'@Rad Voor die prijs zal je toch altijd concessies moeten doen. Je kan inderdaad gaan voor Bevin, met de door jou genoemde risico's. Hier mijn lijstje waar ik over twijfel:
- Foss: degelijke tijdrit, groeimogelijkhedne bergop. Kans is aanwezig dat hij voor eigen succes mag rijden naast Bennett, dan wel voor een klassement, dan wel in ontsnappingen. Maar heeft nog niet geweldig niveau bergop laten zien, dus is voornamelijk potentie.
- Caruso: Redelijke tijdrit, maar rijdt betere tijdritten op geaccidenteerd terrein. Je weet wat je aan hem hebt. Sprokkelt altijd wel puntjes. Maar heeft Landa en Bilbao in de ploeg. Kans op teampunten gering.
- Guerreiro: Pakte vorig jaar veel punten en was ook in de Vuelta het jaar daarvoor goed voor de nodige puntjes. Een ploeg als EF is er niet één die 100% om een kopman draait, dus zal zijn kansen wel krijgen. Maar: geen tijdrit of sprint. Zal eventuele punten alleen uit de ontsnapping halen, dus wanneer stel je hem op?
- Champoussin: volledige vrijheid en heeft een goede punch. Maar puur een aanvaller, dus wanneer stel je hem op? En kans op teampunten is 0.
Het is echt bizar deze giro. Of ik heb te veel geld over en ben tevreden of ik maak het budget op en mis een paar renners die ik wil. Zal wel omdat ik momenteel geen Bernal en Ewan heb. Momenteel buiten de boot vallen Covi, Fabbro, Schultz, Moscon, Formolo. Sinds het begin al (zonder Evenepoel wat nog kan gaan veranderen) 6 klassementsmannen, 4 klimmers en Masnada erin staan. Die nooit zijn veranderd. Maar elke keer stel ik mij de vraag wanneer stel ik Masnada op buiten de teampunten. En dat vind ik een hele moeilijke vraag. Qua sprinters neem ik sowieso Sagan en Nizzolo mee en wil ik er nog 3 of 4 extra meenemen. Groenewegen, Merlier, Vendrame, Pasqualon, Kanter staan daar op de shortlist. De fransman van AG2R heeft zich definitief zich erin gefietst.
'@Donnie D : Ik vind de bookies maar weinig representatief voor de punten in dit spel. De quote voor eindwinst van bijvoorbeeld een Dan Martin staat erg laag, maar dat komt puur door zijn slechte tijdrit, waardoor hij nooit een eindwinst in een grote ronde zal pakken. Dit zegt echter niks over zijn potentiële Scorito-punten.
Wat denken we hier van Ulissi? Heeft natuurlijk problemen met zijn hart gekregen maar reed laatst in Romandie toch weer 2 top 10 uitslagen. UAE zal ook niet de hele ploeg laten rijden voor Formolo, waardoor ik denk dat Ulissi in iedere heuvelrit voor eigen kansen mag gaan. Benieuwd naar jullie mening!
Heb een naam nog niet voorbij zien komen volgens mij. Wat denken de kenners hier van De Gendt?
In elk opzicht natuurlijk B-garnituur en z'n PCS stats zien er niet al te best uit. Misschien ook zonde van de plek die hij afpakt van een andere 1m of zelfs 750k pareltje. Desondanks lijkt het me in potentie toch een veelzijdige renner qua scorito punten: kan redelijk tijdrijden, misschien gaan voor een bergtrui én mogelijke teampunten van Ewan in sprints (zal niet superveel opleveren, maar toch).
Weet iemand meer over zijn vorm?
PS. In dezelfde 1m categorie natuurlijk ook Ulissi zoals @bakkieolie net aangaf! Daar zou ik graag ook wat kenners insights over horen. Beide interessante opties.
Bij De Gendt speelt altijd dezelfde vraag: wanneer stel je hem op? Ga je hem standaard opstellen in sprintetappes voor een eventuele overwinning van Ewan? Ga je hem preventief in alle 'vluchtetappes' opstellen? Want op dagen die hij niet uitkiest zal hij steeds ongeveer laatste worden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.