Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 55 ... 263 264
Lo Zar

'@La Primavera op het lijstje kan nu ook weer: klagen over die ene vervelende smiley van Jori

Treenert

'@LekkerManJK in de podcast van de Rode Lantaarn tippen ze er zelfs één voor de top-5

https://vriendvandeshow.nl/derodelantaarn

@derodelantaarn: geen dank!!

Laatst gewijzigd
Guido73

Vraagje met betrekking tot Eolo-Kometa, men zit daar met Belletti, maar ook met Albanese en Wackerman voor de sprint.
Gaan ze op zijn Wanty's zich allemaal smijten of toch maar voor Belletti als hoofdsprinter gaan?!
Heb wat zitten zoeken maar vind niet meteen iets terug hierover, iemand info gevonden over wat ze van plan zijn bij de sprints of hun persoonlijke ambities?
Ronde van Turkije bracht niet echt duidelijkheid imo, eerst ging men voor Belletti, maar na zijn uitvallen deed Albanese het ook goed, en 1 keer smeet Wackerman zich er ook nog tussen...

Laatst gewijzigd
Wielertje12

'@LekkerManJK ik zou uit dit lijstje Brambilla meenemen, die staat er bij mij namelijk wel in :)

TheStrikers

Hoeveel Sprinters nemen jullie mee?? Heb er nu 7 mee. Wou er eerst 6 doen maar dacht als er 1 sprinter uitvalt, Heb je er nog maar 5 over. 4 opvullers word niet zo makkelijk dan dus vandaar .

vevie

Heb nu een degelijk team op papier, maar helemaal geen aanvallers. Dat kan em denk ik niet worden. Blijft lastig de juiste aanvallers kiezen en helemaal ze dan juist opstellen. Wat denken jullie? Minimaal 2 aanvallers mee of vol inzetten op AK-mannen en sprinters en hopen niet teveel te verliezen in de onvoorspelbare etappes?

Nillish

Het lijkt of Sivakov duidelijker hoger in de rangorde staat dan Martinez. Ik zelf denk dat als beide heren het zouden moeten uitvechten Martinez wel eens beter zou kunnen zijn dan Sivakov. Ik acht de kans echter klein dat Martinez de 1e man achter bernal is.
Hoe zien jullie dit?

Phoenix0000

'@the strikers

Ik zou er zeker 7 meenemen.
In dit geval is de reden daarvoor dat er twee soorten sprints zijn die elk maar voor 1 van de twee soorten sprinters geschikt is. Natuurlijk heb je Sagan (en mss Ewan & Nizzolo) die ze beide aankunnen en zo 7/8 kansen gaan krijgen. Maar dat is voor velen niet weggelegd.

Ik durf de stelling wel aan dat je eigenlijk 2 springteams nodig hebt met ongeveer 50% overlap.
Dan is 7 of mss wel 8 renners niet gek.

Hoekie13

Ik heb m.b.t. Sivakov en Martinez toch die TOA-etappe 4 op het netvlies waarin Sivakov bergop geparkeerd stond en Martinez op hem bleef wachten. Het was natuurlijk een momentopname en Sivakov reed de bergetappe daarvoor nog sterk, maar ik durf ze nu beiden niet te nemen (en Bernal ook niet, ik heb zelf ook een slechte rug ;) ).

KV

ISUN lijkt toch vooral Bevin te zien voor de TT’s. Veel andere kansen lijkt hij niet te krijgen. Yeah, he’s clearly in great form maar we gaan er niet zoveel mee doen...

steefje9

Ohja @kv. Waar kan ik dat ergens vinden. Heb wel research gedaan maar wordt zelf nergens wijzer.

Laurenesi

Dan even een andere naam. De oudste van de klimmende Spaanse broertjes lijkt wel een koopje die voor deze Scoritopunten altijd zijn geld in een grote ronde wel waard is. Rijdt het gehele seizoen ook al redelijke resultaten, alleen wel een DNS in Romandië. Kon zo snel niet vinden waarom. Jullie een idee?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Laurenesi
Gaat zeker punten halen, maar de vraag is: heb je ‘m dan opgesteld?

