Scorito Giro d'Italia 2021

1 2 ... 54 ... 263 264
Jofferde

Ewan wordt hier zo in twijfel getrokken dat een keuze voor hem alleen maar positief kan uitpakken

Cascoigne

Ik ga vol voor een slecht ruggetje van Bernal. Sivakov is dan natuurlijk een koopje. En als Bernal goed rijdt krijgt hij teampunten. Win win. Tenzij Martinez tweede man is. Of Sivakov valt haha. Ach ja, hij moet het een keer gaan waarmaken.

Ik hoor trouwens veel mensen over Merlier vs Groenewegen. Ik neem ze allebei mee en Nizzolo ook. Lead out of niet (Merlier), moet toch wel lukken in dit veld. Hoor maar weinig mensen over Gaviria. Weet dat hij niet de beste uitslagen rijdt, maar zal toch ook wel wat punten harken in dit veld...

Lo Zar

Heeft Gaviria niet onlangs z’n hand gebroken?
Kan het niet meer vinden. Ik ga nog maar even zoeken.

daandej

Bardet of sivakov wat is jullie oordeel

Cascoigne

'@Lo Zar, klopt, maandje aan de kant lees ik. Ach er zijn er die meer hebben gebroken en toch heel wat vertrouwen genieten.

Cascoigne

En bedankt!

janheinrelou

Veel kennis op dit forum. Veel deelnemers hebben een eigen logische visie en strategie. Vergeet echter niet de geluksfactor. Ik neem bijvoorbeeld geen renners mee die meer dan 4M kosten.

Jori

Dan heb je inderdaad veel geluk nodig :p

La Primavera

'@J.E. Haer Je hebt gelijk dat iedereen een eigen visie heeft en een eigen strategie hanteert. Geluk is inderdaad ook een grote factor in dit soort spelletjes.

Ik begrijp echter niet zo goed de link die je legt met de geluksfactor en dus geen renners meenemen die meer dan 4m kosten?

Lo Zar

Dank Jos!
Iedereen heeft wat inderdaad. En zo staat Moschetti er ineens weer in hier. Ik gok het er maar op dat hij 10 dagen wel gaat overleven. Nu eerst even checken of hij geen koudje heeft opgelopen.

Laurenesi

Ik heb vol vertrouwen in Groenewegen. Alleen Ewan is van zijn kaliber in dit veld. Daarnaast geloof ik dat de laatste kilometers helemaal op adrenaline gaan. Er is geen tijd om na te denken over het incident, je gaat gewoon de meet af als een wilde jakhals op z’n prooi.

Mocht het onverwacht toch even inkomen zijn, is hij voor dit geld een koopje. Onwennig rijdt hij nog steeds constant top 5 voor mijn gevoel.

zjoop

4 sprinters in je team, waanzin of een meesterzet deze giro? Heb veel moeite een klimmer/ aanvaller er uit te klikken voor een sprinter van 2/1,5/1 miljoen waarvan de kans zeer aannemelijk is dat hij weinig, of in ieder geval minder punten gaat halen. What to do ??

La Primavera

'@Laurenesi Je hebt gelijk over de laatste meters. Dan is het verstand op 0 en gaan. Het positioneren begint echter al kilometers van te voren en ik heb mijn twijfels of hij daar al risico's durft te nemen. Gaatjes duiken, kleine duwtjes ontvangen/uitdelen, wiel kiezen, wiel houden etc.

Als de positionering niet goed is, sprint ie al gauw niet meer voor positie 1-5 maar voor positie 10-15.

Laatst gewijzigd
janheinrelou

'@La Primavera. Als de geluksfactor een belangrijke rol speelt (in mijn optiek), dan maakt het niet zoveel uit of je renners van 5-6M of van 3-4M kiest. Met renners van 3-4M hoef je minder lagere goden van <1M te kiezen, die gemiddeld genomen toch iets minder presteren.

La Primavera

'@J.E. Haer Maar dan ga je toch al snel gokken op de geluksfactor. Het werkt dus ook de andere kant op, het niet nemen van de dure mannen kan je 'duur' komen te staan. Al zijn de bedragen natuurlijk ook weer niet helemaal representatief voor hoe de verhoudingen liggen.

Laatst gewijzigd
janheinrelou

'@La Primavera. Je hebt gelijk. Ik ga sterk op de geluksfactor en kies ook renners niet zozeer op kwaliteit, maar die me aanspreken. Ik ga er ook vanuit dat ik in dit spel niet hoog eindig, maar wel een mooie koers zie. Daar hopen we toch allemaal op, toch?

