Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 56 ... 263 264
madeinstars

'@Rad Voor die prijs zal je toch altijd concessies moeten doen. Je kan inderdaad gaan voor Bevin, met de door jou genoemde risico's. Hier mijn lijstje waar ik over twijfel:

- Foss: degelijke tijdrit, groeimogelijkhedne bergop. Kans is aanwezig dat hij voor eigen succes mag rijden naast Bennett, dan wel voor een klassement, dan wel in ontsnappingen. Maar heeft nog niet geweldig niveau bergop laten zien, dus is voornamelijk potentie.

- Caruso: Redelijke tijdrit, maar rijdt betere tijdritten op geaccidenteerd terrein. Je weet wat je aan hem hebt. Sprokkelt altijd wel puntjes. Maar heeft Landa en Bilbao in de ploeg. Kans op teampunten gering.

- Guerreiro: Pakte vorig jaar veel punten en was ook in de Vuelta het jaar daarvoor goed voor de nodige puntjes. Een ploeg als EF is er niet één die 100% om een kopman draait, dus zal zijn kansen wel krijgen. Maar: geen tijdrit of sprint. Zal eventuele punten alleen uit de ontsnapping halen, dus wanneer stel je hem op?

- Champoussin: volledige vrijheid en heeft een goede punch. Maar puur een aanvaller, dus wanneer stel je hem op? En kans op teampunten is 0.

zjoop

Mijn 20 namen:

Ewan
Almeida
Yates
Sagan
Vlasov
Carthy
Landa
Groenewegen
Nizollo
Merlier
Sivakov
Bilbao
Formolo
GroBschartner
Cavagna
Cepeda
Foss
Bevin
Mohoric
Jorgenson

Wat vinden jullie er van ??

Donnie D

Voor degene die wat extra info willen.

De bookies (Unibet) hebben de quoteringen van alle klassementen online staan!

danusz1986

Het is echt bizar deze giro. Of ik heb te veel geld over en ben tevreden of ik maak het budget op en mis een paar renners die ik wil. Zal wel omdat ik momenteel geen Bernal en Ewan heb. Momenteel buiten de boot vallen Covi, Fabbro, Schultz, Moscon, Formolo. Sinds het begin al (zonder Evenepoel wat nog kan gaan veranderen) 6 klassementsmannen, 4 klimmers en Masnada erin staan. Die nooit zijn veranderd. Maar elke keer stel ik mij de vraag wanneer stel ik Masnada op buiten de teampunten. En dat vind ik een hele moeilijke vraag. Qua sprinters neem ik sowieso Sagan en Nizzolo mee en wil ik er nog 3 of 4 extra meenemen. Groenewegen, Merlier, Vendrame, Pasqualon, Kanter staan daar op de shortlist. De fransman van AG2R heeft zich definitief zich erin gefietst.

Laatst gewijzigd
Grigory Rodchenkov

'@Donnie D : Ik vind de bookies maar weinig representatief voor de punten in dit spel. De quote voor eindwinst van bijvoorbeeld een Dan Martin staat erg laag, maar dat komt puur door zijn slechte tijdrit, waardoor hij nooit een eindwinst in een grote ronde zal pakken. Dit zegt echter niks over zijn potentiële Scorito-punten.

daanmeels

Wie zal de meeste punten bij elkaar fietsen in de etappes, Fabbro, Champoussin, Gaviria, Nick Schultz of Formolo? Ik wilde Fabbro kiezen maar las net dat hij zal moeten knechten.

Donnie D

'@Grigory : Klopt helemaal, je moet beetje tussen de regels door lezen. Maar ik vind het altijd wel interessant :)

Sjonge Jonge

'@ Daan Meels:

Gaviria zal van die renners de meeste punten scoren.

Laatst gewijzigd
mrtheyoung

'@danusz1986 Eng dat onze teams waars heel erg op elkaar lijken, zit ook met precies het zelfde probleem, ook kwestie masnada erg lastig , heb ook werkelijk waar geen idee waar je hem neer moet zetten, en alleen voor teampunten vind ik hem weer een tikkie prijzig. we gaan het meemaken

arjenzvob

'@La Primavera

Staat er al tussen dat mensen ruim voor de deadline hun team posten? En dat mensen dan reageren dat ze dat liever nog niet zien, of tenminste onderbouwd?