KV

'@steefje: op hun twitter

Matsoe

Ik heb nog zo mn twijfels bij Carthy, ik weet niet of ik hem moet vervangen voor Landa of Sivakov. Natuurlijk kunnen ze allemaal veel punten halen. Maar Ik weet de vorm niet echt van hun allen

Ragnar Lolbroek

'@ Matsoe. Uitslagen opzoeken op procyclingstats. VB. Hugh Carthy in Tour of the Alps

Matsoe

'@Signore Cipolla, ja ik had het gezien, nog bedankt. Alleen zijn de resultaten van alle drie redelijk vergelijkbaar

Bagagedrager

Hoe denken jullie eigenlijk over de winnaar van het punten klassement? Wordt dat echt een sprinter?
Weet niet exact hoe het zit met de punten bij heuvel etappes en aankomsten bergop. Iemand die zich hierin heeft verdiept?

madeinstars

Hebben we het eigenlijk al gehad over dat ene potentiële 500k pareltje dat in de Tirreno een dag ineens heel goed was en de dag erna weg werd geregend?

Ragnar Lolbroek

Op de site van de Giro moet info over die puntentelling te vinden zijn.Morgen zet wielerflits zijn voorbeschouwing voor het puntenklassement online waarschijnlijk. Dat is ook een mogelijk eerste aanknopingspunt.

Sjonge Jonge

Puntenklassement:

Vlakke ritten (etappe 2, 5, 7, 10, 13 en 18)
Finish: 50, 40, 34, 28, 25, 22, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt
Tussensprint: 20, 16, 12, 9, 7, 6, 4, 3, 2 en 1 punt

Heuvelritten (etappe 3, 4, 6, 8, 11, 12 en 15)
Finish: 25, 22, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt
Tussensprint: 10, 6, 3, 2 en 1 punt

Bergritten (etappe 9, 14, 16, 17, 19 en 20)
Finish: 15, 12, 9, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt
Tussensprint: 8, 4 en 1 punt

Tijdritten (etappe 1 en 21)
Finish: 15, 12, 9, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt
Tussensprint: Niet van toepassing

KV

'@JanMeijer:
Vlakke ritten (etappe 2, 5, 7, 10, 13 en 18)
Finish: 50, 40, 34, 28, 25, 22, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt
Tussensprint: 20, 16, 12, 9, 7, 6, 4, 3, 2 en 1 punt

Heuvelritten (etappe 3, 4, 6, 8, 11, 12 en 15)
Finish: 25, 22, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt
Tussensprint: 10, 6, 3, 2 en 1 punt

Bergritten (etappe 9, 14, 16, 17, 19 en 20)
Finish: 15, 12, 9, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt
Tussensprint: 8, 4 en 1 punt

Tijdritten (etappe 1 en 21)
Finish: 15, 12, 9, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt
Tussensprint: Niet van toepassing

Edit: haha, juist te laat

Laatst gewijzigd
Bagagedrager

Super, dank u beiden

Ab Normaal

Ja, dat wordt normaal gesproken een sprinter.
Tenzij de klassementmannen iedere bergetappe ook met de overwinning aan de haal gaan. Zeker in de laatste week met veel bergetappes na elkaar verwacht ik dat er een paar wel naar de sterkste vluchter gaan.

Dus wordt het in mijn optiek een sprinter.
Maar dan wel een die uitrijdt. En dat is weer lastiger te bepalen.
Dan denk je toch al snel aan Sagan.

Rad

Heb nog 1 plekje over voor een 750k die multi inzetbaar is. Heb daar eigenlijk Bevin voor op het oog, maar die stelde mij in eerdere grote rondes behoorlijk teleur. Terwijl hij toch een aardige tijdrit heeft en een goede sprint. Zouden ze echt cimolai uitspelen die dit jaar achteruit fietst?

Mochten jullie nog een vergelijkbare renner weten voor dat bedrag die niet vast zit aan teamorders dan hoor ik het graag!

1 2 ... 55 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.