Stanro

'@Lo Zar. Hier ook met Moschetti in de ploeg, mits fit hoort die gewoon bij de snelste 5 op het vlakke. Ik zit echter te twijfelen om hem in te ruilen voor Kanter. Maar dan houd ik zomaar een half miljoen over waarmee ik totaal in de stress schiet omdat ik niet weet wat ik ermee moet. Ciccone/Cavagna/Pasqualon/Ulissi upgraden naar Formolo/Masnada/Moscon? En dan achteraf weer balen als het verkeerd gaat.

Treenert

[Quote]Weet iemand nog wie verdacht werd van de dubbelrol Scoritostagiair/Forumlid?[/quote] Dat was ik inderdaad, dat ging zijn eigen leven lijden, zover dat ik ook allerlei vragen rechtstreeks kreeg van bekende en onbekende forumbezoekers.

.
De lijst is zeker niet compleet zonder:
- Arjen moet sorry zeggen
- Arjen heeft er niets van geleerd en moet weer sorry zeggen🤷‍♂️😂

.
Nog over Walscheid: een top-10 plek in de proloog is zeker mogelijk

EDIT: speciaal voor Jori, zie bericht onder, mijn naam gewijzigd

Laatst gewijzigd
Jori

Dus iedereen met A of B vragen, je kan beter even Treenert een persoonlijk berichtje sturen. Die heeft de prijsopbouw voor Scorito gedaan, dus die kan je direct de redenatie achter de renners vertellen ;)

Ook als je geen vragen hebt, kan je altijd nog even Treenert PM'en voor een praatje :p

Laatst gewijzigd
nasibal

. Als de geluksfactor een belangrijke rol speelt

Toch zie je vaak dezelfde mensen met regelmaat hoog in de rankings eindigen. Hoe groot de rol van de geluksfactor is zal een eindeloze discussie blijven, maar doorslaggevend is hij (dus) zeker niet. Dan zouden de rankings over tijd veel meer random zijn.

Dat de uiteindelijk winnaar van het spelletje ook een dosis geluk heeft gehad straks moge duidelijk zijn, maar of hij méér geluk heeft gehad dan iemand die onder hem is geeindigd is daarmee nog niet per definitie het geval. Daarom is het ook geen factor waar ik echt rekening mee hou. Een zo goed mogelijk team neerzetten zodat ik minimaal geluk 'nodig heb' is doorgaans mijn doel.

Jori

Hoe groot de rol van de geluksfactor is zal een eindeloze discussie blijven, maar doorslaggevend is hij (dus) zeker niet. Dan zouden de rankings over tijd veel meer random zijn.

Of is een bevestiging van het spreekwoord: "Geluk schijt op een grote hoop".
Hoewel internet het blijkbaar kent als "De Duivel schijt altijd op de grootste hoop."

arjenzvob

'@Treenert Had ik nog geen sorry gezegd? Dan bij deze! ;)

La Primavera

Als je een team volledig willekeurig blind kiest begin je met de verhouding geluk/skill 100/0. Hoe meer je ervoor doet hoe meer je de verhouding in het voordeel van skill kan brengen. Wat de maximale verhouding gaat zijn weten we niet en is ook lastig te kwantificeren. Toepasbaar op zo'n beetje alles in het leven. Ook de dagelijkse grote boodschap.

Laatst gewijzigd
LekkerManJK

Ik heb ondertussen mijn hele team staan, en ben zeer tevreden. Nog één plekje over voor een 500k renner waarbij ik 4 renners overweeg. Iemand die er iets nuttigs over te zeggen heeft, shoot me!

1. Felline: Verwacht hem niet zo zeer in de ITT’s. Heeft laatste jaren sporadisch top 20 gereden in World Tour ITT’s. Reed een redelijke Tirenno, en liet in de eerste etappe van TotA ook al wel zien dat hij aardig wat kan verteren. Echter waar stel je hem (buiten teampunten, mocht Vlasov gek gaan doen) op deze Giro?
2. Mäder: Liet in Parijs-Nice zien zich wel te kunnen meten met de grote namen bergop, maar verwacht dat hij deze Giro weinig voor eigen kansen mag gaan teampunten Landa/Bilbao zie ik ook niet zo snel binnenstromen...
3. Fabbro: Lijkt in prima vorm. Heeft wel Ringel en Buch voor zich, dus vraag me af of hij voor eigen kansen mag gaan. Al vind ik bij Fabbro het voordeel van teampunten (Sagan) wel een enorm voordeel. Voorkeur gaat nu nog naar hem toe.
4. Brambilla: Prima vorm laten zien in TotA. Verleden al laten zien dat ie veel punten kan pakken in grote rondes.

Verder heb ik al 2 leuke 500k-renners te pakken die hoe dan ook mee gaan, maar die geef ik niet prijs ;)

janheinrelou

'@Nasibal. Inderdaad, niet doorslaggevend. Je bijdrage is een goed voorbeeld dat ieder zijn eigen visie en strategie heeft.
Gelukkig maar, anders zou het saai zijn.

1 2 ... 54 ... 263 264

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.