Matsoe

Ik zit nog te twijfelen over knox en honoré, ik heb nog plek voor 1 iemand van een miljoen, maar zit ook te denken aan Vanhoucke en Grossschartner

Derailleurtje

Durven jullie met het oog op een eventuele corona-uitbraak vier renners van één team te nemen? Mocht je daarvoor kiezen en de ploeg stapt noodgedwongen uit de Giro, ben je plots vier renners kwijt.

La Primavera

'@arjenzvob Jep had daarvoor kevinraar als embodiment van het 'teamvoordedeadlinefenomeen' gebruikt. ;)

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ik heb nog bij geen enkel spel rekening gehouden met Corona. Te onvoorspelbaar om er iets mee te doen. Als het mijn pooltje verneukt, dan is dat maar zo.

ditisdavid

'@Derailleurtje
Anderzijds: hoe minder teams in je selectie vertegenwoordigd zijn, hoe kleiner de kans dat je überhaupt iemand aan een positieve test kwijtraakt.

bakkieolie

Wat denken we hier van Ulissi? Heeft natuurlijk problemen met zijn hart gekregen maar reed laatst in Romandie toch weer 2 top 10 uitslagen. UAE zal ook niet de hele ploeg laten rijden voor Formolo, waardoor ik denk dat Ulissi in iedere heuvelrit voor eigen kansen mag gaan. Benieuwd naar jullie mening!

Punchen of verzuipen

Ik sta er hetzelfde in als madeinstars. Als ik met iets wispelturigs als corona rekening moet gaan houden, dan is het einde zoek. Mocht corona roet in het eten gooien, c'est la vie.

Swapfiets

Heb een naam nog niet voorbij zien komen volgens mij. Wat denken de kenners hier van De Gendt?

In elk opzicht natuurlijk B-garnituur en z'n PCS stats zien er niet al te best uit. Misschien ook zonde van de plek die hij afpakt van een andere 1m of zelfs 750k pareltje. Desondanks lijkt het me in potentie toch een veelzijdige renner qua scorito punten: kan redelijk tijdrijden, misschien gaan voor een bergtrui én mogelijke teampunten van Ewan in sprints (zal niet superveel opleveren, maar toch).

Weet iemand meer over zijn vorm?

PS. In dezelfde 1m categorie natuurlijk ook Ulissi zoals @bakkieolie net aangaf! Daar zou ik graag ook wat kenners insights over horen. Beide interessante opties.

Simonhout

Tip voor vervanger voor Ganna? Uiteraard Remi erbij maar een ander relatief goedkope renner die twee keer top 5 kan rijden in de ITT. Campenaerts eigenlijk ook geen vertrouwen meer in.

Punchen of verzuipen

Bij De Gendt speelt altijd dezelfde vraag: wanneer stel je hem op? Ga je hem standaard opstellen in sprintetappes voor een eventuele overwinning van Ewan? Ga je hem preventief in alle 'vluchtetappes' opstellen? Want op dagen die hij niet uitkiest zal hij steeds ongeveer laatste worden.

Laatst gewijzigd
Matsoe

Ik heb nog eeen halve miljoen over, voelt toch niet lekker, maar ik zou niet weten wie ik zou moeten upgraden, ik zat de denken aan mollema voor masnada, of D. Martin/Martinez voor Bilbao

Ab Normaal

'@Matsoe
Zijn beiden goede upgrades

Timber

Martinez heeft het nog nooit waargemaakt in een grote ronde. Overhypte renner, verwacht er nu ook niets van.

Swapfiets

'@Simonhout De Gendt? :D

@Punchen Ja precies... Misschien als hij top 15 in beide tijdritten kan eindigen is hij heel misschien z'n geld waard?

Stanro

'@Simonhout gewoon filteren op tijdrijders en maak je keuze: Bevin, Sobrero, Oliveira, Foss, Dowsett, Brändle, Barta. Ik zou er een kiezen die je vaker kunt gebruiken dan alleen in de TT.

1 2 ... 56 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.