je niet in welke etappe en het gaat altijd ten kosten van één van je klimmers die je anders opstelt.

Jori

Die puntentelling van het puntenklassement is onjuist die hier is gepost. Neem bijv. het puntenklassement van vorig giro na etappe 2: Winnaar krijgt 25 punten, 2e slechts 19. WF heeft wel de juiste puntentelling, zie voorbeschouwing vorig jaar:

flag-it Vlakke etappes (Etappes 4, 6, 7, 11 en 19)
Aan de finish: 50 – 35 – 25 – 18 – 14 – 12 – 10 – 8 – 7 – 6 – 5 – 4 – 3 – 2 – 1

flag-it Heuvelachtige etappes (Etappes 2, 5, 8, 10, 12, 13 en 16)
Aan de finish: 25 – 18 – 12 – 8 – 6 – 5 – 4 – 3 – 2 – 1

flag-it Bergetappes en individuele tijdritten (Bergetappes 3, 9, 15, 17, 18 en 20 / Tijdritten etappes 1, 14, 21)
Aan de finish: 15 – 12 – 9 – 7 – 6 – 5 – 4 – 3 – 2 – 1

flag-it Tussensprints (elke eerste tussensprint van de dag)
Bij de eerste tussensprint: 12 – 8 – 6 – 5 – 4 – 3 – 2 – 1

Als je voor aanvallers gaat moet je specifiek voor aanvallers gaan die je verwacht in de ritten waar je opvulling voor kunt gebruiken.
Aanvallers voor bergetappes heb je niet zoveel aan. Omdat er zoveel kansen voor ze zijn weet je niet in welke etappe en het gaat altijd ten kosten van één van je klimmers die je anders opstelt.
Over algemeen eens, maar bijv. een etappe 16 durf ik wel in te zetten op paar klimaanvallertjes, mits ik ze heb.

Laatst gewijzigd
Jori

Bernal gaat er bij mij uiteindelijk toch in omdat ik anders mijn 500/750k parels niet mee kan nemen.
Hahahaha, dit is zo herkenbaar!

Laatst gewijzigd
De Gorilla

Weet iemand meer over de ambities en vaardigheden van Kobe Goossens? Was voor mij nog helemaal onbekend, totdat ie een aantal keer voorbij kwam op Touretappe als favoriet voor bepaalde etappes. Heeft ten slotte het bergklassement gewonnen in TdR.

Cascoigne

Iemand hier vermeldde dat hij voor het klassement zou gaan. Zou vanuit team gecommuniceerd zijn. Bron is mij onbekend; zou eerder Harmpie verwachten. Kan sowieso gevalletje stuifduin zijn.

hartstikkebedankt

Over algemeen eens, maar bijv. een etappe 16 durf ik wel in te zetten op paar klimaanvallertjes, mits ik ze heb.

Etappe 16 die met 5.700 hoogtemeters?

Jori

Etappe 16 die met 5.700 hoogtemeters?
5710! Maar je wilt de bergtrui of je wilt hem niet. En een etappe los bekijken of kijken welke etappes ervoor en nog erna moeten gebeuren, maakt vaak ook nog een verschil.

@Gorilla: Goossens is dus ook veldrijder geweest, net als MvdP, WvA, Pidcock, Alaphilippe en co. :p
Op Sporza staat wel een artikel over zijn doelen.

Laatst gewijzigd
Donnie D

Touretappe heeft me te vaak teleur gesteld om daar de 'Favorieten' van over te nemen.

La Primavera

Touretappe is ook alleen leuk als voorsorteerwerk qua parcours. Vind dat ze daar wel redelijk veel info over hebben altijd.

ThomasW

Over het algemeen heb ik mijn team staan, maar nu zit ik met een aantal twijfels mede door eerdere ervaringen met Scorito, heb weleens eerder SKY of Astana buiten mijn ploeg gelaten en dat kwam hard aan.

Carthy, Vlasov, Ganna. Alle 3 meenemen gaat helaas niet lukken, ik kan er in mijn huidige team 2 inpassen.
Carthy - Heeft mij gedurende de Vuelta "gered". Heb zelf de plannen van EF nog niet kunnen vinden. TT in mijn ogen beter dan de TT van Vlasov. Wanneer Carthy minder is verwacht ik een leuke kans voor R.G als vervanging voor een EF renner, maar verwacht dat hij moet "knechten".
Vlasov - Wat Peter zegt: een team zonder Astana voelt niet goed. Erg groot talent, kan of heel veel punten halen of tegen vallen. Naast T of I geen teamgenoot die ik overweeg als "stand-in".
Ganna - "never bet against Ineos" is het gevoel wat hier bij mij overheerst. Verwacht dat Ineos in de eerste week met 3 man hoog kan blijven staan. 1 van de 3 "AK" mannen heeft een redelijke tijdrit, wanneer ik G met hem ruil kan ik C & V meenemen door Pasq te ruilen voor een 500k.

Iemand die mij mogelijk kan helpen deze keuze overwogen te maken.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Jos Brinkie
Dat heb ik ook gelezen. Op Sporza.
Zou vanuit Lotto gecommuniceerd zijn dat Goossens voor het AK gaat en Vanhoucke voor etappes.

Mr.White

Had Tobias Ludvigsson in mijn selectie geplaatst als laatste 500k renner, maar is er nu uit gehaald en kan hem ook niet meer vinden. Lees nog nergens dat hij niet meegaat. Iemand die dit kan bevestigen?

1 2 ... 57 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.